Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zawarcie umowy ramowej na 18 miesięcy na pielęgnację oraz wycinkę drzew i krzewów rosnących na terenie Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Szczecinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Terenowy w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bronowicka 41
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 71-012
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.szczecin@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa osoba prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa, wsparcie rolnictwa, aktywna polityka rolna, rozwój obszarów wiejskich
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Umowy ramowej
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zawarcie umowy ramowej na 18 miesięcy na pielęgnację oraz wycinkę drzew i krzewów rosnących na terenie Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Szczecinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-61a2cbba-dfb7-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00108718
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009888/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Usługi wycinania drzew
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.17.) Tryb zawarcia umowy ramowej wraz z podstawą prawną
Umowa ramowa udzielana jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 311 ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami znajdują się w rozdziale 12 SWZ -https://kowr.eb2b.com.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale 12 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.13. Zamawiający przewiduje pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych danych potrzebnych do sporządzenia ofert dostosowanych do wymagań danego zamówienia: Nie
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zawarty w rozdziale 25 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zawarty w rozdziale 25 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZC.WOP.260.14.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie częściowe A
POWIAT ŁOBESKI i GOLENIOWSKI
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na pielęgnacji i wycince drzew oraz krzewów rosnących na nieruchomościach będących w Zasobie WRSP - Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa OT KOWR w Szczecinie, utylizacji drewna, uporządkowaniu terenu po pracach oraz zastąpieniu usuniętych drzew nowymi nasadzeniami, a także usuwanie drzew w trybie awaryjnym. Ponadto
Wykonawca zobowiązany będzie do odkupienia i zagospodarowania we własnym zakresie pozyskanego z wycinki drewna, na podstawie protokołu obmiaru sporządzonego przez pracownika KOWR OT w Szczecinie.
4.2.5.) Wartość części: 67106,88 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211600-8 - Sadzenie drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie awaryjne
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie częściowe B
POWIAT MYŚLIBORSKI, PYRZYCKI,GRYFIŃSKI, POLICKI, miasto Szczecin
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na pielęgnacji i wycince drzew oraz krzewów rosnących na nieruchomościach będących w Zasobie WRSP - Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa OT KOWR w Szczecinie, utylizacji drewna, uporządkowaniu terenu po pracach oraz zastąpieniu usuniętych drzew nowymi nasadzeniami, a także usuwanie drzew w trybie awaryjnym. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do odkupienia i zagospodarowania we własnym zakresie pozyskanego z wycinki drewna, na podstawie protokołu obmiaru sporządzonego przez pracownika KOWR OT w Szczecinie.
4.2.5.) Wartość części: 274275,66 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211600-8 - Sadzenie drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie awaryjne
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie częściowe E
PRACE OBJĘTE OCHRONĄ KONSERWATORA ZABYTKÓW Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na pielęgnacji i wycince drzew oraz krzewów rosnących na nieruchomościach będących w Zasobie WRSP - Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa OT KOWR w Szczecinie, utylizacji drewna, uporządkowaniu terenu po pracach oraz zastąpieniu usuniętych drzew nowymi nasadzeniami, a także usuwanie drzew w trybie awaryjnym. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do odkupienia i zagospodarowania we własnym zakresie pozyskanego z wycinki drewna, na podstawie protokołu obmiaru sporządzonego przez pracownika KOWR OT w Szczecinie
4.2.5.) Wartość części: 68119,92 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211600-8 - Sadzenie drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: CZas reakcji na zgłoszenie awaryjne
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż :- na zad. cz. A 40.000,00 zł
- na zad. cz. B 100.000,00 zł
- na zad. cz. E 40.000,00 zł. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie, lub jeden wykonawca w całości.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a) dysponuje co najmniej dwiema osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie
z zakresu pracy z użyciem pilarki zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (załącznik nr 6 do SWZ),
W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie częściowe wykonawca na każde zadanie częściowe może wskazać te same osoby.
Osoby wskazane w ofercie muszą brać udział w realizacji umowy wykonawczej, o ile zakres umowy będzie wymagał osób z powyższymi kwalifikacjami.
Powyższy warunek dotyczy zadań częściowych A, B i E
b) dysponuje co najmniej jedną osobą, która zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej będzie pełniła funkcję koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników wykonujących prace związane z wycinką i pielęgnacją drzew (załącznik nr 6 do SWZ)
W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie częściowe wykonawca na każde zadanie częściowe może wskazać tę samą osobę.
Osoby wskazane w ofercie muszą brać udział w realizacji umowy wykonawczej, o ile zakres umowy będzie wymagał osób z powyższymi kwalifikacjami.
Powyższy warunek dotyczy zadań częściowych A, B i E
c) dysponuje co najmniej jedną osobą do kierowania pracami konserwatorskimi oraz pracami restauratorskimi, prowadzonymi przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, których program obejmuje zajęcia lub grupy zajęć umożliwiające nabycie wiedzy i umiejętności w tym zakresie, oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru, lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury, zgodnie z art. 37b ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (załącznik nr 6 do SWZ).
Osoba wskazana w ofercie musi brać udział w realizacji umowy wykonawczej, o ile zakres umowy będzie wymagał osób z powyższymi kwalifikacjami.
Powyższy warunek dotyczy zadania częściowego E.
d) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na wycince drzew, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane; a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – składa oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (załącznik nr 7 do SWZ).
Za jedną usługę Zamawiający uzna prace polegające na wycince drzew, o wartości nie mniejszej niż 10.000,00 zł brutto.
W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie częściowe wykonawca na każde zadanie częściowe może wykazać te same usługi.
Powyższy warunek dotyczy zadań częściowych A i B.
e) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na wycince drzew, które obejmują swoim zakresem wycinkę drzew na nieruchomościach objętych ochroną konserwatora zabytków, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane; a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – składa oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (załącznik nr 7 do SWZ). Za jedną usługę Zamawiający uzna prace polegające na wycince drzew, o wartości nie mniejszej niż 10.000,00 zł brutto.
Powyższy warunek dotyczy zadania częściowego E.
f) posiada odpowiedni potencjał techniczny:
1. pilarki spalinowe –minimum 2 sztuki
2. specjalne maszyny przeznaczone do karczowania pni, np. frezarki – minimum 1 sztuka, rębak – minimum 1 sztuka
3. sekatory – minimum 3 sztuki
4. liny, pasy – minimum 5 sztuk
5. drabiny –minimum 2 sztuki
6. rusztowania – minimum 1 komplet
7. wysięgnik koszowy do prac wysokościowych
8. koparki lub koparko-ładowarki lub ciągniki ze specjalnym osprzętem do prowadzenia prac związanych z usuwaniem drzew.
W celu realizacji zamówienia wykonawca musi mieć dostępny sprzęt, narzędzia oraz środki transportowe, w minimalnej wskazanej wyżej ilości (załącznik nr 8 SWZ).W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie. Powyższy warunek dotyczy zadań częściowych A , B i E.