Kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach, sprzątanie terenów zewnętrznych oraz...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach, sprzątanie terenów zewnętrznych oraz utrzymanie i pielęgnacja zieleni wokół budynków Bydgoskiego TBS
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBydgoszcz
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inny zamawiający
  • Termin składania wniosków2023-12-08
  • ZamawiającyBydgoskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-27
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00514632
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach, sprzątanie terenów zewnętrznych oraz utrzymanie i pielęgnacja zieleni
wokół budynków Bydgoskiego TBS

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Bydgoskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091510523

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grunwaldzka, 64

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-239

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: (052) 320 14 10

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@btbs.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.btbs.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

spółka komunalna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach, sprzątanie terenów zewnętrznych oraz utrzymanie i pielęgnacja zieleni
wokół budynków Bydgoskiego TBS

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9828fc84-8ceb-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00514632

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.btbs.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Nie

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.btbs.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.10.) Przyczyny odstąpienia od komunikacji elektronicznej:

zamawiający wymaga przedstawienia modelu fizycznego, modelu w skali lub próbki, których nie można przekazać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (art. 65 ust. 1 pkt 4 ustawy)

3.11.) Sposób nieelektronicznego składania ofert, wniosków, oświadczeń oraz innych dokumentów: 1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przy ul. Grunwaldzkiej 64 w Bydgoszczy. Oferty nadesłane pocztą zostaną zakwalifikowane, jako złożone w terminie, jeżeli zostaną dostarczone przez pocztę
w wymaganym terminie. Oferty złożone po terminie będą zwracane Wykonawcy niezwłocznie bez otwierania wewnętrznej koperty.

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 5/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie I „FORDON” :

o nieruchomość przy ul. gen. W. Bortnowskiego 3B,
o nieruchomość przy ul. gen. W. Bortnowskiego 3C
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 22,
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 24,
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 49,
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 51,
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 53,
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 57,
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 61,
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 63,
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 59,
o nieruchomość przy ul. gen. T. Bora-Komorowskiego 65,
o nieruchomość przy ul. Narcyza Gieryna 1,
o nieruchomość przy ul. Wyzwolenia 69,
o biuro Administracji BTBS w budynku przy ul. Narcyza Gieryna 1.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90919000-2 - Usługi sprzątania biur i szkół oraz czyszczenia urządzeń biurowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie II „MIASTO” :

o nieruchomość przy ul. Sowiej 1,
o nieruchomość przy ul. Sowiej 3,
o nieruchomość przy ul. Grunwaldzkiej 64,
o nieruchomość przy ul. Grunwaldzkiej 66,
o nieruchomość przy Placu Chełmińskim 7,
o nieruchomość przy ul. Jasnej 33,
o sprzątanie i zimowe utrzymanie chodnika wzdłuż nieruchomości przy ul. Jasnej 33,
o biura BTBS w budynku przy ul. Grunwaldzkiej 64 i biuro przy Placu Chełmińskim
o nieruchomość przy ul. Młyńskiej 2A,
o nieruchomość przy ul. Teofila Gackowskiego 1A,
o nieruchomość przy ul. Teofila Gackowskiego 1B,
o nieruchomość przy ul. Teofila Gackowskiego 1C,
o nieruchomość przy ul. Teofila Gackowskiego 3A,
o nieruchomość przy ul. Huzarskiej 1,
o nieruchomość przy ul. Huzarskiej 3,
o nieruchomość przy ul. Huzarskiej 7,
o nieruchomość przy ul. Bartosza Głowackiego 18,
o nieruchomość przy ul. Swarzewskiej/Sobieszewskiej 6 w Bydgoszczy
o zimowe utrzymanie chodników wzdłuż nieruchomości „Rycerska 3, 11 i 13 oraz Zygmunta Augusta 30-36

4.2.6.) Główny kod CPV: 90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90919200-4 - Usługi sprzątania biur

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 9

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykonawca wykaże, iż posiada zdolność kredytową lub środki finansowe nie mniejsze niż - 150.000,00 PLN

2) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje należycie co najmniej 1 zamówienie polegające na sprzątaniu budynków wielorodzinnych o wartości nie mniejszej niż 300.000,00 PLN brutto, ; w przypadku składania oferty na Zadanie I i Zadanie II - co najmniej jedno lub łącznie w tym samym czasie, dwa zamówienia polegające na sprzątaniu budynków wielorodzinnych o wartości nie mniejszej niż 600.000,00 PLN brutto,

3) w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia, umożliwiających realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, wykazania dysponowania co najmniej jedną osobą o średnim lub zawodowym wykształceniu ogrodniczym.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Zamawiający żąda oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego, czyli art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 uPzp.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku w postępowaniu dotyczących :

1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda wykazania, że posiada określoną zdolność kredytową lub środki finansowe, w formie informacji banku lub SKOK potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
2) zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda wykazu usług wykonanych,
a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu zostanie przesłany wraz
z wezwaniem do jego złożenia,
3) w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia - oświadczenie o dysponowaniu osobą wymaganym o wykształceniu, na formularzu, który zostanie przesłany wraz
z wezwaniem do jego złożenia.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Ofertę składa się na formularzu ofertowym (wg wzoru Zamawiającego), a wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć :

1) oświadczenie/a o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru Zamawiającego); oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw do wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe; w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie jw. składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
2) pełnomocnictwo (jeśli dotyczy),
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeśli dotyczy),
4) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (jeśli dotyczy),
5) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art.117 ust. 4, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeśli dotyczy),
6) wypełnioną tabelę elementów scalonych.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z art. 58 ust. 1 uPzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej), ustanawiając pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą.
7. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że warunek doświadczenia musi spełniać odpowiednio ten wykonawca, który będzie zamówienie realizował, warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą spełniać łącznie.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia załączają do oferty oświadczenia z art. 125 ust 1 uPzp.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia załączają do oferty oświadczenie z art. 117 ust 4 uPzp z tym zastrzeżeniem, że wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą wykonywać zamówienie w tej części, w której spełniają warunek doświadczenia.
11. Zaleca się, aby z treści formularza ofertowego wynikało, że oferta składana jest w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W miejsce „Nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać nazwy Wykonawców i dane umożliwiające ich identyfikację.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza zmiany Umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania
o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 UPZP, w oparciu o następujące okoliczności i w zakresie :

1) ceny Umowy, która może ulec zmianie w przypadkach :

a) wykonania mniejszego zakresu prac wynikającego z ich zaniechania,
b) wykonania prac zamiennych,
c) Strony dokonają zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy,
także w przypadku zmian:

 stawki podatku od towarów i usług,
 od 2024 roku wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
 zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,

- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę,
2) zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy w przypadku :

a) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami;
b) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań

3) zmiany w przypadku zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej, a także zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-06 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-06 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę sprzątanie klatek schodowych i terenów zewnętrznych - Bydgoszcz
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania24-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Proszę o przedstawienie oferty na usługi sprzątania klatek schodowych oraz terenów zewnętrznych Wspólnoty Mieszkaniowej w Bydgoszczy. W zakresie usług proszę o ujęcie m.in.: a) Budynek - Codzienne utrzymanie czystości budynku, realizowane poprzez: zamiatanie klatek i schodów - Mycie klatek (podłogi, cokoły, parapety, skrzynki pocztowe, drzwi wejściowe) min. 1 raz w tygodniu - Kompleksowe sprzątanie klatek realizowane poprzez mycie lamperii, tralek, okien min 1 raz na kwartał - Niezwłoczne usuwanie po interwencji Zleceniodawcy incydentalnie powstałych zabrudzeń powierzchni wspólnych. b) Teren zewnętrzny - Codzienne utrzymanie czystości chodników poprzez zamiatanie, zbieranie śmieci, liści; - Koszenie trawy (zakres obejmuje mały teren zielony przy wejściu do klatek oraz teren wokół śmietnika) oraz usuwanie chwastów wrastających w chodniki - W okresie zimowym: usuwanie śniegu, lodu i zapewnienie bezpiecznego przejścia. Wszelkie prace związane z utrzymaniem czystości z wyłączeniem odśnieżania i likwidacji gołoledzi, powinny być realizowane od poniedziałku do piątku bez zbędnych uciążliwości dla mieszkańców każdego dnia do godziny 10:00. Proszę o odniesienie się do powyższych oczekiwań w zakresie sprzątania i ewentualne zaproponowanie własnych usług w formie oferty rozszerzonej / uzupełniającej. W celu uzyskania szerszych informacji bądź chęci obejrzenia klatek, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI