Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
UBEZPIECZENIA KOMUNIKACYNE PRZEDSIĘBIORSTWA GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O. W ZAMOŚCIU
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: EIB S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870270059
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jęczmienna 21
1.5.2.) Miejscowość: Toruń
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: +48566424775
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: marcin.nagorski@eib.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.eib.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: EIB SA
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 870270059
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Jęczmienna 21
1.11.4.) Miejscowość: Toruń
1.11.5.) Kod pocztowy: 87-100
1.11.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.11.9.) Numer telefonu: +48566424775
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: marcin.nagorski@eib.com.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.eib.com.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
UBEZPIECZENIA KOMUNIKACYNE PRZEDSIĘBIORSTWA GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O. W ZAMOŚCIU
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f319974f-46dd-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00270749
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https:// www.eib.com.pl/#Przetargi
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Wykonawca informacje o charakterze poufnym (Część poufną SWZ) może uzyskać poprzez
Platformę zakupową EIB. Wykonawca uzyskuje dostęp do Platformy zakupowej EIB poprzez
rejestrację konta lub zalogowanie, jeżeli posiada wcześniej zarejestrowane konto. Rejestracja
Wykonawcy na platformie odbywa się poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza pod
adresem:
https://eib-pzp.logintrade.net/rejestracja/
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji w ramach Platformy zakupowej EIB oraz poczty elektronicznej. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w SWZ. Adres platformy zakupowej EIB:
https://eib-pzp.logintrade.net/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między
zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej EIB oraz poczty
elektronicznej.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na Platformie zakupowej EIB. Rejestracja wykonawcy na platformie odbywa się
poprzez wypełnienie odpowiedniego kwestionariusza dostępnego pod adresem:
https://eib-pzp.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
Wykonawca posiadający konto na Platformie zakupowej EIB ma dostęp do możliwości złożenia,
zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ
oraz komunikację z zamawiającym w pozostałych obszarach.
3. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania korespondencji, w tym dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji, przekazywanych przy użyciu Platformy
zakupowej EIB:
3.1. Dostęp do przeglądarki internetowej. Zaleca się korzystanie z przeglądarek: Internet Explorer 10 i
nowsze, Google Chrome 31, Mozilla Firefox 26, Opera 18.
3.2. Pozostałe wymagania techniczne:
(a) dostęp do sieci internet;
(b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax;
(c) włączona obsługa JavaScript;
(d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;
(e) zainstalowany Acrobat Reader;
(f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub
nowszy;
(g) rozmiar wysyłanych plików każdorazowo nie powinien przekraczać 40MB;
(h) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na Platformie zakupowej EIB.
3.3. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania korespondencji, w tym dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
użyciu poczty elektronicznej:
(a) dostęp do sieci internet oraz urządzenie umożliwiające obsługę poczty elektronicznej,
(b) łączny rozmiar wiadomości wraz z wszystkimi załącznikami przesyłanej przy użyciu poczty
elektronicznej nie może przekraczać 40MB,
(c) datą odbioru danych przez zamawiającego będzie potwierdzenie dostarczenia wiadomości z
serwera pocztowego zamawiającego.
4. Oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe oraz pozostałe informacje lub dokumenty inne niż
oferta i Oświadczenie Wstępne, mogą być przekazywane za pośrednictwem Platformy zakupowej EIB
lub za pomocą poczty elektronicznej, na wskazane w pkt 17 SWZ adresy email, o ile możliwa będzie
identyfikacja podmiotu przekazującego te informacje.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił obowiązki informacyjne wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał oraz obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o ich wypełnieniu. Wzór oświadczenia ujęty jest w Formularzu oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie w następującym zakresie:
a )Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych,
b) Ubezpieczenie autocasco,
c) Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowców i pasażerów pojazdów,
d) Ubezpieczenie assistance.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66516100-1 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66512100-3 - Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
66514110-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki
udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego, dotyczące:
I. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym tzn. są wpisani do jednego z rejestrów
zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce
zamieszkania, co w przypadku wykonawców mających siedzibę na terenie Rzeczypospolitej
Polskiej (RP) oznacza, że są wpisani do Krajowego Rejestru Sądowego
II. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów tzn. posiadają odpowiednie zezwolenie, licencję, koncesję lub wpis do
rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia
określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, co w
przypadku wykonawców mających siedzibę na terenie RP oznacza, że posiadają zezwolenie na
prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w myśl ustawy z dnia 11 września 2015 r. o
działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1130 ze zm.) co najmniej w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia (tj. co najmniej w grupach 1, 3, 10 i 18 Działu II Załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej).
III. zdolności technicznej lub zawodowej tzn. posiadają potencjał techniczny do realizacji zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. Warunek ten zostaje spełniony, jeżeli wykonawca posiada w ramach
wewnętrznej struktury terenową jednostkę organizacyjną na terenie RP, która prowadzi
likwidację szkód w zakresie oceny i likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych lub ma
zawartą umowę z przedsiębiorstwem świadczącym zawodowo na terenie RP usługi w zakresie
oceny i likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych (przedsiębiorstwo to posiada terenową
jednostkę organizacyjną na terenie RP). Wskazana umowa na obsługę likwidacji szkód może być zawarta
z takim przedsiębiorstwem pod warunkiem (zawieszającym lub rozwiązującym) zawarcia umowy
ubezpieczenia będącej przedmiotem zamówienia.
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia w odniesieniu do warunków określonych w pkt. I. i II warunki te musi spełniać każdy z Wykonawców działających wspólnie, zaś w odniesieniu do warunków określonych w pkt. III. warunki te wykonawcy mogą spełniać łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W postępowaniu o udzielenie zamówienia zamawiający żąda następujących podmiotowych środków
dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:
- oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej w postępowaniu niezależnie od
innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie żąda innych podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie przedmiotowego zamówienia. W takim
przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy PZP:
- Pełnomocnikiem może być jeden z wykonawców działających wspólnie lub osoba trzecia (np.
pracownik jednego z wykonawców).
- Jeżeli pełnomocnikiem pozostałych wykonawców jest wykonawca będący osobą prawną to
może on działać zgodnie z ujawnionymi w dokumentach rejestrowych zasadami reprezentacji.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienie brak podstaw do
wykluczenia z postępowania powinien wykazać każdy z wykonawców.
Zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy PZP zamawiający określa szczególny, obiektywnie
uzasadniony, sposób spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia określonego w niniejszej SWZ warunków udziału w postępowaniu, mając na
uwadze, że jest to uzasadnione charakterem zamówienia i jest proporcjonalne, wskazany w pkt.
5.4) ogłoszenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
I. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego
postępowania o udzielenie zamówienia, niezależnie od wartości tej zmiany, w tym w
szczególności zmiany dotyczącej wzajemnych świadczeń stron umowy ubezpieczenia, w
przypadku w przypadku:
a) sytuacji, w której wykonawca wprowadzi do obrotu w czasie trwania umowy ubezpieczenia
zmiany do stosowanych przez niego wzorców umownych,
b) zmiany w obowiązujących przepisach prawa mającej wpływ na świadczenie usługi będącej
przedmiotem niniejszego postępowania dostosowującej warunki umowy ubezpieczenia do zmian
w przepisach prawa,
c) doubezpieczenia, podwyższenia lub obniżenia pod/limitów w okresie ubezpieczenia,
rozszerzenia lub zawężenia zakresu ubezpieczenia lub zmianę innych elementów umowy oraz
rozliczenia i aktualizacji składek ubezpieczeniowych (w tym rat składek) z nią związanych, które
to sytuacje nie stanowią realizacji postanowień umowy ubezpieczenia – w przypadku
zidentyfikowania i uzasadnienia przez zamawiającego potrzeby dokonania takiej zmiany,
d) gdy nowy wykonawca ma zastąpić dotychczasowego wykonawcę.
II. Wszystkie przypadki, określone w pkt. I stanowią katalog przewidzianych przez
zamawiającego zmian umowy, co do których zamawiający oraz wykonawca mogą ustalić
warunki dla ich wprowadzenia. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia zgody ani
przez zamawiającego ani przez wykonawcę na ich wprowadzenie lub na ustalenie warunków dla
ich wprowadzenia.
III. W sytuacji, gdy w trakcie okresu ubezpieczenia zajdą następujące zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki
godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym
wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których
mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z
2020, poz. 1342 t. j.) które mają wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę,
wynagrodzenie należne wykonawcy zostanie w sposób odpowiadający powyższym zmianom
zwaloryzowane.
Wykonawca wnioskując do zamawiającego o dokonanie zmian wynagrodzenia na tej podstawie
jest zobowiązany udowodnić, w jaki sposób powyższe zmiany wpływają na koszty wykonania
przez niego zamówienia. W sytuacji, gdy jest bezspornym, że powyższe zmiany mają wpływ na
koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, następuje zmiana postanowień umowy
dotyczących wynagrodzenia wykonawcy w formie przewidzianej w pkt. V.
IV. Na podstawie art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje
możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub
kosztów związanych z realizacją zamówienia. Zmiana może zostać wprowadzona najwcześniej
po upływie 12 miesięcy obowiązywania umowy. Zasady zmiany wynagrodzenia opisane zostały
w postanowieniach umownych. W sytuacji, gdy jest bezspornym, że powyższe zmiany mają
wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, następuje zmiana postanowień
umowy dotyczących wynagrodzenia wykonawcy w formie przewidzianej w pkt. V. Maksymalna
wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania
postanowień o zasadach wprowadzenia zmiany wynagrodzenia wynosi 5%.
V. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną
w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-29 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Elektroniczne składanie ofert przy użyciu platformy zakupowej: https://eib-pzp.logintrade.net
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-29 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Umowy ubezpieczenia będące przedmiotem niniejszego postępowania zostaną zawarte i
wykonywane przy udziale i za pośrednictwem brokera ubezpieczeniowego EIB S.A. z siedzibą w
Toruniu, ul. Jęczmienna 21.