Dostawa i montaż sprzętu sportowego do Centrum Sportowego przy ul. Chełmońskiego

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostawa i montaż sprzętu sportowego do Centrum Sportowego przy ul. Chełmońskiego 16 we Wrocławiu - Zadania
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWrocław
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2020-06-29
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyPolitechnika Wrocławska
  • Data publikacji ogłoszenia2020-06-19
  • Numer ogłoszenia552665-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 552665-N-2020 z dnia 2020-06-19 r.

Politechnika Wrocławska: Dostawa i montaż sprzętu sportowego do Centrum Sportowego przy ul. Chełmońskiego 16 we Wrocławiu - Zadania
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Wrocławska, krajowy numer identyfikacyjny 55181193009000, ul. ul. Wybrzeże Wyspiańskiego  27 , 50-370  Wrocław, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 713 202 182,32, e-mail bzp@pwr.edu.pl, faks 713 202 143.
Adres strony internetowej (URL): http://przetargi.pwr.edu.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
uczelnia publiczna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://przetargi.pwr.edu.pl/

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://przetargi.pwr.edu.pl/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferta sporządzona zostanie czytelnie w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej z własnoręcznym podpisem pod rygorem nieważności;
Adres:
Biuro Zamówień Publicznych, ul. Smoluchowskiego 19, 50-370 Wrocław bud. A-5 pok. 409 - Sekretariat

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i montaż sprzętu sportowego do Centrum Sportowego przy ul. Chełmońskiego 16 we Wrocławiu - Zadania
Numer referencyjny: AC/BZP/242-114/2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest Dostawa i montaż sprzętu sportowego do Centrum Sportowego przy ul. Chełmońskiego 16 we Wrocławiu. Zamawiający określił przedmiotową dostawę w 6 Zadaniach:1.1. Zadanie nr 1 – Maszyny siłowe i akcesoriaZamówienie podstawowe:1. Maszyna treningowa do ćwiczenia mięśni klatki piersiowej – wyciskanie w pozycji siedzącej – 1 sztuka2. Maszyna treningowa do ćwiczeń mięśni obręczy barkowej - wyciskanie siedząc – 1 sztuka3. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie grzbietu: najszerszy, obłe oraz czworoboczny w pozycji siedzącej, tzw. wiosłowanie - 1 sztuka4. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie czworogłowe i dwugłowe ud oraz mięśnie pośladkowe w pozycji siedzącej – 1 sztuka5. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie klatki piersiowej typu ”butterfly” - 1 sztuka6. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie odwodziciele uda - 1 sztuka*7. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie przywodziciele uda – 1 sztuka**Wykonawca może zaoferować jedną maszynę dualną w miejsce dwóch maszyn z poz. 6 i 7 – oceniane w kryterium oceny ofert8. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie pośladkowe oraz uda – 1 sztuka9. Maszyna angażująca mięśnie tylnej grupy uda w pozycji siedzącej - 1 sztuka10. Maszyna treningowa kształtująca mięsień najszerszy grzbietu – 1 sztuka11. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie skośne brzucha – 1 sztuka12. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie naramienne – 1 sztuka13. Urządzenie treningowe wielofunkcyjne posiadające dwa niezależne stosy obciążeń – tzw. Brama – 1 sztuka14. Maszyna na mięśnie przedniej grupy uda w pozycji siedzącej – 1 sztukaZamówienie opcjonalne:15. Obciążenia talerzowe olimpijskie 5 kg (,,bumper'') - 10 sztuk16. Obciążenia talerzowe olimpijskie 10 kg („bumper”) - 8 sztuk17. Obciążenia talerzowe olimpijskie 15 kg („bumper”) - 6 sztuk18. Obciążenia talerzowe olimpijskie 20 kg („bumper”) - 4 sztuki19. Stojak na talerze typu „bumper” – 2 sztuki20. Gryf Olimpijski Treningowy 15 kg – 2 sztuki + 4 zaciski21. Gryf Olimpijski Treningowy 20 kg – 4 sztuki + 8 zacisków22. Ławka olimpijska skośna ujemna przeznaczona do ćwiczeń ze sztangą olimpijską - 1 sztuka23. Ławka olimpijska płaska przeznaczona do ćwiczeń ze sztangą olimpijską - 2 sztuki24. Ławka do ćwiczenia mięśni brzucha - 2 sztuki25. Ławka do ćwiczenia mięśni dolnego odcinka grzbietu – 1 sztuka26. Ławka wielofunkcyjna regulowana o podwyższonych parametrach wytrzymałości - 3 sztukiSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.1 do SIWZ – OPZ dla Zadania nr 11.2. Zadanie nr 2 – Maszyny kardio:- bieżnia elektryczna – 4 sztuki- trenażer eliptyczny – (orbitrek) – 2 sztukiSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.2 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 21.3. Zadanie nr 3 – Bieżna napędzana siłą mięsni użytkownika – 2 sztukiSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.3 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 31.4. Zadanie nr 4 – Sprzet sportowy:- Klatka treningowa typu cross – 1 sztuka- Pomost ciężarowy – 2 sztukiSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.4 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 4 oraz rysunek techniczny klatki.1.5. Zadanie nr 5 – Urządzenie do treningu narciarskiego - trenażer narciarski– ilość sztuk 1Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.5 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 51.6. Zadanie nr 6 – Materac treningowy Tatami – ilość sztuk 30 (w tym 12 sztuk oliwkowych i 18 sztuk niebieskich) – Zamawiający dokupuje maty do już posiadanychSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.6 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 62. Dostawa przedmiotu zamówienia obejmuje dostawę na własny koszt i własnym transportem, rozładunek w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego, montaż, ustawienie, poziomowanie, podłączenie do sieci elektrycznej (gdzie dotyczy), sprawdzenie poprawności działania, szkolenie z obsługi i eksploatacji urządzenia w języku polskim dla min. 5 osób w siedzibie Zamawiającego. W Zadaniu nr 4 Wykonawca zobowiązany jest również do przymocowania klatki – szczegóły w OPZ.Ilość przewidywanych dostaw w ramach Zadania: 1 dostawa.Miejsce dostawy: pomieszczenia w Studium Wychowania Fizycznego i Sportu Politechniki Wrocławskiej, 51-630 Wrocław, ul. Chełmońskiego 163. Kod CPV: 37440000-4 Sprzęt do ćwiczeń fizycznych 37400000-2 - Artykuły i sprzęt sportowy4. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 37400000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
37440000-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2020-08-20   lub zakończenia: 2020-10-15

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Termin wykonania zamówienia:1.1. termin rozpoczęcia realizacji umowy: dzień zawarcia umowy, przy czym jeśli chodzi o dostarczenie i zamontowanie przedmiotu umowy, to Zamawiający nie wcześniej niż 20.08.2020 r. oraz nie później niż 15.10.2020 r. poinformuje Wykonawcę, z minimum 10-dniowym wyprzedzeniem o terminie przekazania pomieszczeń do montażu wyposażenia.1.2. termin wykonania zamówienia podstawowego: 10 dni od dnia protokolarnego przekazania pomieszczeń, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu,1.3. termin dla możliwości skorzystania z prawa opcji: 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy; termin wykonania zamówienia opcjonalnego: do 12 tygodni od dnia złożenia zamówienia2. Szczegóły dotyczące terminu i warunków realizacji przedmiotu zamówienia znajdują się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Zamawiający wyznacza szczegółowy warunek w tym zakresie dla Zadania nr 1 i 2Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej trzy dostawy wraz z montażem urządzeń do ćwiczeń siłowych lub kardio dla Zadania nr 1: o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto każda*;dla Zadania nr 2: o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto każda*;W przypadku składania oferty na Zadanie nr 1 i 2 wystarczającym będzie wykazanie się przez Wykonawcę zdolnością zawodową dla Zadania nr 1. Dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu z tabeli A Narodowego Banku Polskiego (http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursya.html) dla danej waluty z dnia wszczęcia niniejszego postępowania (tj. z dnia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych)2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt 1 powyżej w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żądać będzie, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 1 powyżej.W takim przypadku podmiot, na którego zasoby powołuje się Wykonawca musi samodzielnie spełniać warunek , o którym mowa w pkt 1 powyżej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 uPzp (w przypadku Wykonawców krajowych Zamawiający samodzielnie pobierze w/w dokumenty z ogólnodostępnych baz danych).Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego powyżej.2. jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 powyżej, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1. dla Zadania nr 1 i 2: wykazu wykonanych dostaw, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Oferta musi się składać z:1. oświadczenia i dokumentów wymienionych w rozdz. VI pkt 1 SIWZ;Dla potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy do oferty winni przedłożyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty:1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 1.1.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej1.1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oświadczenie składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia1.2. W przypadku poleganiu na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 22a uPzp Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;2. formularza Ofertowego Wykonawcy, stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ3. opisu oferowanego przedmiotu zamówienia – specyfikacji technicznej oferowanego sprzętu – pozwalającego stwierdzić zgodność z wymaganiami Zamawiającego przedstawionymi odpowiednio w Załączniku nr 4.1 – 4.6 do SIWZ wraz z ewentualnymi Informacjami dla Wykonawców – wypełniony i podpisany Załącznik nr 4.1 – 4.6 do SIWZ – dotyczy Zadania, na które składana jest oferta;4. DOTYCZY ZADANIA NR 1 - 2 - w przypadku zaoferowania dodatkowych funkcjonalności/lepszych parametrów w oferowanym urządzeniu (Zadanie nr 1 – poz. 1, 2 i 5, w Zadaniu nr 2 poz. 1) ocenianych w kryterium oceny ofert Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty dokumentu - folderu/katalogu/specyfikacji technicznej/wydruku ze strony internetowej - pochodzącego od producenta oferowanego urządzenia potwierdzających oferowaną dodatkową funkcjonalność/lepsze parametry techniczne.5. (jeżeli dotyczy) pełnomocnictwa (zgodnie z rozdz. X pkt 3 SIWZ);6. (jeżeli dotyczy) wykazania, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa (zgodnie z rozdz. X pkt 8 SIWZ).II. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, na cały okres związania ofertą, w wysokości:Zadanie nr 1: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych)Zadanie nr 2: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych)W pozostałych Zadaniach Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Jako odrębny Załącznik nr 3 do SIWZ, Zamawiający zamieścił wzór umowy, która określa warunki umowne realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego.2. Zgodnie z przepisem art. 144 uPzp Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, o których mowa we wzorze umowy, stanowiący odpowiednio Załącznik nr 3 do SIWZ oraz poniżej:a) zmiany terminu realizacji umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-29, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Zadanie nr 1 – Maszyny siłowe i akcesoria
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zamówienie podstawowe: 1. Maszyna treningowa do ćwiczenia mięśni klatki piersiowej – wyciskanie w pozycji siedzącej – 1 sztuka2. Maszyna treningowa do ćwiczeń mięśni obręczy barkowej - wyciskanie siedząc – 1 sztuka3. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie grzbietu: najszerszy, obłe oraz czworoboczny w pozycji siedzącej, tzw. wiosłowanie - 1 sztuka4. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie czworogłowe i dwugłowe ud oraz mięśnie pośladkowe w pozycji siedzącej – 1 sztuka5. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie klatki piersiowej typu ”butterfly” - 1 sztuka6. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie odwodziciele uda - 1 sztuka*7. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie przywodziciele uda – 1 sztuka**Wykonawca może zaoferować jedną maszynę dualną w miejsce dwóch maszyn z poz. 6 i 7 – oceniane w kryterium oceny ofert8. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie pośladkowe oraz uda – 1 sztuka9. Maszyna angażująca mięśnie tylnej grupy uda w pozycji siedzącej - 1 sztuka10. Maszyna treningowa kształtująca mięsień najszerszy grzbietu – 1 sztuka11. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie skośne brzucha – 1 sztuka12. Maszyna treningowa kształtująca mięśnie naramienne – 1 sztuka13. Urządzenie treningowe wielofunkcyjne posiadające dwa niezależne stosy obciążeń – tzw. Brama – 1 sztuka14. Maszyna na mięśnie przedniej grupy uda w pozycji siedzącej – 1 sztukaZamówienie opcjonalne:15. Obciążenia talerzowe olimpijskie 5 kg (,,bumper'') - 10 sztuk16. Obciążenia talerzowe olimpijskie 10 kg („bumper”) - 8 sztuk17. Obciążenia talerzowe olimpijskie 15 kg („bumper”) - 6 sztuk18. Obciążenia talerzowe olimpijskie 20 kg („bumper”) - 4 sztuki19. Stojak na talerze typu „bumper” – 2 sztuki20. Gryf Olimpijski Treningowy 15 kg – 2 sztuki + 4 zaciski21. Gryf Olimpijski Treningowy 20 kg – 4 sztuki + 8 zacisków22. Ławka olimpijska skośna ujemna przeznaczona do ćwiczeń ze sztangą olimpijską - 1 sztuka23. Ławka olimpijska płaska przeznaczona do ćwiczeń ze sztangą olimpijską - 2 sztuki24. Ławka do ćwiczenia mięśni brzucha - 2 sztuki25. Ławka do ćwiczenia mięśni dolnego odcinka grzbietu – 1 sztuka26. Ławka wielofunkcyjna regulowana o podwyższonych parametrach wytrzymałości - 3 sztukiSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.1 do SIWZ – OPZ dla Zadania nr 1
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 37440000-4, 37400000-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 50,00
Okres oferowanej gwarancji 20,00
Funkcjonalność oferowanych urządzeń 30,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Zadanie nr 2 – Maszyny kardio
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie nr 2 – Maszyny kardio:- bieżnia elektryczna – 4 sztuki- trenażer eliptyczny – (orbitrek) – 2 sztukiSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.2 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 2
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 37440000-4,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 50,00
Okres oferowanej gwarancji 10,00
Okres oferowanej gwarancji na silnik w bieżni elektrycznej 8,00
Parametry techniczne oferowanej bieżni elektrycznej 22,00
Funkcjonalność oferowanej bieżni elektrycznej 10,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: Zadanie nr 3 – Bieżna napędzana siłą mięsni użytkownika
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie nr 3 – Bieżna napędzana siłą mięsni użytkownika – 2 sztukiSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.3 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 3
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 37440000-4,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Okres oferowanej gwarancji 20,00
Funkcjonalność oferowanego urządzenia 20,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 4 Nazwa: Zadanie nr 4 – Sprzet sportowy
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie nr 4 – Sprzet sportowy:- Klatka treningowa typu cross – 1 sztuka- Pomost ciężarowy – 2 sztukiSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.4 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 4 oraz rysunek techniczny klatki.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 37400000-2,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Okres oferowanej gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 5 Nazwa: Zadanie nr 5 – Urządzenie do treningu narciarskiego - trenażer narciarski
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie nr 5 – Urządzenie do treningu narciarskiego - trenażer narciarski – ilość sztuk 1Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.5 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 5
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 37440000-4,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Okres oferowanej gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 6 Nazwa: Zadanie nr 6 – Materac treningowy Tatami
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie nr 6 – Materac treningowy Tatami – ilość sztuk 30 (w tym 12 sztuk oliwkowych i 18 sztuk niebieskich) – Zamawiający dokupuje maty do już posiadanychSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 4.6 do SIWZ - OPZ dla Zadania nr 6
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 37400000-2,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Okres oferowanej gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę 17 szt. pontonów - Płoszczynka
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania15-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę 17 szt. pontonów. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI