Wykonanie rekonstrukcji czterech płaskorzeźb pn.: „Alegoria Województwa Śląskiego”...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wykonanie rekonstrukcji czterech płaskorzeźb pn.: „Alegoria Województwa Śląskiego” oraz montaż w pierwotnym miejscu, w budynku Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach przy ul. Jagiellońskiej 25.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKatowice
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja rządowa terenowa
  • Termin składania wniosków2019-10-15
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyŚląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
  • Data publikacji ogłoszenia2019-10-07
  • Numer ogłoszenia606713-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 606713-N-2019 z dnia 2019-10-07 r.

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach: Wykonanie rekonstrukcji czterech płaskorzeźb pn.: „Alegoria Województwa Śląskiego” oraz montaż w pierwotnym miejscu, w budynku Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach przy ul. Jagiellońskiej 25.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, krajowy numer identyfikacyjny 51425985927000, ul. ul. Jagiellońska  25 , 40-032  Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 322 077 777, e-mail bdg-zp@katowice.uw.gov.pl, faks 322 077 395.
Adres strony internetowej (URL): http://www.katowice.uw.gov.pl/
Adres profilu nabywcy: https://suw.ezamawiajacy.pl
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne http://www.katowice.uw.gov.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://www.katowice.uw.gov.pl/zamowienia/ogloszenia-o-zamowieniach

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.katowice.uw.gov.pl/zamowienia/ogloszenia-o-zamowieniach

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Tak
adres
https://suw.ezamawiajacy.pl

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
papierowo
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, ul. Jagiellońska 25, Sekretariat Biura Administracyjnego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, pokój 230

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie rekonstrukcji czterech płaskorzeźb pn.: „Alegoria Województwa Śląskiego” oraz montaż w pierwotnym miejscu, w budynku Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach przy ul. Jagiellońskiej 25.
Numer referencyjny: BAI.272.31.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest odtworzenie czterech płaskorzeźb pn.: „Alegoria Województwa Śląskiego”, wykonanych w 1928r. przez rzeźbiarza Jana Raszkę. Płaskorzeźby pierwotnie zdobiły westybul budynku, zostały zniszczone przez okupanta hitlerowskiego w 1939r. Na wystrój ścian tarczowych składały się płaskorzeźby o tematyce symbolicznej, alegoryczne przedstawienia przemysłu górniczo-hutniczego, stroju śląskiego, Alegoria Powstania Śląskiego oraz Polonia tronującą, podkreślająca związki Śląska z Polską. Płaskorzeźby zamontowane były na ścianach tarczowych kopuły westybulu. Umiejscowienie i wymiary poszczególnych płaskorzeźb:  Polonia tronująca - ściana wschodnia, wymiary 6,8m x 2,75m, dolna krawędź płaskorzeźby znajduje się 6,5 m nad posadzką,  Alegoria stroju śląskiego - ściana południowa, wymiary 9m x 2,75m, dolna krawędź płaskorzeźby znajduje się 13m nad posadzką,  Alegoria Powstania Śląskiego - ściana zachodnia, wymiary 6,9m x 2,75m, dolna krawędź płaskorzeźby znajduje się 13m nad posadzką,  Alegoria przemysłu górniczo-hutniczego - ścian północna, wymiary 9m x 2,75m, dolna krawędź płaskorzeźby znajduje się 13m nad posadzką, Podane wielkości wnęk są orientacyjne. Każdorazowo wymiary należy sprawdzić z natury. Historia W kwietniu 1927 roku Urząd Wojewódzki Śląski ogłosił konkurs dla polskich artystów rzeźbiarzy na wypełnienie płaskorzeźbami czterech pól koszowych znajdujących się pod kopułą westybulu. Konkurs wzbudził zainteresowanie środowiska rzeźbiarskiego w całym kraju, jednak na konkurs wpłynęło tylko osiem prac. Pierwszą nagrodę otrzymał rzeźbiarz z Krakowa Jan Raszka, którego rzeźby znajdowały się już w budynku. Raszka, spełniając jeden z wymogów konkursu, przedstawił specyficzne dla Śląska alegoryczne przedstawienia przemysłu górniczo-hutniczego i stroju śląskiego. Na wprost wejścia głównego do gmachu umieszczona była rzeźba Polonia tronująca, naprzeciw niej Alegoria Powstania Śląskiego. Dzisiaj w westybulu pola koszowe są puste, ponieważ wszystkie płaskorzeźby zostały usunięte przez Niemców w czasie II wojny światowej. Materiał ikonograficzny Rekonstrukcję płaskorzeźb należy wykonać w oparciu o zachowane materiały ikonograficzne w postaci fotografii archiwalnych. Wielkość i forma płaskorzeźb powinny być dostosowane do istniejących wnęk. Program prac konserwatorskich. Zakres prac, rzeźbiarskich, przygotowawczych, transportowych, montażowych, konserwatorskich: 1. Opracowanie materiałów ikonograficznych. Przygotowanie szkiców i rysunków w skali 1:1 kompozycji rekonstruowanych płaskorzeźb. Wymiary wnęk należy sprawdzić przed wykonaniem szkiców. 2. Wykonanie modelu realizacyjnego w glinie na podstawie zdjęć archiwalnych, zachowanych modeli gipsowych. 3. Rekonstrukcja brakujących i nieczytelnych na fotografiach archiwalnych elementów płaskorzeźb. 4. Wykonanie formy silikonowej z płaszczem gipsowym. Dopuszcza się dzielenie formy na trzy części. 5. Wykonanie odlewów płaskorzeźb z gotowych mas, np. Akrylik one (lub równoważne) – mieszanki gipsu i żywicy akrylowej. Odlewy należy wzmocnić konstrukcją aluminiową i siatką i/lub laminatem szklanym od spodniej strony). Odlewy winny być wykonane zgodnie z zasadami sztuki rzeźbiarskiej. 6. Cyzelowanie odlewów i uzupełnienie niedolanych miejsc. 7. Impregnacja powierzchni odlewów gotowym preparatem na bazie żywic syntetycznych (lub równoważny). 8. Ustawienie rusztowań (wg wskazówek zawartych poniżej). 9. Montaż płaskorzeźb we wnękach. Sposób montażu należy uzgodnić z osobą posiadająca uprawnienia do projektowania w branży konstrukcyjno-budowlanej. Montaż nie powinien w żaden sposób naruszyć tkanki zabytkowej budynku. 10. Wykonanie retuszy płaskorzeźb we wnękach oraz uszkodzeń powstałych w trakcie montażu, wyprowadzenie krawędzi styku płaskorzeźb z powierzchnią ściany. 11. Malowanie ścian tarczowych kopuły wokół miejsc pod płaskorzeźby - malowanie na powierzchni ok. 120m2, farbami silikatowymi w kolorze identycznym jak istniejący. Przed malowaniem uzgodnić kolor z Zamawiającym i Śląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. 12. Malowanie i pokrycie płaskorzeźb patyną w celu wydobycia plastyki. 13. Pokrycie powierzchni płaskorzeźb warstwą wyrównującą – wykonanie werniksowania zabezpieczającego, preparatem Paraloid B72 (lub równoważne). Powyższy program prac konserwatorskich został opracowany przez p. Aleksandra Harkawego – konserwatora dzieł sztuki. Ze względu na umiejscowienie płaskorzeźb na wysokości 6-13 m od poziomu podłogi, w celu ich zamontowania należy ustawić rusztowania. Zamawiający nie dopuszcza kotwienia rusztowań do ścian lub elementów krużganków. Przy ścianach: południowej, zachodniej i północnej, rusztowania mogą zostać przytwierdzone do filarów krużganków w sposób bezinwazyjny. Przed przytwierdzeniem rusztowań należy zabezpieczyć marmurowe okładziny filarów przed uszkodzeniem. Wykonawca winien uwzględnić, że rusztowania konieczne do zamontowania płaskorzeźb w westybulu będzie można zdemontować dopiero po dokonaniu odbioru końcowego i usunięciu ewentualnych wad/usterek stwierdzonych podczas tego odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do komisyjnego uzyskania akceptacji następujących zakresów:  wykonania modeli glinianych,  wykonania negatywów - form silikonowych z płaszczem gipsowym,  wykonania odlewów płaskorzeźb,  doboru odcieni patyny w zależności od uzyskanych efektów. W skład komisji wchodzić będą przedstawiciele Zamawiającego oraz Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Katowicach. Wykonawca odpowiada za wszelkie ewentualne uszkodzenia płaskorzeźb (m.in. podczas przechowywania, transportu lub montażu) do chwili protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia. Pozostałe uwarunkowania: • Ze względu na konieczność skutecznego nadzoru nad realizacją przedmiotu umowy, zwłaszcza czynności opisanych w pkt 1 - 7 programu prac konserwatorskich, Zamawiający wymaga, by Wykonawca zapewnił pracownię rzeźbiarską (tymczasową) w promieniu nie więcej niż 100km od siedziby Zamawiającego. • Okres gwarancji na wykonane prace 36 miesięcy od daty końcowego bezusterkowego odbioru przedmiotu zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 92312230-2
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje zamówienie w trybie art. 67 ust. pkt 6 ustawy Pzp na poziomie 30 % wartości zamówienia podstawowego.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-02-28

II.9) Informacje dodatkowe: a) I etap – do 16 grudnia 2019r. – wykonanie 1 modelu w glinie dowolnie wybranej przez wykonawcę płaskorzeźby zgodnie z zakresem opisanym w pkt 1 - 3 programu prac konserwatorskich. Za dzień zakończenia etapu I uznaje się dzień pisemnego zgłoszenia Zamawiającemu wykonania prac, pod warunkiem, że na podstawie tego zgłoszenia dojdzie do odbioru tego etapu, Najpóźniej w dniu 16 grudnia 2019r. Wykonawca obowiązany jest przekazać Zamawiającemu opracowanie wskazujące sposób montażu płaskorzeźb wykonane przez osobę posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w branży konstrukcyjno-budowlanej. Sposób ten winien uwzględniać konstrukcję aluminiową, jaką będą wzmocnione płaskorzeźby. Po wykonaniu odlewów osoba wykonująca opracowanie dokona doszczegółowienia sposobu montażu poszczególnych płaskorzeźb uwzględniając ich rzeczywistą wagę. Doszczegółowienie Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu najpóźniej w dniu 30 czerwca 2020r. b) II etap – do 30 listopada 2020r. – wykonanie modeli w glinie pozostałych 3 płaskorzeźb zgodnie z zakresem opisanym w pkt 1 – 3 programu prac konserwatorskich, wykonanie form i odlewów wszystkich czterech płaskorzeźb zgodnie z zakresem opisanym w pkt 4 – 7 programu prac konserwatorskich. Za dzień zakończenia etapu II uznaje się dzień pisemnego zgłoszenia Zamawiającemu wykonania prac, pod warunkiem, że na podstawie tego zgłoszenia dojdzie do odbioru tego etapu, c) III etap – od 02.01.2021 do 28.02.2021 – wykonanie zakresu opisanego w pkt 8 – 13 programu prac konserwatorskich. Za dzień wykonania etapu III przedmiotu zamówienia uznaje się dzień pisemnego zgłoszenia Zamawiającemu zakończenia całego przedmiotu zamówienia (zakończenia wszelkich prac związanych z montażem płaskorzeźb oraz wszystkich robót towarzyszących) pod warunkiem, że na podstawie tego zgłoszenia nastąpi odbiór końcowy przedmiotu umowy.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli: wykaże, że dysponuje pracownikami posiadającymi następujące kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:  rzeźbiarzem posiadającym dyplom ukończenia akademii sztuk pięknych na kierunku „rzeźba”, który wykonał przynajmniej jedną pracę rzeźbiarską w postaci jednej rzeźby lub pomnika o dwóch wymiarach nie mniejszych niż 2,00m x 1,00m lub jednej płaskorzeźby o dwóch wymiarach nie mniejszych niż 1,5m x 1,5m,  konserwatorem zabytków posiadającym dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie konserwacji zabytków na kierunku konserwacji rzeźby i detali architektonicznych oraz posiada min. 9 miesięczną praktykę w pracach konserwatorskich, restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, który ponadto wykonał przynajmniej 2 prace polegające na konserwacji i rekonstrukcji elementów rzeźbiarskich na obiektach wpisanych do rejestru zabytków.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – Powyższe dokumenty znajdują się w rejestrach, które są ogólnodostępnymi i bezpłatnymi bazami danych, zatem Zamawiający pobierze samodzielnie informacje z tych baz. 2) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3b do SIWZ, 3) oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3b do SIWZ, 4) oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1445) - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3b do SIWZ,
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1)wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1)wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wadium. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w następującej wysokości 5.000 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniężnej – wpłacane przelewem na rachunek: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach NBP O/O 22 1010 1212 0053 4013 9120 1000 z dopiskiem „Wadium – postępowanie na Wykonanie rekonstrukcji czterech płaskorzeźb pn.: „Alegoria Województwa Śląskiego” oraz montaż w pierwotnym miejscu, w budynku Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach przy ul. Jagiellońskiej 25 nr sprawy BA.I.272.31.2019”, przed upływem terminu składania ofert tak, aby w terminie otwarcia ofert wadium znajdowało się na ww. rachunku; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, c) gwarancjach ubezpieczeniowych c) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804, oraz z 2015 r., poz. 978 i 1240). 3. Wadium składane w innej formie niż pieniężna musi być załączane do oferty (tj. razem z ofertą w kopercie). 4. Jeśli wadium wnoszone jest w pieniądzu, za datę wniesienia wadium Zamawiający uzna datę uznania wpłaty na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium winno być wniesione na cały okres związania Ofertą. 6. Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie. 7. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi:  być wystawione na Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, 40-032 Katowice, ul. Jagiellońska 25;  zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy;  okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą.  W przypadku składnia Oferty w postaci elektronicznej oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia, Wykonawca składa załączając na Platformie w zakładce „OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument". 8. Zamawiający zwróci wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 46 ust 1, 1a i 2 ustawy. W przypadku wpłaty przelewem Zamawiający zwróci kwotę wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz o prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Wadium wniesione inaczej niż w pieniądzu zamawiający wydaje (przesyła) wykonawcom za potwierdzeniem odbioru. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wniesione w formie pieniężnej wraz z odsetkami w wypadku, gdy zajdzie jedna z okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 ustawy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Tak
Informacje dodatkowe:
1. Wykonawca ma możliwość złożyć ofertę w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy pod adresem Platformy Zakupowej Marketplanet e-Zamawiajacy - Wejście na platformę poprzez link: https://suw.ezamawiajacy.pl; poprzez dodanie w zakładce „OFERTY” dokumentów (załączników) określonych w niniejszej SIWZ - podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby umocowane. Czynności określone powyżej realizowane są poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument" i wybranie docelowego pliku, który ma zostać wczytany. 2. Wykonawca winien opisać załączniki nazwami umożliwiającymi ich identyfikację. 3. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. 4. Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy Pzp, nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób niebudzący wątpliwości zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, załączając stosowne wyjaśnienia, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 5. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2018 r., poz. 419), które Wykonawca pragnie zastrzec jako tajemnicę przedsiębiorstwa, załącza na Platformie w sposób opisany w szczegółowej instrukcji korzystania z Platformy str. 37 – załącznik nr 6 do SIWZ. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp. 6. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 ze zm.), zwanym dalej „Rozporządzeniem”, składane przez Wykonawcę i inne podmioty, na zdolnościach lub sytuacji których polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22 a ustawy Pzp oraz przez podwykonawców, należy zamieścić na Platformie, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym w sposób opisany w szczegółowej instrukcji korzystania z Platformy – załącznik nr 6 do SIWZ. 7. Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 5, należy zamieścić na Platformie w sposób opisany w szczegółowej instrukcji korzystania z Platformy – załącznik nr 6 do SIWZ, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 8. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie elektronicznej. 9. Złożenie oferty wraz z załącznikami następuje poprzez polecenie „Złóż ofertę". 10. Potwierdzeniem prawidłowo złożonej Oferty jest komunikat systemowy „Oferta złożona poprawnie” oraz wygenerowany raport ofert z zakładki „Oferty”. 11. O terminie złożenia Oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie. 12. Po zapisaniu, plik jest w Systemie zaszyfrowany. Jeśli Wykonawca zamieścił niewłaściwy plik, może go usunąć zaznaczając plik i klikając polecenie „usuń". 13. Wykonawca składa ofertę w formie zaszyfrowanej, dlatego też Oferty nie są widoczne do momentu odszyfrowania ich przez Zamawiającego. Ich treść jest dostępna w raporcie oferty generowanym z zakładki „oferty”. 14. Wykonawca, za pośrednictwem Platformy może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. W przypadku wycofania oferty należy w zakładce4 „OFERTY” zaznaczyć ofertę, a następnie wybrać polecenie „wycofaj ofertę”. Sposób dokonywania zmiany lub wycofania określony jest w szczegółowej instrukcji korzystania z Platformy – załącznik nr 6 do SIWZ. 15. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty (załączników).

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Dodatkowe doświadczenie rzeźbiarza w wykonywaniu rzeźb lub płaskorzeźb w technice odlewów 20,00
Dodatkowe doświadczenie konserwatora zabytków w wykonywaniu prac rekonstrukcyjnych 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Szczegółowe warunki, na których Zamawiający zawrze umowę w sprawie udzielenia zamówienia publicznego określone zostały w ogólnych warunkach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian treści umowy. Warunki zmiany umowy, szczegółowo określono w ogólnych warunkach umowy - załącznik nr 2 do SIWZ. 1. Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, mogą wynikać z następujących okoliczności: a) zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy, b) zmiany osoby wykonującej przedmiot zamówienia wskazanej w wykazie osób, które będą brały udział w wykonaniu zamówienia, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub innych uzasadnionych okoliczności, c) za zgodą Zamawiającego, zmiana terminu wykonania z powodu okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę, d) zaistnieją zdarzenia siły wyższej, w tym warunków pogodowych, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań (strony mogą wówczas ustalić odpowiednio zmieniony termin wykonania przedmiotu umowy), e) w przypadkach określonych w art. 144 ust. 1 pkt. 2-6 Pzp.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-10-15, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Wykonawcy zagraniczni: 1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdziale VII zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym z względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów. 2. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp, składa informację z odpowiedniego rejestru, albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny, kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę infrastruktury technicznej pod eventy plenerowe 2 hale namiotowe
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania17-12-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę infrastruktury technicznej pod eventy plenerowe 2 hale namiotowe. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI