Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Toruńskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Powiatu Toruńskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118684
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Towarowa 4-6
1.5.2.) Miejscowość: Toruń
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 56 662 88 88
1.5.8.) Numer faksu: 56 662 88 89
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiattorunski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.powiattorunski.pl/7096,zamowienia-publiczne
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Toruńskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ded757d-3002-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00236715
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000068/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Toruńskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://powiattorunski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Ofertę, a także oświadczenie, o jakim mowa w Rozdziale VII SWZ, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski (np. o wyjaśnienie treści SWZ) lub informacje Wykonawcy przekazują: 1) drogą elektroniczną: przetargi@powiattorunski.pl 2) poprzez Platformę Przetargową, dostępną pod adresem: https://powiattorunski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wymagania techniczne, jakim musi odpowiadać sprzęt komputerowych Wykonawcy, aby móc korzystać z Platformy:
a) Dopuszczalne przeglądarki internetowe:- Internet Explorer 8, Internet
Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,- Google Chrome 31- Mozilla Firefox 26- Opera 182)
b) Pozostałe wymagania techniczne:
- dostęp do sieci Internet;
- obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax;
- włączona obsługa JavaScript;
- zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;
- zainstalowany Acrobat Reader;
- zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java-Java SE Runtime Environment 6Update 24 lub nowszy.
2) Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
a. W kwestiach formalnych: Natalia Żochowska, przetargi@powiattorunski.pl
b. W kwestiach merytorycznych:
Joanna Inaszak-Majewska, FST-Management sp. z o.o., ul. Dąbrowskiego 2, 87-100 Toruń
e-mail: joanna.inaszak@fst.torun.pl,
3) W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania tj. OR.272.1.15.2021.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Toruński. 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@powiattorunski.pl 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym, o jakim stanowi art. 275 pkt 1 ustawy. 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych
bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie
do art. 22 RODO. 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do
wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); b) na podstawie art. 16 RODO
prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c)
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR.272.1.15.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk wraz z ubezpieczeniem sprzętu elektronicznego, w tym m.in. ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem i rabunku, ubezpieczenie przedmiotów szklanych od stłuczenia oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej związanej z prowadzoną działalnością gospodarczą i posiadanym mieniem.
Wykaz jednostek organizacyjnych Powiatu Toruńskiego:
1. Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń; REGON: 871121781
2. Powiatowy Zarząd Dróg w Toruniu, ul. Polna 113, 87-100 Toruń; REGON: 871525432
3. Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Toruńskiego, ul. Polna 115, 115A; REGON: 871236343
4. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Chełmży, ul. św. Jana 18, 87-140 Chełmża; REGON: 001069896
5. Dom Pomocy Społecznej w Pigży, Pigża, ul. Szkolna 8, 87-152 Łubianka; REGON: 871223599
6. Zespół Szkół im. Unii Europejskiej w Chełmży, ul. Kard. ST. Wyszyńskiego 7, 87-140 Chełmża; REGON: 870267844
7. Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Chełmży, ul. Hallera 23, 87-140 Chełmża; REGON: 000835443
8. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie, Gronowo 128, 87-162 Lubicz; REGON: 000095822
9. Dom Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce, ul. Toruńska 18, 87-165 Cierpice; REGON: 870484613
10. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń; REGON: 871125371
11. Dom Pomocy Społecznej w Browinie, Browina 57, 87-140 Chełmża; REGON: 000294102
12. Dom Pomocy Społecznej „Dom Kombatanta” w Dobrzejewicach, 87-123 Dobrzejewice; REGON: 871112517
13. Środowiskowy Dom Samopomocy w Chełmży, ul. Hallera 25, 87-140 Chełmża; REGON: 341518336
14. Szkoła Muzyczna I Stopnia, ul. Hallera 25, 87-140 Chełmża; REGON: 871258451
15. Centrum Usług Wspólnych Powiatu Toruńskiego w Browinie, Browina 59, 87-140 Chełmża; REGON: 365566575
Ubezpieczonym będzie również Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, ul. Legionów 70/76, 87-100 Toruń; REGON: 871139002
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
66515100-4 - Usługi ubezpieczenia od ognia
66515400-7 - Usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów
66516000-0 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 25% wartości zamówienia podstawowego
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przyznanie punktów w kryteriach "cena", wg algorytmu opisanego w p. XV ppk 2. SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ubezpieczenia komunikacyjne w tym:
1. ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych zgodnie z Ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczeń Komunikacyjnych oraz dobrowolne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody wyrządzone w ruchu zagranicznym w krajach przy wjeździe, do których wymagane jest posiadanie certyfikatu ,,Zielonej Karty” ;
2. ubezpieczenie Auto – Casco;
3. ubezpieczenie Następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów;
4. ubezpieczenie Assistance w ruchu drogowym.
Wykaz jednostek Powiatu Toruńskiego:
1. Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń; REGON: 871121781
2. Powiatowy Zarząd Dróg w Toruniu, ul. Polna 113, 87-100 Toruń; REGON: 871525432
3. Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Toruńskiego, ul. Polna 115, 115A; REGON: 871236343
4. Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna w Chełmży, ul. św. Jana 18, 87-140 Chełmża; REGON: 001069896
5. Dom Pomocy Społecznej w Pigży, Pigża, ul. Szkolna 8, 87-152 Łubianka; REGON: 871223599
6. Zespół Szkół im. Unii Europejskiej w Chełmży, ul. Kard. ST. Wyszyńskiego 7, 87-140 Chełmża; REGON: 870267844
7. Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Chełmży, ul. Hallera 23, 87-140 Chełmża; REGON: 000835443
8. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie, Gronowo 128, 87-162 Lubicz; REGON: 000095822
9. Dom Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce, ul. Toruńska 18, 87-165 Cierpice; REGON: 870484613
10. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń; REGON: 871125371
11. Dom Pomocy Społecznej w Browinie, Browina 57, 87-140 Chełmża; REGON: 000294102
12. Dom Pomocy Społecznej „Dom Kombatanta” w Dobrzejewicach, 87-123 Dobrzejewice; REGON: 871112517
13. Środowiskowy Dom Samopomocy w Chełmży, ul. Hallera 25, 87-140 Chełmża; REGON: 341518336
14. Szkoła Muzyczna I Stopnia, ul. Hallera 25, 87-140 Chełmża; REGON: 871258451
15. Centrum Usług Wspólnych Powiatu Toruńskiego w Browinie, Browina 59, 87-140 Chełmża; REGON: 365566575
Ubezpieczonym będzie również Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, ul. Legionów 70/76, 87-100 Toruń; REGON: 871139002.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66512100-3 - Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
66514110-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych
66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
66516100-1 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 25% wartości zamówienia podstawowego
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przyznanie punktów w kryteriach "cena" wg algorytmu opisanego w p. XV ppk 2. SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy:
1. spełniający warunki określone w art. 112 ust.2 pkt 2 ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej czyli prowadzą działalność ubezpieczeniową w myśl ustawy z dnia 11.09.2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1130), co najmniej
w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia, tj.:
1) dla Części nr 1 co najmniej w grupach: 8, 9, 13 i 17 Działu II załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej,
2) dla Części nr 2 co najmniej w grupach: 1, 3, 10 i 18 Działu II załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
Zamawiający nie precyzuje wymagań w odniesieniu do warunków określonych w art.112 ust. 2 pkt. 1, 3 i 4 ustawy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 i 6 Ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), i/lub zawarciu porozumienia z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową albo oświadczenie
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
- Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia lub gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów zaświadczenie właściwego organu nadzoru, że Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie lub oświadczenie organu uprawnionego do reprezentowania wykonawcy, że prowadzi on działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie i nie jest konieczne posiadanie przez niego zezwolenia wraz z przytoczeniem podstawy prawnej.
- jeżeli Wykonawca ma siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dodatkowo składa potwierdzenie faktu notyfikacji otrzymane od organu nadzoru, a jeżeli organ nadzoru w kraju wykonawcy takiego potwierdzenia nie dostarcza, wykonawca składa oświadczenie organu uprawnionego do reprezentowania wykonawcy, iż notyfikacja została dokonana i przyjęta przez polski organ nadzoru.
Wszelkie obowiązki Wykonawcy w zakresie dokumentacji potwierdzającej możliwość prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w Rzeczypospolitej Polskiej reguluje ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
- pełnomocnictwa – jeżeli oferta nie jest podpisana przez osobę upoważnioną i wykazaną w KRS
- do oferty należy załączyć Ogólne (Szczególne) Warunki Ubezpieczenia lub inne wzorce umowne, które będą miały zastosowanie do poszczególnych ubezpieczeń lub w ofercie należy wyraźnie wskazać, które z wzorców umownych stosowanych w powszechnym obrocie przez Wykonawcę
i możliwych do identyfikacji przez Zamawiającego mają zastosowanie do poszczególnych ubezpieczeń.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Pełnomocnikiem może być jeden z Wykonawców działających wspólnie lub osoba trzecia, np. pracownik jednego z Wykonawców.
3. Jeżeli pełnomocnikiem pozostałych Wykonawców jest Wykonawca będący osobą prawną to może on działać zgodnie z ujawnionymi w dokumentach rejestrowych zasadami reprezentacji.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku sumowania doświadczenia i uprawnień, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII pkt 1) SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany dopuszczalne, gdy wystąpi: 1)sytuacja, w której Ubezpieczyciel wprowadzi do obrotu w czasie trwania umowy ubezpieczenia zmiany do stosowanych przez niego wzorców umownych, z zastrzeżeniem, że w odniesieniu do niniejszej umowy ubezpieczenia możliwe jest wprowadzenie jedynie zmian na korzyść Zamawiającego,2)zmiana w obowiązujących przepisach prawa mająca wpływ na świadczenie usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania dostosowująca warunki umowy ubezpieczenia do zmian w przepisach prawa, 3)zmiana na rynku ubezpieczeniowym, z zastrzeżeniem, że w odniesieniu do niniejszej umowy ubezpieczenia możliwe jest wprowadzenie jedynie zmian na korzyść Zamawiającego,4)doubezpieczenie, odtworzenie, uzupełnienie lub podwyższenie sumy ubezpieczenia, sumy gwarancyjnej lub limitów odpowiedzialności w okresie ubezpieczenia np. po ich częściowej lub całkowitej konsumpcji, zgodnie z treścią Klauzuli warunków i taryf, odpowiednio do wartości i okresu ubezpieczenia,5)objęcie ochroną odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego z tytułu prowadzenia działalności, którą Zamawiający rozpocznie w trakcie okresu ubezpieczenia,6)zmiana stawek i składek w sytuacji ujawnienia się okoliczności, o których mowa w art. 816 KC,7)objęcie ochroną mienia nabywanego w trakcie okresu ubezpieczenia, w tym aktualizacja wykazu lub wartości mienia oraz rozliczenie składki na zasadach określonych w Klauzuli automatycznego pokrycia i zmniejszenia wartości,8)zmiana zakresu terytorialnego ubezpieczenia, w sytuacji, w której mienie Zamawiającego znajdzie się poza terytorium RP i zajdzie potrzeba objęcia go ochroną,9)zmiana zakresu terytorialnego w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej w sytuacji rozszerzenia zakresu działalności Zamawiającego,10)zmiana dotycząca ustalonych świadczeń ubezpieczeniowych (w tym także franszyz) w przypadku zidentyfikowania przez Ubezpieczającego potrzeby dokonania takiej zmiany,11)rozliczenie i aktualizacja składek, w związku ze zmianami opisanymi w § 9, ust. 3, pkt 4-11 Umowy,12)rozszerzenie zakresu ochrony oraz rozliczenie i aktualizacja lub zmiana składek ubezpieczeniowych - w przypadku zidentyfikowania przez Zamawiającego potrzeby objęcia ochroną ubezpieczeniową dodatkowych składników majątku lub ryzyk, względnie usunięcia części wyłączeń z ubezpieczenia stanowiącego przedmiot zamówienia w postępowaniu, a także podjęcia działań, zobowiązań, powodujących konieczność zmiany zakresu ochrony,13)zmiana rodzaju wartości ubezpieczonego mienia np. z wartości księgowej brutto na odtworzeniową, zmiana sum ubezpieczenia np. mienia ubezpieczonego w wartości odtworzeniowej w przypadku zidentyfikowania potrzeby dokonania takiej zmiany i związana z tym zmiana wysokości składki, liczona od różnicy sumy ubezpieczenia,14)ograniczenie zakresu ubezpieczenia oraz rozliczenie i aktualizacja lub zmiana składek ubezpieczeniowych - w przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z objęcia ochroną ubezpieczeniową określonych składników majątku lub ryzyk, względnie wprowadzenia dodatkowych wyłączeń do ubezpieczeń stanowiących przedmiot zamówienia w postępowaniu,15)zmiana terminów okresów rozliczeniowych lub terminów aktualizacji wykazu lub wartości przedmiotu ubezpieczenia, lub terminów aktualizacji sum ubezpieczenia,16)zmiana w zakresie części Zamówienia powierzonych do realizacji podwykonawcy o ile zmiana ta nie wpłynie na pogorszenie warunków ochrony lub realizacji umowy, w sytuacji zaistnienia takiej potrzeby po stronie Ubezpieczyciela w celu prawidłowej realizacji umowy,17)zmiany dotyczące ilości i rodzaju ubezpieczonych objętych umową i ich formy prawnej i inne (dokładny opis we wzorze umowy - zał. nr 2 do SWZ).
W związku z tym, że Umowa obejmuje usługi świadczone przez okres dłuższy niż 12 msc., Zamawiający wprowadza postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy - dokładny opis w par. 10 wzoru umowy (zał. nr 2 do SWZ)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://powiattorunski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-09 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-08