Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
,,Świadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezp. OC z tytułu posiadanego mienia i prowadzonej działalności oraz ubezpieczenia mienia ZDW w Opolu oraz podległych OT w okresie 24 m-cy”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000126528
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Oleska 127
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-231
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 774591800
1.5.8.) Numer faksu: 774581352
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdw.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdw.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
administracja samorządowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami wojewódzkimi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Świadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezp. OC z tytułu posiadanego mienia i prowadzonej działalności oraz ubezpieczenia mienia ZDW w Opolu oraz podległych OT w okresie 24 m-cy”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e992ff2f-c365-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00072616
2.6.) Wersja ogłoszenia: 03
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007442/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezp. OC z tytułu posiadanego mienia i prowadzonej działalności oraz ubezp. mienia ZDW w Opolu oraz podległych Oddziałów Terenowych w okresie 24 m-cy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korzystanie z platformy przez wyk. jest bezpłatne. 2. Za datę wpływu ośw., wniosków, zawiadomień oraz inf. przyjmuje się datę ich wczytania do platformy. 3. Instr. korzystania z platformy: a) w
przypadku posiadania konta na platformie – zgłoszenie do post. wymaga zalogowania, b) w przypadku,gdy wykonawca nie posiada konta na platformie–należy wyszukać niniejsze post. bezp. na platformie lub poprzez profil nabywcy zamaw. (link z logo zamawiającego a następnie zakładka „Postępowania”),wybrać post. 3.1. Zalecenia z. odnośnie podpisu: a) dla dok. w form. pdf zaleca się
podpis w form. PAdES,b) dok. w form. innym niż pdf zaleca się podpisywać form. XAdES. 3.2. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umoż. pracę na platformie: a) stały dostęp do sieci
Internet o gwarantowanej przepust. nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji:–pamięć min. 2 GB RAM,– procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja,–
jeden z systemów oper.:* MS Windows 7,* Mac OS x 10.4,* Linux,* lub ich nowsze wersje,c) zainst. dowolna przegl. internetowa, w przypadku Internet Explorer min. wersja 10.0,d) włączona obsługa
JavaScript,e) zainst. program Adobe Acrobat Reader lub inny obsł. pliki w form. pdf. 3.3. Zam.rekomenduje przesył. danych w form. dopuszczonych odpowiednimi przepisami prawa tj. m.in.:
.doc,.xls, .pdf, .jpg (.jpeg), przy czym zaleca się wykorz. plików w form. pdf. W celu ewentualnej kompresji danych zam. rekomenduje wykorz. jednego z form.: .zip; .7Z. 3.4. Zam. zaleca, aby nie wprow. jakichkolwiek zmian w plikach po ich podpisaniu. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym – dotyczy podpisów XAdES. 3.5. Inf. na temat kodowania i oznacz. czasu przekaz. danych. Pliki oferty załączone przez wyk. na platformie,widoczne są jako zaszyfrowane. Możliwość otworzenia plików dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez zam. po upływie term. otwarcia ofert. Oznaczenie czasu przekazania danych przez platformę
stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego lub wiadomości datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss).3.6. Dok. nin. post. dostępna jest na platformie: https://platformazakupowa.pl,
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole,www.bip.zdw.opole.pl wdziale „Załączniki do postępowania”. Pobranie dok. następuje po kliknięciu na wybrany zał. 3.7. Ofertę, ośw. wymagane
post.pkt 5.1 SWZ–na zał.nr 3 do SWZ oraz na zał.nr 3a do SWZ (w przypadku gdy wyk. polega na potencjale podm. udost. zasoby), zob., o którym mowa w punkcie 4.5. ppkt 2 SWZ, dok. i oświadcz.
należy wczytać jako zał. na platformie, według instr. dla wyk., które znajdują się na platformie. 3.8.Zam. w zakr. pytań techn. zw. z działaniem systemu prosi o kontakt z CentrumWsparcia
Klientaplatformazakupowa.pl pod numer +48221010202, cwk@platformazakupowa.pl, która udziela wszelkich inf. zw. z procesem składania ofert, rejestracji czyinnych aspektów techn. platformy od pn do pt od 08:00 do 17:00. 3.9. Wym. techn. i org. opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl.
Wyk. uczestniczący w przedmiotowym post. powinien zapoznać się z Regulaminem korzyst.z platformy i wszelkimi instr., które znajdują się na platformie.3.10.Występuje limit obj. plików lub
spakowanych folderów w zakr. całej oferty. Szczegółowe inf. w tym zakr. znajdują się w instrukcji zamieszcz. na platformie. 3.11. Przy dużych plikach kluczowe jest łącze intern.i dostępna
przepustowość łącza po stronie serwera platformazakupowa.pl oraz użytkownika.3.12.Składając ofertę zaleca się zaplanowanie złożenia jej z wyprzedzeniem min. 24h, aby zdążyć w term. przewidzianym na
jej złożenie w przypadku siły wyższej, jak np. awaria platformazakupowa.pl, awaria Internetu, problemy
techn. związane z brakiem np. aktualnej przeglądarki, itp. 3.13. W przyp. większych plików zalecamy skorzystać z instr. pakowania plików dzieląc je na mniejsze paczki, zgodnie z instr. dla wyk. znajdującą się na platformie
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu, ul. Oleska 127, 45-231 Opole, tel. 77 459 1800,2) inspektorem
ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Opolu jest PanJacek Kaflowski, email:
iod@zdw.opole.pl,3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zam. publ. na ,,Świadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności
cywilnej z tytułu posiadanego mienia i prowadzonej działalności oraz ubezpieczenia mienia Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu oraz podległych oddziałów terenowych w okresie 24 m-cy” prowadzonym w trybie podstawowym,4) Przetwarzane przez administratora danych dane osobowe mogą zostać ujawnione m.in. podmiotom prowadzącym działalność płatniczą, podmiotom
prowadzącym działalność kurierską lub pocztową, dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów
informatycznych, podmiotom świadczącym usługi doradcze, pomoc prawną, podatkową, rachunkową,
innym podmiotom, którym dane zostały lub zostaną udostępnione na podstawie umowy powierzenia
przetwarzania danych osobowych lub upoważnienia do przetwarzania danych oraz podmiotom, którym
administrator danych będzie zobowiązany udostępnić dane, zgodnie z obowiązującymi
przepisamiprawa,5) dane osobowe wykonawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania
umowy a następnie 10 lat, począwszy od1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu
okresu obowiązywania umowy. Okres ten dotyczy również wykonawców, którzy złożyli oferty i nie
zostały one uznane, jako najkorzystniejsze(nie zawarto z tymi wykonawcami umowy),6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy,7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ciąg dalszy sekcji 3.15). 8) posiada Pani/Pan:a) na
podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących. Administrator
informuje, że w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO,
wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane
dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w
szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W
przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, w odniesieniu do
przetwarzaniem danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz
załącznikach, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby,
której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu
sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia, b) na podstawie
art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do
sprostowania nie możeskutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych, a w
odniesieniu do przetwarzania danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole
oraz załącznikach, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),c) na podstawie
art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych(wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego)z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego),d)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisyRODO,9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo
do usunięcia danych osobowych, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.
20RODO,c) na podstawie art. 21RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.10)Pozostałe informacje dotyczące RODO znajdują się w projekcie umowy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WP.3211.23.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia oraz ubezpieczenie mienia Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu oraz podległych oddziałów terenowych w okresie 24 m-cy w zakresie określonym poniżej. Kod i nazwa Wspólnego Słownika Zamówień:
66510000-8 - usługi ubezpieczeniowe,
66516400-4 – usługi ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej, 66515100-4 – usługi ubezpieczenia od ognia,
66515400-7 – usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów,
66515000-3 – usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty.
2. Przedmiot ubezpieczenia obejmuje:
ZADANIE 1 - ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej ZDW - w związku z prowadzoną działalnością, w szczególności zarządzaniem, administrowaniem i utrzymaniem pasa drogowego (dróg, ulic i chodników), oraz w związku z posiadaniem i użytkowaniem mienia,
ZADANIE 2 – ubezpieczenie mienia ZDW, w tym:
- ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych w pełnym zakresie, rozszerzonym o ryzyko wandalizmu, - ubezpieczenie maszyn i urządzeń od ryzyk wszystkich oraz maszyn i urządzeń od awarii,
- ubezpieczenie mienia od kradzieży, kradzieży z włamaniem i rabunku „na pierwsze ryzyko”, mienia od dewastacji, szyb od stłuczenia,
- ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od ryzyk wszystkich.
3. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia oraz szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Załącznik nr 3 – KARTA RYZYKA
oraz Załącznik nr 6 – UMOWY GENERALNE
4.2.6.) Główny kod CPV: 66516400-4 - Usługi ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
66515100-4 - Usługi ubezpieczenia od ognia
66515400-7 - Usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego wykonawcy, któremu zostanie udzielone zamówienie. Całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Zamawiający udzieli zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, wyszczególnionych dla zamówienia podstawowego i zgodnie z przedmiotem zamówienia, gdy będzie posiadał niezbędne środki finansowe. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa powyżej w następujących przypadkach:
a) zachodzi konieczność zwiększenia wielkości zamówienia w przypadku zmiany lub aktualizacji przedmiotu ubezpieczenia na skutek dokonanych inwestycji - zwiększenia Sumy Ubezpieczenia w wyniku nabycia nowych składników mienia lub zwiększenia wartości posiadanego mienia wskutek dokonanych modernizacji lub ulepszenia;
b) zachodzi konieczność krótkoterminowego przedłużenia okresu ubezpieczenia.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania zakresu zamówienia, o którym mowa w art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych na warunkach określonych w SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: klauzule dodatkowe i warunki ubezpieczenia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na terenie RP, na warunkach określonych w ustawie z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej(Dz.U. 2020, poz. 895 z późn. zm.).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że powyższy warunek spełnia co najmniej jeden wykonawca.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przed wyborem oferty najkorzystniejszej wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3) zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych w postaci informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych,
b) art. 108 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, żąda oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy.
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w punkcie 1. podpunkt 1) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa oświadczenia, o których mowa w punkcie 1. podpunkt 2) i 3).
3. Dokumenty, o których mowa w punkcie 2 powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków dotyczących uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o których mowa w sekcji 5.4.), w pierwszej kolejności, zamawiający żąda oświadczenia, o którym mowa w punkcie 5.1 lit. b) SWZ na załączniku nr 2.a. oraz na załączniku nr 2.b. do SWZ (w przypadku gdy wykonawca polega na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby), następnie zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie (zgodnie z art. 274 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych) aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) Zezwolenie Ministra Finansów (jeżeli Wykonawca uzyskał zezwolenie przed dniem 1 stycznia 2004) lub właściwego Organu Nadzoru na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczeń objętych zamówieniem lub potwierdzenie wydane przez właściwy Organ Nadzoru o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w przypadku rozpoczęcia działalności przed 28 sierpnia 1990
albo odpowiednie zezwolenie na wykonywanie tej działalności w zakresie ubezpieczeń objętych zamówieniem w państwie, w którym ma swoją siedzibę lub potwierdzenie wydane przez właściwy Organ Nadzoru o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności
ubezpieczeniowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
1.1. W celu potwierdzenia spełnienia przez oferowane usługi wymagań określonych w Załączniku nr 3 – Opis przedmiotu zamówienia zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych przed wyborem oferty najkorzystniejszej zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień ich złożenia dokumentów:
a) Ogólnych Warunków Ubezpieczenia mających zastosowanie odpowiednio do ubezpieczeń objętych zamówieniem.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu przesłanek, o których mowa w sekcji 5.2.) i art 108 ust 1 ustawy Pzp, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wykazują zgodnie z sekcją 5.4.).
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie wymienione w sekcji 5.5.) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Na wezwanie zamawiającego zgodnie z art. 274 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedkłada również dokumenty określone w sekcji 5.6.) i 5.7.). Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. W przypadku, o którym mowa w punkcie 5. powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
7. Wykonawcy, o których mowa w punkcie 1. powyżej ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonanie umowy (jeżeli wniesienie takiego zabezpieczenia jest wymagane przez zamawiającego).
8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców dokumenty, o których mowa w sekcji 5.7. punkcie 1.1. lit. a) składa ten z wykonawców, którego Ogólne Warunki Ubezpieczenia będą miały zastosowanie w umowie ubezpieczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy zawartej z wykonawcą. Wszystkie dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie zakresu i warunków zmian zawarte są w SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-16 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy składać za pośrednictwem Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl lub poprzez profil nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-16 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami, zmiany treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia zamawiający udostępnia, bez ujawniania źródła zapytania na stronie internetowej prowadzonego postępowania:https://platformazakupowa.pl lub na profilu nabywcy:
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole
II. Wraz z formularzami oferty (na załączniku nr 1.a – formularzem dla zadania 1 i na załączniku nr 1.b – formularzu do zadania 2) sporządzonymi w formie elektronicznej opatrzonymi kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonymi podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, złożonymi za pośrednictwem Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl lub poprzez profil nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole zgodnie z zasadami określonymi w sekcji 3.6.) powinny być złożone:
1) oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – na załączniku nr 2.a do SWZ.
1a) wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w podpunkcie 1 powyżej, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – na załączniku nr 2.b do SWZ.
Oświadczenia podmiotów udostępniających zasoby w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 57 ustawy Prawo zamówień publicznych muszą mieć formę dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez każdy z tych podmiotów zgodnie z zasadami określonymi w sekcji 3.6.).
1b) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych składa każdy
z nich zgodnie z zasadami określonymi w sekcji 3.6.).
2) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winno być sporządzone w formie elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3) pisemne zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby, o których mowa w punkcie 4.5. podpunkt 2 SWZ należy złożyć wraz z ofertą w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym– wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SWZ,
4) oświadczenie o których mowa w art. 117 ust 4 ustawy Prawo zamówień publicznych lub w sekcji 6.6). punkt 6 – zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ - (dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).