Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ubezpieczenie majątku własnego i powierzonego oraz odpowiedzialności cywilnej Siedleckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Siedleckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 710475535
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Starowiejska 60
1.5.2.) Miejscowość: Siedlce
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-110
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.7.) Numer telefonu: 256449562
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@stbs.siedlce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.stbs.siedlce.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ubezpieczenie majątku własnego i powierzonego oraz odpowiedzialności cywilnej Siedleckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4923dc7-845e-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00497673
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d4923dc7-845e-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą z uwzględnieniem wyjątków określonych ustawa PZP odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej:
- Portal dostępowy Urzędu Zamówień Publicznych (e-zamówienia.gov.pl):
https://ezamowienia.gov.pl/pl
- Poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@stbs.siedlce.pl (z wyłączeniem składania ofert)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikami nr 4, 4a, 4b
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikami nr 4, 4a, 4b
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: STBS.PUZ.P1/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie majątku własnego i powierzonego oraz odpowiedzialności cywilnej Siedleckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o.o. - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1, 1a, 1b, 1c, 1d do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
66515100-4 - Usługi ubezpieczenia od ognia
66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
66516400-4 - Usługi ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej
66516000-0 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium nr 1 - Cena oferty
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto wykonania przedmiotu zamówienia w całym okresie obowiązywania umowy, podanej przez Wykonawcę w formularzu „Oferta Wykonawcy” – waga 70 %.
Zamawiający ofercie o najniżej cenie przyzna 70 punktów (wartość punktowa obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
Cena C = Cmin/Co x Wp x Wk
gdzie: C min – cena brutto najtańszej oferty niepodlegającej odrzuceniu
Co – cena brutto oferty ocenianej niepodlegającej odrzuceniu
Wp – współczynnik proporcjonalności 100
Wk – waga procentowa kryterium 70 %.
2. Kryterium nr 2 – klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne - waga 30 %
Zamawiający dokona oceny ofert w kryterium „klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne” na podstawie formularza zawartego w złożonej ofercie stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ z przyznaniem ocenianej ofercie punktów podanych w pkt.3 ,4 i 5 niniejszego Rozdziału. Zamawiający informuje, że za warunki zmodyfikowane przez Wykonawców punkty nie zostaną przyznane. Maksymalną ilość punktów za kryterium „klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne” otrzyma oferta tego Wykonawcy, który przyjmie wszystkie klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
Kryterium klauzule dodatkowe Kd = Ko/Km x Wp x Wk
gdzie:
Kd – ilość punktów przyznana ofercie za klauzule dodatkowe
Ko – ilość punktów przyznana ofercie badanej za klauzule dodatkowe
Wp – współczynnik proporcjonalności 100
Wk – waga procentowa kryterium 30 %
Km – maksymalna ilość punktów do uzyskania za klauzule dodatkowe – 100
3. Klauzule dodatkowo punktowane w odniesieniu do ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk mienia będącego własnością Zamawiającego .
L.P. Nazwa klauzuli Ilość punktów
1 Klauzula katastrofy budowlanej 5
2 Akceptacja klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia 10
3 Akceptacja klauzuli zniesienia zasady proporcji 10
4 Akceptacja klauzuli automatycznego pokrycia konsumpcji sumy ubezpieczenia 5
5 Akceptacja klauzuli aktu terroryzmu 5
6 Akceptacja klauzuli okolicznościowej 5
7 Akceptacja klauzuli uznania okoliczności 5
8 Akceptacja klauzuli szybkiej likwidacji szkód 10
4. Klauzule dodatkowo punktowane w odniesieniu do ubezpieczenia mienia komunalnego będącego w zarządzaniu Zamawiającego
L.P. Nazwa klauzuli Ilość punktów
1 Klauzula zniesienia zasady proporcji dla budynków komunalnych 30
5. Klauzule dodatkowo punktowane w odniesieniu do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
L.P. Nazwa klauzuli Ilość punktów
1 Akceptacja klauzuli 168 godzin 10
2 Zwiększenie limitu w czystych stratach finansowych 5
6. Sposób oceny ofert.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który otrzyma największą ilość punktów, na podstawie poniższego wzoru:
P = C + Kd
gdzie:
P – suma końcowa punktów złożonej oferty
C – ilość punktów w kryterium cena złożonej oferty
Kd – ilość punktów w kryterium Klauzul dodatkowych i innych postanowień szczególne fakultatywnych
Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryterium „Cena”, oraz kryterium „Klauzul dodatkowych i innych postanowień szczególne fakultatywnych”, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – tj. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej w zakresie świadczenia usług ubezpieczeniowych obejmujących przedmiot zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3a do SWZ – oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegającego się o zamówienie w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6. Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Z uwagi jednak na nieokre¬ślenie przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu, dotyczących sytuacji ekono¬micznej lub finansowej oraz zdolności technicznych lub zawodowych, przepis art. 118 ustawy PZP nie ma w niniejszym postępowaniu zastosowania.
7. Podwykonawstwo – Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy . W takim przypadku zgodnie z art. 462 ust.2 ustawy PZP Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców jeżeli są już znani. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z §4 projektu umowy (załącznik nr 5 do SWZ)
1) zmiany o charakterze prawnym opisane w§4 projektu umowy ,
2) zmiany zakresu zamówienia w przypadku zmiany podmiotów objętych zamówieniem, tj.:
3) zmiany przedmiotowego zakresu zamówienia, tj.:
a) wzrostu albo spadku ilości lub wartości przedmiotu ubezpieczenia ubezpieczonego systemem sum stałych (wzrostu albo spadku sumy ubezpieczenia), mylnym ujęciem lub pominięciem,
b) zwiększenia sumy ubezpieczenia w związku z modernizacją przedmiotu ubezpieczenia, przeprowadzonymi inwestycjami, adaptacją, rozbudową itp.,
c) zmiany wysokości sum ubezpieczenia, w tym wynikającej ze zobowiązań Zamawiającego zaciągniętych po zawarciu umowy,
d) zmiany wysokości sum gwarancyjnych, w tym wynikającej ze zobowiązań Zamawiającego zaciągniętych po zawarciu umowy,
e) zmiany wykonywanej działalności i konieczności objęcia zmiany tej ochroną ubezpieczeniową,
f) rozszerzenia zakresu ubezpieczenia w przypadku ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nieprzewidzianego lub pominiętego w specyfikacji warunków zamówienia i konieczności zawarcia nowego rodzaju ubezpieczenia,
g) modyfikacji zakresu ochrony ubezpieczeniowej, w tym w związku ze zobowiązaniami Zamawiającego zaciągniętymi po zawarciu umowy,
h) wyczerpania sumy ubezpieczenia w ubezpieczeniu systemem pierwszego ryzyka lub limitów odszkodowawczych w klauzulach i innych warunkach umowy ubezpieczenia oraz wyczerpania sumy gwarancyjnej bądź podlimitów odszkodowawczych w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej i konieczności ich uzupełnienia;
4) zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy, jeśli zmiany opisane w pkt. 1.1-1.3 będą miały wpływ na wysokość tego wynagrodzenia:
a)proporcjonalne zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy, z uwzględnieniem postanowień klauzuli automatycznego pokrycia lub zwrot przez Wykonawcę składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia, zgodnie z zasadami rozliczenia określonymi w niniejszej umowie -
w odniesieniu do zmian związanych ze wzrostem lub spadkiem sumy ubezpieczenia,
b) odpowiednie zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy w pozostałych przypadkach, w szczególności odnoszących się do uzupełnienia sum ubezpieczenia lub gwarancyjnych, lub limitów odszkodowawczych oraz do zwiększenia lub zmniejszenia wielkości ryzyka;
c)wartość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy musi być ekwiwalentna do jego świadczenia względem Zamawiającego;
d) zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadkach określonych w pkt. 1.1-1.4 nie nastąpi, jeśli Wykonawca zrezygnuje ze wzrostu tego wynagrodzenia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Portal dostępowy Urzędu Zamówień Publicznych (e-zamówienia.gov.pl): https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-24 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni