Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi konserwacji oraz całodobowej obsługi awaryjnej i utrzymania w ciągłej sprawności systemów sygnalizacji pożaru, stałych urządzeń gaśniczych, systemów oddymiania.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Polskie Radio - Spółka Akcyjna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010420591
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 77/85
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-977
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 645 33 03
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@polskieradio.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.prsa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Podmiot prawa publicznego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność polegająca na produkcji programów wraz z ich nadawaniem
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi konserwacji oraz całodobowej obsługi awaryjnej i utrzymania w ciągłej sprawności systemów sygnalizacji pożaru, stałych urządzeń gaśniczych, systemów oddymiania.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92db869c-1467-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00178096
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://polskieradio.logintrade.net
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://polskieradio.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości (prędkość łącza internetowego) powyżej 500Kb/s.
2. Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
Google Chrome 31,
Mozilla Firefox 26,
Opera 18,
- obsługujące protokół: XMLHttpRequest – ajax.
3. Dysponowanie sprzętem komputerowym, na którym możliwa jest praca na przeglądarkach wymienionych w pkt. 2.
4. Zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
5. Włączona obsługa JavaScript.
6. Zainstalowany program Acrobat Reader.
Format przesyłanych danych:
1) wielkość pojedynczego pliku do 50 MB, w przypadku przekazywania plików o większej objętości zalecana jest kompresja danych, albo podział pliku na mniejsze,
2) zalecany format: .pdf, przy czym Zamawiający dopuszcza inne formaty danych, wymienione w Załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 113 z późn. zm.), np.: .doc, .docs, .rtf, .xps, .odt, przy czym wybór formatu nie może prowadzić do naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców jednocześnie musi umożliwiać użycie kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://polskieradio.logintrade.net
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że będzie przetwarzał dane
osobowe uzyskane w trakcie postępowania, w szczególności dane osobowe ujawnione w dokumentach i oświadczeniach składanych w postępowaniu oraz dane osobowe uzyskane w trakcie realizacji zamówienia i umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.B5.37.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi w zakresie konserwacji oraz całodobowej obsługi awaryjnej i utrzymania w ciągłej sprawności systemów sygnalizacji pożaru, stałych urządzeń gaśniczych, systemów oddymiania oraz systemu detekcji gazów w obiektach Polskiego Radia S.A.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50610000-4 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu bezpieczeństwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna warunek dotyczący posiadania zdolności technicznych lub zawodowych za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalność jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali, co najmniej dwie usługi w zakresie konserwacji systemu pożaru, o wartości minimum 50 000 zł netto każda, przy czym okres trzech lat, w którym te usługi mają zostać wykonane, liczony będzie w latach wstecz, od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Przez konserwację Zamawiający rozumie wykonanie przeglądów miesięcznych i kwartalnych sygnalizacji systemu pożaru zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów; Zamawiający uzna warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, zezwolenie Państwowej Agencji Atomistyki na instalowanie i obsługę urządzeń zawierających źródła promieniotwórcze, obrót tymi urządzeniami oraz transport źródeł i odpadów promieniotwórczych w postaci zużytych, zamkniętych źródeł promieniotwórczych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 12.5.2. wypełniony wykaz wykonanych usług sporządzony zgodnie ze
wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ oraz załączeniem dowodów, określających czy usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami są:
1) referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane. W przypadku gdy usługi, którymi wykonawcy legitymować się będą w celu wykazania spełnienia warunku udziału, określonego w pkt 11.1.1 SWZ, są usługami nadal wykonywanymi referencje bądź
inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
2) oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z przyczyn niezależnych od wykonawcy, uzasadnionych przez niego, wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej,
12.5.3. zezwolenia Państwowej Agencji Atomistyki na instalowanie i obsługę urządzeń zawierających źródła promieniotwórcze, obrót tymi urządzeniami oraz transport źródeł i odpadów promieniotwórczych w postaci zużytych, zamkniętych źródeł promieniotwórczych w celu potwierdzenia warunku określonego w pkt 11.1.2 SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 12.5.1. w zakresie podstawy określonej w art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy (pkt 10.2.5 SWZ) oświadczenia wykonawcy, o braku przynależności z innym wykonawcą, których złożył ofertę w niniejszym postępowania do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, sporządzonego wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ, albo - w przypadku zaistnienie tego faktu - oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o podstawy wskazane w pkt 10.2. SWZ oraz w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt 11.1 SWZ, wykonawcy wraz z ofertą zobowiązani są przedłożyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowić będą dowód potwierdzający, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu i w zakresie, o którym mowa w pkt. 10.2.5 SWZ i w zakresie wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 11.1 SWZ stanowią tymczasowe potwierdzenie, że wykonawcy nie podlegają wykluczeniu.
12.4. Poza oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 12.1 SWZ wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:
12.4.1. wypełniony formularz oferty – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ;
12.4.2. pełnomocnictwo – w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy składa pełnomocnik oraz w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w którym określony zostanie zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy;
12.4.3. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy – w przypadku o którym mowa w pkt 11.3 SWZ – potwierdzające że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia i wskazania pełnomocnika, stosownie do postanowień art. 58 ust. 2 ustawy, uprawniającego pełnomocnika do reprezentacji ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
13.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, wskazanych w pkt 10.1 oraz wykazania spełnienia warunków udziału określonych w pkt 11.1, wraz z oferta, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z pkt 12.1.1., załącza do oferty wspólnej oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału, sporządzone, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ. Oświadczenie to potwierdza spełnienie przez wykonawcę wspólnie ubiegającego się warunków udziału, w zakresie w jakim każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnienie warunków udziału, określonych w pkt 11.1.
13.3. W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w celu wykazania spełnienia warunków udziału, określonych w pkt 11.1, polegać będą na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 11.3, wraz z ofertą zobowiązani są złożyć oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, o niepodleganiu wykluczenia tego podmiotu z udziału w postępowaniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia zasoby, sporządzone według wzoru oświadczenia dla wykonawców, stanowiącego Załącznikiem nr 4 do SWZ.
13.4. Wykonawcy zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą oświadczenia, z którego będzie wynikać, które elementy związane z realizacją przedmiotu niniejszego zamówienia będą wykonywać poszczególni wykonawcy.
13.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie składają również dokumenty, oświadczenia wymienione w pkt 12.2.
13.6. Gdy najwyżej oceniona zostanie oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający, w terminie wskazanym w pkt 12.3,wezwie do złożenia wykazu i dokumentów, o których mowa w 12.3.2 oraz każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do złożenia oświadczenia wymienionego w pkt 12.3.1. Dokument, o którym mowa w pkt 12.3.3 składa ten z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, który legitymuje się uprawnienia, o których mowa warunku udziału określonym w pkt 11.1.2.
13.7. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian Umowy w stosunku do treści oferty w następujących przypadkach i zakresie:
1) zmiany rozpoczęcia terminu świadczenia usługi wskazanego w § 2, w przypadku nie zakończenia do dnia 1 października 2021 roku procedury niezbędnej do zawarcia Umowy; zmiana ta nie będzie miała wpływu na wskazany w § 2 okres świadczenia usługi, który wynosi 22 miesiące;
2) w przypadku wystąpienia Okoliczności Siły Wyższej - poprzez dostosowanie Umowy do warunków istniejących w następstwie zdarzeń Okoliczności Siły Wyższej, w zakresie
S P E C Y F I K A C J A W A R U N K Ó W Z A M Ó W I E N I A
POLSKIE RADIO – S P Ó Ł K A A K C Y J N A
BZP.B5.37.2021 Strona 45 z 55
umożliwiającym wykonanie przedmiotu Umowy w warunkach będących skutkiem Okoliczności Siły Wyższej;
3) w zakresie podwykonawstwa, gdy Wykonawca, składając ofertę, zobowiązał się do samodzielnego wykonania przedmiotu Umowy, o którym mowa w § 1 ust. 1, a w okresie realizacji, wskazanym w § 2, zaistnieje konieczność wykonania przedmiotu Umowy z udziałem podwykonawcy – w tym przypadku Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż na 7 dni kalendarzowych przed przystąpieniem do realizacji Umowy z udziałem podwykonawców, zobowiązany jest do:
a) wykazania powodów, dla których realizacja przedmiotu Umowy wymaga udziału podwykonawcy,
b) wskazania zakresu czynności/prac, które zostaną przekazane podwykonawcy do wykonania,
c) podania nazwy (firmy) podwykonawcy, jego danych kontaktowych oraz osób do kontaktu z nim;
4) w zakresie zamiany podwykonawców wymienionych w § 7 ust. 3, pod warunkiem, że w przypadku, gdy podwykonawcy wymienieni w § 7 ust. 3 nie są podmiotami, na zasobach których Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełnienia warunku udziału, Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż na 7 dni kalendarzowych przed przystąpieniem do realizacji Umowy z udziałem podwykonawców, zobowiązany jest do:
a) wykazania powodów, dla których realizacja przedmiotu Umowy wymaga udziału podwykonawcy,
b) wskazania zakresu czynności/prac, które zostaną przekazane podwykonawcy do wykonania,
c) podania nazwy (firmy) podwykonawcy, jego danych kontaktowych oraz osób do kontaktu z nim;
5) w przypadku zamiany podwykonawców wymienionych w § 7 ust. 3, gdy podwykonawcy ci, są podmiotami, na zasobach których Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełnienia warunku udziału, zmiana Umowy możliwa jest w przypadku spełnienia wymogów określonych w § 9 ust. 1 i 2, z uwzględnieniem § 9 ust. 4;
6) klauzul dotyczących ochrony danych osobowych – w przypadku zmiany stanu prawnego dotyczącego ochrony danych osobowych lub przetwarzania tych danych, w zakresie jakim zmiany te wpływać będą na treść klauzuli zawartych w Umowie, w celu zapewnienia ich zgodności z przepisami prawa.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-20 13:20
8.2.) Miejsce składania ofert: https://polskieradio.logintrade.net
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-20 13:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-19
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przed podpisaniem umowy wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza przekaże Zamawiającemu informacje niezbędne do wpisania do treści umowy (np. imiona i nazwiska upoważnionych osób, które będą reprezentować wykonawcę przy podpisaniu umowy), wraz z przekazaniem niezbędnych pełnomocnictw, o ile będą konieczne.
22.2. Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do przedłożenia celem akceptacji przez Zamawiającego dowodu posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności lub posiadanego mienia pokrywającej roszczenia wynikające ze szkód osobowych lub rzeczowych wyrządzonych przez Wykonawcę w związku z wykonywaniem czynności będących przedmiotem umowy, z sumą gwarancyjną na poziomie nie niższym, niż 500.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. Zakresem ochrony objęta będzie odpowiedzialność cywilna z tytułu czynów niedozwolonych (OC deliktowa) oraz z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (OC kontraktowa), z dodatkowych rozszerzeniem na:
a) szkody wyrządzone rażącym niedbalstwem,
b) szkody wyrządzone przez podwykonawców,
c) szkody powstałe po przekazaniu przedmiotu pracy lub usługi w użytkowanie odbiory (completed operations),
d) szkody powstałe w mieniu będącym przedmiotem usługi,
e) szkody powstałe po przekazaniu pracy lub usługi w użytkowanie odbiorcy.
Franszyza lub udział własny będą ustalone jedynie dla szkód rzeczowych, w wysokości odpowiadającej aktualnym standardom rynkowym, nie wyższej jednak, niż 5.000,00 zł.
22.4. Wykonawca ma obowiązek przedstawić kopie ww. umowy ubezpieczenia, nie później niż w dniu podpisania niniejszej Umowy.
22.5.W przypadku zawarcia Umowy przez Konsorcjum, obowiązek zawarcia powyższej umowy ubezpieczenia dotyczy łącznie Konsorcjum, a ochrona ubezpieczeniowa uwzględniać powinna odpowiedzialność każdego członka Konsorcjum (współubezpieczeni).
22.6. W przypadku gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.