Dostawa i montaż separatora wiroprądowego z przenośnikiem na konstrukcji wsporczej...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostawa i montaż separatora wiroprądowego z przenośnikiem na konstrukcji wsporczej wraz z wpięciem w automatykę i wizualizację linii sortowniczej.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoNysa
  • WojewództwoOpolskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
  • Termin składania wniosków2024-08-29
  • ZamawiającyPrzedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „EKOM” Sp. z o.o.
  • Data publikacji ogłoszenia2024-08-09
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00453140
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i montaż separatora wiroprądowego z przenośnikiem na konstrukcji wsporczej wraz z wpięciem w automatykę i wizualizację linii sortowniczej.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „EKOM” Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531020968

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Piłsudskiego 32

1.5.2.) Miejscowość: Nysa

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-303

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 774358605

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ekom@ekom.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ekom.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa i montaż separatora wiroprądowego z przenośnikiem na konstrukcji wsporczej wraz z wpięciem w automatykę i wizualizację linii sortowniczej.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e88f217b-d6c0-4a20-af13-7619a9413dea

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00453140

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ekom.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem: https://ekom.ezamawiajacy.pl
2. Korzystanie z Platformy zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający określa niezbędne
wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej
przeglądarki internetowej,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2,
4) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
2. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp,
doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar,
gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
3. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: plik załączony przez Wykonawcę na Platformie
Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku
dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
4. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.
5. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania
oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji: za pośrednictwem Platformy Zakupowej znajdującej się pod adresem:
https://ekom.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Na podstawie art. 19 ust. 1 Pzp w związku z art. art. 13 ust. 1-3 rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Państwa danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „EKOM” Sp. z o.o., ul. Piłsudskiego
32, 48-303 Nysa tel. +48 774358605,
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, adres e-mail: odo@ekom.com.pl
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego, które jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego,
4) odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 Pzp,
5) Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy
(art. 78 ust. 4 Pzp),
6) obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio dotyczących Państwa jest wymogiem określonym w
przepisach Pzp, związanym z udziałem w niniejszym postępowaniu,
7) w odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do
postanowień art. 22 RODO;
8) posiadają Państwo:
a) zgodnie z art. 15 RODO - prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących (z zastrzeżeniem, że w sytuacji, gdy
skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku, mogą Państwo zostać
zobowiązani do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub
daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowania nazwy lub daty zakończonego postępowania o
udzielenie zamówienia),
b) zgodnie z art. 16 RODO - prawo do sprostowania Państwa danych osobowych (z tym, że skorzystanie z prawa do sprostowania
nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu z postępowania oraz załączników do niego),
c) zgodnie z art. 18 RODO - prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO,
9) nie przysługuje Państwu:
a) zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO - prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) zgodnie z art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 6/ZP/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest: zaprojektowanie, dostawa (zakup) i montaż separatora wiroprądowego do separacji metali nieżelaznych (NFe) wraz z konstrukcją wsporczą, podestem obsługowym i przenośnikiem transportowym frakcji wyseparowanej, optymalizacja parametrów pracy wraz z wpięciem w automatykę i wizualizację oraz uruchomienie separatora wiroprądowego na istniejącej linii sortowniczej odpadów komunalnych w Zakładzie Unieszkodliwiania i Odzysku Odpadów w Domaszkowicach 156, 48–303 Nysa,

2. Przedmiotem zamówienia obejmuje: wykonanie rozbudowy istniejącej linii do sortowania odpadów komunalnych zmieszanych oraz zbieranych selektywnie polegającej na montażu separatora wiroprądowego (separator metali nieżelaznych NFe), który będzie służył do wydzielania z balastu pozostałego po mechanicznym i ręcznym sortowaniu odpadów komunalnych znajdujących się w nich metali nieżelaznych takich jak puszki i inne elementy wykonane z aluminium, miedzi, mosiądzu i innych metali nieferromagnetycznych.

3. Na zakres przedmiotu zamówienia składa się:
1) Wykonanie dokumentacji projektowej w uzgodnieniu z Zamawiającym:
a) projektu technologicznego zabudowy separatora wiroprądowego na istniejącej linii sortowniczej wraz z zestawieniem materiałów i urządzeń,
b) projektu wykonawczego konstrukcji wsporczej, przenośnika przesyłowo - wyrzutnikowego frakcji wyseparowanej oraz separatora wiroprądowego wraz z podestem obsługowym,
c) projektu wykonawczego branży elektrycznej i AKPiA,
2) dostawa, wykonanie oraz montaż konstrukcji wsporczej i podestów obsługowych do zamontowania separatora,
3) dostawa i montaż separatora wiroprądowego do separacji metali nieżelaznych, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2024 r.,
4) dostawa i instalacja przenośnika przesyłowego frakcji wyseparowanej oraz wszelkich innych niezbędnych urządzeń peryferyjnych i materiałów niezbędnych do wykonywania przedmiotu zamówienia,
5) wydzielenie w istniejącej zasobni, boksu na wyseparowane odpady metali nieżelaznych, oraz boksu na odpady frakcji palnej przeznaczonej do produkcji paliwa RDF,
6) montaż i uruchomienie szafy sterowniczej do separatora wiroprądowego,
7) ułożenie przewodów elektrycznych do zasilania oraz sterowania separatora wiroprądowego, montaż sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej informującej o uruchomieniu separatora, podłączenie do zasilania, optymalizacja parametrów pracy oraz rozruch separatora wiroprądowego,
8) wykonanie wszystkich towarzyszących prac w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia,
9) uruchomienie separatora wiroprądowego, przeprowadzenie rozruchu, ruchu próbnego oraz prób odbiorczych,
10) sporządzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej,
11) przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi zamontowanego separatora,
12) przekazanie Zamawiającemu przedmiotu zamówienia do eksploatacji,
13) wykonanie prac porządkowych (uprzątnięcie terenu montażu separatora, przenośnika, boksu zasypowego), mających na celu doprowadzenie do stanu pierwotnego miejsce realizowanej inwestycji.
4. Linia technologiczna sortowni po rozbudowie/modernizacji związanej z montażem separatora wiroprądowego winna stanowić jedną, zintegrowaną, powiązaną technologicznie instalację. Zastosowany system zasilania, sterowania, automatyki i wizualizacji dla nowych urządzeń winien być powiązany z istniejącym systemem zasilania, sterowania, automatyki i wizualizacji oraz funkcjonować w sposób automatyczny.

4.2.6.) Główny kod CPV: 42000000-6 - Maszyny przemysłowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71327000-6 - Usługi projektowania konstrukcji nośnych

45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych

51500000-7 - Usługi instalowania maszyn i urządzeń

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Nie dotyczy,

2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Nie dotyczy,

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca musi wykazać że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN (słownie pięćset tysięcy złotych).
Zgodnie z art. 117 ust 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega, że warunek opisany w pkt. pkt. 2.3) ma spełniać samodzielnie Wykonawca, samodzielnie jeden z konsorcjantów lub łącznie razem. Zamawiający w przypadku sytuacji ekonomicznej lub finansowej dopuszcza możliwość sumowania wymagań podanych w PLN lub zamienniku walutowym. Dotyczy to także przypadku, gdy Wykonawca korzysta z zasobów innego podmiotu w celu potwierdzenia tego warunku udziału w postępowaniu.
Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć dla posiadanych „środków finansowych / zdolności kredytowej” – według średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu. Kursy walut dostępne są pod adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx

4) zdolności technicznej lub zawodowej:

a) dotyczącej Wykonawcy:
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem, w wykonaniu (wykonywaniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: wykonał lub wykonuje z należytą starannością co najmniej 2 (dwie) dostawy separatora wiroprądowego, którego przedmiotem było:
- wykonanie projektu technologicznego, w oparciu o który została zrealizowana dostawa i montaż separatora wiroprądowego,
- montaż i rozruch separatora wiroprądowego na linii sortowniczej,
o łącznej wartości (dwóch dostaw) nie mniejszej niż 500 000, 00 PLN netto (słownie: pięćset tysięcy złotych).
Zgodnie z art. 117 ust 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega, że warunek opisany w pkt. pkt. 2.4) lit. a) IDW nie podlega sumowaniu. Oznacza to, że:
- Wykonawca składający ofertę musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem, lub
- jeden z uczestników konsorcjum wykaże się całym wymaganym doświadczeniem (warunek nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem) lub
- jeden podmiot udostępniający zasoby wiedzy i doświadczenia samodzielnie wykaże się całym wymaganym doświadczeniem.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień podpisania Protokołu odbioru dostawy lub równoważnego dokumentu, potwierdzającego zakończenie dostawy. Kursy walut dostępne są pod adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx

b) dotyczącej osób:
Wykonawca musi wykazać osoby, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia posiadające kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia oraz Wykonawca musi wykazać, że będzie dysponował osobami podając podstawę do dysponowania tymi osobami.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:

B1) Technolog projektant – 1 osoba.
Wymagane wykształcenie i doświadczenie zawodowe:
- wykształcenie wyższe techniczne,
- opracował co najmniej jeden projekt technologiczny instalacji do sortowania odpadów, wyposażonej w separator wiroprądowy.

B2) Projektant w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - 1 osoba.
Wymagane uprawnienia i doświadczenie zawodowe:
- posiada uprawnienia budowlane1 w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do projektowania lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- opracował co najmniej jeden projekt wykonawczy konstrukcji obiektu lub urządzenia przemysłowego.

B3) Kierownik ds. montażu – 1 osoba.
Wymagane wykształcenie i doświadczenie zawodowe:
- wykształcenie wyższe techniczne,
- zrealizował co najmniej jednego zadanie obejmujące montaż lub modernizację instalacji do sortowania odpadów, wyposażonej w separator wiroprądowy, na stanowisku technologa ds. montażu lub kierownika ds. montażu.

B4) Automatyk – 1 osoba.
Wymagane wykształcenie i doświadczenie zawodowe:
- wykształcenie wyższe techniczne: ukończenie studiów inżynierskich na kierunku automatyka i robotyka,
- zrealizował co najmniej jedno zadanie obejmujące wykonanie instalacji AKPiA (sterowania) separatora wiroprądowego.

B5) Elektryk – 1 osoba.
Wymagane wykształcenie, uprawnienia i doświadczenie zawodowe:
- wykształcenie: ukończenie szkoły zawodowej lub technikum o profilu elektrycznym,
- posiada świadectwo kwalifikacji Stowarzyszenia Elektryków Polskich (SEP) w zakresie eksploatacji i dozoru urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych typu E i D,
- zrealizował co najmniej jedno zadanie obejmujące wykonanie instalacji elektrycznej separatora wiroprądowego.

Zamawiający nie wyraża zgody do przedstawienia przez Wykonawcę jednej osoby do pełnienia więcej niż jednej funkcji przez osoby wskazane w pkt. 2.4) lit. b). lit. B1) do B5) IDW.
Wskazane powyżej osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą i fachową znajomością języka polskiego Wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Wykonawcą, na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
Zgodnie z art. 117 ust 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega, że warunek opisany w pkt. 2.4) lit. b), lit. B1-B5 IDW ma spełniać:
- samodzielnie Wykonawca,
- samodzielnie jeden z konsorcjantów lub łącznie razem z innymi członkami konsorcjum lub
- samodzielnie podmiot/podmioty udostępniające zasoby wiedzy i doświadczenia w zakresie wymaganych osób lub łącznie razem z Wykonawcą.

3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie będzie żądał podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca na wezwanie Zamawiającego składa:

1) w przypadku warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej wskazanego w pkt 5.2.3) IDW Zamawiający żąda, następujących podmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca na wezwanie ma obowiązek złożyć; informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa powyżej, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej,

2) w przypadku warunku udziału w postępowaniu dotyczącego wiedzy i doświadczenia wskazanego w pkt 5.2.4) lit. a) Zamawiający żąda, następujących podmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca na wezwanie ma obowiązek złożyć; Wykaz dostaw, wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Okres 3 lat, o którym mowa powyżej liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Zamawiający w Załączniku nr 5 do IDW przygotował zestawienie i wymaga się, aby co najmniej dwa zadania były potwierdzone zrealizowanymi dostawami wykonanymi nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie,

3) w przypadku warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania osobami wskazanego w pkt 5.2.4) lit. b), lit. B1-B5 Zamawiający żąda, następujących podmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca na wezwanie ma obowiązek złożyć; wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zamawiający w Załączniku nr 6 do IDW przygotował zestawienie informacji wymaganych od Wykonawcy.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wraz z Ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Platformy:

1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a Wykonawca w Formularzu Oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby, w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności wyż. wym. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów,

2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby, chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 13.6.1) IDW,

3) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy,

4) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z uwzględnieniem postanowień pkt 15.3. IDW,

5) zobowiązania wymagane postanowieniami pkt. 8.3. IDW, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z pełnomocnictwami, jeżeli prawo do podpisania danego zobowiązania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 13.6.1) IDW, zgodnie ze wzorem, który stanowi – Załącznik nr 3 do IDW,

6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem, który stanowi – Załącznik nr 4 do IDW,

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych).

2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.

3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
Oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia, Wykonawca składa załączając go do Platformy zakupowej w sekcji „Przygotowanie oferty”, następnie w podsekcji „Dokumenty do oferty”, poprzez wybranie polecenia „Przeciągnij tutaj lub Wybierz plik z dysku”.

4. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „EKOM” Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 32, 48-303 Nysa.

5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 pkt 1 do 3 ustawy Pzp.

6. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.

7. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści wskazanie adresu e-mail lub adresu pocztowego na który Zamawiający prześle oświadczenie o zwolnieniu wadium.

8. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) lub poręczenia musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu — dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.

9. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. nr konta bankowego: 61 1050 1490 1000 0005 0292 3600, (w tytule przelewu należy wpisać znak postępowania i/lub nazwę zamówienia), najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z okresem rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.

10. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX. ustawy Pzp.

Pozostałe zapisy dot. wadium w pkt. 15 Części I SWZ- IDW.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 8 i 10 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt. 5.2. IDW.

3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 7.2 IDW tj. Załącznik Nr 2 do IDW - Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, przy czym:

1) podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 7.7 IDW składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 5.2 IDW.

5. W przypadku, gdy spełnienie warunków opisanych:

1) w pkt 5.2.4) IDW wykazuje co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,

2) w pkt 5.2.4) IDW Wykonawcy wykazują poprzez poleganie na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oświadczają, które elementy dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie ze wzorem, który stanowi – Załącznik nr 4 do IDW - Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.

6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 7. IDW, przy czym:

1) podmiotowe środki dowodowe o których mowa w pkt 7.7. IDW składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 5.2 IDW;

7. Zamawiający nie określił odmiennych wymagań związanych z realizacją zamówienia w odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Umowa może zostać zmieniona w sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych niżej lub jeżeli zmiana jest dopuszczalna na podstawie przepisów ustawy Pzp w tym również w przypadku zmian prawa, które nie były wiadome Stronom przy zawieraniu Umowy.

2. Każda ze Stron Umowy może zawnioskować o jej zmianę. W celu dokonania zmiany Umowy Strona o to wnioskująca zobowiązana jest do złożenia drugiej Stronie propozycji zmiany w terminie 7 dni od dnia zaistnienia okoliczności będących podstawą zmiany.

3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia określonego w Umowie, w przypadku:

1) termin, o który mowa w §4 ust. 1 Umowy może zostać przedłużony za zgodą Zamawiającego w przypadku:

a) działania siły wyższej rozumianej jako zdarzenie zewnętrzne, nie posiadające swojego źródła wewnątrz przedsiębiorstwa, niemożliwe do przewidzenia, nieoczekiwane oraz niemożliwe do zapobieżenia, przy czym dotyczy to niemożliwości zapobieżenia jego szkodliwym następstwom. Za siłę wyższą w szczególności, ale bez ograniczenia się do nich uważa się: wojny, terroryzm, zamieszki, strajki, klęski żywiołowe, stany wyjątkowe, epidemie,

b) opóźnienia Zamawiającego w wykonaniu jego zobowiązań wynikających z Umowy lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa, co uniemożliwia terminowe wykonanie Umowy przez Wykonawcę,

c) opóźnienia organów administracji publicznej w wydaniu decyzji administracyjnych, uzgodnień lub innych aktów administracyjnych, których wydanie jest niezbędne dla dalszego wykonywania robót przez Wykonawcę, a opóźnienie organów nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,

d) opóźnienia w uzyskaniu wymaganych uzgodnień, opinii, aprobat od podmiotów trzecich, które to opóźnienie powstało z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, a powoduje brak możliwości wykonywania robót, co ma wpływ na termin wykonania Umowy,

e) wstrzymania wykonania Umowy przez Zamawiającego z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, o ile takie działanie powoduje, że nie jest możliwe wykonanie Umowy w dotychczas ustalonym terminie,

f) wystąpienia awarii na terenie budowy, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, skutkującej koniecznością wstrzymania wykonania prac przez Wykonawcę,

g) inne przyczyny niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, w szczególności takie jak: brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami i przebudowami dróg, ciągów komunikacyjnych itp.; wystąpienia okoliczności uprawniających do zmiany przedmiotu Umowy, o których mowa powyżej, jeżeli okoliczności te mają wpływ na termin wykonania Umowy,
- termin Umowy może ulec zmianie o czas, w jakim wyżej wskazane okoliczności wpłynęły na termin wykonania Umowy przez Wykonawcę, to jest uniemożliwiły Wykonawcy terminową realizację przedmiotu Umowy,

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-29 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty powinny być złożone na Platformie pod adresem https://ekom.ezamawiajacy.pl w zakładce „OFERTY”

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-29 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-27

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w:
1) art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
2) art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .
Ponadto Zamawiający, w ramach weryfikacji przesłanek wykluczenia, o których mowa powyżej, zastrzega możliwość wezwania Wykonawcy do złożenia wyjaśnień.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukamy rur nierdzewnych 63,5 x 1,5 lub 2 mm - Niemodlin
  • Lokalizacja zleceniaopolskie
  • Data dodania18-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukamy rur nierdzewnych 63,5 x 1,5 lub 2 mm. Najlepiej satynowana / szlifowana. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI