IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg ograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający będzie żądał wniesienia wadium przez Wykonawców zaproszonych do składania ofert w kolejnym etapie postępowania. 1. Zamawiający w niniejszym postępowaniu wymaga wniesienia wadium w wysokości 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w banku Bank Pekao S.A. w Warszawie nr konta 21 1240 6292 1111 0010 5136 2657 przed upływem terminu składania ofert, z zaznaczeniem „Wadium w postępowaniu nr WOK/03/2019”. 3. Oferta zostanie uznana za zabezpieczoną, jeżeli środki pieniężne z tytułu wadium faktycznie wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku zabezpieczenia oferty inną formą wadium, oryginał dowodu wniesienia wadium będzie dołączony do oferty. 4. Wadium może być wniesione tylko w formie określonej w art. 45 ust. 6 Pzp , tj.: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 5. Dowód wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy wnieść w taki sposób, by nie tworzył całości z ofertą, tj. był nieponumerowany i niepołączony na stałe z ofertą. 6. Oferta Wykonawcy, który nie zabezpieczy jej właściwą formą wadium zostaje odrzucona. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. 8. Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, jeżeli zaistnieje którakolwiek z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
5
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
Zamawiający dokona oceny punktowej otrzymanych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na podstawie niżej podanych kryteriów i zaprosi do złożenia oferty Wykonawców, których wnioski otrzymały najwyższą ilość punktów. 1.Zamawiający za każda następną (poza wymaganiami określonymi w warunkach udziału w postępowaniu) usługę wykonaną w ostatnich sześciu latach przed dniem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, która wykonywana była w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy i w sposób kompleksowy (sprzątanie budynku i zewnętrznych terenów przyległych) i wykonywana była w obiekcie użyteczności publicznej należących do klasy 1261 według PKOB przyzna 10 pkt. 2. Zamawiający za każda następną (poza wymaganiami określonymi w warunkach udziału w postępowaniu) usługę wykonaną w ostatnich sześciu latach przed dniem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, która wykonywana była w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy i w sposób kompleksowy (sprzątanie budynku i zewnętrznych terenów przyległych) i wykonywana była w obiekcie użyteczności publicznej należących do klasy 1220, 1262, 1263 i 1264 według PKOB przyzna 5 pkt. Maksymalna suma punktów: 100. W przypadku uzyskania przez Wykonawców równej liczby punktów w zakresie oceny powyższych warunków, o kolejności Wykonawców, którzy zdobyli identyczną ilość punktów, decyduje wyższa łączna wartość brutto podlegających punktacji usług. Zamawiający będzie oceniał wykazane usługi poczynając od umów z najwyższą wartością usług, aż do osiągnięcia przez wniosek maksymalnej punktacji oraz dla których Wykonawca przedstawił dokument potwierdzający, że usługi i zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Zamawiający do punktacji w niniejszym kryterium nie będzie wliczał doświadczenia wymaganego w warunkach udziału w postępowaniu. W związku z powyższym Zamawiający zaleca załączenie do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dwóch oddzielnych wykazów usług, zgodnych ze wzorami umieszczonymi na stronie internetowej Zamawiającego. Ponadto w celu spełnienia warunków określonych w kryteriach selekcji Zamawiający dopuszcza wykazanie doświadczenia własnego Wykonawcy (bez możliwości powoływania się na zasoby podmiotów trzecich). Klasyfikacja PKOB oznacza budynek sklasyfikowany zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30.12.1999 r. w sprawie Polskiej Kwalifikacji Obiektów Budowlanych (PKOB).
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
80,00 |
Czas reakcji podjęcia sprzątania interwencyjnego |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1) Stosownie do art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia do umowy zmian w przypadkach określonych w projekcie umowy. Strony przewidują możliwość zmiany Umowy w następujących przypadkach i na określonych niżej warunkach: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wielkości sprzątanych powierzchni objętych Przedmiotem Umowy, czasowego wyłączenia ze sprzątania, na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. W przypadku zwiększenia lub zmniejszania wielkości powierzchni zmianie ulegnie wówczas wynagrodzenie Wykonawcy. W takim przypadku może ulec zmianie również minimalna wymagana przez Zamawiającego liczba osób świadczących usługi; 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości odśnieżania dachu. W przypadku zwiększenia lub zmniejszania ilości odśnieżania dachu ulegnie wówczas zmianie wynagrodzenie Wykonawcy. W przypadku braku konieczności realizacji usługi odśnieżania dachu wynagrodzenie wykonawcy zostanie pomniejszone o wartość tej usługi określonej w §10 ust. 1 pkt. b i c Umowy; 3) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy, chyba że zmiana taka znana była w chwili składania ofert; 4) jeżeli nastąpi zmiana podwykonawcy/zakresu prac powierzonych podwykonawcy; 5) jeżeli nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT).
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-04-01, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Wykonawca ma prawo złożyć tylko jeden wniosek samodzielnie lub z innymi Wykonawcami. Wykonawca, który złoży więcej niż jeden wniosek zostanie wykluczony z postępowania. 1. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu sporządza się w języku polskim, na papierze, przy użyciu techniki pisarskiej pozostawiającej trwałe ślady (maszyna do pisania, drukarka komputerowa, długopis itp.). Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski przez Wykonawcę. 2. Wykonawca nie składa wadium wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a dopiero przed terminem składania ofert (w przypadku uzyskania zaproszenia do złożenia oferty). 3. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy składać w siedzibie Warszawskiej Opery Kameralnej, ul. Obrońców 31 03-933 Warszawa w terminie do dnia 01.04.2019 r. do godz. 10.00. 4. Wniosek o dopuszczenie .do udziału w postępowaniu wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej i nienaruszonej kopercie. Koperta winna być zaadresowana na adres Zamawiającego oraz posiadać dopisek o treści "Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego pn. "Usługa kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w obiektach i terenach przyległych do obiektów Warszawskiej Opery Kameralnej w Warszawie", nr sprawy WOK/03/2019. Nie otwierać przed dniem 01.04.2019 r. godz. 10:00". 5. Zaleca się, aby wszystkie strony wniosku i załączników były ponumerowane i parafowane. 6. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami, oświadczeniami i dokumentami jest jawny, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2018r., poz. 419 z późn. zm.), a Wykonawca, nie później niż w terminie składania wniosków, zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informację stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 7. Oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 8. Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 8 składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 9. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu musi być załączone pełnomocnictwo, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, określające zakres pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu, chyba że pełnomocnictwo wynika z innych załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dokumentów. 10. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu składane pocztą lub za pośrednictwem firmy kurierskiej powinny być zapakowane w dodatkową kopertę tak, aby jej rozpakowanie w Sekretariacie nie spowodowało naruszenia wniosku właściwego. Nie zastosowanie się do tego zalecenia może spowodować zapoznanie się z treścią wniosku przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu z winy leżącej po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający zaleca złożenia wniosku i załączników do wniosku na formularzach Zamawiającego dostępnych na stronie internetowej www.operakameralna.pl. 12. Zamawiający zaprosi do składania ofert 5 Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. 13. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu jest większą niż 5 Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców wyłonionych na podstawie kryteriów selekcji. Wykonawcę niezaproszonego do składania ofert traktuje się jak wykluczonego z postępowania o udzielenie zamówienia. 14. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, będzie mniejsza lub równa 5 Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 1d ustawy.