Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa fabrycznie nowej wysokoobrotowej dmuchawy promieniowej na łożyskach powietrznych wraz z montażem i rozruchem na terenie oczyszczalni ścieków GWDA w Pile
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GWDA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 572051342
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Na Leszkowie 4
1.5.2.) Miejscowość: Piła
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-920
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 67 212 48 98
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@gwda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gwda.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Oczyszczalnia ścieków
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa fabrycznie nowej wysokoobrotowej dmuchawy promieniowej na łożyskach powietrznych wraz z montażem i rozruchem na terenie oczyszczalni ścieków GWDA w Pile
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0a1e961c-1cdd-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00333257
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.gwda.pl/pl/przetargi
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. SWZ, zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane na stronie internetowej: http://bip.gwda.pl/pl/przetargi.
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu: miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, który dostępny jest pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@gwda.pl.
3. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
4. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: zamowienia.publiczne@gwda.pl.
5. Szczegółowe informacje związane z wymaganiami technicznymi i organizacyjnymi zawarte są w SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz Regulaminie ePUAP.
3. Sposób sporządzenia i przekazywania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452).
4. Ofertę oraz oświadczenia składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5. Pozostałe warunki zostały opisane w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GWDA/ZP/13/22/AO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: dostawa fabrycznie nowej wysokoobrotowej dmuchawy promieniowej na łożyskach powietrznych wraz z montażem i rozruchem na terenie oczyszczalni ścieków GWDA w Pile.
2. Warunki i zakres zamówienia:
2.1. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca dostarczy, zamontuje oraz wykona rozruch nowej dmuchawy promieniowej w istniejącym budynku dmuchaw, bez jego przebudowy, po wcześniejszym usunięciu dmuchawy wyporowej Roots’a która podlega wymianie. Demontaż starej dmuchawy leży po stronie Wykonawcy. Nowa dmuchawa ma za zadanie przejąć role wiodącej, w posiadanym systemie natleniania reaktorów biologicznych.
2.2. Podstawowe parametry dmuchawy promieniowej
a) Wydatek i ciśnienie w nominalnym punkcie pracy: Q=100 m3/min, przy ciśnieniu wylotowym: p = 62,5 kPa
b) Wydajność maksymalna Qmax = 109 m3/min przy ∆p = 55 kPa
c) Wydatek i ciśnienie przy minimalnym punkcie pracy: Q=30 m3/min, p = 45 kPa
d) Nominalna moc silnika: P2 ≤ 120 kW
e) Maksymalny poziom hałasu ≤ 78 dB
f) Masa: ≤ 900 kg
g) Temperatura pracy: od -20 st. C do + 40 st. C.
2.3. Dmuchawa musi być nowa, nieużywana.
2.4. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania urządzeń prototypowych.
2.5. W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany w okresie trwania gwarancji do bezpłatnej usługi serwisowej i wykonywania przeglądów technicznych dmuchawy zgodnie z zapisami instrukcji obsługi urządzenia. Koszty wymiany części ulegających eksploatacyjnemu zużyciu, co winno wynikać z instrukcji obsługi urządzenia, poniesie Zamawiający. Szacunkowa roczna liczba godzin pracy maszyny wynosi 5110 h/rok.
2.5. Wykonawca zapewni serwis mobilny, który będzie dokonywał przez cały okres gwarancji przeglądy gwarancyjne oraz techniczne na terenie Zamawiającego. Wszystkie koszty związane z zapewnieniem serwisu (m.in. dojazd, koszty ewentualnego noclegu, robocizna) pokryje Wykonawca.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, tj.: pozostałe parametry techniczne dmuchawy, zakres zadań niezbędnych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia zawiera – specyfikacja techniczna, stanowiąca Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42996600-0 - Urządzenia natleniające
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przy ocenie oferty będzie brał pod uwagę: wartość brutto zaoferowaną za wykonanie całości zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że w przypadku gdy występuje jako przedsiębiorca, jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;
4. zdolności technicznej lub zawodowej – za spełniających ten warunek udziału w postępowaniu, Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 2 (dwie) dostawy do oczyszczalni ścieków dmuchaw promieniowych z silnikiem synchronicznym bezszczotkowym, łożyskami powietrznymi o mocy elektrycznej w przedziale 100-120 kW.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień ich złożenia:
1. w odniesieniu do zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – w przypadku wykonawców prowadzących działalność gospodarczą - dokument potwierdzający wpis do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem;
2. w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej wykaz dostaw wykonywanych nie wcześniej niż trzy lata przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, potwierdzający, że Wykonawca wykonał co najmniej 2 (dwie) dostawy do oczyszczalni ścieków dmuchaw promieniowych z silnikiem synchronicznym bezszczotkowym, łożyskami powietrznymi o mocy elektrycznej w przedziale 100-120 kW, wraz ze wskazaniem przedmiotu dostawy, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie. Wykaz należy złożyć zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 4.000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. w pieniądzu – przed upływem terminu do składania ofert należy dokonać wpłaty wadium – przelewem na konto 61 1500 1041 1210 4003 1323 0000 z adnotacją: „Wadium w postępowaniu GWDA/ZP/13/22/AO” (za skuteczny termin wniesienia wadium w formie pieniężnej Zamawiający przyjmie faktyczne uznanie rachunku bankowego przed terminem składania ofert - decyduje data i godzina wpływu pieniędzy na konto zamawiającego;
3.2. gwarancjach bankowych,
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust, 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 359).
4. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi zostać przekazane w oryginale w postaci elektronicznej.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu zostanie uznane za wniesione, jeżeli zostanie zaksięgowane przez bank na rachunku, o którym mowa w pkt 3 ppkt 3.1, przed upływem terminu składania ofert.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 3.2-3.4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu przed upływem terminu składania ofert oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 3.2-3.4 nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Prawo zamówień publicznych, w szczególności ograniczenia przyczyn zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Na podstawie art. 58 ust 1 ustawy Pzp wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna). W tym przypadku podmioty te ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Ten sam Wykonawca może być członkiem tylko jednego konsorcjum.
2. W przypadku składania oferty wspólnej w formularzu ofertowym należy wpisać nazwy (firmy) i dokładne adresy wszystkich członków konsorcjum.
3. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez zamawiającego z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu ofertowym. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o zamówienie, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w przypadkach określonych w Rozdz. VI pkt 1.1. a warunki udziału w postępowaniu opisane w:
4.1. Rozdz. VI pkt 1.2. lit. a) SWZ - musi spełniać każdy z Wykonawców;
4.2. Rozdz. VI pkt 1.2. lit. d) SWZ – musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców.
Uwaga: Zamawiający nie uzna za spełnienie warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdz. VI pkt 1.2. lit. d) SWZ - jeżeli w wykazie Wykonawca przedstawi sumę dwóch dostaw zrealizowanych z osobna przez poszczególnych wykonawców składających ofertę wspólnie.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców dokumenty,
o których mowa w Rozdz. VIII pkt 1 i 3.1. SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, natomiast dokumenty, o których mowa w Rozdz. VIII pkt 3.2. składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku udziału w postepowaniu.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. W przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie – wg Załącznik Nr 5 do SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
8. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa powyżej, zostanie wybrana, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zażądania do wglądu przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
2. Strony przewidują możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, tj.:
2.1. w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów - w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego;
2.2. w przypadku wystąpienia siły wyższej.
3. Siła Wyższa obejmuje w szczególności niżej wymienione okoliczności:
3.1. wojna, działania wojenne, inwazja, działania wrogów zewnętrznych;
3.2. rebelia, terroryzm, rewolucja, wojna domowa, powstanie, przewrót wojskowy lub cywilny,
3.3. bunt, niepokoje, zamieszki, strajki, spowodowane przez osoby inne, niż pracownicy Wykonawcy lub Podwykonawcy;
3.4. awarii wywołanej działaniem amunicji wojskowej, materiałów wybuchowych, promieniowania jonizującego lub skażenia radioaktywnego z wyjątkiem tych, które mogą być przypisane użyciu przez Wykonawcę takiej amunicji, materiałów wybuchowych, promieniowania, radioaktywności;
3.5. klęski żywiołowe takie jak na przykład trzęsienia ziemi, huragan, powodzie;
3.6. stan zagrożenia epidemicznego i stan epidemii.
4. Strona, której dotyczą okoliczności siły wyższej podejmie niezwłocznie uzasadnione kroki w celu usunięcia zaistniałych przeszkód wywołanych siłą wyższą, tak aby wywiązać się ze swoich zobowiązań oraz zminimalizować szkodę wywołaną siłą wyższą.
5. Strony nie poniosą odpowiedzialności za odstąpienie od Umowy z powodu uchybienia, jeżeli ich opóźnienie w należytym wykonaniu zobowiązań wynikających z Umowy jest wynikiem zdarzenia siły wyższej. Zamawiający nie jest zobowiązany do płacenia odsetek od nieterminowych płatności, jeżeli jest to wynikiem zaistnienia siły wyższej.
6. Jeżeli siła wyższa uniemożliwi którejkolwiek ze Stron wykonanie któregokolwiek z jej zobowiązań wynikających z niniejszej umowy, to Strona ta powiadomi drugą Stronę o wydarzeniu lub okolicznościach stanowiących siłę wyższą i wyszczególni zobowiązania, których wykonanie jest niemożliwe. Powiadomienie to będzie dokonane niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia, w którym Strona ta dowiedziała się lub powinna była dowiedzieć się, przy zachowaniu należytej staranności, o odnośnym wydarzeniu lub okoliczności stanowiącej siłę wyższą.
7. Brak powiadomienia lub zwłoka w powiadomieniu drugiej Strony o wystąpieniu siły wyższej spowoduje, iż Strona ta nie będzie mogła skutecznie powoływać się na siłę wyższą jako przyczynę zwolnienia z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy.
8. W razie dokonania powiadomienia zgodnie z ust. 6, Strona ta będzie mogła powoływać się na siłę wyższą wnosząc o zwolnienie jej z zobowiązania lub przesunięcie terminu jego wykonania.
9. Każda ze Stron zobowiązana jest czynić wszelkie rozsądne i możliwe starania, aby zminimalizować, będące wynikiem siły wyższej, opóźnienie w wykonaniu umowy.
10. Strona niezwłocznie powiadomi drugą Stronę o ustąpieniu oddziaływania siły wyższej.
- na zasadach i w sposób określony w Projektowanych postanowieniach umowy – stanowiących załącznik nr6 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-22 12:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP. Adres skrzynki zamawiającego
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-22 13:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-10-21
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej terenu dostawy i montażu dmuchawy.
1. Zamawiający wyznacza 2 terminy wizji lokalnej, do wyboru przez Wykonawców:
a) 12.09.2022 o godzinie 13:00;
b) 15.09.2022 o godzinie 13:00.
2. Zbiórka uczestników przed budynkiem GWDA sp. z o.o. ul. Na Leszkowie 4, Piła. Osoba wyznaczona do kontaktu – Mirosław Mikołajczak tel. 67 211 35 19, e-mail: mikolajczak@gwda.pl.
3. Poświadczeniem odbycia wizji będzie podpisane przez Przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego „Potwierdzenie przeprowadzenia wizji lokalnej”.
UWAGA! Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej.