Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości krytej pływalni wraz ze sztucznym lodowiskiem w Rawie Mazowieckiej przy ulicy Katowickiej 20
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZGO AQUARIUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 100441327
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Katowicka 20
1.5.2.) Miejscowość: Rawa Mazowiecka
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: 468142424
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zgoaquarium.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.zgoaquarium.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości krytej pływalni wraz ze sztucznym lodowiskiem w Rawie Mazowieckiej przy ulicy Katowickiej 20
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7f94d815-3f09-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00367739
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.bip.zgoaquarium.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/;https://epuap.gov.pl/wps/portal;http://www.bip.zgoaquarium.pl/;przetargi@zgoaquarium.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu
komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej: 1)
miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/; 2) ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal - obowiązkowo w zakresie składania, zmiany
lub wycofania oferty przez Wykonawcę; 3) poczty elektronicznej Zamawiającego: email: przetargi@zgoaquarium.pl - w
szczególności do składania wniosków o wyjaśnienie SWZ, uzupełniania dokumentów, czy składania innych oświadczeń i wyjaśnień.
2. Zamawiający zaleca Wykonawcom, aby komunikowali się z Zamawiającym za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail
wskazany powyżej.
3. Złożenie oferty pod rygorem nieważności następuje w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, wyłącznie za pośrednictwem dedykowanego formularza pn. „Formularz do złożenia, zmiany,
wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) oraz udostępnionego przez miniPortal
(https://miniportal.uzp.gov.pl/).
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji użytkowania sytemu miniPortal oraz
Regulaminie ePUAP, które dostępne są na stronach internetowych.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
6. Identyfikator postępowania i link z dostępem do postępowania na miniPortalu niezbędne do zaszyfrowania i złożenia oferty
dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego.
7. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
8. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofanie oferty lub wniosku oraz do
formularza do komunikacji.
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za
pośrednictwem formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email:
przetargi@zgoaquarium.pl (z wyłączeniem składania ofert).
10.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U z 2020 r. poz. 2452 z późn. zm.) oraz
rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020 roku w sprawie podmiotowych środków dowodowych
oraz innych dokumentów i oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 z późn. zm.). 11.
Szczegóły dotyczące komunikacji zostały opisane w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - Dz. U. UE. L. 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest firma ZGO AQUARIUM Sp. z o.o. z siedzibą w Rawie Mazowieckiej, ul. Katowicka 20 zwana dalej Administratorem, która prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych; 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę pn. „Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości krytej pływalni wraz ze sztucznym lodowiskiem w Rawie Mazowieckiej przy ulicy Katowickiej 20” znak sprawy ZP/20/2022;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 p.z.p.
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 8) nie przysługuje Pani/Panu:a)w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b)prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 9)przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 10) inf dot. RODO ukazano w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/20/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości krytej pływalni wraz ze sztucznym lodowiskiem w Rawie Mazowieckiej przy ulicy Katowickiej 20, zgodnie z zakresem, lokalizacją i harmonogramem przedstawionym w załączniku nr 9 do SWZ.
2) Usługa sprzątania powinna być wykonywana przez minimum 8 osób, w tym minimum 1 osoba winna być przewidziana do zarządzania usługą sprzątania (koordynator).
3) Osoby, o których mowa w pkt 2 muszą posiadać aktualne badania sanitarno – epidemiologiczne obowiązujące na basenach oraz szkolenie z zakresu zasad eksploatacji basenów.
4) Usługi sprzątania powinny być wykonane zgodnie z przepisami sanitarno – higienicznymi.
5) Wykonawca będzie wykonywał usługę przy użyciu własnego sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia, materiałów eksploatacyjnych oraz własnych środków czystości i środków higieny – zapewniając w sposób ciągły m.in. następujące środki higieniczne:
a) mydło w płynie nie wysuszające dłoni;
b) worki foliowe na odpady (kolor uzależniony od asortymentu), środki zapachowe, kostki WC;
c) ręczniki papierowe, o wymiarach dostosowanych do wymiarów i rodzajów podajników zainstalowanych w toaletach i pomieszczeniach socjalnych;
d) papier toaletowy, biały, dobrze rozpuszczalny o wymiarach dostosowanych do pojemników zainstalowanych w toaletach;
e) wysokiej jakości profesjonalne środki do czyszczenia mebli, płyny i preparaty do mycia i konserwacji różnych powierzchni, pasty, płyny do dezynfekcji, środki utrzymania czystości w pomieszczeniach WC, socjalnych oraz preparaty odpowiednie do pielęgnacji powierzchni podłóg, posadzek, paneli, mebli;
f) środki higieny powinny posiadać wymagane przepisami atesty uprawniające do stosowania ich w Polsce;
g) sprzęt i materiały oraz środki czystości i środki higieny, niezbędne do wykonania przedmiotu umowy będzie dostarczał Wykonawca własnym transportem i na własny koszt;
h) środki powinny być na bieżąco uzupełniane wg zużycia;
- wartość wszystkich środków czystości Wykonawca wlicza w cenę oferty.
6) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością i dokładnością oraz zgodnie z przepisami BHP i p.poż.
7) Usługa będzie wykonywana 7 dni w tygodniu na bieżąco, w taki sposób, aby nie zakłócała pracy pływalni oraz nie zagrażała bezpieczeństwu użytkowników - konieczność zapewnienia obsługi całodobowej. Ponadto Wykonawca zapewni
w dni świąteczne, wakacje, ferie, weekendy i imprezy sportowe podwójną obsadę.
8) Wykonawca zobowiązany będzie do zbierania z koszy znajdujących się na obiekcie odpadów (w tym ich segregacje zgodnie z Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2021 poz. 906)).
9) Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego uzupełniania środków dezynfekujących, ręczników jednorazowych, papieru toaletowego, kostek WC itd.
10) Wykonawca prowadzi nadzór nad utrzymaniem czystości na terenie Spa.
11) Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem umowy wraz z lokalizacją
i harmonogramem przedstawia załącznik nr 9 do SWZ.
12) Parametry techniczne obiektu krytej pływali wraz z lodowiskiem przedstawia załącznik nr 10 do SWZ.
13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług oraz do wydawania doraźnych poleceń osobom zatrudnionym bezpośrednio przy realizacji zamówienia, co do sposobu, częstotliwości, kolejności i czasu rozpoczęcia wykonywania zadań. Częstotliwość wykonywanych prac zamawiający może kształtować w przypadku nierzetelnego wykonywania prac.
14) Wykonawca zapewnia dyspozycyjność w przypadku dodatkowych zleceń np. sprzątanie po remontach.
15) Wykonawca zadba o estetyczny wygląd pracowników (uniformy lub ubiory firmowe).
16) Wykonawca zobowiązany będzie do ścisłej współpracy z obsługą obiektu.
17) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru z obiektów własnych pojemników - opakowań po zużytych środkach czystości, które stanowią odpad niebezpieczny. Pozostałe odpady komunalne będą zagospodarowane przez ZGO AQUARIUM Sp. z o.o.
18) W przypadku wyrządzenia szkody Zamawiającemu przez Wykonawcę lub jego pracowników w związku z wykonywaniem zamówienia, Wykonawca pokryje
w całości koszty ich naprawy.
19) Ustalenie przez Wykonawcę:
a) zbyt małej liczby pracowników w stosunku do zadań, powodującej nienależyte wykonanie obowiązków wynikających z zawartej umowy,
b) przeznaczenie do sprzątania osób, które ze względu na stan zdrowia nie są
w stanie podołać należycie obowiązkom, wynikającym z zawartej umowy,
c) wyposażenie pracowników w niedostateczną ilość urządzeń sprzątających lub środków czystości,
- stanowi ryzyko Wykonawcy związane w szczególności z karami umownymi, jakie Zamawiający nałoży w razie uchybień w prawidłowej realizacji umowy.
20) Inne wymagania stawiane Wykonawcy:
a) Utrzymanie nieskazitelnej czystości we wszystkich pomieszczeniach.
b) Mycie:
• wszystkich okien, drzwi i szyb w miarę potrzeb, częstotliwość będzie uzgadniana z koordynatorem basenu,
• elewacji zewnętrznej dwa razy w roku w terminie wskazanym przez Zamawiającego,
• posadzki na podbaseniu raz na kwartał w okresie obowiązywania umowy,
• płyty lodowiska nie rzadziej niż 4 razy w okresie obowiązywania umowy.
• pranie wykładzin w pomieszczeniach biurowych dwa razy do roku i na żądanie Zamawiającego.
21) Osoby wykonujące czynności sprzątające powinny mieć zapewnione przez Wykonawcę właściwe środki ochrony osobistej zgodnie z wymogami BHP.
22) W sytuacji wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego Wykonawca zobligowany jest do:
a) Zabezpieczenia pracowników w środki ochrony osobistej tj.: przyłbice, maseczki oraz rękawiczki jednorazowe;
b) Częstszej dezynfekcji szafek oraz przebieralni po każdym użytkowniku;
c) Bieżącej dezynfekcji powierzchni chwytnych, których dotykają odwiedzający (klamki, uchwyty, szafki, poręcze, półki, ławki, włączniki światła, kurki baterii oraz powierzchnie sanitarne i wokół basenów);
d) Obowiązkowe bieżące dezynfekowanie powierzchni wspólnych w strefie wejścia, szatni, przebieralni z którymi stykają się użytkownicy. Regularnie, kilka razy w ciągu dnia;
e) Częstsze uzupełnianie płynu do dezynfekcji rąk w dozownikach rozmieszczonych na całym obiekcie, za które zakup będzie odpowiedzialna Spółka ZGO AQUARIUM.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: CENA (C). 2. Zamawiający najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału
w postępowaniu. 3. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów po zastosowaniu wszystkich kryteriów oceny ofert. 4. Sposób oceny ofert opisano w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o wartości, co najmniej
500 000 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że
w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje przynajmniej 1 umowę polegającą na minimum całorocznej obsłudze co najmniej jednego kompleksu basenowo - rekreacyjnego, o wartości wynagrodzenia nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto; w przypadku umów nadal trwających Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli jest ona wykonywana przynajmniej cały jeden rok, a należne do tej pory wykonawcy wynagrodzenie wynosi przynajmniej 400.000,00 zł brutto;
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada lub dysponuje sprzętem niezbędnym do realizacji przedmiotu zmówienia, w ilości co najmniej:
• odkurzacz ssący do odsysania wody z mokrych powierzchni - 1 szt.,
• odkurzacz ssący przeznaczone do czyszczenia powierzchni suchych - 1 szt.,
• kombajn sprzątający o zasilaniu akumulatorowym - 1 szt.,
• maszyny dyskowe do czyszczenia powierzchni poziomych i pionowych - 1 szt.,
• maszyna ciśnieniowa do odkażania części sanitarnych wysokimi temperaturami - 1 szt.,
• myjka wysokociśnieniowa typu karcher - 1szt.,
• profesjonalne wózki serwisowe - 4 szt.,
• pralka automatyczna do zmianowej dezynfekcji mopów, ścierek - 1 szt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zaleca się, aby dla sporządzenia oświadczenia Wykonawca posłużył się formularzem zgodnym z treścią załącznika nr 2A SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
2. Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 oraz w art. 109 ust. 1 pkt. 4 p.z.p.
oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ;
2) Oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369),
z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ;
3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p. sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3. Szczegóły dot. złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu określono w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zaleca się, aby dla sporządzenia oświadczenia Wykonawca posłużył się formularzem zgodnym z treścią załącznika nr 2A SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
2. Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Zgodnie z drukiem przedstawionym w załącznikiem nr 4 do SWZ.
2) Wykaz sprzętu niezbędnego do realizacji przedmiotu zmówienia, w ilości co najmniej: (załącznik przedstawić na podstawie samodzielnie przygotowanego oświadczenia):
• odkurzacz ssący do odsysania wody z mokrych powierzchni - 1 szt.,
• odkurzacz ssący przeznaczone do czyszczenia powierzchni suchych - 1 szt.,
• kombajn sprzątający o zasilaniu akumulatorowym - 1 szt.,
• maszyny dyskowe do czyszczenia powierzchni poziomych i pionowych - 1 szt.,
• maszyna ciśnieniowa do odkażania części sanitarnych wysokimi temperaturami - 1 szt.,
• myjka wysokociśnieniowa typu karcher - 1szt.,
• profesjonalne wózki serwisowe - 4 szt.,
• pralka automatyczna do zmianowej dezynfekcji mopów, ścierek - 1 szt.
3) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości, co najmniej 500 000 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).
3. Szczegóły dot. złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu określono w SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowane usługi spełniają określone przez Zamawiającego wymagania.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Dokumenty, które Wykonawcy muszą złożyć w ofercie:
1) formularz ofertowy – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ.
2) załącznik nr 2A do SWZ – Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 p.z.p. Oświadczenie składają odrębnie:
- Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
3) załącznik nr 2B do SWZ – Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125 ust. 1 p.z.p. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy;
4) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca, w celu spełnienia warunków, będzie polegał na zdolnościach ekonomicznych, technicznych lub zawodowych innych podmiotów - o którym mowa w rozdziale XIV ust. 8 pkt. 1) SWZ (załącznik nr 5 do SWZ) (jeżeli dotyczy);
5) pełnomocnictwo – w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika lub Wykonawców składających ofertę wspólnie (jeżeli dotyczy);
6) Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale XV ust. 2 SWZ w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólnie (jeżeli dotyczy).
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast:
1) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 2 pkt 3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby:
1) składa wraz z ofertą zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów Wykonawcy – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
2) składa wraz z ofertą oświadczenie będące załącznikiem nr 2B do SWZ wystawione przez podmiot udostępniający niezbędne zasoby;
3) w terminie określonym zgodnie z działem XIII ust. 2 SWZ, przedkłada w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia i dokumenty wskazane w rozdziale XIII ust. 2 pkt. 1) i pkt. 3).
4.Jeśli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 ze zm.) Wykonawca powinien nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zastrzeżone informacje należy złożyć w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku. 5. Szczegółowy wykaz dokumentów jakie zobowiązany jest złożyć Wykonawca wskazano w SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w postaci elektronicznej winno być załączone do oferty. Z treści załączonego do oferty pełnomocnictwa winien jednoznacznie wynikać zakres umocowania oraz dane mocodawców i pełnomocnika.
2. Zgodnie z art. 117 ust. 4 p.z.p., Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobligowani są do złożenia wraz z ofertą oświadczenia, z którego wynikać będzie, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (załącznik nr 7 do SWZ).
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
4. Oświadczenie i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed podpisaniem umowy Wykonawcy zobowiązani będą przedłożyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o przedmiotowe zamówienie publiczne.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego.
7. Zamawiający będzie weryfikował spełnienie warunków udziału Wykonawcy
w postępowaniu dla wszystkich Wykonawców wspólnie (łącznie).
8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
9. Zamawiający nie określa – na podstawie art. 117 ust. 1 p.z.p. – szczególnych, obiektywnie uzasadnionych, sposobów spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu, uzasadnionych charakterem zamówienia oraz proporcjonalnych.
10. Zamawiający nie określa – na podstawie art. 58 ust. 4 p.z.p. – wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych Wykonawców, jeżeli jest to uzasadnione charakterem zamówienia i proporcjonalne do jego przedmiotu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do treści niniejszego ogłoszenia szczegółowe
informacje dotyczące rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określono w załączniku nr 8 do
SWZ (wzór umowy).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. 2. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-06 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-04
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
1. Zamawiający korzysta z uprawnienia, o jakim stanowi art. 288 ust. 1 ustawy p.z.p. i zastrzega sobie prawo do zaproszenia do negocjacji maksymalnie trzech wykonawców, których oferty przedstawiają najkorzystniejszy bilans punktowy, obliczony na podstawie kryterium oceny ofert, określonym w pkt. XXV SWZ tj. Cena (C).
2. Ocena ofert dokonywana będzie według następujących wzorów:
1) Sposób wyliczenia punktów w kryterium cena (C) Oferty będą oceniane według powyższego kryterium w skali od 0 do 100 pkt. przez członków komisji przetargowej.
Cena oferty - punkty za to kryterium będą przyznawane na podstawie ceny ofertowej podanej w formularzu ofertowym. Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę otrzyma 100 pkt., pozostali Wykonawcy odpowiednio mniej punktów, według wzoru:
C = (Cmin / Cx ) x 100 pkt.
gdzie:
C - liczba punktów oferty w kryterium cena
Cmin - najniższa cena oferowana spośród wszystkich ofert
Cx - cena oferty badanej
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, dalej zwanej „ustawą o przeciwdziałaniu agresji”, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu agresji;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu agresji;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu agresji.
2. Wykluczenie, o którym mowa w ust. 4, następować będzie na okres trwania ww. okoliczności.
3. Oferta Wykonawcy wykluczonego z postępowania na podstawie ust. 4 zostanie odrzucona.
4. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.