Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych. Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na: https://www.uzp.gov.pl
Ubezpieczenie floty pojazdów Ekologicznego Związku Gmin „Działdowszczyzna"
Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
MiastoDziałdowo
WojewództwoWarmińsko-mazurskie
Rodzaj zamówieniaUsługi
Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - związki podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt 1 lub 2 ustawy lub podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt. 3 ustawy
Termin składania wniosków2021-04-02
ZamawiającyEKOLOGICZNY ZWIĄZEK GMIN "DZIAŁDOWSZCZYZNA" W DZIAŁDOWIE
Data publikacji ogłoszenia2021-03-25
Numer ogłoszenia2021/BZP 00022926
TREŚĆ PRZETARGU
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00022926 z dnia 2021-03-25
Ogłoszenie o zamówieniu Usługi Ubezpieczenie floty pojazdów Ekologicznego Związku Gmin „Działdowszczyzna"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: EKOLOGICZNY ZWIĄZEK GMIN "DZIAŁDOWSZCZYZNA" W DZIAŁDOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130350452
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dzialdowszczyzna.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - związki podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt 1 lub 2 ustawy lub podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt. 3 ustawy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ubezpieczenie floty pojazdów Ekologicznego Związku Gmin „Działdowszczyzna"
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004295/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Ubezpieczenie floty pojazdów Ekologicznego Związku Gmin „Działdowszczyzna”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.dzialdowszczyzna.bip.net.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal adres: ezgd_dzialdowo/SkrytkaESP oraz poczty elektronicznej zamawiającego: przetargi@dzialdowszczyzna.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę za pośrednictwem Mini Portalu należy złożyć w następujący sposób:Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy elektronicznej lub postaci elektronicznej w formacie danych .pdf, .doc, .docx,.rtf, .xps, .odt. i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Sposób złożenia oferty w tym zaszyfrowania oferty opisany został w Regulaminie korzystania z miniPortal. Oferta musi być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu; dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Ubezpieczenie floty pojazdów Ekologicznego Związku Gmin „Działdowszczyzna” prowadzonym w trybie podstawowym;2) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019, z 2020 r. poz. 288 z póź.zm.) dalej „ustawa Pzp”; 3) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust.1. ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;4) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 5) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;6) Wykonawca posiada:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;7) Wykonawcy nie przysługuje:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: Or.271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ubezpieczenie floty pojazdów Ekologicznego Związku Gmin „Działdowszczyzna” Zgodnie z wykazem pojazdów stanowiącym załącznik A4 do SWZOkres ubezpieczenia: 24 miesiące, tj. 20.04.2021-19.04.2023 r.podzielony na dwa 12 miesięczne okresy rozliczeniowe/polisowe:20.04.2021-19.04.2022 r.- pierwszy okres rozliczeniowy/polisowy20.04.2022-19.04.2023 r.- drugi okres rozliczeniowy/polisowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66512100-3 - Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
66516100-1 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-04-20 do 2023-04-19
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Po okresie ubezpieczenia Zamawiający ponownie ogłosi postępowanie na świadczenie usługi
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia w oparciu o art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zostanie wybrana oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: serwis posprzedażowy
4.3.6.) Waga: 5,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: fakultatywne
4.3.6.) Waga: 35
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:4.1 nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ustawy Prawo zamówień publicznych,4.2 spełniają następujące warunki określone w art.112 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące:4.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie stawia warunku w wyżej wymienionym zakresie 4.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 895 z póź.zm.) co najmniej w zakresie ryzyk objętych przedmiotem zamówienia;4.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w wyżej wymienionym zakresie.4.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający nie stawia warunku w wyżej wymienionym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia:a)aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 3 do SWZ. Oświadczenia te Wykonawca składa zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 3 do SWZ.Informacje zawarte w oświadczeniu, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ.c) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 p.z.p. wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w Rozdziale 4 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia:1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 2 do SWZ. Oświadczenia te Wykonawca składa zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 2 do SWZ.Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu2 Dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego: 2.1.Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych (dotyczy wszystkich części zamówienia):a) zezwolenia organu nadzoru na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 895 z póź.zm.), tzn. kopii zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego, bądź Ministra Finansów (jeżeli uzyskali zezwolenie przed 1 stycznia 2004 r.) na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej, lub potwierdzenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej (jeżeli rozpoczęli działalność przed 28.08.1990 r.), lub inny dokument jak zezwolenie właściwego organu na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym ten zakład ma siedzibę, potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:a) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do SWZ wraz z załącznikiem 1a do druku formularza ofertyb) oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1.1. SWZ według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i 3 do SWZ,c) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik,d) zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. Z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostepnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać́ w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę̨, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postepowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:a) Konieczności zmiany okresu realizacji zamówienia wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy;b) Zmiany obowiązujących przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich warunków umowy i zakresu ubezpieczenia;c) Zmiany dotyczące terminów płatności, wysokości i liczby rat składki (bez zwyżki składki) w przypadku braku środków na zapłatę składek przez Zamawiającego w terminie przewidzianym w umowie oraz w dokumentach ubezpieczenia;d) Zmiany dotyczące terminu rozpoczęcia realizacji umowy;e) Zmiany wysokości składki lub raty składki w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia (w tym wynikających z aktualizacji sum ubezpieczenia przed wystawieniem polisy), zmian ilościowych i wartościowych ubezpieczanego mienia (zwiększenia, zmniejszenia), w tym mienia nowo nabywanego;f) Wyrównania okresu ubezpieczenia;g) Obowiązku ubezpieczenia wynikającego z zawartych umów najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze;h) Ewentualnych odnowień limitów odpowiedzialności -w przypadku konsumpcji limitów lub sumy gwarancyjnej po szkodzie;i) Rozszerzenia zakresu ubezpieczenia na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy, w sytuacji ujawnienia się lub powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, które nie zostało przewidziane wcześniej w specyfikacji stanowiącej integralną cześć niniejszej umowy;j) Zmian korzystnych dla Zamawiającego, wynikających ze zmian ogólnych warunków ubezpieczenia Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy;k) Zmian organizacyjnych Zamawiającego, istotnych dla realizacji umowyl) Zmian formy prawnej prowadzonej działalności;m) Zmian dotyczących liczby jednostek organizacyjnych i ich formy prawnej, w przypadku powstania nowych jednostek, przekształcenia, wyodrębnienia, połączenia lub likwidacji;n) Konieczności zmiany postanowień umowy wskutek wystąpienia okoliczności ekonomicznych czy technicznych, niezależnych od stron umowy, skutkujących brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją stanowiącą integralną cześć niniejszej umowy. 2. Składka dodatkowa albo wysokość jej zwrotu zostanie naliczona z uwzględnieniem stawki/składki wynikającej z oferty, z zastosowaniem rozliczenia pro rata temporis.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-04-02 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofan oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-04-02 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-05-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Celem Zamawiającego jest wyrównanie okresów ubezpieczenia we wszystkich pojazdach. Okresy ubezpieczenia pojazdów, będących w posiadaniu Ubezpieczającego/Ubezpieczonego rozpoczną się w dniu wskazanym w zgłoszeniu pojazdu do ubezpieczenia, przy czym w pierwszym okresie rozliczeniowym początek okresu ubezpieczenia wynika z ekspiracji aktualnie obowiązujących polis wystawionych na dany pojazd lub wskazania Zamawiającego (zgodnie z załącznikiem A4) a kończy się w dniu 19.04.2022 r.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę przeprowadzenie kursu dietetyki i dietoterapii w chorobach jelit - Kielce
Lokalizacja zleceniaświętokrzyskie
Data dodania22-11-2024
Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę przeprowadzenie kursu dietetyki i dietoterapii w chorobach jelit.
Zainteresowanych proszę o kontakt.
Pozdrawiam.