Świadczenie usług sprzątania i utrzymania w czystości pomieszczeń budynków

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług sprzątania i utrzymania w czystości pomieszczeń budynków i lokali użytkowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKraków
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-03-11
  • ZamawiającyGmina Miejska Kraków
  • Data publikacji ogłoszenia2024-03-01
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00227467
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług sprzątania i utrzymania w czystości pomieszczeń budynków i lokali użytkowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kraków

1.3.) Oddział zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554353

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Józefińska 14

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 30-529

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: do@mops.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług sprzątania i utrzymania w czystości pomieszczeń budynków i lokali użytkowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e32fa1d-d7b4-11ee-a3b5-e25d731b0da9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00227467

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048841/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 Sprzątanie budynków MOPS

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9e32fa1d-d7b4-11ee-a3b5-e25d731b0da9

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: poprzez formularze dostępne ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: szczegóły w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 271.2.4.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług polegających na sprzątaniu i utrzymaniu w czystości pomieszczeń budynków i lokali użytkowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, zgodnie z wytycznymi określonymi w umowie, której wzór stanowi załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Umowa, o której mowa w zdaniu poprzedzającym wraz z załącznikami określa w sposób szczegółowy zakres usług do wykonywania, opisy pomieszczeń do sprzątania, ich adresy, powierzchnie. Przedmiot zamówienia obejmuje sprzątanie:
1) pomieszczeń biurowych, pomieszczeń sanitarno-higienicznych oraz socjalnych;
2) ciągów komunikacyjnych, w tym: korytarzy, holi wejściowych, klatek schodowych, schodów.
2. Usługi utrzymania czystości budynków oraz lokali Zamawiającego będą świadczone w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy na warunkach określonych w umowie.

3. Terminy realizacji zamówienia:
1) rozpoczęcie: od dnia 1 kwietnia 2024 roku
2) zakończenie: w dniu 31 marca 2025 roku.
4. Wykonawca, któremu zostanie powierzone wykonanie przedmiotu zamówienia musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej Zamawiający wymaga, aby wykonawca, któremu zostanie powierzone wykonanie przedmiotu zamówienia był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej – suma ubezpieczenia nie niższa niż:1 400 000,00zł (słownie: jeden milion czterysta tysięcy złotych 00/100) dla części pierwszej zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90919200-4 - Usługi sprzątania biur

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-03-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
cena = 60%, koncepcja realizacji usług = 20%; aspekty społeczne = 20% - zatrudnienie przy realizacji zamówienia, w pełnym wymiarze czasu pracy osób niepełnoprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych bądź też wymiarze czasu pracy koniecznym do realizacji niniejszego zamówienia.
Ocena łączna = Cmin x 60%+ KRUbad x 20% + Asbad x 20%
Cbad KRUmax Asmax
gdzie:
Cmin − najniższa cena brutto spośród ważnych ofert,
Cbad − cena brutto badanej oferty,
KRUbad − ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Koncepcja realizacji usług” według skali punktowej, o której mowa w niniejszym ustępie
KRUmax − maksymalna ilość punktów przyznanych w kryterium „Koncepcja realizacji usług” według skali punktowej, o której mowa w niniejszym ustępie spośród ważnych ofert,
Asbad − ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Aspekty społeczne” według skali punktowej, o której mowa w niniejszym ustępie,
Asmax − maksymalna ilość punktów przyznanych w kryterium „Aspekty społeczne” według skali punktowej, o której mowa w niniejszym ustępie spośród ważnych ofert.

W ramach kryterium „Koncepcja realizacji usług” ocena ofert będzie doko¬nana na podstawie następujących podkryteriów:
1) sposób realizacji usług, stosowany sprzęt;
2) stosowane środki czystości;
3) oferowane materiały higieniczne;
4) organizacja pracy;
5) kontrola jakości.
Zamawiający dokona oceny ofert poprzez porównanie wszystkich ofert w ramach każdego z podkryteriów oddzielnie. Porównując oferty zama¬wiający będzie określał, na ile jedna oferta jest lepsza od drugiej. Zamawiający będzie oceniał oferty poprzez punktów w każdym z podkryteriów od 0 do 4. Maksymalna liczba punktów jakie zamawiający może przyznać w każdym z podkryteriów wynosi 4 pkt.
 0pkt – spełnia wymagania w danym podkryterium w minimalnym zakresie;
 2pkt – spełnia podkryterium w zakresie wyższym niż minimalny wskazany w SWZ;
 4pkt - spełnia podkryterium w zakresie najwyższym spośród ocenianych ofert niż minimalny wskazany w SWZ przy założeniu, że co najmniej jedna konkurencyjna oferta spełnia podkryterium w zakresie wyższym niż minimalny;

Następnie zamawiający podsumuje ilość przyznanych badanej ofercie punktów dla wszystkich podkryteriów – maksymalna ilość punktów w tym kryterium wynosi 20pkt.

Punkty w kryterium „Aspekty społeczne” będą przyznawane w skali punktowej od 0 pkt do 20 pkt na podstawie informacji podanych przez wykonawcę w ofercie. Wykonawca otrzyma:
 0 pkt w przypadku braku zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy osób niepełnoprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
 10 pkt w przypadku zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej 6 osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
 20 pkt w przypadku zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej dziesięciu osób niepełnoprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koncepcja realizacji usług

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekty społeczne

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę sprzątania pomieszczeń i obiektów biurowych o powierzchni nie mniejszej niż: - 6 000 m2.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: szczegóły w SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ,
2) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania – załącznik nr 6 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia przedmiotowych środków dowodowych, którymi są:
a. dokument „Koncepcja realizacji usług”,
b. wykaz środków czystości i higienicznych przeznaczonych do wykonywania usługi i wykaz sprzętu przeznaczonego/wymaganego do wykonywania usługi.

Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa powyżej zostały szczegółowo opisane w rozdziale VII SWZ w pkt 3 ppkt 5 oraz 6.
Zamawiający nie przewiduje możliwości uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych w rozumieniu art. 107 ust. 4 Pzp, a jedynie złożenie wyjaśnień w przypadku wątpliwości co do ich treści.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wadium:
1) Przystępując do przetargu wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w kwocie: 20 000,00zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek depozytowy zamawiającego, prowadzony w Banku PKO BP Oddział w Krakowie o numerze następującym: 12 1020 2892 0000 5302 0589 9341. Wykonawca zobowiązany jest podać w tytule przelewu swój numer NIP oraz numer postępowania. W przypadku wnoszenia wadium na rzecz wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego wykonawcy wnoszone jest wadium.
3) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
4) Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
 pieniądzu;
 gwarancjach bankowych;
 gwarancjach ubezpieczeniowych;
 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
5) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku zamawiającego.
6) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
 musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w ustawie Pzp., bez potwierdzania tych okoliczności;
 z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
 powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
 termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
 w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
 beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Kraków Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej W Krakowie;
 w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
7) Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 7 pkt 2-4 ustawy Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8) W przypadku wniesienia wadium w formie:
 pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
 poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
9) Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
10) Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa ustawa Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Szczegóły w SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Szczegóły w załączniku do SWZ pn.: "wzór umowy"

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-11 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: ezamówienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-11 08:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie usługi doradztwa specjalistycznego w zakresie księgowości - Chechło
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania13-12-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie usługi doradztwa specjalistycznego w zakresie księgowości w podmiotach ekonomii społecznej. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI