Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa wycinki drzew rosnących na terenie Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie wraz z frezowaniem pni oraz nabyciem drewna pozyskanego z wycinki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Lotnicza Akademia Wojskowa
1.3.) Oddział zamawiającego: Lotnicza Akademia Wojskowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 060059216
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dywizjonu 303 nr 35
1.5.2.) Miejscowość: Dęblin
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-521
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.pajurek@law.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wojsko-polskie.pl/law/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa wycinki drzew rosnących na terenie Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie wraz z frezowaniem pni oraz nabyciem drewna pozyskanego z wycinki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-976c9132-931a-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00063699
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
zamowienia.law.mil.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: zamowienia.law.mil.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z załacznikiem nr 5 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z załacznikiem nr 5 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Zp/tp/2/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa wycinki 45 szt. drzew rosnących na terenie zabytkowego zespołu pałacowo – parkowego w Dęblinie, ul. Dywizjonu 303 nr 35, 08-521 Dęblin, wpisanego do rejestru zabytków woj. lubelskiego.
Usługa obejmuje frezowanie pni oraz nabycie drewna pozyskanego z wycinki i drewna złomu z dnia 21.02.2022 r. uzyskanego w wyniku złamania klonu zwyczajnego na wysokości około 0,7 m, który objęty jest Decyzją na usuniecie 45 szt. drzew, wydaną przez Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca
najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach (zgodnie z SWZ)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji usługi w zakresie I etapu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wyznacza szczegółowy warunek w tym zakresie:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada:
a) dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi oraz pracami restauratorskimi, prowadzonymi przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru (zgodnie z art. 37 b Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst. jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 710 z późn. zm.).
Powyższa osoba powinna:
posiadać dyplom ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, których program obejmuje zajęcia lub grupy zajęć umożliwiających nabycie wiedzy i umiejętności zakresie kierowania pracami konserwatorskimi oraz pracami restauratorskimi, prowadzonymi przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru
posiadać dokument potwierdzający, po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, co najmniej 9-miesięczny udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru lub zatrudnienie przy tych pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru, realizowanych w muzeum będącym instytucją kultury
lub
w przypadku samodzielnego wykonywania prac o charakterze technicznym w zakresie,
o którym mowa w pkt a), posiadać świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom zawodowy albo dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe, w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni, albo przez co najmniej 9 miesięcy brać udział w tego rodzaju pracach prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru lub być zatrudnionym przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury
b) dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia:
do pracy pilarką mechaniczną w zawodzie drwal (pilarz) – operator pilarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141)
uprawnienia w zakresie bezpiecznej pracy na wysokości przy wycince drzew w różnych warunkach
Wymagany dokument
Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadających wymagane przez Zamawiającego uprawnienia w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
W terminie do 1 dnia od dnia zawarcia umowy, a przed przystąpieniem do realizacji usługi, Wykonawca zobowiązany jest do:
1) dostarczenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających uprawnienia i doświadczenie:
a) kierownika prac konserwatorskich oraz prac restauratorskich, prowadzonych przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru (zgodnie z art. 37 b Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst. jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 710 z późn. zm.) tj.:
dyplom ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, których program obejmuje zajęcia lub grupy zajęć umożliwiających nabycie wiedzy i umiejętności zakresie kierowania pracami konserwatorskimi oraz pracami restauratorskimi, prowadzonymi przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru – wymagana kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem
dokument potwierdzający, po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich co najmniej 9-miesięczny udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru lub zatrudnienie przy tych pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru, realizowanych w muzeum będącym instytucją kultury – wymagane oryginały dokumentów lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem
lub
- w przypadku samodzielnego wykonywania prac o charakterze technicznym
w zakresie, o którym mowa w pkt a), świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo dokument potwierdzający wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom zawodowy albo dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe, w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni, albo dokument potwierdzający co najmniej 9-miesięczny udział w tego rodzaju pracach prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru lub dokument potwierdzający zatrudnienie przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury – wymagane oryginały dokumentów lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem
2) dostarczenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających uprawnienia co najmniej 1 osoby bezpośrednio realizującej wycinkę drzew:
do pracy pilarką mechaniczną w zawodzie drwal (pilarz) – operator pilarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141),
w zakresie bezpiecznej pracy na wysokości przy wycince drzew w różnych warunkach
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadających wymagane przez Zamawiającego uprawnienia w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z paragrafem 14 wzoru umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-04 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zakupowa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-04 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni