Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi sprzątania pomieszczeń biurowych i socjalnych z podziałem na części w latach 2024 r. – 2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Kujawsko - Pomorskie, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń
1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich, ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 9561969536
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Dworcowa 80
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-010
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 523705717
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zdw-bydgoszcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zdw-bydgoszcz.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi sprzątania pomieszczeń biurowych i socjalnych z podziałem na części w latach 2024 r. – 2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-889bbf68-69a6-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00493246
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00041696/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.26 Usługi sprzątania pomieszczeń biurowych i socjalnych wraz z usługami gospodarczymi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-889bbf68-69a6-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-889bbf68-69a6-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-889bbf68-69a6-11ee-a60c-9ec5599dddc1
4. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
5. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-889bbf68-69a6-11ee-a60c-9ec5599dddc1
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Pozostałe informacje są zawarte w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz, tel. 52 37 05 713, e-mail: sekretariat@zdw-bydgoszcz.pl.
2. Jeżeli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w związku z udzieleniem lub wykonywaniem zamówienia publicznego, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz, tel. 52 37 05 733, e-mail: iod@zdw-bydgoszcz.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania na podstawie przepisów ustawy Pzp.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz w celu archiwizacji.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDW.N4.361.64.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 791205,19 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 8
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Wzorów umów stanowiących załączniki nr 3.1-3.8 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 48011,95 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według następujących kryteriów:
Nr: Nazwa kryterium: Waga:
1 Cena (Pc) 100%
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Nr kryterium Wzór:
1 CENA
Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 100 pkt
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 100 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza.
3. Zgodnie z art. 246 ust.2 Ustawy Pzp w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone wymagania jakościowe odnoszące się co najmniej do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
W ocenie Zamawiającego usługa sprzątania i prace gospodarcze należą do usług powszechnie dostępnych. Poprzez swoją powszechność znana jest przeciętnemu nabywcy, a przez szeroką dostępność ukształtowany jest ich standard, który dla przeciętnego Wykonawcy jest łatwy do zdefiniowania. Są to bowiem usługi bieżącego użytku, służące zaspokojeniu podstawowej potrzeby, jaką jest utrzymanie obiektów biurowych i ich bezpośredniego otoczenia w czystości.
W niniejszym postępowaniu Zamawiający w treści SWZ nie zdefiniował w sposób indywidualny oczekiwanego od Wykonawcy wymagań jakości usług sprzątania, czy też specjalnych technik, jakie powinny być zastosowane przy sprzątaniu poszczególnych powierzchni. Zamawiający nie postawił również wymogu zastosowania w trakcie sprzątania odpowiednich technologii, czy też wykonywania usługi sprzątania zgodnie z zindywidualizowaną, specjalną instrukcją czystości. Zamawiający oczekuje realizacji usługi sprzątania na poziomie przeciętnie oferowanym na rynku tego typu usług. Charakter zamawianych usług oraz charakter prowadzonej działalności nie wymagają żadnych specyficznych, odnoszących się do Zamawiającego procedur utrzymania czystości. Zamawiający nie ma żadnych powierzchni czy przedmiotów odbiegających od standardowo używanych przez inne osoby czy podmioty. Wymagane są środki czystości, dezynfekujące, higieniczne, zapachowe oraz worki na śmieci dostępne na rynku, odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni czy przedmiotów oraz bezpieczne dla ludzi i otoczenia oraz zgodne z obowiązującymi wymaganiami i przepisami prawa. Wykonanie usługi nie wymaga szczególnego sprzętu i urządzeń, poza sprzętem i urządzeniami typowymi, dostępnymi na rynku dla każdego, a niezbędnymi do wykonania usługi utrzymania czystości w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Wobec powyższego wymaganiem jakościowym w tym przypadku będzie utrzymanie pomieszczeń w należytej czystości, zastosowanie określonych w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy środków czystości, dezynfekujących, higienicznych, zapachowych oraz worków na śmieci, wykonanie usługi z odpowiednia częstotliwością oraz zachowanie pozostałych standardów zachowanych w SWZ.
4. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą ilość punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Wzorów umów stanowiących załączniki nr 3.1-3.8 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 76140,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według następujących kryteriów:
Nr: Nazwa kryterium: Waga:
1 Cena (Pc) 100%
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Nr kryterium Wzór:
1 CENA
Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 100 pkt
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 100 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza.
3. Zgodnie z art. 246 ust.2 Ustawy Pzp w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone wymagania jakościowe odnoszące się co najmniej do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
W ocenie Zamawiającego usługa sprzątania i prace gospodarcze należą do usług powszechnie dostępnych. Poprzez swoją powszechność znana jest przeciętnemu nabywcy, a przez szeroką dostępność ukształtowany jest ich standard, który dla przeciętnego Wykonawcy jest łatwy do zdefiniowania. Są to bowiem usługi bieżącego użytku, służące zaspokojeniu podstawowej potrzeby, jaką jest utrzymanie obiektów biurowych i ich bezpośredniego otoczenia w czystości.
W niniejszym postępowaniu Zamawiający w treści SWZ nie zdefiniował w sposób indywidualny oczekiwanego od Wykonawcy wymagań jakości usług sprzątania, czy też specjalnych technik, jakie powinny być zastosowane przy sprzątaniu poszczególnych powierzchni. Zamawiający nie postawił również wymogu zastosowania w trakcie sprzątania odpowiednich technologii, czy też wykonywania usługi sprzątania zgodnie z zindywidualizowaną, specjalną instrukcją czystości. Zamawiający oczekuje realizacji usługi sprzątania na poziomie przeciętnie oferowanym na rynku tego typu usług. Charakter zamawianych usług oraz charakter prowadzonej działalności nie wymagają żadnych specyficznych, odnoszących się do Zamawiającego procedur utrzymania czystości. Zamawiający nie ma żadnych powierzchni czy przedmiotów odbiegających od standardowo używanych przez inne osoby czy podmioty. Wymagane są środki czystości, dezynfekujące, higieniczne, zapachowe oraz worki na śmieci dostępne na rynku, odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni czy przedmiotów oraz bezpieczne dla ludzi i otoczenia oraz zgodne z obowiązującymi wymaganiami i przepisami prawa. Wykonanie usługi nie wymaga szczególnego sprzętu i urządzeń, poza sprzętem i urządzeniami typowymi, dostępnymi na rynku dla każdego, a niezbędnymi do wykonania usługi utrzymania czystości w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Wobec powyższego wymaganiem jakościowym w tym przypadku będzie utrzymanie pomieszczeń w należytej czystości, zastosowanie określonych w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy środków czystości, dezynfekujących, higienicznych, zapachowych oraz worków na śmieci, wykonanie usługi z odpowiednia częstotliwością oraz zachowanie pozostałych standardów zachowanych w SWZ.
4. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą ilość punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Wzorów umów stanowiących załączniki nr 3.1-3.8 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 97402,56 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według następujących kryteriów:
Nr: Nazwa kryterium: Waga:
1 Cena (Pc) 100%
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Nr kryterium Wzór:
1 CENA
Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 100 pkt
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 100 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza.
3. Zgodnie z art. 246 ust.2 Ustawy Pzp w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone wymagania jakościowe odnoszące się co najmniej do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
W ocenie Zamawiającego usługa sprzątania i prace gospodarcze należą do usług powszechnie dostępnych. Poprzez swoją powszechność znana jest przeciętnemu nabywcy, a przez szeroką dostępność ukształtowany jest ich standard, który dla przeciętnego Wykonawcy jest łatwy do zdefiniowania. Są to bowiem usługi bieżącego użytku, służące zaspokojeniu podstawowej potrzeby, jaką jest utrzymanie obiektów biurowych i ich bezpośredniego otoczenia w czystości.
W niniejszym postępowaniu Zamawiający w treści SWZ nie zdefiniował w sposób indywidualny oczekiwanego od Wykonawcy wymagań jakości usług sprzątania, czy też specjalnych technik, jakie powinny być zastosowane przy sprzątaniu poszczególnych powierzchni. Zamawiający nie postawił również wymogu zastosowania w trakcie sprzątania odpowiednich technologii, czy też wykonywania usługi sprzątania zgodnie z zindywidualizowaną, specjalną instrukcją czystości. Zamawiający oczekuje realizacji usługi sprzątania na poziomie przeciętnie oferowanym na rynku tego typu usług. Charakter zamawianych usług oraz charakter prowadzonej działalności nie wymagają żadnych specyficznych, odnoszących się do Zamawiającego procedur utrzymania czystości. Zamawiający nie ma żadnych powierzchni czy przedmiotów odbiegających od standardowo używanych przez inne osoby czy podmioty. Wymagane są środki czystości, dezynfekujące, higieniczne, zapachowe oraz worki na śmieci dostępne na rynku, odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni czy przedmiotów oraz bezpieczne dla ludzi i otoczenia oraz zgodne z obowiązującymi wymaganiami i przepisami prawa. Wykonanie usługi nie wymaga szczególnego sprzętu i urządzeń, poza sprzętem i urządzeniami typowymi, dostępnymi na rynku dla każdego, a niezbędnymi do wykonania usługi utrzymania czystości w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Wobec powyższego wymaganiem jakościowym w tym przypadku będzie utrzymanie pomieszczeń w należytej czystości, zastosowanie określonych w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy środków czystości, dezynfekujących, higienicznych, zapachowych oraz worków na śmieci, wykonanie usługi z odpowiednia częstotliwością oraz zachowanie pozostałych standardów zachowanych w SWZ.
4. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą ilość punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Wzorów umów stanowiących załączniki nr 3.1-3.8 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 73828,80 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według następujących kryteriów:
Nr: Nazwa kryterium: Waga:
1 Cena (Pc) 100%
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Nr kryterium Wzór:
1 CENA
Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 100 pkt
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 100 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza.
3. Zgodnie z art. 246 ust.2 Ustawy Pzp w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone wymagania jakościowe odnoszące się co najmniej do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
W ocenie Zamawiającego usługa sprzątania i prace gospodarcze należą do usług powszechnie dostępnych. Poprzez swoją powszechność znana jest przeciętnemu nabywcy, a przez szeroką dostępność ukształtowany jest ich standard, który dla przeciętnego Wykonawcy jest łatwy do zdefiniowania. Są to bowiem usługi bieżącego użytku, służące zaspokojeniu podstawowej potrzeby, jaką jest utrzymanie obiektów biurowych i ich bezpośredniego otoczenia w czystości.
W niniejszym postępowaniu Zamawiający w treści SWZ nie zdefiniował w sposób indywidualny oczekiwanego od Wykonawcy wymagań jakości usług sprzątania, czy też specjalnych technik, jakie powinny być zastosowane przy sprzątaniu poszczególnych powierzchni. Zamawiający nie postawił również wymogu zastosowania w trakcie sprzątania odpowiednich technologii, czy też wykonywania usługi sprzątania zgodnie z zindywidualizowaną, specjalną instrukcją czystości. Zamawiający oczekuje realizacji usługi sprzątania na poziomie przeciętnie oferowanym na rynku tego typu usług. Charakter zamawianych usług oraz charakter prowadzonej działalności nie wymagają żadnych specyficznych, odnoszących się do Zamawiającego procedur utrzymania czystości. Zamawiający nie ma żadnych powierzchni czy przedmiotów odbiegających od standardowo używanych przez inne osoby czy podmioty. Wymagane są środki czystości, dezynfekujące, higieniczne, zapachowe oraz worki na śmieci dostępne na rynku, odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni czy przedmiotów oraz bezpieczne dla ludzi i otoczenia oraz zgodne z obowiązującymi wymaganiami i przepisami prawa. Wykonanie usługi nie wymaga szczególnego sprzętu i urządzeń, poza sprzętem i urządzeniami typowymi, dostępnymi na rynku dla każdego, a niezbędnymi do wykonania usługi utrzymania czystości w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Wobec powyższego wymaganiem jakościowym w tym przypadku będzie utrzymanie pomieszczeń w należytej czystości, zastosowanie określonych w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy środków czystości, dezynfekujących, higienicznych, zapachowych oraz worków na śmieci, wykonanie usługi z odpowiednia częstotliwością oraz zachowanie pozostałych standardów zachowanych w SWZ.
4. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą ilość punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Wzorów umów stanowiących załączniki nr 3.1-3.8 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 71321,28 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według następujących kryteriów:
Nr: Nazwa kryterium: Waga:
1 Cena (Pc) 100%
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Nr kryterium Wzór:
1 CENA
Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 100 pkt
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 100 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza.
3. Zgodnie z art. 246 ust.2 Ustawy Pzp w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone wymagania jakościowe odnoszące się co najmniej do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
W ocenie Zamawiającego usługa sprzątania i prace gospodarcze należą do usług powszechnie dostępnych. Poprzez swoją powszechność znana jest przeciętnemu nabywcy, a przez szeroką dostępność ukształtowany jest ich standard, który dla przeciętnego Wykonawcy jest łatwy do zdefiniowania. Są to bowiem usługi bieżącego użytku, służące zaspokojeniu podstawowej potrzeby, jaką jest utrzymanie obiektów biurowych i ich bezpośredniego otoczenia w czystości.
W niniejszym postępowaniu Zamawiający w treści SWZ nie zdefiniował w sposób indywidualny oczekiwanego od Wykonawcy wymagań jakości usług sprzątania, czy też specjalnych technik, jakie powinny być zastosowane przy sprzątaniu poszczególnych powierzchni. Zamawiający nie postawił również wymogu zastosowania w trakcie sprzątania odpowiednich technologii, czy też wykonywania usługi sprzątania zgodnie z zindywidualizowaną, specjalną instrukcją czystości. Zamawiający oczekuje realizacji usługi sprzątania na poziomie przeciętnie oferowanym na rynku tego typu usług. Charakter zamawianych usług oraz charakter prowadzonej działalności nie wymagają żadnych specyficznych, odnoszących się do Zamawiającego procedur utrzymania czystości. Zamawiający nie ma żadnych powierzchni czy przedmiotów odbiegających od standardowo używanych przez inne osoby czy podmioty. Wymagane są środki czystości, dezynfekujące, higieniczne, zapachowe oraz worki na śmieci dostępne na rynku, odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni czy przedmiotów oraz bezpieczne dla ludzi i otoczenia oraz zgodne z obowiązującymi wymaganiami i przepisami prawa. Wykonanie usługi nie wymaga szczególnego sprzętu i urządzeń, poza sprzętem i urządzeniami typowymi, dostępnymi na rynku dla każdego, a niezbędnymi do wykonania usługi utrzymania czystości w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Wobec powyższego wymaganiem jakościowym w tym przypadku będzie utrzymanie pomieszczeń w należytej czystości, zastosowanie określonych w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy środków czystości, dezynfekujących, higienicznych, zapachowych oraz worków na śmieci, wykonanie usługi z odpowiednia częstotliwością oraz zachowanie pozostałych standardów zachowanych w SWZ.
4. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą ilość punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Wzorów umów stanowiących załączniki nr 3.1-3.8 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 37440,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według następujących kryteriów:
Nr: Nazwa kryterium: Waga:
1 Cena (Pc) 100%
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Nr kryterium Wzór:
1 CENA
Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 100 pkt
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 100 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza.
3. Zgodnie z art. 246 ust.2 Ustawy Pzp w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone wymagania jakościowe odnoszące się co najmniej do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
W ocenie Zamawiającego usługa sprzątania i prace gospodarcze należą do usług powszechnie dostępnych. Poprzez swoją powszechność znana jest przeciętnemu nabywcy, a przez szeroką dostępność ukształtowany jest ich standard, który dla przeciętnego Wykonawcy jest łatwy do zdefiniowania. Są to bowiem usługi bieżącego użytku, służące zaspokojeniu podstawowej potrzeby, jaką jest utrzymanie obiektów biurowych i ich bezpośredniego otoczenia w czystości.
W niniejszym postępowaniu Zamawiający w treści SWZ nie zdefiniował w sposób indywidualny oczekiwanego od Wykonawcy wymagań jakości usług sprzątania, czy też specjalnych technik, jakie powinny być zastosowane przy sprzątaniu poszczególnych powierzchni. Zamawiający nie postawił również wymogu zastosowania w trakcie sprzątania odpowiednich technologii, czy też wykonywania usługi sprzątania zgodnie z zindywidualizowaną, specjalną instrukcją czystości. Zamawiający oczekuje realizacji usługi sprzątania na poziomie przeciętnie oferowanym na rynku tego typu usług. Charakter zamawianych usług oraz charakter prowadzonej działalności nie wymagają żadnych specyficznych, odnoszących się do Zamawiającego procedur utrzymania czystości. Zamawiający nie ma żadnych powierzchni czy przedmiotów odbiegających od standardowo używanych przez inne osoby czy podmioty. Wymagane są środki czystości, dezynfekujące, higieniczne, zapachowe oraz worki na śmieci dostępne na rynku, odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni czy przedmiotów oraz bezpieczne dla ludzi i otoczenia oraz zgodne z obowiązującymi wymaganiami i przepisami prawa. Wykonanie usługi nie wymaga szczególnego sprzętu i urządzeń, poza sprzętem i urządzeniami typowymi, dostępnymi na rynku dla każdego, a niezbędnymi do wykonania usługi utrzymania czystości w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Wobec powyższego wymaganiem jakościowym w tym przypadku będzie utrzymanie pomieszczeń w należytej czystości, zastosowanie określonych w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy środków czystości, dezynfekujących, higienicznych, zapachowych oraz worków na śmieci, wykonanie usługi z odpowiednia częstotliwością oraz zachowanie pozostałych standardów zachowanych w SWZ.
4. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą ilość punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Wzorów umów stanowiących załączniki nr 3.1-3.8 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 97060,60 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według następujących kryteriów:
Nr: Nazwa kryterium: Waga:
1 Cena (Pc) 100%
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Nr kryterium Wzór:
1 CENA
Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 100 pkt
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 100 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza.
3. Zgodnie z art. 246 ust.2 Ustawy Pzp w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone wymagania jakościowe odnoszące się co najmniej do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
W ocenie Zamawiającego usługa sprzątania i prace gospodarcze należą do usług powszechnie dostępnych. Poprzez swoją powszechność znana jest przeciętnemu nabywcy, a przez szeroką dostępność ukształtowany jest ich standard, który dla przeciętnego Wykonawcy jest łatwy do zdefiniowania. Są to bowiem usługi bieżącego użytku, służące zaspokojeniu podstawowej potrzeby, jaką jest utrzymanie obiektów biurowych i ich bezpośredniego otoczenia w czystości.
W niniejszym postępowaniu Zamawiający w treści SWZ nie zdefiniował w sposób indywidualny oczekiwanego od Wykonawcy wymagań jakości usług sprzątania, czy też specjalnych technik, jakie powinny być zastosowane przy sprzątaniu poszczególnych powierzchni. Zamawiający nie postawił również wymogu zastosowania w trakcie sprzątania odpowiednich technologii, czy też wykonywania usługi sprzątania zgodnie z zindywidualizowaną, specjalną instrukcją czystości. Zamawiający oczekuje realizacji usługi sprzątania na poziomie przeciętnie oferowanym na rynku tego typu usług. Charakter zamawianych usług oraz charakter prowadzonej działalności nie wymagają żadnych specyficznych, odnoszących się do Zamawiającego procedur utrzymania czystości. Zamawiający nie ma żadnych powierzchni czy przedmiotów odbiegających od standardowo używanych przez inne osoby czy podmioty. Wymagane są środki czystości, dezynfekujące, higieniczne, zapachowe oraz worki na śmieci dostępne na rynku, odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni czy przedmiotów oraz bezpieczne dla ludzi i otoczenia oraz zgodne z obowiązującymi wymaganiami i przepisami prawa. Wykonanie usługi nie wymaga szczególnego sprzętu i urządzeń, poza sprzętem i urządzeniami typowymi, dostępnymi na rynku dla każdego, a niezbędnymi do wykonania usługi utrzymania czystości w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Wobec powyższego wymaganiem jakościowym w tym przypadku będzie utrzymanie pomieszczeń w należytej czystości, zastosowanie określonych w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy środków czystości, dezynfekujących, higienicznych, zapachowych oraz worków na śmieci, wykonanie usługi z odpowiednia częstotliwością oraz zachowanie pozostałych standardów zachowanych w SWZ.
4. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą ilość punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Wzorów umów stanowiących załączniki nr 3.1-3.8 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 290000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według następujących kryteriów:
Nr: Nazwa kryterium: Waga:
1 Cena (Pc) 100%
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Nr kryterium Wzór:
1 CENA
Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 100 pkt
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 100 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza.
3. Zgodnie z art. 246 ust.2 Ustawy Pzp w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone wymagania jakościowe odnoszące się co najmniej do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
W ocenie Zamawiającego usługa sprzątania i prace gospodarcze należą do usług powszechnie dostępnych. Poprzez swoją powszechność znana jest przeciętnemu nabywcy, a przez szeroką dostępność ukształtowany jest ich standard, który dla przeciętnego Wykonawcy jest łatwy do zdefiniowania. Są to bowiem usługi bieżącego użytku, służące zaspokojeniu podstawowej potrzeby, jaką jest utrzymanie obiektów biurowych i ich bezpośredniego otoczenia w czystości.
W niniejszym postępowaniu Zamawiający w treści SWZ nie zdefiniował w sposób indywidualny oczekiwanego od Wykonawcy wymagań jakości usług sprzątania, czy też specjalnych technik, jakie powinny być zastosowane przy sprzątaniu poszczególnych powierzchni. Zamawiający nie postawił również wymogu zastosowania w trakcie sprzątania odpowiednich technologii, czy też wykonywania usługi sprzątania zgodnie z zindywidualizowaną, specjalną instrukcją czystości. Zamawiający oczekuje realizacji usługi sprzątania na poziomie przeciętnie oferowanym na rynku tego typu usług. Charakter zamawianych usług oraz charakter prowadzonej działalności nie wymagają żadnych specyficznych, odnoszących się do Zamawiającego procedur utrzymania czystości. Zamawiający nie ma żadnych powierzchni czy przedmiotów odbiegających od standardowo używanych przez inne osoby czy podmioty. Wymagane są środki czystości, dezynfekujące, higieniczne, zapachowe oraz worki na śmieci dostępne na rynku, odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni czy przedmiotów oraz bezpieczne dla ludzi i otoczenia oraz zgodne z obowiązującymi wymaganiami i przepisami prawa. Wykonanie usługi nie wymaga szczególnego sprzętu i urządzeń, poza sprzętem i urządzeniami typowymi, dostępnymi na rynku dla każdego, a niezbędnymi do wykonania usługi utrzymania czystości w budynku, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Wobec powyższego wymaganiem jakościowym w tym przypadku będzie utrzymanie pomieszczeń w należytej czystości, zastosowanie określonych w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy środków czystości, dezynfekujących, higienicznych, zapachowych oraz worków na śmieci, wykonanie usługi z odpowiednia częstotliwością oraz zachowanie pozostałych standardów zachowanych w SWZ.
4. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą ilość punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
4.1) warunki dotyczące zdolności technicznej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
4.2) warunki dotyczące zdolności zawodowej:
a) Doświadczenie zawodowe: wykonanie w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - wykonał lub wykonuje należycie przynajmniej 2 usługi (w ramach odrębnych umów, przy czym usługi świadczone były nieprzerwanie przez okres minimum 12 miesięcy) polegające na usłudze sprzątania biur, o wartości usług minimum:
1) dla części nr 1: 15 000,00 zł brutto,
2) dla części nr 2: 20 000,00 zł brutto,
3) dla części nr 3: 20 000,00 zł brutto,
4) dla części nr 4: 20 000,00 zł brutto,
5) dla części nr 5: 15 000,00 zł brutto,
6) dla części nr 6: 15 000,00 zł brutto,
7) dla części nr 7: 25 000,00 zł brutto,
8) dla części nr 8: 75 000,00 zł brutto,
b) Kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
1) dla części nr 1:
• minimum 1 osoba sprzątająca – zatrudnienie w wymiarze proporcjonalnym do czasu pracy u Zamawiającego,
2) dla części nr 2:
• minimum 1 osoba sprzątająca – zatrudnienie w wymiarze proporcjonalnym do czasu pracy u Zamawiającego,
3) dla części nr 3:
• minimum 1 osoba sprzątająca – zatrudnienie w wymiarze 4-godzinnym 5 dni w tygodniu,
4) dla części nr 4:
• minimum 1 osoba sprzątająca – zatrudnienie w wymiarze 4-godzinnym 3 dni w tygodniu,
5) dla części nr 5:
• minimum 1 osoba sprzątająca – zatrudnienie w wymiarze proporcjonalnym do czasu pracy u Zamawiającego,
6) dla części nr 6:
• minimum 1 osoba sprzątająca – zatrudnienie w wymiarze proporcjonalnym do czasu pracy u Zamawiającego,
7) dla części nr 7:
• minimum 1 osoba sprzątająca – zatrudnienie w wymiarze 4-godzinnym 5 dni w tygodniu,
8) dla części nr 8:
• minimum 2 osoby sprzątające – łączne zatrudnienie w wymiarze co najmniej jednego pełnego etatu,
• minimum 1 osoba – pracownik gospodarczy zatrudniony w wymiarze co najmniej jednego pełnego etatu.
W odniesieniu do warunku określonego w pkt 4.2 pkt 1) dotyczącego doświadczenia zawodowego - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługę, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zamawiający wymaga, aby przynajmniej jeden z Wykonawców samodzielnie spełniał warunek i nie dopuszcza sumowania doświadczenia zawodowego.
W przypadku zdobytego doświadczenia zawodowego w ramach konsorcjum, Wykonawca będzie zobowiązany wskazać zakres i wartość jego realnego wkładu w realizację zadania.
2. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowane zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych, żąda:
oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – oświadczenie o którym mowa w § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. 2020 r. poz. 2415 z późn. zm.).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda przedłożenia:
a) Wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
b) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z Formularzem oferty wygenerowanym i uzupełnionym zgodnie z wytycznymi SWZ Wykonawca składa:
1) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII cz. I pkt 1;
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony
do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy;
3) Dokumenty z których wynika prawo do podpisania oferty, odpowiednie pełnomocnictwa;
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeśli dotyczy;
5) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII cz. I pkt 5 dotyczące robót/usług/dostaw, które wykonają poszczególni Wykonawcy (załącznik nr 4 do SWZ) – dotyczy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. konsorcjum/spółki cywilne – jeśli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. W odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający może określić wymagania związane z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych Wykonawców, jeżeli jest to uzasadnione charakterem zamówienia i proporcjonalne do jego przedmiotu.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
5. W odniesieniu do warunków dot. wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa powyżej wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorach umów, stanowiących Załączniki nr 3.1 - 3.8 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym we Wzorach umów, stanowiących Załączniki nr 3.1-3.8 do SWZ.
3. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-22 09:45
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-889bbf68-69a6-11ee-a60c-9ec5599dddc1
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-22 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-21
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
Część 5 : Tak
Część 6 : Tak
Część 7 : Tak
Część 8 : Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Kryterium "cena" - kryterium określone w rozdziale XI SWZ.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Dodatkowo z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 5, pkt 7, pkt 8 oraz pkt 10 ustawy Pzp.
3. Wszystkie pozostałe informacje w sprawie niniejszego zamówienia publicznego zostały zamieszczone w SpecyfikacjiWarunków Zamówienia wraz z załącznikami, dotyczy również kryteriów i zasad oceny ofert.