Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie zabiegów ochrony czynnej w ekosystemach nieleśnych w Biebrzańskim Parku Narodowym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: BIEBRZAŃSKI PARK NARODOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200667985
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 8
1.5.2.) Miejscowość: Osowiec-Twierdza
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-110
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@biebrza.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.biebrza.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa osoba prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie zabiegów ochrony czynnej w ekosystemach nieleśnych w Biebrzańskim Parku Narodowym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7521741d-6472-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00457489
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00120895/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.1 Wykonanie zabiegów ochrony czynnej w O.O. Basenu Górnego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7521741d-6472-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) – dalej jako „rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych”.
4. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
5. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
6. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
8. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
9. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), Zamawiający informuje, że :
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Biebrzański Park Narodowy, reprezentowany przez Dyrektora, z siedzibą w Osowcu-Twierdzy 8, 19-110 Goniądz, kontakt tel. 85 7383000 lub e-mail: sekretariat@biebrza.org.pl,
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, kontakt email: iod@biebrza.org.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą operatorzy pocztowi, przewoźnicy, bank, serwis oprogramowania
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa,
a w szczególności zgodnie z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej z dnia 29 sierpnia 1997 r.
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2 00-193 Warszawa, gdy uzna Pan/Pani, że dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy.
9) dane osobowe mogą być ujawniane wykonawcom oraz osobom zainteresowanym, a także podmiotom przetwarzającym dane na podstawie zawartych umów powiązanych z przedmiotem niniejszego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.26.24.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa „Wykonanie zabiegów ochrony czynnej w ekosystemach nieleśnych w Biebrzańskim Parku Narodowym”.
2. W ramach realizacji zamówienia należy wykonać zabiegi ochrony czynnej w obrębie nieruchomości gruntowych będących we władaniu Biebrzańskiego Parku Narodowego, położonych na terenie gminy Lipsk (obręb Lipsk) w województwie podlaskim.
2. Cel przeprowadzenia zabiegów ochronnych:
Wykonanie zabiegów ochronnych ma przede wszystkim na celu ochronę przyrody w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U z 2022 r. poz. 916 ze zm.).
3. Celem zabiegów ochronnych polegających na koszeniu runi, wycinaniu odrośli drzew i krzewów, koszeniu trzciny (Phragmites L.) na torfowiskach jest powstrzymanie sukcesji i eliminacja gatunków mających negatywny wpływ na szatę roślinną oraz utrzymanie i ochrona cennych zbiorowisk roślinnych, w tym siedlisk Natura 2000: torfowiska alkaliczne (kod 7230) i do nich nawiązujących oraz związanych z nimi gatunków mchów, roślin naczyniowych, zwierząt.
4. Zakres zamówienia podstawowego:
Ręczne wykoszenie runi z wycięciem/usunięciem odrośli drzew i krzewów; w tym koszenie runi na przybliżonej powierzchni 6,28 ha, wycinanie odrośli na całej powierzchni zabiegów, oraz zbiór pozyskanej biomasy w stogi.
Maksymalna powierzchnia zabiegów wynosi 7,76 ha.
5. Zamawiający dopuszcza się wykonanie zabiegów w sposób mechaniczny, z wykorzystaniem lekkiego sprzętu dostosowanego do wrażliwego podłoża torfowisk przy wystąpieniu dogodnych warunków uwilgotnienia gruntu, umożliwiających dojazd i prace na powierzchni zabiegów bez uszkadzania podłoża, na wniosek Wykonawcy oraz po weryfikacji w terenie i akceptacji przez przedstawiciela Zamawiającego.
Na powierzchni zadania zalega biomasa z wcześniej realizowanych zabiegów ochronnych, której wywóz nie jest przedmiotem niniejszego postępowania. Biomasa powinna zostać wywieziona poza teren Biebrzańskiego Parku Narodowego najpóźniej do dnia 29 lutego 2024 r. na mocy nadal obowiązującej z Wykonawcą umowy nr 37/2020 z dnia 25.09.2020 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90721000-7 - Usługi związane z bezpieczeństwem środowiska
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp:
1) Prawo opcji dotyczy wskazania jednego z wariantów prac: wariant I – wywóz biomasy lub wariant II – złożenie biomasy w wyznaczonym miejscu, w pobliżu granicy działki, na której wykonywany był zabieg, opisanych szczegółowo w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
2) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zależności od występujących warunków hydrologiczno-glebowych na powierzchni zabiegów, tj. w szczególności niskich stanów wód i/lub mrozów, podczas których prace polegające na wywozie sprzętem mechanicznym pozyskanej biomasy (wariant I) lub przewiezieniu/przeniesieniu biomasy we wskazane miejsce składowania (wariant II) będą możliwe do wykonania bez uszkodzenia podłoża gruntowego. W przypadku wywozu (wariant I) biomasa zostanie zagospodarowana przez Wykonawcę we własnym zakresie, przy czym jeśli biomasa będzie składowana – należy ją składować w miejscu, do którego Wykonawca posiada prawo dysponowania nieruchomością na ten cel.
3) Zamawiający może zlecić realizację prawa opcji w dowolnym dniu od dnia zawarcia umowy, niezwłocznie po stwierdzeniu warunków wskazanych w pkt 2) do 14 dni przed upływem terminu realizacji umowy, tj. do dnia 15.02.2024 r. w zakresie wywozu biomasy (wariant I) lub złożenia jej w wyznaczonym miejscu (wariant II).
4) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w całości lub w części, tj. poprzez wskazanie powierzchni objętych umową: 1) na których biomasa (złożona w stogi) ma pozostać, 2) z których biomasa ma zostać wywieziona (wariant I) i/ lub złożona we wskazanym miejscu (wariant II).
5) Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy.
6) Skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego będzie skutkowało obowiązkiem wykonania przez Wykonawcę prac objętych prawem opcji w terminie realizacji określonym w rozdziale V SWZ i za wynagrodzeniem określonym wg rzeczywiście wykonanych prac.
7) Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania zamówienia opcjonalnego.
8) O zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnego oświadczenia.
9) W zakresie realizacji zamówienia objętego prawem opcji postanowienia Umowy stosuje się odpowiednio.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-02-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa „Wykonanie zabiegów ochrony czynnej w ekosystemach nieleśnych w Biebrzańskim Parku Narodowym”.
2. W ramach realizacji zamówienia należy wykonać zabiegi ochrony czynnej w obrębie nieruchomości gruntowych będących we władaniu Biebrzańskiego Parku Narodowego, położonych na terenie gminy Lipsk (obręb Lipsk) w województwie podlaskim.
2. Cel przeprowadzenia zabiegów ochronnych:
Wykonanie zabiegów ochronnych ma przede wszystkim na celu ochronę przyrody w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U z 2022 r. poz. 916 ze zm.).
3. Celem zabiegów ochronnych polegających na koszeniu runi, wycinaniu odrośli drzew i krzewów, koszeniu trzciny (Phragmites L.) na torfowiskach jest powstrzymanie sukcesji i eliminacja gatunków mających negatywny wpływ na szatę roślinną oraz utrzymanie i ochrona cennych zbiorowisk roślinnych, w tym siedlisk Natura 2000: torfowiska alkaliczne (kod 7230) i do nich nawiązujących oraz związanych z nimi gatunków mchów, roślin naczyniowych, zwierząt.
4. Zakres zamówienia podstawowego:
Ręczne wykoszenie runi z wycięciem/usunięciem odrośli drzew i krzewów oraz zbiór pozyskanej biomasy w stogi.
Maksymalna powierzchnia zabiegów wynosi 8,10 ha.
5. Zamawiający dopuszcza się wykonanie zabiegów w sposób mechaniczny, z wykorzystaniem lekkiego sprzętu dostosowanego do wrażliwego podłoża torfowisk przy wystąpieniu dogodnych warunków uwilgotnienia gruntu, umożliwiających dojazd i prace na powierzchni zabiegów bez uszkadzania podłoża, na wniosek Wykonawcy oraz po weryfikacji w terenie i akceptacji przez przedstawiciela Zamawiającego.
Na powierzchni zadania zalega biomasa z wcześniej realizowanych zabiegów ochronnych, której wywóz nie jest przedmiotem niniejszego postępowania. Biomasa powinna zostać wywieziona poza teren Biebrzańskiego Parku Narodowego najpóźniej do dnia 29 lutego 2024 r. na mocy nadal obowiązującej z Wykonawcą umowy nr 37/2020 z dnia 25.09.2020 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90721000-7 - Usługi związane z bezpieczeństwem środowiska
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp:
1) Prawo opcji dotyczy wskazania jednego z wariantów prac: wariant I – wywóz biomasy lub wariant II – złożenie biomasy w wyznaczonym miejscu, w pobliżu granicy działki, na której wykonywany był zabieg, opisanych szczegółowo w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
2) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zależności od występujących warunków hydrologiczno-glebowych na powierzchni zabiegów, tj. w szczególności niskich stanów wód i/lub mrozów, podczas których prace polegające na wywozie sprzętem mechanicznym pozyskanej biomasy (wariant I) lub przewiezieniu/przeniesieniu biomasy we wskazane miejsce składowania (wariant II) będą możliwe do wykonania bez uszkodzenia podłoża gruntowego. W przypadku wywozu (wariant I) biomasa zostanie zagospodarowana przez Wykonawcę we własnym zakresie, przy czym jeśli biomasa będzie składowana – należy ją składować w miejscu, do którego Wykonawca posiada prawo dysponowania nieruchomością na ten cel.
3) Zamawiający może zlecić realizację prawa opcji w dowolnym dniu od dnia zawarcia umowy, niezwłocznie po stwierdzeniu warunków wskazanych w pkt 2) do 14 dni przed upływem terminu realizacji umowy, tj. do dnia 15.02.2024 r. w zakresie wywozu biomasy (wariant I) lub złożenia jej w wyznaczonym miejscu (wariant II).
4) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w całości lub w części, tj. poprzez wskazanie powierzchni objętych umową: 1) na których biomasa (złożona w stogi) ma pozostać, 2) z których biomasa ma zostać wywieziona (wariant I) i/ lub złożona we wskazanym miejscu (wariant II).
5) Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy.
6) Skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego będzie skutkowało obowiązkiem wykonania przez Wykonawcę prac objętych prawem opcji w terminie realizacji określonym w rozdziale V SWZ i za wynagrodzeniem określonym wg rzeczywiście wykonanych prac.
7) Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania zamówienia opcjonalnego.
8) O zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnego oświadczenia.
9) W zakresie realizacji zamówienia objętego prawem opcji postanowienia Umowy stosuje się odpowiednio.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-02-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa „Wykonanie zabiegów ochrony czynnej w ekosystemach nieleśnych w Biebrzańskim Parku Narodowym”.
2. W ramach realizacji zamówienia należy wykonać zabiegi ochrony czynnej w obrębie nieruchomości gruntowych będących we władaniu Biebrzańskiego Parku Narodowego, położonych na terenie gminy Lipsk (obręb Lipsk) w województwie podlaskim.
2. Cel przeprowadzenia zabiegów ochronnych:
Wykonanie zabiegów ochronnych ma przede wszystkim na celu ochronę przyrody w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U z 2022 r. poz. 916 ze zm.).
3. Celem zabiegów ochronnych polegających na koszeniu runi, wycinaniu odrośli drzew i krzewów, koszeniu trzciny (Phragmites L.) na torfowiskach jest powstrzymanie sukcesji i eliminacja gatunków mających negatywny wpływ na szatę roślinną oraz utrzymanie i ochrona cennych zbiorowisk roślinnych, w tym siedlisk Natura 2000: torfowiska alkaliczne (kod 7230) i do nich nawiązujących oraz związanych z nimi gatunków mchów, roślin naczyniowych, zwierząt.
4. Zakres zamówienia podstawowego:
Ręczne wycinanie/usuwanie odrośli drzew i krzewów, wykoszenie trzciny Phragmites L.; w tym koszenie trzciny na powierzchni około 6,13 ha, wycinanie odrośli na całej powierzchni zabiegów – wraz ze zbiorem biomasy w stogi.
Maksymalna powierzchnia zabiegów wynosi 7,00 ha.
5. Zamawiający dopuszcza się wykonanie zabiegów w sposób mechaniczny, z wykorzystaniem lekkiego sprzętu dostosowanego do wrażliwego podłoża torfowisk przy wystąpieniu dogodnych warunków uwilgotnienia gruntu, umożliwiających dojazd i prace na powierzchni zabiegów bez uszkadzania podłoża, na wniosek Wykonawcy oraz po weryfikacji w terenie i akceptacji przez przedstawiciela Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90721000-7 - Usługi związane z bezpieczeństwem środowiska
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp:
1) Prawo opcji dotyczy wskazania jednego z wariantów prac: wariant I – wywóz biomasy lub wariant II – złożenie biomasy w wyznaczonym miejscu, w pobliżu granicy działki, na której wykonywany był zabieg, opisanych szczegółowo w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
2) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zależności od występujących warunków hydrologiczno-glebowych na powierzchni zabiegów, tj. w szczególności niskich stanów wód i/lub mrozów, podczas których prace polegające na wywozie sprzętem mechanicznym pozyskanej biomasy (wariant I) lub przewiezieniu/przeniesieniu biomasy we wskazane miejsce składowania (wariant II) będą możliwe do wykonania bez uszkodzenia podłoża gruntowego. W przypadku wywozu (wariant I) biomasa zostanie zagospodarowana przez Wykonawcę we własnym zakresie, przy czym jeśli biomasa będzie składowana – należy ją składować w miejscu, do którego Wykonawca posiada prawo dysponowania nieruchomością na ten cel.
3) Zamawiający może zlecić realizację prawa opcji w dowolnym dniu od dnia zawarcia umowy, niezwłocznie po stwierdzeniu warunków wskazanych w pkt 2) do 14 dni przed upływem terminu realizacji umowy, tj. do dnia 15.02.2024 r. w zakresie wywozu biomasy (wariant I) lub złożenia jej w wyznaczonym miejscu (wariant II).
4) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w całości lub w części, tj. poprzez wskazanie powierzchni objętych umową: 1) na których biomasa (złożona w stogi) ma pozostać, 2) z których biomasa ma zostać wywieziona (wariant I) i/ lub złożona we wskazanym miejscu (wariant II).
5) Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy.
6) Skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego będzie skutkowało obowiązkiem wykonania przez Wykonawcę prac objętych prawem opcji w terminie realizacji określonym w rozdziale V SWZ i za wynagrodzeniem określonym wg rzeczywiście wykonanych prac.
7) Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania zamówienia opcjonalnego.
8) O zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnego oświadczenia.
9) W zakresie realizacji zamówienia objętego prawem opcji postanowienia Umowy stosuje się odpowiednio.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-02-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XIV SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych we wstępnym oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w Rozdz. XIV SWZ (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie to składa każdy z Wykonawców;
2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy ZamPubl., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nie dotyczy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy Wykonawcy – formularz interaktywny udostępniony na platformie e-Zamówienia;
2. Wypełniony i podpisany formularz „Formularz cenowy” – według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ;
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 13 pkt. 13.4 SWZ – załącznik nr 4 do SWZ;
4. Wykazanie zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa zgodnie z Rozdziałem XI pkt 5 SWZ (jeżeli dotyczy);
5. Wykaz części zamówienia, które zostaną powierzone podwykonawcom (jeżeli dotyczy);
6. Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (dotyczy ofert wspólnych);
7. Dokument/-y, z których wynika prawo do podpisania Oferty; odpowiednie pełnomocnictwa zgodnie z Rozdziałem XI ust. 10 SWZ (jeżeli dotyczy).
8. Dowód wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie
1) Część I – 1 389,00 zł (słownie: jeden tysiąc trzysta osiemdziesiąt dziewięć złotych 00/100);
2) Część II – 1 450,00 zł (słownie: jeden tysiąc czterysta pięćdziesiąt złotych 00/100);
3) Część III – 1 260,00 zł (słownie: jeden tysiąc dwieście sześćdziesiąt złotych 00/100);
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy: 37 1130 1059 0017 3397 2620 0005 z dopiskiem: wadium w postępowaniu „Wykonanie zabiegów ochrony czynnej w ekosystemach nieleśnych w Biebrzańskim Parku Narodowym część nr…………”.
4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę nie jest warunkiem wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
4. Dokumenty, o których mowa w punkcie 2 ppkt. 2-4) muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, przy czym w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich.
5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w ich treści winien znajdować się zapis o tym, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zapłata musi nastąpić niezależnie od ewentualnych zastrzeżeń Wykonawcy i bez dochodzenia zasadności wezwania Zamawiającego.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu wraz z ofertą oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7. Okres ważności dokumentów wadialnych nie może być krótszy niż okres związania ofertą.
8. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
9. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w ich treści winien znajdować się zapis o tym, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zapłata musi nastąpić niezależnie od ewentualnych zastrzeżeń Wykonawcy i bez dochodzenia zasadności wezwania Zamawiającego.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do Oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XVI pkt 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ).
4. Dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umów w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tych umów, określone zostały w załącznikach nr 2a-2c do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-31 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-31 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-29
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający przewiduje, że do negocjacji ofert zaprosi w wykonawców, których oferty nie podlegały odrzuceniu, a których oferty spełniają w najwyższym stopniu kryteria oceny ofert
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin wykonania całości zamówienia dla wszystkich części:
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był realizowany od dnia podpisania umowy do 29 lutego 2024 roku, z podziałem na następujące etapy:
1) koszenie runi, wycinanie/usuwanie odrośli drzew i krzewów oraz koszenie trzciny: od dnia podpisania umowy do 15 listopada 2023 r.
2) zbiór w stogi pozyskanej biomasy – do 2 tygodni po skoszeniu, nie później niż do dnia 29 listopada 2023 r.
3) w przypadku skorzystania z prawa opcji: wariant I lub wariant II – nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r.