Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa kompleksowego utrzymania w stałej czystości obiektów PIG-PIB
w Warszawie (ul. Jagiellońska 76) i Szczecinie (ul. Wieniawskiego 20)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowy Instytut Geologiczny - Państwowy Instytut Badawczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000332133
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rakowiecka 4
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-975
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pgi.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pgi.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
instytut badwczy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
geologia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa kompleksowego utrzymania w stałej czystości obiektów PIG-PIB
w Warszawie (ul. Jagiellońska 76) i Szczecinie (ul. Wieniawskiego 20)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7604c5ac-b0eb-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00112359
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pgi
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pgi
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z zapisami pkt 11 SWZ -
Sposób komunikacji, pkt 12 SWZ - Opis sposobu przygotowania ofert oraz wymagania formalne dotyczące składanych oświadczeń i
dokumentów oraz pkt 14 SWZ - Sposób i termin składania i otwarcia ofert.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami pkt 22 SWZ - Dane osobowe
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami pkt 22 SWZ - Dane osobowe
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZP.26.37.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Usługa kompleksowego utrzymania w stałej czystości obiektów PIG-PIB w Warszawie (ul. Jagiellońska 76) i Szczecinie (ul. Wieniawskiego 20) z podziałem na dwie (2) części:
Część 1 – usługa kompleksowego utrzymania w stałej czystości obiektów PIG-PIB mieszczących się przy ul. Jagiellońskiej 76 w Warszawie.
Opis przedmiotu zamówienia dla części 1 zawiera wykaz czynności, które Wykonawca będzie zobowiązany świadczyć w ramach zamówienia podstawowego i zamówienia objętego prawem opcji. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie skorzystania z zamówienia objętego prawem opcji.
2. Szczegółowy zakres oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
- załączniku nr 1.1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia dla części 1
- załączniku nr 2.1 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy dla części 1
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Opis przedmiotu zamówienia dla części 1 zawiera wykaz czynności, które Wykonawca będzie zobowiązany świadczyć w ramach zamówienia podstawowego i zamówienia objętego prawem opcji. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie skorzystania z zamówienia objętego prawem opcji.
Zakres czynności, które Wykonawca będzie zobowiązany wykonać w ramach zamówienia objętego prawem opcji:
Jednorazowe dodatkowe obustronne mycie okien o łącznej powierzchni 1000 m2 wraz z ramami i parapetami – po uprzednim uzgodnieniu terminu mycia z uprawnionym pracownikiem Zamawiającego.
W przypadku uruchomienia zamówienia objętego prawem opcji, Zamawiający w terminie 7 dni powiadomi Wykonawcę drogą elektroniczną ma adres podany do kontaktu, o zamiarze skorzystania z dodatkowego mycia okien.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Usługa kompleksowego utrzymania w stałej czystości obiektów PIG-PIB w Warszawie (ul. Jagiellońska 76) i Szczecinie (ul. Wieniawskiego 20) z podziałem na dwie (2) części:
Część 2 – usługa kompleksowego utrzymania w stałej czystości obiektów Oddziału Pomorskiego PIG-PIB mieszczących się przy ul. Wieniawskiego 20 w Szczecinie oraz terenu wokół obiektów w obrębie ogrodzenia i na chodniku poza ogrodzeniem.
2. Szczegółowy zakres oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
- załączniku nr 1.2 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia dla części 2
- załączniku nr 2.2 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy dla części 2.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.4. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie:
7.4.1. dla części 1 – minimum trzy usługi, polegające na sprzątaniu co najmniej 1 000 m2 powierzchni wewnętrznych tygodniowo w nieprzerwanym okresie co najmniej 8 miesięcy, każda z nich.
Zamawiający uzna, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej, za jedną usługę, usługę która jednocześnie:
- była lub jest świadczona dla jednego zleceniodawcy (zamawiającego),
- dotyczyła lub dotyczy sprzątania powierzchni wewnętrznej o powierzchni nie mniejszej niż 1 000 m2 tygodniowo;
- była świadczone nieprzerwanie przez okres minimum 8 miesięcy w ramach jednej umowy.
7.4.2. dla części 2 – minimum trzy usługi, polegające na sprzątaniu co najmniej 600 m2 powierzchni wewnętrznych tygodniowo w nieprzerwanym okresie co najmniej 12 miesięcy, każda z nich.
Zamawiający uzna, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej, za jedną usługę, usługę która jednocześnie:
- była lub jest świadczona dla jednego zleceniodawcy (zamawiającego),
- dotyczyła lub dotyczy sprzątania powierzchni wewnętrznej o powierzchni nie mniejszej niż 600 m2 tygodniowo;
- była świadczone nieprzerwanie przez okres minimum 12 miesięcy w ramach jednej umowy.
7.5. Wykonawca może wykazać się tym samym doświadczeniem w więcej niż jednej części postępowania, pod warunkiem, że wskazane usługi spełniają warunki określone dla danej części zamówienia (pkt 7.4.1-7.4.2 SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z pkt 9.4 SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z pkt 9.5 SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zgodnie z pkt 17 SWZ
- dla części 1: 900 zł (słownie: dziewięćset złotych, 00/100)
- dla części 2: 950 zł (słownie: dziewięćset pięćdziesiąt złotych, 00/100)
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z pkt 10 SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami § 11 załącznika nr 2 do SWZ – „Projektowane postanowienia umowy" dla części 1.
Zgodnie z zapisami § 10 załącznika nr 2 do SWZ – „Projektowane postanowienia umowy" dla części 2
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-14 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/pgi
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-14 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-13
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 5
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przedmiot Umowy obejmujący zamówienie podstawowe i zamówienia objęte prawem opcji realizowany będzie w następujących terminach:
Część 1 – w okresie 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Wykonawca rozpocznie realizację usługi w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od 01.06.2022 r.
Część 2 – w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Wykonawca rozpocznie realizację usługi w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od 01.05.2022 r.