Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sukcesywne świadczenie usług zdrowotnych z zakresu diagnostyki laboratoryjnej na zlecenie SP ZOZ w Bogatyni wraz z dostawą określonych podłoży
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W BOGATYNI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230021923
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: WYCZÓŁKOWSKIEGO 15
1.5.2.) Miejscowość: Bogatynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-920
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757739338
1.5.8.) Numer faksu: 757739338
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zozbogatynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozbogatynia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne świadczenie usług zdrowotnych z zakresu diagnostyki laboratoryjnej na zlecenie SP ZOZ w Bogatyni wraz z dostawą określonych podłoży
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-26be7889-b003-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00103139
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00017121/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Sukcesywne świadczenie usług zdrowotnych z zakresu diagnostyki laboratoryjnej na zlecenie SP ZOZ w Bogatyni
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl ; zamowieniapubliczne@zozbogatynia.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Bogatyni ul.
Wyczółkowskiego 15, 59-920 Bogatyni
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:
m.sliwko@zozbogatynia.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 p.z.p.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisanych p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego
prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 271-N1/02/III/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usług zdrowotnych z zakresu diagnostyki laboratoryjnej na zlecenie SP ZOZ w Bogatyni zgodnie z Wykazem badań wymaganych przez Zamawiającego. Wykaz badań laboratoryjnych stanowi Załącznik Nr II.2 do niniejszej SWZ.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - opis warunków granicznych dla badań laboratoryjnych stanowi Załącznik Nr II.1 do niniejszej SWZ.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w drodze niniejszego postępowania przedstawi Zamawiającemu „Wykaz badań możliwych do wykonania ponad zakres graniczny” i stanie się ten wykaz odpowiednim Załącznikiem do umowy wyłonionej w drodze niniejszego postępowania.
4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewniał przez 24 godziny wykonywanie badań laboratoryjnych wymienionych w „Wykazie badań wymaganych - zakres graniczny” stanowiący Załącznik Nr II.2 do SWZ i późniejszej umowy.
5. Wykonawca musi realizować przedmiot zamówienia przy udziale zatrudnionego wykwalifikowanego personelu medycznego – diagnostów laboratoryjnych, wpisanych na listę Krajowej Izby Diagnostów Laboratoryjnych (KIDL) oraz personelu średniego spełniającego wymagania zawodowe w zakresie niniejszego zamówienia.
6. Wykonawca, w zakresie wykonywania zamówienia, musi posiadać niezbędny sprzęt laboratoryjny, który ma wszystkie aktualne wymagane atesty i świadectwa dopuszczenia do pracy w medycznym laboratorium diagnostycznym.
7. Materiał do badania pobierany będzie przez personel Zamawiającego na jego koszt w ustalonych godzinach. Materiał ten zostanie odpowiednio przygotowany dla Wykonawcy wg zaleceń, wymagań opisanych przez Wykonawcę i przedstawionych w ofercie zgodnie z istotnymi postanowieniami umowy tj. Zał. Nr VII do SWZ i późniejszej umowy wyłonionej w drodze niniejszego postępowania.
8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca materiał do badań odbierał od Zamawiającego od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt przez uprawniony personel Wykonawcy w godzinach 11:00-12:00 ze Szpitala Gminnego SP ZOZ w Bogatyni przy ul. Szpitalnej 16.
9. Obowiązywać będzie uzgodnione zlecenie na badania w wersji papierowej. W przypadku podłączenia do systemu informatycznego Zamawiający uzgodni formę postępowania przy zleceniu elektronicznym. Na konkretne zlecenia Zamawiającego Wykonawca dostarczać będzie przez cały okres obowiązywania umowy:
- podłoża do hodowli krwi pediatrycznej;
- podłoża transportowo - namnażające do hodowli bakterii tlenowych i względnych beztlenowców;
wg „Harmonogramu dostaw podłoży”, który stanowić będzie załącznik do umowy wyłonionej w drodze niniejszego postępowania.
Harmonogram ten zostanie uzupełniony przed podpisaniem umowy wyłonionej w drodze niniejszego postepowania.
10. Odbieranie pobranych materiałów do badań oraz dostarczanie wyników badań leży w obowiązkach Wykonawcy, odbywać się będzie jego staraniem i na jego koszt.
11. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił wraz z ofertą jako Załącznik Nr V do oferty - Szczegółowy opis warunków realizacji umowy w zakresie sposobu przygotowania pacjenta do badania, zasady pobierania materiału do badania, trwałość próby oraz sposób jej przechowywania do czasu przesłania do laboratorium Wykonawcy, warunki transportu, który po akceptacji i uzupełnieniu potrzebnych informacji stanie się Załącznikiem do umowy wyłonionej w drodze postepowania.
12. Przygotowany przez wykonawcę i dołączony do oferty Szczegółowy opis warunków realizacji umowy przedstawi szczegółowe zasady wykonywania przedmiotu zamówienia.
13. Szczegółowy opis warunków realizacji umowy przygotowany przez Wykonawcę opisuje zakres realizacji usług zdrowotnych z zakresu diagnostyki laboratoryjnej, a w szczególności:
- Miejsce wykonywania badań (nazwa i adres laboratorium);
- Warunki graniczne dla metod wykonywania niektórych z badań ;
- Zalecenia dotyczące przygotowania materiału do badań;
- Przechowywanie próbek do czasu wykonania badań
- Transportu i zabezpieczenia próbek na czas transportu
- Wzoru obowiązujących skierowań
- Warunki przygotowania pacjenta do badania;
- Zasady zlecania badań laboratoryjnych;
- Zasady pobierania, przechowywania i transport materiału do badań;
- Metody wykonywania badań i przekazywania wyników;
- Przechowywanie materiału biologicznego do badań;
- Procedurę transportu materiału biologicznego do badań;
14. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji części zamówienia przez Wykonawcę przy udziale Podwykonawcy/ów, przy czym Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
15. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną bądź więcej części (Pakietów) zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych w obrębie jednej (Części) Pakietu.
16. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 p.z.p.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71900000-7 - Usługi laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: ODLEGŁOŚĆ w kilometrach nie więcej niż 80 km od laboratorium Zamawiającego zlokalizowanego przy ul. Szpitalnej 16 w Bogatyni do laboratorium Wykonawcy jako miejsca realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie badań oznaczonych cyfrą 1, 1/CITO
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: ODLEGŁOŚĆ w kilometrach nie więcej niż 200 km od laboratorium Zamawiającego zlokalizowanego przy ul. Szpitalnej 16 w Bogatyni do laboratorium Wykonawcy jako miejsca realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie badań oznaczonych 2/CITO, 3/CITO, cyfrą 4
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga załączenia do oferty Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie przedmiotowego zamówienia
publicznego Zaświadczenia o wpisie do ewidencji laboratoriów prowadzoną przez Krajową Izbę Diagnostów
Laboratoryjnych.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający wymaga polisy ubezpieczeniowej Wykonawcy potwierdzającej ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie świadczonych przez siebie usług do kwoty 500.000,00 zł. (słownie: pięćset tysięcy zł), w tym w wysokości
46.500,00 EUR (słownie: czterdzieści sześć tysięcy pięćset EUR) na jedno zdarzenie.b) Zamawiający wymaga Oświadczenia Wykonawcy, że jako podmiot bierze udział w kontrolach wewnątrz i zewnątrz
laboratoryjnych wraz z kopiami certyfikatów uczestnictwa w kontrolach jakości w latach 2019-2021
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Szczegółowy opis warunków realizacji umowy w zakresie sposobu przygotowania pacjenta do badania, zasady
pobierania materiału do badania, trwałość próby oraz sposób jej przechowywania do czasu przesłania do laboratorium
Wykonawcy, warunki transportu stanowiący załącznik nr V do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zgodnie z SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z Istotnymi Postanowieniami Umowy załącznik nr VII do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-07 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-07 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-06