III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; spełniają warunki udziału w postępowaniu, które również zostały określone w ogłoszeniu o zamówieniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 2 i ust. 1b pkt 2 i 3 p.z.p. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: Dla części 1 – Warszawa - Część 1: Wykonywanie wewnętrznych i zewnętrznych usług porządkowych w siedzibie Urzędu Statystycznego w Warszawie w latach 2019 - 2021, a) Wykonawca wykonał bądź wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 2 usługi porządkowe o podobnym charakterze jak w postępowaniu, o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto każda, na powierzchni biurowej, nie mniejszej niż 3000 m2, przez co najmniej 12 miesięcy. Prace porządkowe o podobnym charakterze jak w postępowaniu to również sprzątanie urzędów, biur, powierzchni szpitalnej, kin i teatrów, sklepów, hoteli, bibliotek, uczelni, szkół i przedszkoli. b) Czynności w ramach serwisu dziennego (tj. w godzinach od 7:30 do 15:30 w dni powszednie) będą wykonywane przez osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, z min. rocznym doświadczeniem zawodowym oraz posiadającą aktualne badania mikrobiologiczne zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2016 r., poz.1866) i okazywać je na żądanie Zamawiającego. Warunek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie ma zastosowania, gdy Wykonawca będzie realizował czynności związane z obsługą serwisu dziennego w ramach samozatrudnienia. c) Dodatkowo: Wykonawca wykonał bądź wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 2 usługi porządkowe o podobnym charakterze jak w postępowaniu, o wartości, co najmniej 50 000,00 zł brutto każda, na terenie zewnętrznym nie mniejszym niż 4000 m2, przez co najmniej 12 miesięcy. Prace porządkowe o podobnym charakterze jak w postępowaniu to również utrzymanie terenów parków, terenów przy urzędach, uczelniach, szkołach, przedszkolach, kinach, teatrach, szpitalach, obiektach handlowych, hotelach, nie wyłączając parkingów znajdujących się przy tych obiektach. d) Wykonawca, zagwarantuje, że czynności dotyczące usługi utrzymania czystości w zakresie sprzątania terenu zewnętrznego będzie wykonywał pracownik, zatrudniony w oparciu o umowę o pracę, który został przeszkolony z prac ogrodniczych lub utrzymania terenów zielonych, bądź też ukończył szkołę branżową lub ma min. 2 letnie doświadczenie zawodowe w tym zakresie. e) Czynności w ramach przedmiotu umowy na terenie przy ulicy 1 Sierpnia 21 z zastrzeżeniem p. b) i d), będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, z min 6 miesięcznym doświadczeniem zawodowym, które wykonawca może udokumentować na żądanie Zamawiającego. Wymóg zatrudnienia w oparciu o umowę o prace nie ma zastosowania w przypadku samozatrudnienia. Dla części 2 –Płock - Część 2: Wykonywanie wewnętrznych usług porządkowych w Oddziale Urzędu w Płocku w latach 2019 - 2021. a) Wykonawca wykonał bądź wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 2 usługi porządkowe o podobnym charakterze jak w postępowaniu, o wartości co najmniej 20 000,00 zł brutto każda, na powierzchni biurowej nie mniejszej niż 250 m2, przez co najmniej 12 miesięcy. Prace porządkowe o podobnym charakterze jak w postępowaniu to również sprzątanie urzędów, biur, powierzchni szpitalnej, kin i teatrów, sklepów, hoteli, bibliotek, uczelni, szkół i przedszkoli. b) Wykonawca, zagwarantuje, że czynności dotyczące usługi utrzymania czystości w zakresie sprzątania będzie wykonywał pracownik zatrudniony w oparciu o umowę o pracę, z min. 6 miesięcznym doświadczeniem zawodowym. Warunek zatrudnienia nie ma zastosowania, gdy Wykonawca będzie realizował te zadania w ramach samozatrudnienia. 2. Wykonawca – zgodnie z art. 22a ust. 1 p.z.p. – w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Zamawiający – zgodnie z art. 22a ust. 3 p.z.p. – ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 p.z.p. 4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe innego podmiotu, o którym mowa w ust. 2, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający - zgodnie z art. 22a ust. 6 p.z.p. - żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub, 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 p.z.p. 5. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców zgodnie z art. 23 ust. 4 p.z.p. 6. Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 p.z.p., i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 p.z.p., zgodnie z art. 26 ust. 2a p.z.p. 7. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4 p.z.p.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia o jakich stanowi art. 24 ust. 5 p. 1 Pzp - odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 p. 23 Pzp wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 2. Wwykaz co najmniej dwóch wykonanych usług o wartości co najmniej: a. Dla część 1: Wykonywanie wewnętrznych i zewnętrznych usług porządkowych w siedzibie Urzędu Statystycznego w Warszawie w latach 2019 - 2021, co najmniej: 2 usługi porządkowe o podobnym charakterze jak w postępowaniu, o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto każda, na powierzchni biurowej nie mniejszej niż 3 000 m2, przez co najmniej 12 miesięcy, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz składa się na wezwanie zamawiającego, jeśli wykonawca złoży go wraz z formularzem oferty nie będzie wzywany do jego dostarczenia; Dodatkowo, co najmniej: 2 usługi porządkowe o podobnym charakterze jak w postępowaniu, o wartości, co najmniej 50 000,00 zł brutto każda, na terenie zewnętrznym nie mniejszym niż 4 000 m2, przez co najmniej 12 miesięcy, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz składa się na wezwanie zamawiającego, jeśli wykonawca złoży go wraz z formularzem oferty nie będzie wzywany do jego dostarczenia; b. Dla Część 2: Wykonywanie wewnętrznych usług porządkowych w Oddziale Urzędu w Płocku w latach 2019 - 2021. co najmniej: 2 usługi porządkowe o podobnym charakterze jak w postępowaniu, o wartości co najmniej 20 000,00 zł brutto każda, na powierzchni biurowej nie mniejszej niż 250 m2, przez co najmniej 12 miesięcy, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz składa się na wezwanie zamawiającego, jeśli wykonawca złoży go wraz z formularzem oferty nie będzie wzywany do jego dostarczenia; 4) odpis z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 p.z.p. Odpis składa się na wezwanie zamawiającego, jeśli wykonawca złoży go wraz z formularzem oferty nie będzie wzywany do jego dostarczenia;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Oświadczenie, że wykonawca zatrudni na podstawie umowy o pracę pracowników o wymaganych przez zamawiającego kompetencjach. Oświadczenie zawarte jest w formularzu oferty.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. W terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 51 ust. 1a, art. 57 ust. 1 lub art. 60d ust. 1 Pzp, albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawca znając okoliczności faktyczne i prawne może złożyć to oświadczenie wraz z formularzem oferty. 2. Jeśli dotyczy: a) Oświadczenie składane w związku z poleganiem wykonawcy na zasobach innych podmiotów zgodne z art. 22a Pzp (art. 22a ust. 1 Pzp), b) Pisemne zobowiązanie podmiotu, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia zgodnie z art. 22a ust. 2 Pzp (art. 22a ust. 2, art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 oraz art. 25a Pzp). dokument: Koncepcja realizacji usług opisujący (na nie więcej, niż 15 stronach, załączniki nie są wliczane do podanej liczby stron) technologię utrzymania czystości obejmującą sposób wykonywania czynności, stosowane środki czystości oraz materiały higieniczne, a także sprzęt przewidziany do realizacji zamówienia. Technologia powinna być dostosowana do rodzaju i wielkości sprzątanych powierzchni. Wykonawca określi również sposób organizacji pracy, koordynacji pracowników oraz zasady kontroli jakości świadczonych usług. W ramach kryterium „Koncepcja realizacji usług” ocena ofert będzie dokonana w oparciu o następujące podkryteria: a. sposób realizacji usług, stosowany sprzęt, b. stosowane środki czystości, w tym ze wskazaniem na ekologiczne środki posiadające certyfikat EU Ecolabel lub równorzędny wydawany przez akredytowany podmiot działający na terenie UE, c. oferowane materiały higieniczne, w tym ze wskazaniem na ekologiczne środki posiadające certyfikat EU Ecolabel lub równorzędny wydawany przez akredytowany podmiot działający na terenie UE, oraz posiadające pozytywną ocenę bezpieczeństwa produktu kosmetycznego (Safety Assessment) wystawiony przez uprawnionego specjalistę (Safety Assessora) lub jednostkę zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej nr 1223/2009 i ustawą z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych (Dz. U. 2018 poz. 2227). d. organizacja pracy, e. kontrola jakości. Uwaga: jeśli w „Koncepcji realizacji usług” w ocenie Komisji przetargowej nie zostaną omówione, wszystkie podkryteria oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z SIWZ (art. 89 ust 1. p 2 p.z.p.)). W interesie wykonawcy jest zatem wyraźne wyróżnienie omawianych podkryteriów.