Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa rezerwacji, sprzedaży i dostawy według bieżących potrzeb biletów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ - PRZEMYSŁOWY INSTYTUT AUTOMATYKI I POMIARÓW PIAP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000035257
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleje Jerozolimskie 202
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-486
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kzp@piap.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.piap.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
naukowa i badawcza
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa rezerwacji, sprzedaży i dostawy według bieżących potrzeb biletów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-33da8436-56b2-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00401817
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://piap.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://piap.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 ww.
Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
a) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB RAM, procesor Intel IV 2GHz, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet
Explorer minimalnie wersja 10.0;
d) Włączona obsługa JavaScript;
e) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w
szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt . Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ
składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym .
3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
3.1 drogą elektroniczną: kzp@piap.pl ;
3.2 poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://piap.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServle
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KZP/07/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa rezerwacji, sprzedaży i dostawy według bieżących potrzeb biletów lotniczych, kolejowych, rezerwacji hoteli oraz usługa wizowania paszportów
4.2.6.) Główny kod CPV: 63512000-1 - Usługi sprzedaży biletów podróżnych i pakietów wycieczkowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny, kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 2
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 22,5
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K3 Najniższa cena biletu w klasie business na trasie Warszawa-Lizbona, wylot w dniu 01.11.2023 rejsem bezpośrednim
4.3.6.) Waga: 22,5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K4 Najniższa cena biletu w klasie business na trasie Nowy Jork-Kopenhaga, rejsem bezpośrednim, wylot w dniu 10.10.2023
4.3.6.) Waga: 22,5
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K5 Najniższa cena biletu w klasie business na trasie Warszawa-Sydney, wylot w dniu 05.11.2023. Maksymalna liczba przesiadek = 2
4.3.6.) Waga: 22,5
Kryterium 6
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K6 Cena brutto opłaty transakcyjnej za wystawienie jednego biletu kolejowego
4.3.6.) Waga: 2
Kryterium 7
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K7 Cena brutto opłaty transakcyjnej za rezerwacje pokoju hotelowego za granicą
4.3.6.) Waga: 2
Kryterium 8
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K8 Cena brutto opłaty transakcyjnej za wynajem samochodu za granicą
4.3.6.) Waga: 2
Kryterium 9
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K9 Cena brutto za pośrednictwo wizowe
4.3.6.) Waga: 2
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości: co najmniej 100 000,00 zł
d) zdolności technicznej lub zawodowej :
W zakresie „zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca spełni warunek jeśli :
1. Wykonawca wykaże, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 zadania odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia – usługi rezerwacji i dostarczania biletów, każde o wartości co najmniej 300 000,00 zł (z podatkiem VAT) - z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych usług, określających, czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty
2. Posiada Aktualną licencja IATA lub oświadczenie o całodobowym dostępie do terminala rezerwacji lotniczej z licencją IATA strony trzeciej i uprawnieniami do przeprowadzania transakcji biletowych
3. Oświadczenie o dysponowaniu dostępem całodobowym do przynajmniej jednego terminala biletowego oraz dostępem do systemu PKP Intercity oraz możliwością aranżowania biletów kolejowych poprzez system KURS90 w czasie maksymalnie 24 godzin od zlecenia lub oświadczenie o dostępie całodobowym do systemu rezerwacji kolejowej, umożliwiającej dokonywanie transakcji kolejowych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: . wykaz usług tożsamych z przedmiotem zamówienia wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (co najmniej 2 usługi o wartości 300 000 zł z podatkiem VAT); - Załącznik 3
5.2 Aktualną licencja IATA lub oświadczenie o całodobowym dostępie do terminala rezerwacji lotniczej z licencją IATA strony trzeciej i uprawnieniami do przeprowadzania transakcji biletowych
5.3. Oświadczenie o dysponowaniu dostępem całodobowym do przynajmniej jednego terminala biletowego oraz dostępem do systemu PKP Intercity oraz możliwością aranżowania biletów kolejowych poprzez system KURS90 w czasie maksymalnie 24 godzin od zlecenia lub oświadczenie o dostępie całodobowym do systemu rezerwacji kolejowej, umożliwiającej dokonywanie transakcji kolejowych
5.4. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości: co najmniej 100 000,00 zł
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
c) dokumenty – potwierdzenia przykładowej rezerwacji z systemu rezerwacji wraz z numerem oraz kalkulacji (TST wraz ze szczegółami dotyczącymi nazwy taryfy, jej poziomu, poziomu opłat lotniskowych oraz całkowitej ceny wyrażone w PLN, a w przypadku przelotu tanimi liniami lotniczymi, zrzut z ekranu systemu rezerwacji przewoźnika z ceną całkowitą w walucie przewoźnika, z dnia nie wcześniejszego niż dzień ogłoszenia postępowania oraz nie późniejszego niż dzień złożenia ofert dla każdego z biletów
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
c) dokumenty – potwierdzenia przykładowej rezerwacji z systemu rezerwacji wraz z numerem oraz kalkulacji (TST wraz ze szczegółami dotyczącymi nazwy taryfy, jej poziomu, poziomu opłat lotniskowych oraz całkowitej ceny wyrażone w PLN, a w przypadku przelotu tanimi liniami lotniczymi, zrzut z ekranu systemu rezerwacji przewoźnika z ceną całkowitą w walucie przewoźnika, z dnia nie wcześniejszego niż dzień ogłoszenia postępowania oraz nie późniejszego niż dzień złożenia ofert dla każdego z biletów
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
ośw. z art. 7 ust.1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana treści niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.455 1 ustawy Prawo zamówień publicznych za zgodą obu Stron i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu, skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku:
1) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu usług powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji danej części zamówienia;
2) zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż nowi podwykonawcy będą posiadać co najmniej takie same właściwości (kwalifikacje) niezbędne, do realizacji danej części zamówienia ( dotyczy przypadku w którym Wykonawca wykazał spełnienie warunków udziału w postępowaniu przy pomocy potencjału podwykonawcy);
3) zmiany procedury określonej w §3 niniejszej umowy;
4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy;
5) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://piap.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-27
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak