Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa nowego ciągnika rolniczego w formie leasingu operacyjnego dla potrzeb TPN
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TATRZAŃSKI PARK NARODOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 122456180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kuźnice 1
1.5.2.) Miejscowość: Zakopane
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@tpn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tpn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa nowego ciągnika rolniczego w formie leasingu operacyjnego dla potrzeb TPN
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-286045e2-eb9e-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00130581
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011050/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Dostawa nowego ciągnika rolniczego w formie leasingu operacyjnego dla potrzeb TPN
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.malopolska.pl/tpnzakopane,m,343692,zamowienia-publiczne-powyzej-130-00000- zl.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://epuap.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
ich użyciuopisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
Wymaganiaszczegółowo zostały opisane w SWZ oraz załącznikach
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy RODO zostały opisane w SWZ oraz załącznikach
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zapisy RODO zostały opisane w SWZ oraz załącznikach
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/332/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 232000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. rzedmiotem zamówienia jest leasing operacyjny (w rozumieniu przepisów prawa polskiego) fabrycznie nowego ciągnika rolniczego na potrzeby służbowe TPN na okres trzech lat, spełniającego parametry techniczne oraz warunki użytkowe określone w załączniku nr 1 do SWZ.
2. Zamawiającemu przysługuje prawo wykupu każdego z pojazdów (wykup w wysokości 1%), a o skorzystaniu z tego uprawnienia zawiadomi Wykonawcę siedem dni przed wygaśnięciem umowy.
3. Każdy z pojazdów winien być objęty co najmniej 12 miesięczną okresem gwarancji, liczonej od dnia dostawy.
4. Dokładny opis gwarancji znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ
5. Opłata wstępna za leasing pojazdu winna wynosić 10 % ceny brutto.
6. Zamawiający sfinansuje ubezpieczenie pojazdów (AC i OC) niezależnie od zawartej umowy oraz dokona swobodnego wyboru ubezpieczyciela. Zamawiający zawrze ubezpieczenie AC na kwotę odpowiadającą sumie ustalonych w umowie rat leasingowych i wartości wykupu odpowiednio dla każdego roku.
7. Zamawiający pokryje koszty bieżących materiałów eksploatacyjnych jak też wymagających wymiany lub uzupełnienia w trakcie czynności serwisowych, niezbędnych do prawidłowej eksploatacji samochodów w całym okresie leasingu operacyjnego niezależnie od zawartej umowy, a Wykonawca wskaże punkt serwisowy, w którym będą serwisowane pojazdy.
8. Zamawiający pokryje koszty rejestracji samochodów po przez refakturowanie tej opłaty przez wykonawcę na Zamawiającego.
9. Do każdego produktu Wykonawca ma dołączyć katalog z dokładnym opisem proponowanego ciągnika, w którym będą podane wszystkie wymagane parametry podane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, wraz ze zdjęciami lub grafiką proponowanego produktu. W przypadku nie załączenia kart do oferty zamawiający wezwie Wykonawcę do ich uzupełnienia zgodnie z PZP
10. Warunki wykonania zamówienia oraz istotne postanowienia umowne zostały wyszczególnione w załączniku od nr 6 do SWZ – istotne postanowienia umowne
4.2.6.) Główny kod CPV: 16700000-2 - Ciągniki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 3. Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej dla każdego z zadań:
3.1. Kryterium nr 1: Cena – waga kryterium 60%
3.2. Kryterium nr 2: Okres gwarancji na dostarczany produkt - waga kryterium 20%
3.3. Kryterium nr 3: Termin dostawy produktu zamówienia- waga kryterium 20%
3.4. Zasady oceny kryteriów – opis sposobu obliczania punktacji:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na dostarczany produkt
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy produktu zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego udział mogą brać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:3.1.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał:
3.1.1.1. co najmniej jedną (1) dostawę (zrealizowaną w ramach jednej (1) umowy) polegającą na dostawie wraz z finansowaniem fabrycznie nowego ciągnika przez okres co najmniej dwunastu kolejnych miesięcy (niezależnie od marki i rodzaju).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych
nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
9. Do każdego produktu Wykonawca ma dołączyć katalog z dokładnym opisem proponowanego ciągnika, w którym będą podane wszystkie wymagane parametry podane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, wraz ze zdjęciami lub grafiką proponowanego produktu. W przypadku nie załączenia kart do oferty zamawiający wezwie Wykonawcę do ich uzupełnienia zgodnie z PZP5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
9. Do każdego produktu Wykonawca ma dołączyć katalog z dokładnym opisem proponowanego ciągnika, w którym będą podane wszystkie wymagane parametry podane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, wraz ze zdjęciami lub grafiką proponowanego produktu. W przypadku nie załączenia kart do oferty zamawiający wezwie Wykonawcę do ich uzupełnienia zgodnie z PZPSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,Zamawiający wymaga przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Wszelkie zmiany zawartej Umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. W przypadku zmian umowy spowodowanych zmianą przepisów prawa dotyczących opodatkowania, wystarczające jest zaakceptowanie zmiany treści umowy jednostronnym oświadczeniem Zamawiającego.2.Istotne zmiany Umowy, w stosunku do treści oferty Wykonawcy mogą dotyczyć:
1)warunków płatności, warunków finansowania
2)poszczególnych elementów dostawy,
3)wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki VAT,
4)terminu dostawy,
5)wprowadzenia, lub zmiany zabezpieczeń przedmiotu leasingu.
3.Zmiany, o których mowa w ust. 2 powyżej mogą być dokonane w przypadku:
1)wystąpienia przeszkód technicznych uniemożliwiających zastosowanie przyjętych w SIWZ, lub ofercie rozwiązań, w szczególności wycofania danego pojazdu, wyposażenia lub urządzenia z produkcji i zastąpienia go innym modelem,
2)wystąpienia zdarzeń losowych mających charakter siły wyższej, które uzasadniają wprowadzenie zmian do Umowy, przez co rozumie się: akty terroru, wojny wypowiedziane i niewypowiedziane, blokady, powstania, zamieszki, epidemie, osunięcia gruntu, trzęsienia ziemi, powodzie, wybuchy i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia, poza kontrolą którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła przewidzieć i zapobiec,
3)zmian przepisów prawa mających wpływ na realizację umowy,
4)braku możliwości ustanowienia zabezpieczeń wymaganych przez finansującego przedmiot zamówienia.
4.Strona wnioskująca o zmianę Umowy, przedkłada drugiej Stronie pisemne pod rygorem nieważności uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do Umowy.
5.Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę, z tym zastrzeżeniem, że żaden z powyższych zapisów nie obliguje Zamawiającego do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany a jedynie wprowadza taką możliwość.