Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników Piekarskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o. oraz członków ich rodzin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Piekarskie Centrum Medyczne Sp. z o.o.
1.3.) Oddział zamawiającego: PCM Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241542177
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szpitalna 11
1.5.2.) Miejscowość: Piekary Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-940
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szpital.piekary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.piekary.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników Piekarskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o. oraz członków ich rodzin
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-208c6ffa-f5cc-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00137804
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pcm-piekary.ezamawiajacy.pl/app/login
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj:
1) poprzez Platformę przetargową pod adresem:
https://pcm-piekary.ezamawiajacy.pl/app/login (zwanej dalej zamiennie Platformą przetargową), w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania
lub
2) pocztą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego: sekretariat@szpital.piekary.pl oraz adresy e mail Wykonawców podane w formularzach ofertowych. Po otwarciu ofert kontakt przez adres e-mail będzie możliwy tylko poprzez adres(adresy) wskazany w formularzu ofertowym.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W przypadku pytań prosimy o skorzystanie z pomocy Centrum Wsparcia Klienta Info Marketplanet, które udziela wszelkich informacji związanych z procesem składania ofert, rejestracji czy innych aspektów technicznych platformy, dostępne codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 do 17.00 pod nr tel. +48 (22) 576 88 00 lub +48 (22) 257 22 23 lub info@marketplanet.pl lub servicedesk zamowienia@marketplanet.pl , gdzie otrzymacie Państwo pełne i profesjonalne wsparcie;
Korzystanie z Platformy przetargowej jest bezpłatne;
Pod pojęciem „Platforma przetargowa” należy rozumieć narzędzie umożliwiające realizację procesu związanego z udzielaniem zamówień publicznych w formie elektronicznej, służące w szczególności do przekazywania ofert, oświadczeń oraz innych wymaganych dokumentów;
Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia tj. bezpłatnie się rejestrując lub logując, w przypadku posiadania konta na Platformie przetargowej, akceptuje warunki korzystania z platformy;
Zamawiający informuje, że udostępnia na stronie internetowej pod adresem https://pcm-piekary.ezamawiajacy.pl/app/login wszystkie dokumenty dotyczące prowadzonego postępowania
W zakładce „Lista przetargów” dalej „Aktualne” Wykonawca wybiera niniejsze postępowanie oraz korzystając z polecenia „Przystąp do Postępowania” przechodzi odpowiednio do formularza rejestracyjnego – w przypadku, kiedy Wykonawca nie posiada konta na ww platformie lub panelu logowania użytkowania do systemu;
Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego wykonawca otrzymuje e-maila informującego, że może dokonać pierwszego logowania do ww platformy;
Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do systemu. Po wprowadzeniu danych użytkownika tj. adresu e-mail oraz hasła zgłoszenie jest automatycznie akceptowane przez system;
Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej;
Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informację o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww potwierdzeniu;
Wykonawca składa ofertę w formie zaszyfrowanej, dlatego też oferty nie są widoczne do momentu odszyfrowania ofert przez Zamawiającego, który następuje po terminie otwarcia;
Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem „Platformy przetargowej” w zakładce „Korespondencja z wykonawcami”;
Zamawiający zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego jako:
Dokumenty w formacie „pdf” zaleca się podpisywać formatem PAdES;
Dopuszcza się podpisywanie dokumentów w formacie innym niż „pdf” wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem;
Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na „Platformie przetargowej”:
Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
Komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB RAM, procesor Intel IV 2 GHz, jeden z systemów operacyjnych: MS Windows 7, Mac Os x 10,4, Linux lub ich nowsze wersje;
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Piekarskie Centrum Medyczne Sp. z o.o. w Piekarach Śląskie, 41-940 Piekary Śląskie. ul. Szpitalna 11.
2) w sprawach związanych z Pani/Pana danymi, prosimy o kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Piekarskim Centrum Medycznym Sp. z o.o. w Piekarach Śląskich, 41-940 Piekary Śląskie ul. Szpitalna 11, e-mail: iod@szpital.piekary.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pt. „Grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników Piekarskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o. oraz członków ich rodzin” Znak Sprawy: PCM/01/K/2021.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 Ustawy PZP;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 Ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie Zamówienia;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników)
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego)
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCM/01/K/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem Zamówienia jest „Grupowe ubezpieczenie na życie dla pracowników Piekarskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o. oraz członków ich rodzin”
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SWZ.
Postanowienia SWZ mają pierwszeństwo przed postanowieniami Ogólnych i Szczególnych Warunków Ubezpieczenia do ubezpieczeń objętych umową. W razie rozbieżności pomiędzy postanowieniami Umowy, SWZ, Ogólnymi lub Szczególnymi Warunkami Ubezpieczeń, zastosowanie znajdą te postanowienia, które są korzystniejsze dla Ubezpieczającego, Ubezpieczonych.
Wykonawca zobowiązany jest zrealizować Zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66511000-5 - Usługi ubezpieczeń na życie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Według kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: warunki fakultatywne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w Postępowaniu w zakresie posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Ministra Finansów lub inny dokument potwierdzający uprawnienia Wykonawcy do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej objętej przedmiotem Zamówienia zgodnie z przepisami ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 381 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
W przypadku gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów, Zamawiający wymaga by Wykonawca wykazał się posiadaniem:
• zaświadczenia właściwego organu, iż Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie, lub
• oświadczeniem Wykonawcy, że prowadzi on działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie i nie jest konieczne posiadanie przez niego zezwolenia wraz z przytoczeniem podstawy prawnej,
• oświadczeniem o notyfikacji właściwego organu kraju siedziby Wykonawcy, iż notyfikacja została dokonana i przejęte prze właściwy organ polski, jeżeli Wykonawca ma siedzibę poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek uznaje się za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej objętej przedmiotem Zamówienia i zrealizuje Zamówienie określone w niniejszej SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy PZP
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: zezwolenie właściwego organu lub inny dokument potwierdzający uprawnienia Wykonawcy do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej objętej przedmiotem Zamówienia zgodnie z przepisami ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 381 z późń. zm.), lub na podstawie wcześniej wydanych przepisów prawa;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia,
o których mowa w ust. 1 i ust. 4 pkt 1) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający (Ubezpieczający) przewiduje następujące warunki wprowadzenia zmian Umowy w stosunku do treści Oferty o ile zachodzą poniższe okoliczności:
1) wystąpią zmiany przepisów prawa, które powodować będą konieczność zmiany warunków realizacji Umowy – w takim przypadku zmianie ulec może zakres ochrony ubezpieczeniowej udzielanej na podstawie Umowy lub wysokość ceny (składki) jednostkowej i maksymalnej łącznej ceny (składki), lub prawa i obowiązki stron umowy, w zakresie w jakim zmiany te wynikają wprost ze zmiany obowiązujących przepisów prawa, która nie była znana ani planowana w dniu, w którym upływał termin składania ofert,
2) zmiana dotyczyć będzie obniżenia ceny (składki) lub innych zmian korzystnych dla Zamawiającego (Ubezpieczającego) / Ubezpieczonego – dokonanych za zgodą obu stron umowy, w szczególności w związku z wystąpieniem w standardowych Ogólnych warunkach ubezpieczenia bądź innych wzorcach umów Wykonawcy (Ubezpieczyciela) zmian na korzyść Zamawiającego (Ubezpieczającego)/ ubezpieczonych bądź w związku z zaistnieniem nowych trendów na rynku i pojawieniem się zakresów pokrycia dotychczas nie oferowanych; wprowadzenie zmian, o których mowa w niniejszym podpunkcie nie może skutkować zwiększeniem wysokości ceny (składki) jednostkowej,
3) zmiana polegać będzie na przedłużeniu czasu okresu obowiązywania Umowy do czasu zawarcia nowej umowy o analogicznym przedmiocie – zmiana taka będzie dopuszczalna w przypadku gdy przedłużająca się procedura postępowania o udzielenie zamówienia uniemożliwi dokonanie wyboru wykonawcy w terminie umożliwiającym zawarcie nowej umowy bez przerwy w ochronie ubezpieczeniowej, przy czym zmiana taka nie może skutkować zwiększeniem należnej Wykonawcy (Ubezpieczycielowi) maksymalnej ceny łącznej ponad kwotę określoną w § 5 ust. 1 Umowy, z zastrzeżeniem §5 ust. 5 Umowy
4) zmianie ulegnie termin zapłaty składki miesięcznej,
5) zmiana polegać będzie na podwyższeniu maksymalnej ceny łącznej o maksymalnie 40%– zmiana taka będzie dopuszczalna w przypadku jeśli zwiększy się ilość ubezpieczonych i dokonana zostanie proporcjonalnie do liczby osób, o którą zwiększa się liczba osób ubezpieczonych.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający (Ubezpieczający) może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Wymienione powyższe możliwości wprowadzenia zmian są uprawnieniem a nie obowiązkiem Zamawiającego (Ubezpieczającego).
Zmiany Umowy są dopuszczalne w przypadku, gdy dotyczą nieistotnych postanowień Umowy, przy czym zmianę istotną rozumie się zgodne z art. 454 ustawy PZP.
Zmiana Umowy polegająca na zmianie składki (ceny) jednostkowej oraz maksymalnej ceny (składki) łącznej, określonych w § 5 ust. 1 Umowy, poza przypadkami określonymi w ust. 2. Umowy jest niedopuszczalna.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-17 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pcm-piekary.ezamawiajacy.pl/app/login
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-17 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-15