III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności, tj. aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego, polegającego na montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia oraz eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach ich zainstalowania, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 2142 ze zm.); W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia ww. warunek musi spełniać ten spośród członków Konsorcjum, który będzie wykonywać czynności, co do których wymagana jest odpowiednio określona wyżej koncesja. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na zasadzie: spełniania/niespełniania, na podstawie złożonych dokumentów lub oświadczeń wymaganych w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.: zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100); W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia powyższy warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na zasadzie: spełniania/niespełniania, na podstawie złożonych dokumentów lub oświadczeń wymaganych w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj. zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) posiada doświadczenie, tj. w okresie ostatnich trzech lat należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi konserwacji systemów bezpieczeństwa: w zakresie sygnalizacji włamania i napadu (SWiN), kontroli dostępu (KD), telewizji przemysłowej (CCTV), w budynku użyteczności publicznej* o powierzchni nie mniejszej niż 4.000 m2; przy czym każda z usług obejmowała lub obejmuje wszystkie wskazane wyżej systemy oraz wykaże, iż usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie; * Zgodnie § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690) przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny; W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia powyższy warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie. b) dysponuje potencjałem osobowym, tj. co najmniej 2 (dwoma) osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, w tym: ba) co najmniej 1 (jedną) osobą posiadającą potwierdzone świadectwem kwalifikacyjnym uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 ze zm.) do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru, w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu, kontrolno-pomiarowym: - dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV, - aparatury kontrolno-pomiarowej oraz urządzeń i instalacji automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV, z min. 2-letnim doświadczeniem zawodowym w powyższym zakresie, bb) co najmniej 1 (jedną) osobą posiadającą potwierdzone świadectwem kwalifikacyjnym uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 ze zm.), uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji, w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu, kontrolno-pomiarowym: - dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV, - aparatury kontrolno-pomiarowej oraz urządzeń i instalacji automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV; z min. 2-letnim doświadczeniem zawodowym w powyższym zakresie, każda z ww. osób będzie posiadała: - co najmniej 2-letnie doświadczenie w zakresie obsługi i konserwacji systemów: - monitoringu wizyjnego (CCTV), - sygnalizacji włamania i napadu (SWiN), - kontroli dostępu (KD); - uprawnienia do instalowania i konserwacji systemów alarmowych wykonanych w klasie SA3 dla obiektów zaliczonych do klasy zagrożeń Z3, wg normy PN-93 E 08390/14 (Systemy alarmowe – Wymagania ogólne) zastąpionej PN-EN 50131-1-2009, potwierdzone aktualnym w okresie wykonywania umowy świadectwem (certyfikatem) odbytego szkolenia w ww. zakresie; - zaświadczenie o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 2142 ze zm.). Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia w/w uprawnień na stanowisku eksploatacji i dozoru. Ww. funkcje muszą pełnić dwie różne osoby. W przypadku wykonawców ubiegających Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na zasadzie: spełniania/niespełniania, na podstawie złożonych dokumentów lub oświadczeń wymaganych w postępowaniu.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego informacji na stronie internetowej, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, każdy wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, do której należą inni wykonawcy, którzy złożyli odrębne oferty, na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 3c do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie do złożenia aktualnych na dzień złożenia: 1) aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego, polegającego na montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia oraz eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach ich zainstalowania, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 2142 ze zm.); 2) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną odpowiadającą wymaganiom określonym w Sekcji III.1.2); Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy, tj. innego dokumentu, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 3) wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, odpowiadających wymaganiom określonym w Sekcji III.1.3) lit. a, na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zawierającego: odbiorcę zamówienia (nazwę podmiotu, dla którego było realizowane zamówienie), przedmiot zamówienia, w tym jakich dotyczy systemów, z określeniem, czy zamówienie dotyczy budynku użyteczności publicznej wraz z określeniem wielkości powierzchni, datę rozpoczęcia oraz zakończenia realizacji zamówienia, oraz z załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami w powyższym zakresie są: a) referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, b) oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit. a. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 4) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat każdej wskazanej osoby w zakresie jej kwalifikacji zawodowych, uprawnień, odbytych szkoleń oraz doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, spełniających wymagania określone w Rozdziale III1.3) lit. b, na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Przed zawarciem umowy wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest przedstawić: 1) dokument, potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100), 2) wykaz wszystkich osób skierowanych do realizacji zamówienia, wraz z kserokopiami poświadczonymi za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów potwierdzających posiadane przez pracowników kwalifikacje zawodowe i uprawnienia, w tym określone w Rozdziale IV ust. 1 pkt 3 lit. b specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem oświadczenia zawartego w ust. 3 oferty Wykonawcy, 3) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego, polegającego na montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia oraz eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach ich zainstalowania, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 2142 ze zm.), wymaganej w Rozdziale IV ust. 1 pkt 1 siwz. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia ww. warunek musi spełniać ten spośród członków Konsorcjum, który będzie wykonywać czynności co do których wymagane jest określone powyżej świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego. W przypadku powierzenia Podwykonawcy wykonania ww. części zamówienia dokument taki powinien zostać złożony dla Podwykonawcy. 2. Nieprzedstawienie zamawiającemu przez wykonawcę dokumentów wymienionych w ust. 1 w wyznaczonym przez zamawiającego terminie, będzie traktowane jako odmowa wykonawcy podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego.