Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wylesienie pod drogę ekspresową S19 w Nadleśnictwie Dukla w roku 2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Dukla
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370014604
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Popardy 44
1.5.2.) Miejscowość: Równe
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-451
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 134373950
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dukla@krosno.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dukla.krosno.lasy.gov.pl/witamy
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wylesienie pod drogę ekspresową S19 w Nadleśnictwie Dukla w roku 2023
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8f2d2823-6e59-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00452395
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji
oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), niniejszym określa wymagania techniczne umożliwiające
korzystanie z udostępnianej przez Zamawiającego Platformy , https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według
czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Nadleśnictwo Dukla reprezentowane przez Nadleśniczego Zbigniewa Żywiec, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania
danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem dukla@krosno.lasy.gov.pl lub
zbigniew.zywiec@krosno.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem +48 668 115 498 Zamawiający nie powołał Inspektora Ochrony
Danych Osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.18.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 156954,46 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28
września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 672 – „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu
pozyskania i zrywki drewna. Są to prace związane z wycinką drzew i krzewów na terenie, na którym będzie
realizowana inwestycja drogowa p.n.:
- „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Dukla (bez węzła) - Barwinek (granica państwa) długości około 18,2 km”. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków
Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o
szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg
publicznych (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 162) oraz decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia;
- „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce
Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) dł. ok. 10,1 km”.
Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków
Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o
szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg
publicznych oraz decyzji o zezwoleniu na realizację budowy drogi ekspresowej S19 („decyzja ZRID”).
Termin wykonania zamówienia: 1 miesiąc liczony od daty udzielenia zamówienia
(zawarcia umowy).
1) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny
Nadleśnictwa Dukla - teren leśnictwa Franków;
2) Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia będzie się
odbywała na obszarze przeznaczonym pod budowę drogi ekspresowej S19 w
obrębach ewidencyjnych Zboiska i Dukla w Gminie Dukla. Pas wycinki
drzew został wyznaczony w terenie drewnianymi palikami - lokalizacja wg
załącznika mapowego - zał. 2.3.4. Lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac
wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy zostanie określona w Zleceniu, o
którym mowa w pkt 3.3. ppkt 1);
3) Postanowienia pkt 7 - 9 nie uchybiają uprawnieniom Zamawiającego
wynikającym z wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego (Załącznik nr
11 do SWZ);
4) Z uwagi na warunki terenowe wykorzystanie maszyn wielooperacyjnych w
niesprzyjających warunkach pogodowych może mieć ograniczone
zastosowanie. Ocena sytuacji w terenie prowadzenia prac należy do
Wykonawcy. Zamawiający nie ogranicza możliwości stosowania ciężkiego
sprzętu. Zamawiający zastrzega, że wykorzystanie ciężkiego sprzętu nie może
prowadzić do zniszczeń w otaczającym drzewostanie co dotyczy zarówno
samego drzewostanu jak i infrastruktury, np. szlaków zrywkowych, dróg,
placów składowych itp. W razie wystąpienia takich szkód Wykonawca jest
zobowiązany naprawić je własnym staraniem i na własny koszt przywracając
stan pierwotny lub dokonać zapłaty równowartości rynkowej tego rodzaju prac;
4.2.5.) Wartość części: 22594,32 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 77200000-2 - Usługi leśnictwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77210000-5 - Usługi pozyskiwania drewna
77211100-3 - Usługi cięcia drewna
77211200-4 - Transport dłużyc na terenie lasów
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
77230000-1 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych, o których
mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp.
2. Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku
do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu
ofertowego stanowiącego część Oferty („Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same
(analogiczne) prace, jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z
pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru
Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych
w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część
Oferty.
3. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie
przekraczała 30 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 projektu
umowy stanowiącego Załącznik nr 11 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac
zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe
poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.
4. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a
Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
5. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia
konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia
w następstwie przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź
związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej, (2) zmian na rynku
sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub
publicznych, (3)innych okoliczności niezależnych od Zamawiającego a niezbędnych do
wylesienia pod drogę S19.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:
Cena – 100 %
2. Sposób obliczania punktów:
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 100 % x 100 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do
przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów.
4. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie,
Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert
dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28
września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 672 – „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu
pozyskania i zrywki drewna. Są to prace związane z wycinką drzew i krzewów na terenie, na którym będzie
realizowana inwestycja drogowa p.n.:
- „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Dukla (bez węzła) - Barwinek (granica państwa) długości około 18,2 km”. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków
Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o
szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg
publicznych (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 162) oraz decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia;
- „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce
Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) dł. ok. 10,1 km”.
Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków
Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o
szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg
publicznych oraz decyzji o zezwoleniu na realizację budowy drogi ekspresowej S19 („decyzja ZRID”).
Termin wykonania zamówienia: 1 miesiąc liczony od daty udzielenia zamówienia
(zawarcia umowy).
1) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny
Nadleśnictwa Dukla - teren leśnictwa Folusz;
2) Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia będzie się
odbywała na obszarze przeznaczonym pod budowę drogi ekspresowej S19 w
obrębie ewidencyjnym Trzciana w Gminie Dukla. Pas wycinki
drzew został wyznaczony w terenie drewnianymi palikami - lokalizacja wg
załącznika mapowego - zał. 2.3.4. Lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac
wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy zostanie określona w Zleceniu, o
którym mowa w pkt 3.3. ppkt 1);
3) Postanowienia pkt 7 - 9 nie uchybiają uprawnieniom Zamawiającego
wynikającym z wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego (Załącznik nr
11 do SWZ);
4) Z uwagi na warunki terenowe wykorzystanie maszyn wielooperacyjnych w
niesprzyjających warunkach pogodowych może mieć ograniczone
zastosowanie. Ocena sytuacji w terenie prowadzenia prac należy do
Wykonawcy. Zamawiający nie ogranicza możliwości stosowania ciężkiego
sprzętu. Zamawiający zastrzega, że wykorzystanie ciężkiego sprzętu nie może
prowadzić do zniszczeń w otaczającym drzewostanie co dotyczy zarówno
samego drzewostanu jak i infrastruktury, np. szlaków zrywkowych, dróg,
placów składowych itp. W razie wystąpienia takich szkód Wykonawca jest
zobowiązany naprawić je własnym staraniem i na własny koszt przywracając
stan pierwotny lub dokonać zapłaty równowartości rynkowej tego rodzaju prac;
4.2.5.) Wartość części: 134360,14 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 77200000-2 - Usługi leśnictwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77210000-5 - Usługi pozyskiwania drewna
77211100-3 - Usługi cięcia drewna
77211200-4 - Transport dłużyc na terenie lasów
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
77230000-1 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych, o których
mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp.
2. Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku
do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu
ofertowego stanowiącego część Oferty („Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same
(analogiczne) prace, jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z
pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru
Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych
w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część
Oferty.
3. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie
przekraczała 30 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 projektu
umowy stanowiącego Załącznik nr 11 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac
zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe
poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.
4. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a
Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
5. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia
konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia
w następstwie przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź
związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej, (2) zmian na rynku
sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub
publicznych, (3)innych okoliczności niezależnych od Zamawiającego a niezbędnych do
wylesienia pod drogę S19.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:
Cena – 100 %
2. Sposób obliczania punktów:
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 100 % x 100 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do
przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów.
4. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie,
Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert
dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają
wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału
w postępowaniu.
2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w
postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania
tego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania
tego warunku udziału w postępowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania
warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji
ekonomicznej.
Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli
Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową mniejszą niż:
I) dla Pakietu nr 01: 5 000 zł
II) dla Pakietu nr 02: 30 000 zł
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za
spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat
liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert
(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie) zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku
będzie uwzględniana wartość zrealizowanej części przedmiotu
umowy), na podstawie jednej lub większej ilości umów, usługi z
zakresu pozyskania drewna na łączną kwotę brutto nie mniejszą niż:
I) dla Pakietu nr 01: 50 000 zł
II) dla Pakietu nr 02: 100 000 zł
przy czym: (a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich Wykonawców
powinien wykazać usługi z zakresu pozyskania drewna o wartości
stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w
treści niniejszego warunku, (b) w przypadku polegania na
doświadczeniu podmiotów udostępniających zasoby, co najmniej
jeden z takich podmiotów lub Wykonawca (a w przypadku
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co
najmniej jeden z takich Wykonawców) powinien wykazać usługi z
zakresu pozyskania drewna o wartości stanowiącej co najmniej 50%
łącznej wartości usług wymaganej w treści niniejszego warunku,
b) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie
uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub
będzie dysponować:
I) dla Pakietu nr 01:
- co najmniej 1 szt. ciągników zrywkowych lub ciągników
przystosowanych do zrywki drewna,
- co najmniej 1 szt. przyczep samozaładowczych,
lub
- co najmniej 1 szt. ciągników zrywkowych lub ciągników
przystosowanych do zrywki drewna,
- co najmniej 1 szt. maszyn leśnych typu forwarder.
II) dla Pakietu nr 02:
- co najmniej 2 szt. ciągników zrywkowych lub ciągników
przystosowanych do zrywki drewna,
- co najmniej 1 szt. przyczep samozaładowczych,
lub
- co najmniej 1 szt. ciągników zrywkowych lub ciągników
przystosowanych do zrywki drewna,
- co najmniej 1 szt. maszyn leśnych typu forwarder.
c) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca
wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
- osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie
dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia
Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie
bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z
zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141) lub
posiadające odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie
poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im
uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii
Europejskiej;
I) dla Pakietu nr 01 - co najmniej 1 osoba
II) dla Pakietu nr 02 - co najmniej 2 osoby
- osobami do obsługi ciągników zrywkowych i maszyn leśnych typu
forwarder
I) dla Pakietu nr 01 - co najmniej 1 osoba
II) dla Pakietu nr 02 - co najmniej 2 osoby
3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie
zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w
dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 9.
4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może
podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu
określone w pkt 5.2. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z
zastrzeżeniem, warunku opisanego w pkt 5.2. ppkt 4) lit. a) dotyczącego
minimalnego poziomu procentowego (50 %) wartości usług jakie mają być zrealizowane przez jeden podmiot w ramach posiadanego doświadczenia. Działając
na podstawie art. 117 ust. 1 PZP, w odniesieniu do warunku udziału w
postępowaniu opisanego w pkt 5.2. ppkt 4) lit. a), Zamawiający wymaga, aby w
przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co
najmniej jeden z takich wykonawców wykazał usługi z zakresu pozyskania i zrywki
drewna, zagospodarowania lasu o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej
wartości usług wymaganej w treści tego warunku.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą
polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 5.2. ppkt 4)
lit a) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy.
6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych
podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem, że w przypadku
powoływania się na zasoby podmiotu udostępniającego zasoby celem wykazania
spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia, warunek
określony w pkt 5.2. ppkt 4) lit a) SWZ, co najmniej jeden z takich podmiotów lub
wykonawca (a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia - co najmniej jeden z takich wykonawców) powinien wykazać usługi z
zakresu pozyskania i zrywki drewna, o wartości stanowiącej co najmniej 50%
łącznej wartości usług wymaganej w treści tego warunku.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów
udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
8. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające
zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez
Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt
5.2. ppkt 4) SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy
wykluczenia, które zostały przewidziane w pkt 6.1. i 6.2. SWZ względem
Wykonawcy.
9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie
potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby
Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot
innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki
udziału w postępowaniu.
10. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na
zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie
składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby.
11. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,
musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, faktycznie będzie
dysponował zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając ich
zobowiązanie do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji zamówienia (przykładowy wzór zobowiązania stanowi zał. nr 5 do
SWZ).
12. Podane przez Wykonawcę lub przez podmiot udostępniający zasoby, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wartości zrealizowanych robót budowlanych w walutach innych niż złoty polski (PLN) będą
przeliczane na PLN w oparciu o średni kurs NBP obowiązujący w dniu publikacji
ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w tym dniu kurs danej waluty nie był ogłaszany w
NBP, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed dniem publikacji ogłoszenia o
zamówieniu. Tabele kursów walut dostępne są pod następującym adresem
internetowym:
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Zamawiający żąda:
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 275), z innym
wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
(wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ);
b) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w Oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w:
i. art. 108 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP,
ii. art. 108 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP,
iii. art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
iv. art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP , dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka
zapobiegawczego oraz tytułem środka karnego lub środka zabezpieczającego,
v. art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie
konkurencji,
vi. art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP,
vii. art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, w tym również odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat
lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170),*
viii. art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp,
ix. art. 109 ust. 1 pkt 5, pkt 7-10 ustawy Pzp
x. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 r., poz. 835).(wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr
10 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na
ofertę Wykonawcy składają się:
1) Formularz oferty, sporządzony zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SWZ
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez
Zamawiającego odpowiednio w rozdziale 6 ust. 1, ust. 2 i ust. 9 oraz w rozdziale 5 ust. 2 ppkt. 4 ) SWZ. Oświadczenie to stanowić
będzie dowód, potwierdzający brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert,
tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr
4 do SWZ).
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej, musi złożyć z osobna każdy z Wykonawców. Oświadczenia te mają
potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem o
niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, także oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego
podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (wzór
oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ),
4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, ma obowiązek złożyć wraz z ofertą
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji zamówienia” lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, powinno potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z
podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy
wykonywaniu zamówienia;
Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać, czego
dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane.
5) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Wykonawca ma
obowiązek złożyć odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
6) Jeżeli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego
zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby, działa osoba, której umocowanie do jego
reprezentowania nie wynika z powyższych dokumentów, należy złożyć pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający
umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby.
Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale w formie elektronicznej lub w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu
sporządzonego w postaci papierowej (elektronicznej kopii), poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę albo
notarialnie.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Zamawiający nie przewiduje obowiązku przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej
lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.
2. Zamawiający nie przewiduje przedstawiania przez Wykonawców ofert wariantowych.
3. Zamawiający nie przewiduje żądania składania przedmiotowych środków dowodowych.
4. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia z Wykonawcą w walutach obcych.
5. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji
elektronicznej.
6. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
7. Zamawiający nie określa oraz nie nakłada do Wykonawcę osobistego wykonania
kluczowych części przedmiotu zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej dla Pakietu nr 02 - 2 000 zł.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać
nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków,
o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku
następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.
2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego w banku BGŻ BNP Paribas S.A. nr rachunku: 72 2030 0045 1110
0000 0025 2270 z dopiskiem: „Wadium usługa wycinki pod S19 pakiet nr …..”
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie
zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w
pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji
ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa
w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze
pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą,
zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w
okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2.
ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci
elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób
upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną
część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie
wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie
utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży
wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) PZP
zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) PZP.
7. Treść wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w
pkt 2. ppkt 2)-4) SWZ musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej
udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona
gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i
nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie
Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
Zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których
mowa w pkt 2. ppkt 2)-3) SWZ zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że
Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w
imieniu innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności
gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do
Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione (zob. wyrok
Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 czerwca 2020 r. sygn. akt KIO 662/20; wyrok
Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 czerwca 2020 r., sygn. akt KIO 970/20; wyrok
Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 lipca 2020 r., sygn. akt KIO 1183/20, uchwała
Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 marca 2021 r., sygn. akt KIO/KD 6/21).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może
podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu
określone w pkt 5.2. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z
zastrzeżeniem, warunku opisanego w pkt 5.2. ppkt 4) lit. a) dotyczącego
minimalnego poziomu procentowego (50 %) wartości usług jakie mają być zrealizowane przez jeden podmiot w ramach posiadanego doświadczenia. Działając na podstawie art. 117 ust. 1 PZP, w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu opisanego w pkt 5.2. ppkt 4) lit. a), Zamawiający wymaga, aby w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich wykonawców wykazał usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna, zagospodarowania lasu o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w treści tego warunku.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 5.2. ppkt 4) lit a) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych
podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem, że w przypadku
powoływania się na zasoby podmiotu udostępniającego zasoby celem wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia, warunek określony w pkt 5.2. ppkt 4) lit a) SWZ, co najmniej jeden z takich podmiotów lub wykonawca (a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej jeden z takich wykonawców) powinien wykazać usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna, o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w treści tego warunku.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 5.2. ppkt 4) SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane w pkt 6.1. i 6.2. SWZ względem Wykonawcy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
8. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, faktycznie będzie dysponował zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając ich zobowiązanie do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (przykładowy wzór zobowiązania stanowi zał. nr 5 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera projekt umowy stanowiący Załącznik nr 11 do SWZ.
Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-27 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-27 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
19.1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu
zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez
Zamawiającego przepisów PZP, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale
IX PZP tj. odwołanie i skarga do sądu. Postępowanie odwoławcze uregulowane zostało
w przepisach art. 506-578 PZP, a postępowanie skargowe w przepisach art. 579-590
PZP.
19.2. Odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami PZP czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której
Zamawiający był obowiązany na podstawie PZP;
3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na
podstawie PZP, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.
19.3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołujący przekazuje
Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo w postaci
elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie
pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on
zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że
Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego
wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed
upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
19.4. Odwołanie wnosi się w terminie: (a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności
Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została
przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, (b) 15 dni od dnia
przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. (a).
19.5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie
zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od
dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub
zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.
19.6. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 19.4. i 19.5 SWZ wnosi się w
terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności
można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego
wniesienia.
19.7. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej, o którym mowa w art. 519 ust. 1 PZP, stronom oraz uczestnikom
postępowania przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w
Warszawie - sądu zamówień publicznych. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej
Izby Odwoławczej lub postanowienia Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym
mowa w art. 519 ust. 1 PZP, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy
z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz.896 z późn.
zm.), jest równoznaczne z jej wniesieniem.