Świadczenie usług ubezpieczeniowych na potrzeby Legnickiego Przedsiębiorstwa Gospodarki...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług ubezpieczeniowych na potrzeby Legnickiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. z podziałem na części
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoLegnica
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
  • Termin składania wniosków2024-02-09
  • ZamawiającyLegnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.
  • Data publikacji ogłoszenia2024-02-02
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00088996
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług ubezpieczeniowych na potrzeby Legnickiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. z podziałem na części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390081536

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nowodworska 60

1.5.2.) Miejscowość: Legnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lpgk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lpgk.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Gospodarka komunalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług ubezpieczeniowych na potrzeby Legnickiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. z podziałem na części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a98ee46-bf6a-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00088996

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/lpgk

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.Wykonawca przekazywał będzie Zamawiającemu ofertę oraz wszelkie informacje, oświadczenia i dokumenty (składane wraz z ofertą lub w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego) w postaci elektronicznej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
2.Zamawiający przekazywał będzie Wykonawcy wszelkie informacje i dokumenty za pośrednictwem Platformy Zakupowej:
1)„komunikaty”, czyli informacje i dokumenty adresowane do wszystkich Wykonawców zamieszczane będą za pośrednictwem Platformy Zakupowej na stronie internetowej prowadzonego postępowania;
2)„wiadomość prywatna”, czyli informacja lub dokument adresowane do konkretnego Wykonawcy zostanie przekazana temu Wykonawcy za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
3. Szczegółowe informacje w powyższym zakresie wskazano w pkt XIII.1.-XIII.3. SWZ.
4.Adres strony internetowej służącej do elektronicznego składania ofert /dokumentów (Platforma Zakupowa): https://platformazakupowa.pl/pn/lpgk

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1)Wykonawca musi posiadać aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
2)Wykonawca podczas składania oferty zobowiązany będzie do akceptacji regulaminu operatora Platformy Zakupowej Zamawiającego, tj. Open Nexus Sp. z o. o. Regulamin udostępniony jest na stronie internetowej pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin. Korzystanie z Platformy Zakupowej Zamawiającego jest bezpłatne.
3)Informacje o szyfrowaniu i oznaczaniu czasu przekazania i odbioru danych.
a)Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę Zakupową Zamawiającego stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar (serwer: tempus1.gum.gov.pl).
b)Złożenie oferty (kliknięcie w przycisk „Złóż ofertę”) spowoduje jej zaszyfrowanie przez Platformę Zakupową Zamawiającego w taki sposób, że oferta będzie niedostępna dla Zamawiającego do wyznaczonego terminu otwarcia ofert (Zamawiający nie będzie mógł zapoznać się z treścią oferty przed wyznaczonym terminem, ani nawet pozyskać wiedzy o tym przez kogo oferta została złożona). Szyfrowanie danych na Platformie Zakupowej Zamawiającego odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
4)Wymagania dotyczące formatów i rozmiarów plików przesyłanych do Zamawiającego.
a)Wykonawca winien przesyłać Zamawiającemu pliki (ofertę, dokumenty i oświadczenia) w formatach plików spośród formatów określonych w Załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12.04.2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 2247). Spośród formatów plików nie wymienionych w przywołanym powyżej rozporządzeniu Zamawiający dopuszcza złożenie pliku (oferta lub inne oświadczenia i dokumenty) w formacie .rar. Zamawiający rekomenduje wykorzystywanie przez Wykonawcę następujących formatów plików: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .jpg (.jpeg), .xls, .xlsx, a w celu kompresji plików (zmniejszenia ich rozmiaru)- .zip lub .7z. W przypadku przesłania przez Wykonawcę pliku w innym formacie niż rekomendowany przez Zamawiającego istnieje ryzyko, iż Zamawiający nie będzie w stanie otworzyć i odczytać oferty albo oświadczeń i dokumentów.
b)Dopuszczalna ilość plików (w tym również plików w formacie: .zip, .7z) przesyłanych jednorazowo za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego wynosi 10 plików.
c)Maksymalny rozmiar wszystkich plików przesyłanych jednorazowo za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego wynosi 500 MB, z zastrzeżeniem, iż rozmiar pojedynczego pliku nie powinien przekraczać 150 MB.
5)Informacje dotyczące podpisów elektronicznych.
W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia oferta oraz oświadczenia i dokumenty składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia (zgodnie z zapisami pkt XIV.1-XIV.3 SWZ) winny być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym przez Osobę lub Osoby upoważnione do ich podpisania.
6)Szczegółowe informacje w zakresie wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej wskazano w pkt XIII.4.-XIII.6. Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zamawiający informuje, że: a)Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zamawiający; b)Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Od Inspektora Ochrony Danych można uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu przekazanych danych osobowych; c)Pani/Pana dane osobowe zbierane i przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej „RODO”, w celu związanym z prowadzeniem przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego; d)Firmą podprzetwarzającą dane osobowe jest Open Nexus Sp. o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-144) przy ul. Bolesława Krzywoustego 3, która jest operatorem Platformy Zakupowej Zamawiającego. e)Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11.09.2019r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021r., poz. 1129 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”, oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 06.09.2001r. (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 2176); f)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane/przetwarzane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i ust. 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, to okres przechowywania/przetwarzania obejmuje cały czas trwania umowy. Ponadto zgodnie z JRWA (Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt) dokumentacja zamówień publicznych posiada kategorię archiwalną B5 (okres przechowywania 5 lat) natomiast umowa w sprawie zamówienia publicznego posiada kategorię archiwalną B10 (okres przechowywania 10 lat). Po okresie przechowywania/ przetwarzania dane będą usuwane lub zanonimizowane; g)Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; h)W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą przedmiotem profilowania, stosowanie do art. 22 RODO; i)Z zastrzeżeniem sytuacji określonych w przepisach prawa posiada Pani/Pan: -na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, -na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, -na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego) z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, -prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; j)Z uwagi na regulacje ustawy Pzp oraz cel gromadzenia i przetwarzania danych osobowych nie przysługuje Pani/Panu: -w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, -prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, -na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2.Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych (RODO) ujęto w pkt XXXII. SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: NZP/EF/2/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe ubezpieczenie komunikacyjne pojazdów mechanicznych Legnickiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. na warunkach opisanych poniżej. Oferta Wykonawcy winna obejmować następujące pakiety ubezpieczeń: 1)obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC), 2)ubezpieczenie Auto Casco (AC), 3)ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów pojazdu mechanicznego (NNW), 4)ubezpieczenie Assistance (ASS). Wykaz pojazdów należących do Zamawiającego oraz okres i zakres ubezpieczenia dla poszczególnych pojazdów wskazano w Załączniku K1 do SWZ. Informacja n/t parametrów ryzyka (szkodowości) znajduje się w Załączniku K2 do SWZ.
I.Warunki ubezpieczenia w ramach PAKIETU I: Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. Zakres ubezpieczenia: Odpowiedzialność cywilna posiadaczy pojazdów mechanicznych z tytułu szkód powstałych w związku z ruchem tych pojazdów, których następstwem jest szkoda na osobie lub szkoda w mieniu. Minimalne sumy gwarancyjne: 1)w przypadku szkód na osobie – 5 210 000 euro na każde zdarzenie, 2)w przypadku szkód w mieniu – 1 050 000 euro na każde zdarzenie.
II.Warunki ubezpieczenia w ramach PAKIETU II: Ubezpieczenie Auto Casco. 1.Zakres ubezpieczenia AC: Ubezpieczenie obejmuje szkody w pojeździe, jego części lub wyposażeniu w związku z ruchem i postojem pojazdu na skutek: 1)nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia się pojazdu z innym pojazdem, osobami, zwierzętami lub przedmiotami, 2)uszkodzenia dewastacji (w tym również włamanie) dokonanego przez osobę bądź zwierzę (Ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w ubezpieczonym pojeździe wyrządzone w przestrzeni pasażerskiej oraz bagażowej przez zwierzęta znajdujące się wewnątrz pojazdu), 3)zdarzeń losowych: pożaru, eksplozji, implozji, uderzenia pioruna, upadku statku powietrznego, zatopienia, opadów atmosferycznych, huraganu, zapadania bądź osuwania się ziemi, działania temperatury, dymu lub czynnika chemicznego, 4)kradzieży pojazdu, jego części lub wyposażenia dodatkowego zainstalowanego w pojeździe w chwili zgłoszenia do ubezpieczenia, 5)uszkodzenia pojazdu w następstwie jego zaboru bez zgody właściciela lub użytkownika w celu krótkotrwałego użycia lub kradzieży pojazdu.
2.Wymagane warunki dodatkowe: 1)Rozliczenie szkody: na podstawie cenników obowiązujących u producentów pojazdów przy użyciu części oryginalnych lub w inny sposób nie powodujący utraty gwarancji na korozję pojazdu. 2)Wartość pojazdów: określona została w Załączniku K1 do SWZ – Wykaz pojazdów. 3)Wykupiony udział własny i amortyzacja. 4)Brak franszyzy integralnej. 5)Brak franszyzy redukcyjnej. 6)Stała wartość sumy ubezpieczenia w okresie ubezpieczenia. 3.Klauzule obligatoryjne: 1)Klauzula zabezpieczeń przeciwkradzieżowych: Na podstawie niniejszej klauzuli Ubezpieczyciel oświadcza, że znany jest mu stan zabezpieczeń przeciwkradzieżowych w pojazdach zgłoszonych do ubezpieczenia AC i uznaje te zabezpieczenia za wystarczające. 2)Klauzula niezawiadomienia w terminie o szkodzie: Ustala się, że zapisane w ogólnych warunkach ubezpieczenia skutki niezawiadomienia Ubezpieczyciela o szkodzie w odpowiednim terminie, mają zastosowanie tylko w sytuacji, kiedy niezawiadomienie w terminie miało wpływ na ustalenie odpowiedzialności Ubezpieczyciela lub ustalenie rozmiaru szkody. 3)Klauzula szybkiej likwidacji szkód: Ubezpieczyciel zobowiązuje się, że w przypadku szkód, których czas likwidacji powinien być jak najkrótszy z uwagi na interes Ubezpieczonego, wyznaczy miejsce i termin oględzin szkody nie później niż na trzy dni robocze, przypadający po dniu, w którym nastąpiło skuteczne powiadomienie Ubezpieczyciela o szkodzie. Jeżeli w wyznaczonym czasie nie doszło do oględzin szkody przez likwidatora zakładu ubezpieczeń, Ubezpieczony ma prawo przystąpić do naprawy, dokumentując zakres i okoliczności szkody. Wypłata odszkodowania nastąpi na podstawie udokumentowanych kosztów naprawy. Wcześniej w celu usprawnienia powyższego procesu Ubezpieczyciel musi otrzymać poniższe: a)skan/zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu lub fakturę zakupu potwierdzające własność pojazdu, b)opis zdarzenia z określeniem przyczyny powstania szkody, c)kalkulację naprawy pojazdu, d)zdjęcia uszkodzeń. W sytuacji, gdy naprawa była dokonywana w chwili zgłoszenia dodatkowo należy dostarczyć: e)kopię faktury za naprawę (potwierdzającą koszty naprawy), f)dyspozycję wypłaty odszkodowania. 4)Klauzula jurysdykcji: Ustala się, że wszelkie ewentualne spory wynikające z umów ubezpieczenia rozpatrują sądy właściwe dla siedziby Ubezpieczonego.
III.Warunki ubezpieczenia w ramach PAKIETU III: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów pojazdu mechanicznego. 1.Zakres ubezpieczenia: Trwały uszczerbek na zdrowiu oraz zgon na skutek nieszczęśliwego wypadku mający związek z użytkowaniem pojazdu (świadczenie z tytułu trwałego uszczerbku w wysokości 1% sumy ubezpieczenia za każdy 1% trwałego uszczerbku, świadczenie z tytułu zgonu 100% sumy ubezpieczenia). 2.Suma ubezpieczenia: 10 000 zł na miejsce w pojeździe. 3.Klauzula jurysdykcji: Ustala się, że wszelkie ewentualne spory wynikające z umów ubezpieczenia rozpatrują sądy właściwe dla siedziby Ubezpieczonego.
IV.Warunki ubezpieczenia w ramach PAKIETU IV: Ubezpieczenie Assistance. Usługa jest obligatoryjna dla pojazdu VW PASSAT o nr rej. DL3830A. Ubezpieczenie Assistance dla w/w pojazdu obejmuje co najmniej: 1)usługę holowania pojazdu w razie jego wypadku lub awarii bez względu na miejsce zdarzenia na terenie RP na odległość co najmniej 150 km, licząc od miejsca zatrzymania pojazdu do docelowego miejsca holowania. 2)usługę bezpłatnego wynajmu pojazdu zastępczego (w tym koszt podstawienia lub odbioru pojazdu) w razie jego wypadku, awarii lub kradzieży bez względu na miejsce zdarzenia na terenie RP w ramach ubezpieczenia Assistance opłaconego zgodnie z taryfą składek Ubezpieczyciela z zachowaniem zapisów SWZ odnośnie oczekiwanego zakresu na okres: -do 5 dni roboczych w przypadku awarii, -do 15 dni roboczych w przypadku wypadku, -do 30 dni roboczych w przypadku kradzieży.
DOTYCZY WSZYSTKICH PAKIETÓW UBEZPIECZENIOWYCH (I-IV): Polisy ubezpieczeniowe zostaną zawarte i zrealizowane przy udziale i za pośrednictwem brokera ubezpieczeniowego, o którym mowa w § 1 ust. 6 umowy. Wykonawca zapłaci brokerowi wynagrodzenie kurtażowe wg zwyczajowo obowiązujących stawek.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

66516100-1 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej

66514110-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Ocenie podlega cena brutto (w złotych).
Zgodnie z art. 225 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020r., poz. 106 z późn. zm.), Zamawiający w celu oceny takiej oferty w kryterium ceny, doliczy do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Wykonawca składając ofertę winien poinformować Zamawiającego w pkt 4.4) Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) czy wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego. Jeżeli wybór oferty Wykonawcy prowadził będzie do powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego, to Wykonawca zgodnie z art. 225 ust. 2 ustawy Pzp winien dodatkowo wskazać:
-nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego,
-wartość (bez kwoty podatku) towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego,
-stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy będzie miała zastosowanie.

2.Klauzula fakultatywna – 10%.
DOTYCZY CZĘŚCI NR 1 ZAMÓWIENIA
Ocenie podlega zaoferowanie przez Wykonawcę szerszego pakietu ubezpieczenia niż bezwzględnie wymagany przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do wzoru umowy, który stanowi Załącznik nr 1a do SWZ), tj. niżej wymienionej klauzuli fakultatywnej. Klauzula fakultatywna, którą może zaoferować Wykonawca: „Klauzula braku redukcji sumy ubezpieczenia dla pojazdów posiadających AC (z zastrzeżeniem, iż w/w klauzula nie będzie miała zastosowania w przypadku zaistnienia szkody całkowitej lub kradzieżowej pojazdu).”
Oferta Wykonawcy, który zaoferuje wyżej wymienioną klauzulę fakultatywną otrzyma 10,00 pkt w kryterium „Klauzula fakultatywna”. W przypadku gdy Wykonawca nie zaoferuje powyższej klauzuli fakultatywnej, to Zamawiający przyzna 0,00 pkt w kryterium „Klauzula fakultatywna”.
Ilość punktów zostanie przyznana na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę w pkt 4.3a) Formularza ofertowego. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży przedmiotowego oświadczenia, to Zamawiający uzna, iż Wykonawca nie zaoferował klauzuli fakultatywnej i przyzna ofercie Wykonawcy 0,00 pkt w kryterium „Klauzula fakultatywna”.
3.Pozostałe informacje dotyczące kryteriów oceny ofert wskazano w pkt XX. SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzula fakultatywna

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia ujęto w Załączniku nr 1 do wzoru umowy, który stanowi Załącznik nr 1b do SWZ.
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe ubezpieczenie mienia Legnickiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. na warunkach opisanych poniżej. Oferta Wykonawcy winna obejmować następujące pakiety ubezpieczeń: 1)ubezpieczenie od ognia i innych żywiołów, 2)ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem i rabunku. Wykaz mienia Zamawiającego ujęto w Załączniku M1 do SWZ. Informacja n/t parametrów ryzyka (szkodowości) znajduje się w Załączniku M2 do SWZ.
I.Warunki ubezpieczenia w ramach PAKIETU I: Ubezpieczenie od ognia i innych żywiołów.
1.Zakres ubezpieczenia: Pożar, wybuch, implozja, upadek statku powietrznego, jego części lub ładunku, uderzenie pioruna, uderzenie pojazdu w ubezpieczone mienie, huk ponaddźwiękowy, działanie dymu lub sadzy, powódź, przenikanie wód gruntowych, przerwanie wałów przeciwpowodziowych, deszcz nawalny, grad, zaleganie i topnienie śniegu lub lodu, huragan (parametr wiatru 17 m/s), upadek lub przewrócenie się na ubezpieczone mienie drzew, masztów, sąsiadujących budowli, budynków lub ich części, zapadanie, trzęsienie lub osuwanie się ziemi, zalanie cieczami wydostającymi się z urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych lub centralnego ogrzewania, także na skutek ich awarii lub nieprawidłowego użycia, uszkodzenia na skutek działania temperatury, zalanie z dachów i orynnowania wynikające z topnienia zalegającego śniegu lub lodu o ile przyczyną rozszczelnienia było zamarznięcie wody, a zły stan techniczny dachu lub rynien nie był bezpośrednią szkody, akcji ratunkowej, gaśniczej lub innego działania mającego na celu zmniejszenie strat lub zagrożeń, prowadzonej w związku z którymkolwiek z wyżej wymienionych zdarzeń. Dla lokalizacji Zakładu Zagospodarowania Odpadów (Legnica, ul. Rzeszotarska) wprowadza się: 1)wyłączenie odpowiedzialności Ubezpieczyciela za szkody powstałe w związku ze składowaniem odpadów wewnątrz hali sortowania odpadów poza godzinami pracy zakładu, 2)w zakresie pożaru, wybuchu, implozji, dymu i sadzy (niezależnie od przyczyny powstania)- limit odpowiedzialności w wysokości 7 000 000 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, z podlimitem 3 000 000 PLN dla sortowni odpadów na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 2.Rodzaj wartości: 1)nieruchomości: odtworzeniowa, 2)majątek ruchomy: księgowa brutto, 3)pojemniki na odpady: księgowa brutto. 3.System ubezpieczenia: 1)nieruchomości i majątek ruchomy: na sumy stałe, 2)pojemniki na odpady zmagazynowane na terenie Zakładu Oczyszczania Miasta: na pierwsze ryzyko (limit odpowiedzialności: 50 000 PLN). 4.Przedmiot ubezpieczenia, lokalizacja i sumy ubezpieczenia: zgodnie z Załącznikiem M1 do SWZ. 5.Franszyza redukcyjna/ Udział własny: 1)1 000 PLN, z zastrzeżeniem niżej wymienionych przypadków, 2)dla lokalizacji Zakładu Zagospodarowania Odpadów (59-220 Legnica, ul. Rzeszotarska) w zakresie pożaru, wybuchu, implozji, dymu i sadzy (niezależnie od przyczyny powstania) franszyza redukcyjna wynosi: a)15% ustalonego odszkodowania, nie mniej niż 200 000 PLN z zastrzeżeniem poniższego przypadku, b)w przypadku gdy Strony wprowadzą odrębnym załącznikiem do umowy Zalecenia, o których mowa w § 5 ust. 6 umowy w zakresie zobowiązania Zamawiającego do montażu stałego samoczynnego urządzenia gaśniczego w sortowni, to od dnia następnego po dniu wykonania przez Zamawiającego Zaleceń w powyższym zakresie franszyza redukcyjna wynosić będzie 5% ustalonego odszkodowania, nie mniej niż 50 000 PLN. 6.Franszyza integralna: Nie większa niż 300 PLN.
7.Klauzule obligatoryjne (opis klauzul znajduje się w Opisie przedmiotu zamówienia, który ujęto w Załączniku nr 1 do wzoru umowy, który stanowi Załącznik nr 1b do SWZ): 1)Klauzula przepięć. 2)Klauzula reprezentantów. 3)Klauzula szybkiej likwidacji szkód. 4)Klauzula ograniczenia zasady proporcji. 5)Klauzula Leeway’a. 6)Klauzula uderzenia pojazdu własnego. 7)Klauzula jurysdykcji. 8)Klauzula dewastacji. 9)Klauzula zabezpieczeń przeciwpożarowych. 10)Klauzula usunięcia pozostałości po szkodzie. 11)Klauzula remontowa.12)Klauzula niezawiadomienia w terminie o szkodzie. 13)Klauzula wyłączająca ryzyka cybernetyczne. 14)Klauzula wyłączenia chorób zakaźnych.
II.Warunki ubezpieczenia w ramach PAKIETU II: Ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem i rabunku. 1.Zakres ubezpieczenia: skutki usiłowanej lub dokonanej kradzieży z włamaniem lub usiłowanego lub dokonanego rabunku (kradzieży rozbójniczej). 2.Przedmiot ubezpieczenia: majątek ruchomy (środki trwałe, wyposażenie mniejszej wartości, środki obrotowe), gotówka w lokalach oraz podczas transportu. 3.System ubezpieczenia: pierwsze ryzyko. 4.Sumy ubezpieczenia: 1)Gotówka od rabunku w lokalach oraz podczas transportu: 40 000 PLN, 2)Mienie ruchome: 50 000 PLN, 3)Koszty naprawy zabezpieczeń: 15 000 PLN. 5.Klauzule obligatoryjne: 1)Klauzula niezawiadomienia w terminie o szkodzie: Ustala się, że zapisane w ogólnych warunkach ubezpieczenia skutki niezawiadomienia Ubezpieczyciela o szkodzie w odpowiednim terminie, mają zastosowanie tylko w sytuacji, kiedy niezawiadomienie w terminie miało wpływ na ustalenie odpowiedzialności Ubezpieczyciela lub ustalenie rozmiaru szkody. 2)Klauzula szybkiej likwidacji szkód: Ubezpieczyciel zobowiązuje się, że w przypadku szkód, których czas likwidacji powinien być jak najkrótszy z uwagi na interes Ubezpieczonego, wyznaczy termin oględzin szkody nie później niż na trzy dni robocze, przypadający po dniu, w którym nastąpiło skuteczne powiadomienie Ubezpieczyciela o szkodzie. Jeżeli w wyznaczonym czasie nie doszło do oględzin szkody przez likwidatora zakładu ubezpieczeń, Ubezpieczony ma prawo przystąpić do naprawy, dokumentując zakres i okoliczności szkody. Wypłata odszkodowania nastąpi na podstawie udokumentowanych kosztów naprawy. Klauzula dotyczy szkód, których łączna wartość strat wynikających ze zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową nie przekracza 15 000 PLN. 3)Klauzula jurysdykcji: Ustala się, że wszelkie ewentualne spory wynikające z umów ubezpieczenia rozpatrują sądy właściwe dla siedziby Ubezpieczonego. 4)Klauzula wyłączająca ryzyka cybernetyczne: Ustala się, że niezależnie od treści jakichkolwiek innych postanowień umowy ubezpieczenia lub jakichkolwiek klauzul rozszerzających jej postanowienia, Ubezpieczyciel nie odpowiada za jakiekolwiek szkody powstałe w danych elektronicznych (w tym zniszczenie, zakłócenie, usunięcie, uszkodzenie lub zmianę), powstałe z jakiegokolwiek powodu (w tym, lecz nie wyłącznie, spowodowanych przez wirusy komputerowe lub inne oprogramowanie o podobnym charakterze, albo wskutek działań hakerów lub innych osób, polegających na nieautoryzowanym dostępie lub ingerencji w dane elektroniczne) oraz wynikające z nich jakiekolwiek szkody następcze (w tym, lecz nie wyłącznie, fizyczne szkody w ubezpieczonym mieniu, utratę możliwości użytkowania, obniżenie funkcjonalności, utratę zysku będącą następstwem zakłócenia bądź przerwy w działalności, a także koszty i nakłady dowolnego rodzaju), niezależnie od jakichkolwiek innych powodów lub zdarzeń, które przyczyniły się równocześnie lub w dowolnej innej kolejności do powstania szkód.Przy czym za: a)dane elektroniczne uważa się fakty, koncepcje i informacje w formie nadającej się do komunikacji, interpretacji lub przetwarzania za pomocą elektronicznych i elektromechanicznych urządzeń do przetwarzania danych lub urządzeń elektronicznie sterowanych i obejmują oprogramowanie oraz inne zakodowane instrukcje do przetwarzania i manipulowania danymi lub do sterowania i obsługi takich urządzeń, b)wirus komputerowy uważa się zestaw szkodliwych lub nieautoryzowanych instrukcji bądź kod zawierający szereg nieautoryzowanych instrukcji wprowadzonych w złej wierze lub kod, programowy bądź inny, który rozpowszechnia się za pomocą dowolnego systemu lub sieci komputerowej. Wirusy Komputerowe obejmują m.in. „konie trojańskie”, „robaki” oraz „bomby czasowe i logiczne”. 5)Klauzula wyłączenia chorób zakaźnych: Ustala się, iż z zachowaniem pozostałych niezmienionych niniejszą klauzulą postanowień umowy ubezpieczenia, zakresem umowy ubezpieczenia nie są objęte szkody bezpośrednio lub pośrednio spowodowane przeniesieniem chorób zakaźnych, przy czym niniejsze wyłączenie nie dotyczy szkód rzeczowych w ubezpieczonym mieniu, które są następstwem innych zdarzeń objętych zakresem umowy ubezpieczenia. W rozumieniu niniejszej klauzuli choroba zakaźna oznacza każdą chorobę, która może zostać przeniesiona za pomocą dowolnej substancji lub czynnika z dowolnego organizmu na inny organizm, w przypadku gdy: a)substancja lub czynnik zawiera, ale nie wyłącznie, wirus, bakterię, pasożyta lub inny organizm lub jego odmianę, niezależnie od tego, czy jest uważany za żywy, czy też nie, oraz b)metoda przenoszenia, bezpośredniego lub pośredniego, obejmuje między innymi przenoszenie drogą powietrzną, przenoszenie płynów ustrojowych, przenoszenie z lub na dowolną powierzchnię lub przedmiot, ciało stałe, płynne lub gazowe, lub między organizmami, oraz c)choroba, substancja lub środek mogą powodować lub grozić spowodowaniem szkody dla zdrowia ludzkiego lub dobrobytu ludzi albo mogą powodować lub grozić spowodowaniem szkody, pogorszenia, utraty wartości, zbywalności lub utraty możliwości korzystania z rzeczy. 6.Franszyza redukcyjna: 100 PLN.
DOTYCZY WSZYSTKICH PAKIETÓW UBEZPIECZENIOWYCH (I-II): Polisa ubezpieczeniowa zostanie zawarta i zrealizowana przy udziale i za pośrednictwem brokera ubezpieczeniowego, o którym mowa w § 1 ust. 6 umowy. Wykonawca zapłaci brokerowi wynagrodzenie kurtażowe wg zwyczajowo obowiązujących stawek.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty

66515100-4 - Usługi ubezpieczenia od ognia

66515400-7 - Usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Ocenie podlega cena brutto (w złotych).
Zgodnie z art. 225 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020r., poz. 106 z późn. zm.), Zamawiający w celu oceny takiej oferty w kryterium ceny, doliczy do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Wykonawca składając ofertę winien poinformować Zamawiającego w pkt 4.4) Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) czy wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego. Jeżeli wybór oferty Wykonawcy prowadził będzie do powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego, to Wykonawca zgodnie z art. 225 ust. 2 ustawy Pzp winien dodatkowo wskazać:
-nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego,
-wartość (bez kwoty podatku) towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego,
-stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy będzie miała zastosowanie.

2.Klauzula fakultatywna – 10%.
DOTYCZY CZĘŚCI NR 2 ZAMÓWIENIA
Ocenie podlega zaoferowanie przez Wykonawcę szerszego pakietu ubezpieczenia niż bezwzględnie wymagany przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do wzoru umowy, który stanowi Załącznik nr 1b do SWZ), tj. niżej wymienionej klauzuli fakultatywnej. Klauzula fakultatywna, którą może zaoferować Wykonawca: „Klauzula braku redukcji sumy ubezpieczenia po szkodzie (z zastrzeżeniem, iż w/w klauzula będzie miała zastosowanie w przypadku zaistnienia szkód nie większych niż 200 000 PLN oraz będzie dotyczyła jedynie składników mienia Zamawiającego ubezpieczonych w systemie sum stałych, natomiast nie będzie miała zastosowania do pierwszego ryzyka oraz limitów odpowiedzialności określonych w Opisie przedmiotu zamówienia)”.
Oferta Wykonawcy, który zaoferuje wyżej wymienioną klauzulę fakultatywną otrzyma 10,00 pkt w kryterium „Klauzula fakultatywna”. W przypadku gdy Wykonawca nie zaoferuje powyższej klauzuli fakultatywnej, to Zamawiający przyzna 0,00 pkt w kryterium „Klauzula fakultatywna”.
Ilość punktów zostanie przyznana na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę w pkt 4.3b) Formularza ofertowego. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży przedmiotowego oświadczenia, to Zamawiający uzna, iż Wykonawca nie zaoferował klauzuli fakultatywnej i przyzna ofercie Wykonawcy 0,00 pkt w kryterium „Klauzula fakultatywna”.
3.Pozostałe informacje dotyczące kryteriów oceny ofert wskazano w pkt XX. SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzula fakultatywna

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej Legnickiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.
Informacja n/t parametrów ryzyka znajduje się Załączniku O2 do SWZ. Informacja o przychodach Zamawiającego z tytułu poszczególnych działalności znajduje się w Załączniku O1 do SWZ.
Ubezpieczone działalności: -prowadzenie Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt, -czynności związane z utrzymaniem zieleni miejskiej, -czynności Działu Cmentarzy Komunalnych (administrowanie cmentarzami, wykonywanie usług pogrzebowych, w tym ekshumacji i spopielania zwłok), -prowadzenie składowiska odpadów komunalnych oraz sortowni i kompostowni odpadów, -czynności Zakładu Oczyszczania Miasta (zimowe i letnie utrzymanie jezdni oraz chodników, a także odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych), -konserwacja i serwis drogowej sygnalizacji świetlnej, -prowadzenie prac konserwacyjnych i interwencyjnych oraz remontów cząstkowych (lokalne, powierzchniowe utrwalanie nawierzchni), w tym wykonywanych z użyciem emulsji i grysów, -wykonywanie obróbki, naprawy, konserwacji, remontów, czyszczenia oraz podłączeń wodno-kanalizacyjnych, w tym budowa instalacji wodno-kanalizacyjnej. Poniżej znajduje się szczegółowy opis kompletnego przedmiotu zamówienia.
1.Przedmiot ubezpieczenia: Odpowiedzialność cywilna (deliktowa, kontraktowa oraz pozostająca w zbiegu) Zamawiającego za szkody na osobie lub w mieniu, w tym także czyste straty finansowe wyrządzone poszkodowanym w związku z prowadzoną działalnością oraz posiadanym, zarządzanym lub użytkowanym mieniem. Ubezpieczenie obejmuje szkody będące następstwem wypadku ubezpieczeniowego, który miał miejsce w okresie ubezpieczenia, pod warunkiem zgłoszenia roszczeń przed przewidzianym w prawie terminem przedawnienia, przy czym wszystkie szkody będące następstwem tego samego wypadku, albo wynikające z tej samej przyczyny, niezależnie od liczby osób poszkodowanych, uważa się za jeden wypadek i przyjmuje się, że miały miejsce w chwili powstania pierwszej szkody. Ubezpieczenie obejmuje szkody wyrządzone na zasadzie winy i na zasadzie ryzyka.
Zakresem ubezpieczenia objęte są również szkody wyrządzone wskutek rażącego niedbalstwa.
Przez osoby objęte ubezpieczeniem należy rozumieć Ubezpieczającego, którym jest Zamawiający oraz wszystkie inne osoby za które ponosi odpowiedzialność. 2.Minimalny zakres odpowiedzialności:
1)odpowiedzialność cywilna za szkody osobowe i rzeczowe w związku z prowadzeniem składowiska odpadów komunalnych, sortowni i kompostowni, a także odbiorem tychże odpadów, minimalny podlimit: 1 000 000 PLN. 2)odpowiedzialność cywilna za szkody wyrządzone w środowisku naturalnym poprzez jego zanieczyszczenie, minimalny podlimit: 100 000 PLN. 3)odpowiedzialność cywilna za szkody osobowe i rzeczowe wyrządzone przez podwykonawców Ubezpieczonego, którym powierzył wykonanie określonej pracy lub usługi, z zachowaniem prawa do regresu, minimalny podlimit: 1 000 000 PLN. 4)wyrządzone w związku z zimowym utrzymaniem jezdni, chodników (śliskość nawierzchni), letnim utrzymaniem czystości jezdni i chodników, minimalny podlimit: 100 000 PLN. 5)spowodowane przez zieleń (spadające lub leżące drzewa albo konary drzew) rosnącą na cmentarzu komunalnym w Legnicy, a także na innych nieruchomościach posiadanych, użytkowanych i zarządzanych przez Ubezpieczającego, minimalny podlimit: 200 000 PLN. 6)spowodowane awarią lub wadliwym działaniem sygnalizacji świetlnej, za których konserwację i serwis odpowiedzialny jest Ubezpieczający, minimalny podlimit: 500 000 PLN. 7)spowodowane robotami konserwacyjnymi, interwencyjnymi i remontami cząstkowymi, w tym wykonywanymi z użyciem emulsji i grysów oraz lokalnymi powierzchniowymi utrwaleniami nawierzchni, minimalny podlimit: 500 000 PLN. 8)uszkodzenie pojazdów pozostawionych na jezdni lub poboczu dróg spowodowane pracą sprzętu do letniego lub zimowego utrzymania dróg, minimalny podlimit: 300 000 PLN. 9)uszkodzenie lub zniszczenie upraw, nasadzeń i urządzeń na posesjach przyległych do pasa drogowego w związku z prowadzoną akcją zimową, minimalny podlimit: 30 000 PLN. 10)odpowiedzialność cywilną za szkody powstałe w nieruchomościach i rzeczach ruchomych, z których Ubezpieczony korzystał na podstawie umowy najmu, dzierżawy, użytkowania, leasingu lub podobnej formy korzystania z cudzej rzeczy, minimalny podlimit: 1 000 000 PLN. 11)odpowiedzialność cywilną za szkody w mieniu powierzonym, przechowywanym, kontrolowanym lub chronionym, z podlimitem: 10 000 PLN. 12)odpowiedzialność cywilną za szkody powstałe w mieniu ruchomym i nieruchomościach podczas wykonywania obróbki, naprawy, konserwacji, remontów, czyszczenia, podłączeń wodociągowo-kanalizacyjnych, budowy wodociągów i kanalizacji lub innych podobnych czynności, prac i usług, minimalny podlimit: 500 000 PLN. 13)odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone w związku z administrowaniem cmentarzami i prowadzeniem usług pogrzebowych, ekshumacji i spopielania zwłok (ochrona powinna obejmować odpowiedzialność wynikającą z art. 415, 445, 446, 448 i 471 Kodeksu Cywilnego), minimalny podlimit: 500 000 PLN. 14)odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone przez wolontariuszy, praktykantów, stażystów, osoby skierowane do wykonywania prac społecznie użytecznych, osoby skierowane do wykonywania prac wyrokiem sądu lub osoby skierowane do prac interwencyjnych przez Urząd Pracy, minimalny podlimit: 50 000 PLN. 15)odpowiedzialność cywilną za szkody rzeczowe w mieniu i pojazdach należących do pracowników Ubezpieczonego lub innych osób, za które ponosi odpowiedzialność, minimalny podlimit: 50 000 PLN. 16)odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone w związku z użytkowaniem pojazdów niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, minimalny podlimit: 100 000 PLN. 17)odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone w podziemnych instalacjach i urządzeniach oraz w związku z wykonywaniem wykopów i przekopów, minimalny podlimit: 300 000 PLN. 18)odpowiedzialność cywilną pracodawcy za następstwa wypadków przy pracy (szkody osobowe i rzeczowe) wyrządzone pracownikom, powstałe w związku z wykonywaniem przez nich pracy, niezależnie od podstawy zatrudnienia (odszkodowanie stanowiące nadwyżkę nad świadczeniem wypłacanym osobom uprawnionym na podstawie przepisów Ustawy z dnia 30.10.2002r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych – (Dz. U. z 2022r., poz. 2189), minimalny podlimit: 500 000 PLN. 3.Suma gwarancyjna: 2 000 000 PLN na jeden i wszystkie wypadki ubezpieczeniowe. 4.Franszyza redukcyjna: brak. 5.Udział własny: brak. 6.Franszyza integralna: nie więcej niż 300 PLN. Polisa ubezpieczeniowa zostanie zawarta i zrealizowana przy udziale i za pośrednictwem brokera ubezpieczeniowego, o którym mowa w § 1 ust. 6 umowy. Wykonawca zapłaci brokerowi wynagrodzenie kurtażowe wg zwyczajowo obowiązujących stawek.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

66516000-0 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej

66516400-4 - Usługi ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Ocenie podlega cena brutto (w złotych).
Zgodnie z art. 225 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020r., poz. 106 z późn. zm.), Zamawiający w celu oceny takiej oferty w kryterium ceny, doliczy do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Wykonawca składając ofertę winien poinformować Zamawiającego w pkt 4.4) Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) czy wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego. Jeżeli wybór oferty Wykonawcy prowadził będzie do powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego, to Wykonawca zgodnie z art. 225 ust. 2 ustawy Pzp winien dodatkowo wskazać:
-nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego,
-wartość (bez kwoty podatku) towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego,
-stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy będzie miała zastosowanie.

2.Klauzula fakultatywna – 10%.
DOTYCZY CZĘŚCI NR 3 ZAMÓWIENIA
Ocenie podlega zaoferowanie przez Wykonawcę szerszego pakietu ubezpieczenia niż bezwzględnie wymagany przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do wzoru umowy, który stanowi Załącznik nr 1c do SWZ), tj. niżej wymienionej klauzuli fakultatywnej. Klauzula fakultatywna, którą może zaoferować Wykonawca: „Klauzula automatycznego odnowienia sumy gwarancyjnej (z zastrzeżeniem, iż w/w klauzula nie będzie miała zastosowania w przypadku szkód całkowitych. Brak redukcji sumy ubezpieczenia będzie miał zastosowanie do szkód częściowych i nie będzie wymagał zapłaty dodatkowej składki w 12-miesięcznym okresie ubezpieczenia).”
Oferta Wykonawcy, który zaoferuje wyżej wymienioną klauzulę fakultatywną otrzyma 10,00 pkt w kryterium „Klauzula fakultatywna”. W przypadku gdy Wykonawca nie zaoferuje powyższej klauzuli fakultatywnej, to Zamawiający przyzna 0,00 pkt w kryterium „Klauzula fakultatywna”.
Ilość punktów zostanie przyznana na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę w pkt 4.3c) Formularza ofertowego. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży przedmiotowego oświadczenia, to Zamawiający uzna, iż Wykonawca nie zaoferował klauzuli fakultatywnej i przyzna ofercie Wykonawcy 0,00 pkt w kryterium „Klauzula fakultatywna”.
3.Pozostałe informacje dotyczące kryteriów oceny ofert wskazano w pkt XX. SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzula fakultatywna

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie wyznacza warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.

2) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, a w szczególności posiada zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej wydane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11.09.2015r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2023r., poz. 656 z późn. zm.) lub art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 22.05.2003r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2015r., poz. 1206 z późn. zm.) przez Komisję Nadzoru Finansowego lub przez Ministra właściwego do spraw instytucji finansowych w przypadku wydania zezwolenia przed dniem 1 stycznia 2004r., zgodnie z art. 242 ust. 1 ustawy z dnia 22.05.2003r.o działalności ubezpieczeniowej w powiązaniu z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 28.08.1990r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 1996r., Nr 11, poz. 62 z późn. zm.), a w przypadku gdy Wykonawca rozpoczął działalność przed dniem 28 lipca 1990r.- decyzję Ministra Finansów o wydaniu zgody na utworzenie zakładu ubezpieczeń wydaną na podstawie ustawy z dnia 20.09.1984r. o ubezpieczeniach majątkowych i osobowych (Dz. U. z 1984r., Nr 45, poz. 242 z późn. zm.) lub inny dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności ubezpieczeniowej (np. zaświadczenie Komisji Nadzoru Finansowego). Przedstawiony przez Wykonawcę dokument winien potwierdzać posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia (w zależności od części zamówienia na którą lub na które Wykonawca złoży ofertę).
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
Mając na uwadze powyższe zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika jakie usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (według pkt 2. w Załączniku nr 3 do SWZ).

3) sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie wyznacza warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.

4) zdolność techniczna lub zawodowa
a) Zdolność zawodowa.
Zamawiający nie wyznacza warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.

b) Zdolność techniczna.
Zamawiający nie wyznacza warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu wskazano w pkt XI.5 SWZ:
Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, pkt 4 (dotyczy orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego), pkt 5 (dotyczy zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji) i pkt 6 ustawy Pzp, sporządzone według Załącznika nr 4 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenie musi dotyczyć każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i winno być złożone przez każdego z nich odrębnie. W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych albo sytuacji finansowej lub ekonomicznej Podmiotu udostępniającego zasoby, to w/w oświadczenie winno zostać złożone również przez Podmiot udostępniający zasoby.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wskazano w pkt XI.4 SWZ:
Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia (w zależności od części zamówienia na którą lub na które Wykonawca złoży ofertę), tj. zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego lub przez Ministra właściwego do spraw instytucji finansowych, a w przypadku gdy Wykonawca rozpoczął działalność przed dniem 28.07.1990r.- decyzja Ministra Finansów o wydaniu zgody na utworzenie zakładu ubezpieczeń lub inny dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania działalności ubezpieczeniowej (np. zaświadczenie Komisji Nadzoru Finansowego).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Wykaz przedmiotowych środków dowodowych wskazano w pkt XI.1 SWZ.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą niżej wymieniony przedmiotowy środek dowodowy w celu potwierdzenia, iż oferowane usługi są zgodne z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia:
-Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) dla wszystkich ubezpieczeń objętych przedmiotem zamówienia (w zależności od części zamówienia na którą lub na które Wykonawca złoży ofertę), które będą obowiązujące w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający dopuszcza przedłożenie innego dokumentu niż wskazany powyżej (np. Szczególne Warunki Ubezpieczenia).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Wykaz przedmiotowych środków dowodowych wskazano w pkt XI.1 SWZ.
Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp przewiduje możliwość wezwania Wykonawcy do złożenia przedmiotowych środków dowodowych, jeżeli nie zostaną one dołączone do oferty oraz możliwość wezwania Wykonawcy do uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych, jeżeli złożone przedmiotowe środki dowodowe okażą się niekompletne.
Uzupełnienie przedmiotowego środka dowodowego nie może prowadzić do zmiany treści oferty Wykonawcy. Zamawiający nie wezwie Wykonawcy do uzupełnienia przedmiotowego środka dowodowego w sytuacji gdy oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, ponieważ jej treść okaże się niezgodna z warunkami zamówienia (jeżeli przedmiotowy środek dowodowy dołączony do oferty potwierdzi, iż treść oferty jest niezgodna
z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia).

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów wskazano w pkt XI.2., XI.3 i XI.6 SWZ: 1)Dowody, o których mowa w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp składane wraz z ofertą w sytuacji gdy Wykonawca w treści oświadczenia, o którym mowa w pkt XI.2.1) SWZ wskaże, iż zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 ustawy Pzp. 2)Dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz Podmiotu udostępniającego zasoby składane wraz z ofertą, o których mowa poniżej: a)odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru; b)pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane w przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców; c)pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy lub Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składany w przypadku gdy w imieniu Wykonawcy lub Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia działa Osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru; 3)Oświadczenie zawierające informacje o tym jakie usługi wykona Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składane wraz z ofertą w pkt 2. w Załączniku nr 3 do SWZ na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp w przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiega się wspólnie dwóch lub więcej Wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna). 4)Jeżeli podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w pkt XI.1.-XI.5. SWZ zostały sporządzone w języku obcym, to Wykonawca winien przekazać je Zamawiającemu wraz z tłumaczeniem na język polski.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 58 ust. 1 ustawy Pzp. Do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (konsorcja, spółki cywilne) zastosowanie mają poniższe zapisy (zgodnie z pkt XIV.1.6) SWZ):
a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dołączone do oferty pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt XI.3.1b) SWZ powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania, oraz wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. W razie potrzeby do oferty należy dołączyć również dokumenty potwierdzające umocowanie, o których mowa w pkt XI.3.1c) SWZ.
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, wypełniając Formularz ofertowy (Załącznik nr 2 do SWZ), podając dane dotyczące Wykonawcy (pełna nazwa, adres, województwo, NIP/PESEL, KRS/CEIDG, REGON, itp.) winni wskazać dane dotyczące wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie jedynie Pełnomocnika. Analogicznie w Formularzu ofertowym informacje o rodzaju Wykonawcy (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą albo średnie przedsiębiorstwo) należy podać w odniesieniu do wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek wskazanych w pkt X. SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z zapisami pkt IX.1)-IX.4) SWZ. Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania przedłoży na wezwanie Zamawiającego dokumenty, o których mowa w pkt XI.5. SWZ. Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przedłoży na wezwanie Zamawiającego dokumenty, o których mowa w pkt XI.4. SWZ w zakresie w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
d) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt XI.2.1) SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
e) W przypadku gdy Zamawiający tego wymaga w pkt XI.2 SWZ, to każdy Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winien dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, zawierające informacje o tym jakie dostawy, usługi lub roboty budowlane wykona dany Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga przedłożenia takiego oświadczenia w pkt 2. w Załączniku nr 3 do SWZ).
f) W przypadku dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej, która zostanie złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego zażąda kopii umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z zapisami pkt XXIX.6.2)-XXIX.6.3) SWZ (w pkt XXIX.6.3) SWZ dodatkowo wskazano wymogi jakie winna spełniać umowa konsorcjum).
g) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli Zamawiający wymaga jego wniesienia) oraz za wykonanie umowy w sprawie zamówienia publicznego.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1)Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian: a)przedłużenia okresu obowiązywania umowy o nie więcej niż 2 miesiące, jeżeli: -będzie to uzasadnione zabezpieczeniem zachowania ciągłości ubezpieczenia, w szczególności w sytuacji gdy Zamawiający będzie na etapie przygotowania lub prowadzenia kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie usług ubezpieczeniowych w zakresie objętym niniejszą umową, -w treści aneksu do umowy wprowadzającego zmianę umowy, o której mowa powyżej zostanie wskazana wartość tej zmiany ustalona na podstawie określonej w aneksie składki ubezpieczeniowej w przedłużonym okresie obowiązywania umowy, tj. w okresie ponad 12 m-cy; b)zmiany warunków ubezpieczenia, w tym zmiany wysokości sumy ubezpieczenia/sumy gwarancyjnej w szczególności w niżej wymienionych przypadkach: -rozszerzenia zakresu ubezpieczenia na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy w przypadku ujawnienia się, bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nie przewidzianego w SWZ, -w sytuacji zmiany ilości nabywanych przez Zamawiającego środków trwałych, modernizacji i ulepszenia środków trwałych, wdrażania nowych inwestycji- poza wysokości rozliczane zgodnie z klauzulą automatycznego pokrycia (DOTYCZY CZĘŚCI NR 1 I NR 2 ZAMÓWIENIA), -zmniejszenia zakresu ubezpieczenia w przypadku likwidacji środków trwałych (DOTYCZY CZĘŚCI NR 1 I NR 2 ZAMÓWIENIA), -w sytuacji zmiany wartości pojazdu w ubezpieczeniu AC (weryfikacja do bieżącej wartości rynkowej) w momencie zawierania poszczególnych umów ubezpieczenia z jednoczesną rekalkulacją składki adekwatną do tej wartości (DOTYCZY CZĘŚCI NR 1 ZAMÓWIENIA), -w sytuacji zmiany ilości posiadanego przez Zamawiającego mienia na podstawie umów cywilnoprawnych, nakładających na Zamawiającego obowiązek ubezpieczenia (DOTYCZY CZĘŚCI NR 2 I NR 3 ZAMÓWIENIA), -w przypadku zmiany zakresu wykonywanej działalności przez Zamawiającego albo miejsca działalności (DOTYCZY CZĘŚCI NR 3 ZAMÓWIENIA), -w przypadku zmian przepisów prawnych, których następstwem będzie konieczność dokonania zmiany warunków i zakresu ubezpieczenia, -w przypadku dokonania korzystnych dla Zamawiającego zmian w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia obowiązujących u Wykonawcy; c)zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1 umowy w następujących sytuacjach: -w przypadku wprowadzenia zmian do umowy, o których mowa w pkt XXIII.2.1a) SWZ oraz w pkt XXIII.2.1b) SWZ z zastrzeżeniem pkt XXIII.2.2) SWZ, jeżeli okoliczności te będą miały wpływ na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. W takim przypadku do ustalenia wysokości zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zastosowanie mają w szczególności wskazane w ofercie Wykonawcy składki za poszczególne zakresy oraz stawki za poszczególne przedmioty i ryzyka ubezpieczeniowe, -w przypadku zastosowania klauzuli waloryzacyjnej, o której mowa w § 4 umowy; -w przypadku uzupełnienia limitu odpowiedzialności po wypłacie odszkodowania do pierwotnej kwoty za zapłatą dodatkowej składki ubezpieczeniowej (DOTYCZY CZĘŚCI NR 2 I NR 3 ZAMÓWIENIA); -w przypadku kiedy szkodowość przekracza wskazany w § 7 ust. 5 pkt 3 lit. c) umowy wskaźnik szkodowości, Strony dopuszczają możliwość renegocjacji stawek ubezpieczeniowych z zastrzeżeniem pkt XXIII.2.2) SWZ. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany przedstawić nową propozycję (DOTYCZY CZĘŚCI NR 2 ZAMÓWIENIA); d)zmiany brokera ubezpieczeniowego prowadzącego obsługę Zamawiającego, o którym mowa w § 1 ust. 6 umowy. e)zmiany umowy polegającej na wdrożeniu Zaleceń, o których mowa w § 5 ust. 6 umowy, a także późniejszych modyfikacji przyjętych uprzednio Zaleceń (w przypadku dokonania przez Strony ustaleń w tym zakresie) (DOTYCZY CZĘŚCI NR 2 ZAMÓWIENIA). 2)Strony mają prawo do żądania zmiany umowy w przypadku gdy zmiana umowy nie jest istotna w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Pzp albo w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wskazanej w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 ustawy Pzp. 3)Pozostałe informacje wskazano w pkt XXIII.2 SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-09 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/pn/lpgk

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-09 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-09

NAJNOWSZE ZLECENIE
Potrzebuję pożyczki w kwocie 5000 zł na rok-Ząbkowice Śl.
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania18-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Potrzebuję pożyczki w kwocie 5000 zł na rok. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI