Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
DZP.26.1.295.2021 Świadczenie usług kominiarskich dla nieruchomości stanowiących zasoby Zarządu Lokali Miejskich w 2022 r w podziale na 2 części.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Lokali Miejskich
1.3.) Oddział zamawiającego: ZLM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 363752546
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Kościuszki 47
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-514
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zlm@zlm.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlm.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie nieruchomościami komunalnymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DZP.26.1.295.2021 Świadczenie usług kominiarskich dla nieruchomości stanowiących zasoby Zarządu Lokali Miejskich w 2022 r w podziale na 2 części.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b44b91d1-63e3-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00329866
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002457/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.3 Świadczenie usług kominiarskich obowiązkowe i nieobowiązkowe na rok 2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zlm_lodz
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zlm_lodz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: określono
w rozdziale X SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): określono w rozdziale XX SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): określono w rozdziale XX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.26.1.295.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonywanie usług kominiarskich w zakresie czyszczenia przewodów kominowych, sprawdzenia stanu technicznego i sprawności przewodów kominowych oraz bieżących konserwacji kominiarskich (sprawdzenie 1 mb przewodu kominowego do ustalenia przyczyn wadliwego działania urządzenia podłączonego do przewodu, sprawdzenie prawidłowości podłączeń, wykonanie próby technicznej, odgruzowanie przewodów kominowych, wykucie/zamurowanie otworu) oraz pozostałych prac (wymienionych w formularzu cenowym zał. 2.1 do SWZ) niezbędnych do zachowania prawidłowego stanu technicznego przewodów kominowych. Usługi kominiarskie świadczone będą w nieruchomościach stanowiących zasoby Zarządu Lokali Miejskich na terenie RON Zachód. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90915000-4 - Usługi czyszczenia pieców i kominów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71356100-9 - Usługi kontroli technicznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 11. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp do wysokości 100.000,00 zł netto, w tym dla każdej z części wartość zamówień powtórzonych nie może przekroczyć 50% wartość netto umowy podstawowej.
Zamówienia te będą polegały na powtórzeniu usług będących przedmiotem niniejszego postępowania na terenie nieruchomości znajdujących się w administrowanym zasobie. Maksymalny okres obowiązywania umowy nie będzie przekraczał 12 miesięcy. Warunkiem udzielenia zamówienia będzie zaakceptowanie stawek jednostkowych za realizację usług, które nie mogą być wyższe od stawek jednostkowych złożonych w niniejszym postępowaniu o więcej niż 15%.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu reakcji na zgłoszenia zagrażające życiu, zdrowiu lub mieniu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonywanie usług kominiarskich w zakresie czyszczenia przewodów kominowych, sprawdzenia stanu technicznego i sprawności przewodów kominowych oraz bieżących konserwacji kominiarskich (sprawdzenie 1 mb przewodu kominowego do ustalenia przyczyn wadliwego działania urządzenia podłączonego do przewodu, sprawdzenie prawidłowości podłączeń, wykonanie próby technicznej, odgruzowanie przewodów kominowych, wykucie/zamurowanie otworu) oraz pozostałych prac (wymienionych w formularzu cenowym zał. 2.2 do SWZ) niezbędnych do zachowania prawidłowego stanu technicznego przewodów kominowych. Usługi kominiarskie świadczone będą w nieruchomościach stanowiących zasoby Zarządu Lokali Miejskich na terenie RON Wschód. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90915000-4 - Usługi czyszczenia pieców i kominów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71356100-9 - Usługi kontroli technicznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 11. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp do wysokości 100.000,00 zł netto, w tym dla każdej z części wartość zamówień powtórzonych nie może przekroczyć 50% wartość netto umowy podstawowej.
Zamówienia te będą polegały na powtórzeniu usług będących przedmiotem niniejszego postępowania na terenie nieruchomości znajdujących się w administrowanym zasobie. Maksymalny okres obowiązywania umowy nie będzie przekraczał 12 miesięcy. Warunkiem udzielenia zamówienia będzie zaakceptowanie stawek jednostkowych za realizację usług, które nie mogą być wyższe od stawek jednostkowych złożonych w niniejszym postępowaniu o więcej niż 15%.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu reakcji na zgłoszenia zagrażające życiu, zdrowiu lub mieniu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu;
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu;
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu;
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) warunki dotyczące doświadczenia – Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, że wykonał co najmniej jedną usługę tożsamą z przedmiotem zamówienia (polegającej w szczególności na wykonywaniu obsługi kominiarskiej w zakresie okresowej kontroli przewodów kominowych oraz czyszczeń przewodów kominowych) trwającą nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy o wartości brutto minimum
- składając ofertę na pierwszą część zamówienia: 300 000,00 zł (trzysta tysięcy złotych)
- składając ofertę na drugą część zamówienia: 200 000,00 zł (dwieście tysięcy złotych)
W przypadku niemożności wskazania 1 usługi o wartości minimum: 300 000,00 zł brutto, 200 000,00 zł brutto, wykonawca może wykazać więcej niż 1 usługę pod warunkiem, że suma wartości kilku usług będzie wynosić odpowiednio minimum: 300 000,00 zł brutto, 200 000,00 zł brutto, a termin wykonywania wskazanych usług pokrywa się (usługi są świadczone jednocześnie) przez okres co najmniej 6 miesięcy.
Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część to winien wykazać się wartością usług określonych dla tych części. W przypadku składania oferty na kilka części, Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia jednej usługi o wartości odpowiadającej sumie wartości określonych dla tych części. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
b) warunki dotyczące osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia – Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia, co najmniej:
składając ofertę na pierwszą część zamówienia:
6 osób do realizacji zamówienia, w tym minimum 3 osoby posiadającymi tytuł mistrza w zawodzie kominiarz;
1 osobę posiadającą świadectwo kwalifikacyjne (Grupa 2) – uprawniającym do wykonywania pracy na stanowisku EKSPLOATACJI w zakresie minimum: kontrolno-pomiarowym - urządzeń wentylacji, klimatyzacji i chłodniczych o mocy powyżej 50kW;
1 osobę posiadającą świadectwo kwalifikacyjne (Grupa 2) – uprawniającym do wykonywania pracy na stanowisku DOZORU w zakresie minimum: kontrolno-pomiarowym - urządzeń wentylacji, klimatyzacji i chłodniczych o mocy powyżej 50kW;
składając ofertę na drugą część zamówienia:
4 osoby do realizacji zamówienia, w tym minimum 2 osoby posiadającymi tytuł mistrza w zawodzie kominiarz;
zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej SWZ.
Uwaga: Pod określeniem „osoby do realizacji zamówienia” Zamawiający rozumie pracowników wykonujących bezpośrednie czynności kominiarskie (np. czyszczenie przewodów kominowych, sprawdzenie stanu technicznego i sprawności przewodów kominowych, bieżące konserwacje kominiarskie, lub pozostałe czynności określone w formularzach cenowych). Składając ofertę na kilka części Wykonawca winien wykazać, że spełnia warunki udziału dla tych części łącznie. Osoby wykazane na spełnienie warunku w jednej części zamówienia nie mogą być wykazywane na spełnienie warunku w innej części.
c) oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług porównywalnych z usługami stanowiącymi przedmiot zamówienia wykonanych
w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ. UWAGA! W wykazie zamówień należy wskazać tylko te zamówienia, które potwierdzają spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale VII pkt 1.4 lit a) SWZ (warunki dotyczące doświadczenia).
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ. UWAGA! W wykazie zamówień należy wskazać tylko te osoby, które potwierdzają spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale VII pkt 1.4 lit b) SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
określono w projekcie umowy - załącznik nr 8 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-31 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zlm_lodz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-31 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-28