Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Świadczenie usług porządkowych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach,
w podziale na części.
1.3.1 Świadczenie usług porządkowych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach, w podziale na części.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.
Świadczenie usług porządkowych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach, w podziale na części.
CZĘŚĆ II - Świadczenie usług porządkowych w nieruchomościach administrowanych przez ZGKiM, obejmujących Rejon II
Rejon II – obejmuje następujące nieruchomości:
- przy ul. Bankowej 5-5a-5b; 7-7a-7b; 9-9a, 11a-11b; 11c-11d-11e; 11f-11g-11h; 20-22;
- parking przy targowisku miejskim;
- przy ul. Bohaterów Westerplatte 21; 23-25-27; 24; 26-28-30;
- przy ul. Kresowej 3,19,21;
- przy ul. Korczaka 25 - chodnik + tereny zielone;
- przy ul. Piaskowej - chodnik od szczytu budynku ul. Bohaterów Westerplatte 27 i 30;
- przy ul. Barnima I 2, 10; 18-20 - tylko chodnik.
- przy ul. Barnima I -26;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – zawarty jest w Zestawieniu powierzchni do sprzątania, stanowiącymi załączniki nr 5 b,d,f,g,h,i do SWZ, Szczegółowym zakresie obowiązków dotyczącym sprzątania oraz nadzorowania posesji stanowiącym załącznik do SWZ oraz we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w związku z art. 134 ust. 2 pkt. 14) ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób
wykonujących czynności wskazane w załączniku nr 9 do SWZ w trakcie realizacji zamówienia polegające na wykonywaniu prac porządkowo-sprzątających (nie dotyczy koordynatora);
2) zatrudnienie, o którym mowa w pkt 1) powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia;
3) zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U. 2021 r. poz. 1162);
4) w trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie
to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
6) Wykonawca do realizacji zamówienia przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, (wykaz stanowi załącznik do umowy).
7) z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 2 do SWZ czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności.
8) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę
lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom.
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.
Świadczenie usług porządkowych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach, w podziale na części.
CZĘŚĆ IV - Świadczenie usług porządkowych w nieruchomościach administrowanych przez ZGKiM, obejmujących Rejon IV
Rejon IV – obejmuje następujące nieruchomości:
- przy ul. Asfaltowej 1, 15, 21;
- przy ul. Asfaltowej 6; 7; 8; 11 – tylko chodniki;
- przy ul. Cisowej 13,
- przy ul. Nadbrzeżnej 1, 6 , 22;
- przy ul. Wojska Polskiego 20, 24, 51, 69, 82, 87, 93, 95, 97;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – zawarty jest w Zestawieniu powierzchni do sprzątania, stanowiącymi załączniki nr 5 b,d,f,g,h,i do SWZ, Szczegółowym zakresie obowiązków dotyczącym sprzątania oraz nadzorowania posesji stanowiącym załącznik do SWZ oraz we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w związku z art. 134 ust. 2 pkt. 14) ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób
wykonujących czynności wskazane w załączniku nr 9 do SWZ w trakcie realizacji zamówienia polegające na wykonywaniu prac porządkowo-sprzątających (nie dotyczy koordynatora);
2) zatrudnienie, o którym mowa w pkt 1) powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia;
3) zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U. 2021 r. poz. 1162);
4) w trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie
to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
6) Wykonawca do realizacji zamówienia przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, (wykaz stanowi załącznik do umowy).
7) z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 2 do SWZ czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności.
8) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę
lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom.
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.
Świadczenie usług porządkowych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach, w podziale na części.
CZĘŚĆ VI - Świadczenie usług porządkowych w nieruchomościach administrowanych przez ZGKiM, obejmujących Rejon VI
Rejon VI – obejmuje następujące nieruchomości:
- przy ul. T. Kościuszki 1, 3, 7, 7a-7b, 13, 30, 32, 40, 41, 47, 53;
- przy ul. T. Kościuszki 8 / ul. M. Drzymały 11;
- przy ul. Grunwaldzkiej 2, 4, 7;
- przy ul. Grunwaldzkiej 5, 8, - tylko chodnik;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – zawarty jest w Zestawieniu powierzchni do sprzątania, stanowiącymi załączniki nr 5 b,d,f,g,h,i do SWZ, Szczegółowym zakresie obowiązków dotyczącym sprzątania oraz nadzorowania posesji stanowiącym załącznik do SWZ oraz we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w związku z art. 134 ust. 2 pkt. 14) ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób
wykonujących czynności wskazane w załączniku nr 9 do SWZ w trakcie realizacji zamówienia polegające na wykonywaniu prac porządkowo-sprzątających (nie dotyczy koordynatora);
2) zatrudnienie, o którym mowa w pkt 1) powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia;
3) zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U. 2021 r. poz. 1162);
4) w trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie
to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
6) Wykonawca do realizacji zamówienia przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, (wykaz stanowi załącznik do umowy).
7) z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 2 do SWZ czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności.
8) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę
lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom.
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.
Świadczenie usług porządkowych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach, w podziale na części.
CZĘŚĆ VII - Świadczenie usług porządkowych w nieruchomościach administrowanych przez ZGKiM, obejmujących Rejon VII
Rejon VII – obejmuje następujące nieruchomości:
- przy ul. Kościuszki 14,16,
- przy ul. Konopnickiej 2,9,10-12,14,16,
- przy ul. Dolna 3,27; schody do ul. Dolnej 27;
- przy ul. Wojska Polskiego 2-4-6-8; 3,
- przy ul. Wojska Polskiego 16 / ul. Rycerska 1a;
- Pl. Chrobrego 8,- teren zielony i chodnik,
- przy ul. Drzymały 3;10 – teren zielony i chodnik;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – zawarty jest w Zestawieniu powierzchni do sprzątania, stanowiącymi załączniki nr 5 b,d,f,g,h,i do SWZ, Szczegółowym zakresie obowiązków dotyczącym sprzątania oraz nadzorowania posesji stanowiącym załącznik do SWZ oraz we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w związku z art. 134 ust. 2 pkt. 14) ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób
wykonujących czynności wskazane w załączniku nr 9 do SWZ w trakcie realizacji zamówienia polegające na wykonywaniu prac porządkowo-sprzątających (nie dotyczy koordynatora);
2) zatrudnienie, o którym mowa w pkt 1) powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia;
3) zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U. 2021 r. poz. 1162);
4) w trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie
to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
6) Wykonawca do realizacji zamówienia przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, (wykaz stanowi załącznik do umowy).
7) z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 2 do SWZ czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności.
8) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę
lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom.
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.
Świadczenie usług porządkowych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach, w podziale na części.
CZĘŚĆ VIII - Świadczenie usług porządkowych w nieruchomościach administrowanych przez ZGKiM, obejmujących Rejon VIII
Rejon VIII – obejmuje następujące nieruchomości:
- przy ul. Zamenhofa 9,
- przy ul. Bankowej 15-17;19; 21-23; 25; 29-31; 35-37,
- przy ul. PCK 1,
- przy ul. Boh. Westerplatte 13-15-17,
- przy ul. Bankowej 13- tylko teren zieleni + chodnik.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – zawarty jest w Zestawieniu powierzchni do sprzątania, stanowiącymi załączniki nr 5 b,d,f,g,h,i do SWZ, Szczegółowym zakresie obowiązków dotyczącym sprzątania oraz nadzorowania posesji stanowiącym załącznik do SWZ oraz we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w związku z art. 134 ust. 2 pkt. 14) ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób
wykonujących czynności wskazane w załączniku nr 9 do SWZ w trakcie realizacji zamówienia polegające na wykonywaniu prac porządkowo-sprzątających (nie dotyczy koordynatora);
2) zatrudnienie, o którym mowa w pkt 1) powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia;
3) zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U. 2021 r. poz. 1162);
4) w trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie
to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
6) Wykonawca do realizacji zamówienia przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, (wykaz stanowi załącznik do umowy).
7) z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 2 do SWZ czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności.
8) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę
lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom.
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.
Świadczenie usług porządkowych na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach, w podziale na części.
CZĘŚĆ IX - Świadczenie usług porządkowych w nieruchomościach administrowanych przez ZGKiM, obejmujących Rejon IX
Rejon IX – obejmuje następujące nieruchomości:
- przy ul. Piaskowej 35-37; 39-41; 45-47;
- przy ul. Odrzańskiej 25; 26;
- przy ul. Zamenhofa 11, 13, 15;
- przy ul. Piaskowej 45-47 – teren placu zabaw;
- przy ul. Piaskowej 49 – chodnik i parking;
- przy ul. Grzybowej 30 – tereny zielone gminne;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – zawarty jest w Zestawieniu powierzchni do sprzątania, stanowiącymi załączniki nr 5 b,d,f,g,h,i do SWZ, Szczegółowym zakresie obowiązków dotyczącym sprzątania oraz nadzorowania posesji stanowiącym załącznik do SWZ oraz we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w związku z art. 134 ust. 2 pkt. 14) ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób
wykonujących czynności wskazane w załączniku nr 9 do SWZ w trakcie realizacji zamówienia polegające na wykonywaniu prac porządkowo-sprzątających (nie dotyczy koordynatora);
2) zatrudnienie, o którym mowa w pkt 1) powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia;
3) zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U. 2021 r. poz. 1162);
4) w trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie
to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
6) Wykonawca do realizacji zamówienia przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, (wykaz stanowi załącznik do umowy).
7) z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 2 do SWZ czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w załączniku nr 9 do SWZ czynności.
8) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę
lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom.
Art. 109 ust. 1 pkt 4