Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW
GMINY OLESNO
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLESNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660810
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Władysława Jagiełły 1
1.5.2.) Miejscowość: Olesno
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-210
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminaolesno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaolesno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW
GMINY OLESNO
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ad214a72-8dd3-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00518483
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00006206/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 UBEZPIECZENIE MAJATKU I INNYCH INTERESÓW GMINY OLESNO
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ad214a72-8dd3-11ee-b55a-a22b2d7f700e
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz poczty elektronicznej Zamawiającego: sekretariat@gminaolesno.pl Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań
i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
3. Składanie ofert następuje za pośrednictwem modułu składania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 341/12/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1.1. Część I: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Gminy Olesno. Zakres ubezpieczenia obejmuje:
1) ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk,
2) ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk,
3) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66515100-4 - Usługi ubezpieczenia od ognia
66515400-7 - Usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów
66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 5.3.1. Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy usługi zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. (dalej zamówienia podobne), w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, po spełnieniu przesłanek wskazanych w przywołanym przepisie.
5.3.2. Zamówienia, o których mowa powyżej, polegać będą na powtórzeniu podobnych usług: ubezpieczenia mienia, sprzętu elektronicznego, odpowiedzialności cywilnej, pojazdów mechanicznych i następstw nieszczęśliwych wypadków – z uwzględnieniem produktów ubezpieczeniowych oferowanych na rynku przez wykonawcę, bez ograniczenia do poszczególnych produktów wskazanych w niniejszej specyfikacji (podobieństwo usług ubezpieczeniowych, a nie tożsamość produktów). Zakresem rzeczowym zamówień podobnych będzie zatem świadczenie usług ubezpieczeniowych w obszarze ubezpieczenia majątku i innych interesów zamawiającego.
5.3.3. Zamówienia podobne dotyczyć będą przedmiotu zamówienia, który został opisany w SWZ
i jej załącznikach, z uwzględnieniem zmian ilości i wartości oraz rodzaju przedmiotu ubezpieczenia.
5.3.4. Zamówienia podobne będą udzielane na następujących warunkach:
1) wykonawca zamówienia podstawowego wykona je w takim samym standardzie, jak dla zamówienia podstawowego i w zakresie możliwie najbardziej zbliżonym do określonego w niniejszej specyfikacji, w szczególności w załącznikach zawierających opis przedmiotu zamówienia (nr 1, 1a, 1b, 1c, 1d, 1e i 1f),
2) umowa zostanie zawarta po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki,
3) ostateczne warunki zamówienia zostaną określone w treści umowy.
Zakres usług podobnych nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 85
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1.2. Część II: Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Gminy Olesno. Zakres ubezpieczenia obejmuje:
1) obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych,
2) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów na terenie państw należących do Systemu Zielonej Karty, a niebędących członkami Unii Europejskiej (tzw. ubezpieczenie Zielona Karta – ubezpieczenie bezskładkowe),
3) ubezpieczenie pojazdów od uszkodzenia i utraty auto casco,
4) ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów,
5) ubezpieczenie mini assistance (ubezpieczenie bezskładkowe, jeśli wykonawca takie posiada).
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66516100-1 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej
66514110-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych
66512100-3 - Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 5.3.1. Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy usługi zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. (dalej zamówienia podobne), w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, po spełnieniu przesłanek wskazanych w przywołanym przepisie.
5.3.2. Zamówienia, o których mowa powyżej, polegać będą na powtórzeniu podobnych usług: ubezpieczenia mienia, sprzętu elektronicznego, odpowiedzialności cywilnej, pojazdów mechanicznych i następstw nieszczęśliwych wypadków – z uwzględnieniem produktów ubezpieczeniowych oferowanych na rynku przez wykonawcę, bez ograniczenia do poszczególnych produktów wskazanych w niniejszej specyfikacji (podobieństwo usług ubezpieczeniowych, a nie tożsamość produktów). Zakresem rzeczowym zamówień podobnych będzie zatem świadczenie usług ubezpieczeniowych w obszarze ubezpieczenia majątku i innych interesów zamawiającego.
5.3.3. Zamówienia podobne dotyczyć będą przedmiotu zamówienia, który został opisany w SWZ
i jej załącznikach, z uwzględnieniem zmian ilości i wartości oraz rodzaju przedmiotu ubezpieczenia.
5.3.4. Zamówienia podobne będą udzielane na następujących warunkach:
1) wykonawca zamówienia podstawowego wykona je w takim samym standardzie, jak dla zamówienia podstawowego i w zakresie możliwie najbardziej zbliżonym do określonego w niniejszej specyfikacji, w szczególności w załącznikach zawierających opis przedmiotu zamówienia (nr 1, 1a, 1b, 1c, 1d, 1e i 1f),
2) umowa zostanie zawarta po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki,
3) ostateczne warunki zamówienia zostaną określone w treści umowy.
Zakres usług podobnych nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1.3. Część III: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków Ochotniczych Straży Pożarnych oraz sołtysów Gminy Olesno. Zakres ubezpieczenia obejmuje:
1) ubezpieczenie grupowe, bezimienne członków Ochotniczych Straży Pożarnych w związku
z art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych,
2) ubezpieczenie grupowe sołtysów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 5.3.1. Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy usługi zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. (dalej zamówienia podobne), w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, po spełnieniu przesłanek wskazanych w przywołanym przepisie.
5.3.2. Zamówienia, o których mowa powyżej, polegać będą na powtórzeniu podobnych usług: ubezpieczenia mienia, sprzętu elektronicznego, odpowiedzialności cywilnej, pojazdów mechanicznych i następstw nieszczęśliwych wypadków – z uwzględnieniem produktów ubezpieczeniowych oferowanych na rynku przez wykonawcę, bez ograniczenia do poszczególnych produktów wskazanych w niniejszej specyfikacji (podobieństwo usług ubezpieczeniowych, a nie tożsamość produktów). Zakresem rzeczowym zamówień podobnych będzie zatem świadczenie usług ubezpieczeniowych w obszarze ubezpieczenia majątku i innych interesów zamawiającego.
5.3.3. Zamówienia podobne dotyczyć będą przedmiotu zamówienia, który został opisany w SWZ
i jej załącznikach, z uwzględnieniem zmian ilości i wartości oraz rodzaju przedmiotu ubezpieczenia.
5.3.4. Zamówienia podobne będą udzielane na następujących warunkach:
1) wykonawca zamówienia podstawowego wykona je w takim samym standardzie, jak dla zamówienia podstawowego i w zakresie możliwie najbardziej zbliżonym do określonego w niniejszej specyfikacji, w szczególności w załącznikach zawierających opis przedmiotu zamówienia (nr 1, 1a, 1b, 1c, 1d, 1e i 1f),
2) umowa zostanie zawarta po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki,
3) ostateczne warunki zamówienia zostaną określone w treści umowy.
Zakres usług podobnych nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
7.1.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 u.p.z.p. oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
7.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – tj. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej w zakresie świadczenia usług ubezpieczeniowych, obejmujących przedmiot zamówienia.
7.2. Zamawiający nie określa innych warunków udziału w postępowaniu, niż wymienione
w punkcie poprzedzającym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Opisano w §11 projektu umowy - dla każdej z części
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-12 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać przez portal e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-12 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-10