Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa urządzeń do wykonywania form i obróbki prototypowych wyrobów – tokarek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT ENERGETYKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Ceramiki "CEREL" w Boguchwale
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00002058600053
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Techniczna 1
1.5.2.) Miejscowość: Boguchwała
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-040
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 178711700
1.5.8.) Numer faksu: 178711277
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@cerel.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cerel.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytut Energetyki
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
prace badawczo-rozwojowe w zakresie ceramiki technicznej oraz wytwarzanie wyrobów dla przemysłu
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa urządzeń do wykonywania form i obróbki prototypowych wyrobów – tokarek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1bd6b8a1-a1c8-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00036798
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002474/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa urządzeń do wykonywania form i obróbki prototypowych wyrobów - tokarki.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Lotnicze Centrum Wdrożeń Ogniw Paliwowych oraz Nowoczesnych Ceramicznych Materiałów Konstrukcyjnych, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa I. Konkurencyjna i innowacyjna gospodarka, Działanie 1.1. Wsparcie infrastruktury B+R jednostek naukowych.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej biuro@cerel.pl. Szczegółoweinformacje nt. środków komunikacji znajdują się w punkcie 12 SWZ (Informacje o sposobieporozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami), zamieszczonej na stronie prowadzonegopostępowania. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentówelektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przyich użyciu, zostały opisane w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkachkorzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Korzystanie z narzędzi wskazanych w pkt. 12 SWZ przez Wykonawcę jest bezpłatne.Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że będzie przetwarzał dane osobowe uzyskane w trakcie niniejszego postępowania, a w szczególności: dane osobowe ujawnione w ofertach i jej załącznikach lub w dokumentach i oświadczeniach złożonych w postępowaniu. Przetwarzanie przez Zamawiającego danych osobowych jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Zamawiającego i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. W związku z tym, Wykonawca przystępując do postępowania jest obowiązany do wykonania działań wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej: „RODO” wobec każdej osoby, której dane osobowe będą podane w ofercie, oświadczeniach i dokumentach złożonych w postępowaniu. Na tę okoliczność Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, którego treść zawarta jest we wzorze Formularza oferty (załącznik nr 1 do SWZ).Mając na uwadze powyższe, Zamawiający informuje, że:1) Administratorem Pana/-i danych osobowych jest Instytut Energetyki – Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie (01-330), ul. Mory 8, adres e-mail instytut.energetyki@ien.com.pl 2) W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu e mail: odo@ien.com.pl lub bezpośrednio w siedzibie Administratora ul. Mory 8, 01-330 Warszawa.3) Pana/-i dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności ustawy Prawo zamówień publicznych oraz obowiązujących Zamawiającego przepisów o archiwizacji.4) Celem przetwarzania Pana/-i danych osobowych jest udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku wyboru Pana/-i oferty jako najkorzystniejszej również realizacja umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z obowiązującymi w powyższym zakresie przepisami prawa, a w szczególności ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,5) odbiorcami Pana/-i danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art.74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, z zastrzeżeniem, iż dane osobowe dotyczące wyroków skazujących oraz naruszeń prawa lub powiązanych środków bezpieczeństwa będą udostępniane wyłącznie w celu korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w punkcie 37 niniejszej SWZ i wyłącznie do upływu terminu na ich wniesienie6) Przysługuje Panu/-i prawo do żądania od Administratora dostępu do Pana/-i danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego, jak również nie może naruszać integralności protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz załączników,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): cd. z punktu powyżej: 7) Przysługuje Panu/-i prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Pana/-i danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 ogólnego rozporządzenie o ochronie danych, przy czym wystąpienie z ww. żądaniem nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia8) Nie przysługuje Panu/-i prawo:- do usunięcia danych osobowych na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b), w zw. z art. 17 ust. 3 lit. d) w zw. z art. 17 ust. 3 lit. e) ogólnego rozporządzenie o ochronie danych,- sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenie o ochronie danych. 9) Pana/-i dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanym procesom związanym z podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniu,10) Pani/Pana dane nie będą przekazane odbiorcom w państwach znajdujących się poza Unią Europejską i Europejskim Obszarem Gospodarczym lub do organizacji międzynarodowej,11) Jeśli uzna Pani/Pan, że dane osobowe nie są przetwarzane w sposób prawidłowy przysługuje Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,12) Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 02/2021/PPv1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych urządzeń do wykonywania form i obróbki prototypowych wyrobów – tokarek wraz z ich uruchomieniem i przeszkoleniem pracowników Zamawiającego, zwanych dalej „urządzeniami”.Szkolenie, o którym mowa w punkcie powyżej w zakresie zasad obsługi dostarczonego urządzenia, Wykonawca przeprowadzi w siedzibie Zamawiającego.Oferowane urządzenia muszą być w najlepszym gatunku, jakości oraz pochodzić z bieżącej produkcji, a także posiadać stosowne certyfikaty i aprobaty dopuszczające urządzenie do sprzedaży i użytkowania na terenie RPW przypadku, gdy Zamawiający w opisie technicznym wskazuje dopuszczalny zakres tolerancji lub zakres wymaganych parametrów technicznych – parametry oferowanego urządzenia powinny mieścić się we wskazanych przez Zamawiającego zakresach.Wymagany minimalny termin gwarancji (bezpłatnej)na oferowane urządzenia powinien być zgodny z gwarancją producenta, jednak nie krótszy niż 12 miesięcy od dnia podpisania przez Strony protokołu odbioruMiejsce realizacji: Instytut Energetyki Oddział Ceramiki CEREL ul. Techniczna 1, 36-040 Boguchwała, woj. podkarpackie. W zakresie przedmiotu zamówienia, oprócz dostawy urządzeń jest ich montaż, uruchomienie i przeszkolenie pracowników Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie pomiędzy 9 a 12 tygodniem od daty zawarcia umowy. (w punktach poniżej napisano 84 dni , ponieważ portal e-zamówienia nie daje opcji wyboru w tygodniach, dlatego 84=12 /max termin/x7 /dni).Dostawa tokarki programowalnej z funkcją teach inWymagane parametry urządzenia:• Średnica toczenia nad suportem do 280 mm• Długość toczenia w kłach min. 1500 mm• Łoże maszyny żeliwne, odlewane,• Prowadnice łoża i suportu poprzecznego hartowane,• Sterowanie numeryczne, z możliwością ręcznych przesuwów osi X i Z,• Programowanie CNC plus zapamiętane czynności operatora (teach in)• Wrzeciono główne płynnie sterowane do min. 1600 min – 1• Przelot wrzeciona min. 65 mm• Rewolwerowa głowica narzędziowa min. ośmio-pozycyjna• Uchwyt przedmiotu trójszczękowy stalowy 250 mm ze szczękami jednolitymi twardymi (wewnętrzne i zewnętrzne)• Instrukcja obsługi oraz dokumentacja techniczno-ruchowa• Certyfikat zgodności CEWyposażenie dodatkowe:• Obrotowy kieł centrujący• Szczęki podstawowe twarde – do uchwytu trójszczękowego• Uchwyt czteroszczękowy żeliwny lub stalowy niezależny
4.2.6.) Główny kod CPV: 42000000-6 - Maszyny przemysłowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42600000-2 - Obrabiarki
42620000-8 - Tokarki, obrabiarki do wiercenia i frezowania
42621000-5 - Tokarki
42621100-6 - Tokarki sterowane komputerowo
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wyznaczył, następujące kryteria oceny i ich znaczenie: Cena (C) -80%Termin bezpłatnej gwarancji (G) -10%Czas reakcji serwisu w okresie gwarancji (S) - 10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin bezpłatnej gwarancji (G)
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji serwisu w okresie gwarancji (S)
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Zamawiający wyznaczył, następujące kryteria oceny i ich znaczenie: Cena (C) -80%Termin bezpłatnej gwarancji (G) -10%Czas reakcji serwisu w okresie gwarancji (S) - 10%4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych urządzeń do wykonywania form i obróbki prototypowych wyrobów – tokarek wraz z ich uruchomieniem i przeszkoleniem pracowników Zamawiającego, zwanych dalej „urządzeniami”.Szkolenie, o którym mowa w punkcie powyżej w zakresie zasad obsługi dostarczonego urządzenia, Wykonawca przeprowadzi w siedzibie Zamawiającego.Oferowane urządzenia muszą być w najlepszym gatunku, jakości oraz pochodzić z bieżącej produkcji, a także posiadać stosowne certyfikaty i aprobaty dopuszczające urządzenie do sprzedaży i użytkowania na terenie RPW przypadku, gdy Zamawiający w opisie technicznym wskazuje dopuszczalny zakres tolerancji lub zakres wymaganych parametrów technicznych – parametry oferowanego urządzenia powinny mieścić się we wskazanych przez Zamawiającego zakresach.Wymagany minimalny termin gwarancji (bezpłatnej) na oferowane urządzenia powinien być zgodny z gwarancją producenta, jednak nie krótszy niż 12 miesięcy od dnia podpisania przez Strony protokołu odbioruMiejsce realizacji: Instytut Energetyki Oddział Ceramiki CEREL ul. Techniczna 1, 36-040 Boguchwała, woj. podkarpackie. W zakresie przedmiotu zamówienia, oprócz dostawy urządzeń jest ich montaż, uruchomienie i przeszkolenie pracowników Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie pomiędzy 9 a 12 tygodniem od daty zawarcia umowy. (w punktach poniżej napisano 84 dni , ponieważ portal e-zamówienia nie daje opcji wyboru w tygodniach, dlatego 84=12 /max termin/x7 /dni).Temat: Dostawa tokarek z napędem bezstopniowym – 2 sztukiA. Opis wymagań dotyczących urządzenia nr 1 :• Rozstaw kłów min. 700 mm• Średnica toczenia nad łożem min. 300 mm• System odczytu (liniały) w obu osiach przesuwu oraz cyfrowy wyświetlacz • Bezstopniowa regulacja prędkości wrzeciona do 2000 min – 1• Wrzeciono przelotowe min 35 mm• Uchwyt przedmiotu trójszczękowy stalowy ze szczękami jednolitymi twardymi (wewnętrzne i zewnętrzne)• Instrukcja obsługi oraz dokumentacja techniczno-ruchowa• Certyfikat zgodności CEWyposażenie dodatkowe:• Przystawka frezarska:o Wiercenie do 20 mmo Frezowanie czołowe do 63 mmo Prędkość wrzeciennika do 2000 min-1o Regulacja wysokości wrzeciennika do min. 250 mmo Uchylanie wrzeciennika od -90° do +90°o Cyfrowy wyświetlacz głębokości przesuwu głowicy i prędkości obrotowejo Imadło obrotowe mocowane do suportu poprzecznego• Obrotowy kieł centrujący• Szczęki podstawowe twarde – do uchwytu trójszczękowego• Szczęki jednolite miękkie – do uchwytu trójszczękowego• Uchwyt czteroszczękowy żeliwny lub stalowy spiralny• Uchwyt czteroszczękowy żeliwny lub stalowy niezależny• Głowica rewolwerowa Mk2 (lub odpowiednia pasująca do tulei konika) z min. 4 uchwytami (kieł, 2÷3 uchwyty wiertarskie)B. Opis wymagań dotyczących urządzenia nr 2:• Rozstaw kłów min. 700 mm• Średnica toczenia nad łożem min. 300 mm• System odczytu (liniały) w obu osiach przesuwu oraz cyfrowy wyświetlacz • Bezstopniowa regulacja prędkości wrzeciona do 2000 min – 1• Wrzeciono przelotowe min 35 mm• Uchwyt przedmiotu trójszczękowy stalowy ze szczękami jednolitymi twardymi (wewnętrzne i zewnętrzne)• Instrukcja obsługi oraz dokumentacja techniczno-ruchowaCertyfikat zgodności CEWyposażenie dodatkowe:• Obrotowy kieł centrujący• Szczęki podstawowe twarde – do uchwytu trójszczękowego• Szczęki jednolite miękkie – do uchwytu trójszczękowego• Głowica rewolwerowa Mk2 (lub odpowiednia pasująca do tulei konika) z min. 4 uchwytami (kieł, 2÷3 uchwyty wiertarskie).
4.2.6.) Główny kod CPV: 42000000-6 - Maszyny przemysłowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42600000-2 - Obrabiarki
42620000-8 - Tokarki, obrabiarki do wiercenia i frezowania
42621000-5 - Tokarki
42621100-6 - Tokarki sterowane komputerowo
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wyznaczył, następujące kryteria oceny i ich znaczenie: Cena (C) -80%Termin bezpłatnej gwarancji (G) -10%Czas reakcji serwisu w okresie gwarancji (S) - 10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin bezpłatnej gwarancji (G)
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji serwisu w okresie gwarancji (S)
4.3.6.) Waga: 10
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Zamawiający wyznaczył, następujące kryteria oceny i ich znaczenie: Cena (C) -80%Termin bezpłatnej gwarancji (G) -10%Czas reakcji serwisu w okresie gwarancji (S) - 10%4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4