Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zabezpieczenie budynku dawnego spichlerza w Osolinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Oborniki Śląskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935081
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Trzebnicka 1
1.5.2.) Miejscowość: Oborniki Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-120
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 71 310 35 19
1.5.8.) Numer faksu: 71 310 22 95
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oborniki@oborniki-slaskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki-slaskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zabezpieczenie budynku dawnego spichlerza w Osolinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4685acb7-75c3-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00009706
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002471/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Zabezpieczenie budynku dawnego spichlerza w Osolinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.oborniki-slaskie.pl/, https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniukomunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.Podpis zaufany – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa art. 3 pkt 14a ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j Dz.U.2020 poz. 346);Podpis osobisty – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa w art. z art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j Dz.U.2020 poz. 332).Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:a) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie .pdf zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES; b) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES;c) do składaniakwalifikowanego podpisu elektronicznego zaleca się stosowanie algorytmu SHA 2 (lub wyższego).
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. wsprawieochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnegoprzepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochroniedanych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.19.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 131103,75 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
II. ZAKRES ROBÓT OBJĘTYCH ZAMÓWIENIEM 1. Teren wokół budynku Uporządkowanie terenu. 2. Zasypanie betonowego zbiornika Istniejący w bezpośredniej bliskości betonowy zbiornik o wymiarach rzutu ~2,8x3,2 m, i głębokości ~1,0 m. 3. Odsłonięcie elewacjiCałkowite usunięcie porastających elewacje pnączy, a następnie skucie luźnych i uszkodzonych fragmentów tynku. 4. Parter 4.1 Podstemplowanie otworu drzwiowego 4.2. Podstemplowanie podciągu 4.3. Zdemontowanie warstwy wykończeniowej stropu 4.4. Nabicie nowych stopnic z płyty OSB 5. Piętro 5.1. Podstemplowanie belek stropu 5.2. Podstemplowanie projektowanej murłaty 5.3. Podstemplowanie nadproża okna 5.4. Przytwierdzić do podłogi płytę OSB 5.5. Nabicie nowych stopnic z płyty OSB 5.6. Zdemontowanie warstwy wykończeniowe stropu 5.7. Zbrusowanie podstawy słupa 5.8. Skotwienie belki stropowej z murem 5.9. Ściąg stalowy fi 25 mm 5.10. Ogniomury 6. DachProjektuje się wykonanie nowej konstrukcji dachu opartej i skotwionej bezpośrednio do istniejącego stropu nad piętrem. Jako główne elementy konstrukcji (murłaty oraz płatwie z podwalinami) przewiduje się użyć zdemontowane belki stropu nad poddaszem oraz krokwie. 7. Rynny i rury spustoweProjektuje się odprowadzenie wód z połaci dachu za pomocą rynien o średnicy 200 mm i rur spustowych o średnicy 150 mm wykonanych z blachy stalowej ocynkowanej. III. UWAGI OGÓLNE 1. Wygrodzenie terenu budowy.Zgodnie z ogólnymi przepisami BHP, teren prowadzonych prac budowlanych winien być wygrodzony w sposób, który jednoznacznie i trwale oddzieli teren prowadzonych prac wraz z przewidzianymi strefami niebezpiecznymi, miejscem na tymczasowe składowanie materiałów budowlanych oraz placami manewrowymi dla maszyn i załadunkowych oraz postojowymi samochodów lub uniemożliwi wejście na teren rozbiórki osobom postronnym. Ponadto teren prac należy oznakować tablicami ostrzegawczymi. Od chwili rozpoczęcia prac, przez cały czas ich trwania aż do ich zakończania, wymagane jest bezwzględnie zabezpieczenie terenu (szczególnie budynku) przed wejściem osób nieupoważnionych.2. Roboty rozbiórkowe2.1. Prace należy wykonywać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dn. 15 grudnia 1994r. w sprawie warunków i trybu postępowania przy rozbiórkach nie użytkowanych, zniszczonych lub niewykończonych obiektów budowlanych oraz udzielenia pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części (Dz.U. Nr 10 z 1995 r., poz. 47)2.2. Przyjęto, że roboty rozbiórkowe prowadzone będą metodą tradycyjną, tj. ręcznie z użyciem drobnego sprzętu (elektryczne młoty wyburzeniowe, piły do cięcia żelbetu, podnośniki, inne) oraz mechanicznie przy użyciu dźwigu i koparki. Gruz usuwany będzie na bieżąco. Rozebrane elementy budynku zostaną zgruzowane i rozdrobnione, sortowane i wywiezione poza teren nieruchomości do utylizacji. Przewiduje się częściowy odzysk na miejscu materiałów z rozbieranego obiektu - elementów drewnianych więźby oraz cegieł w celu uzupełnienia brakujących fragmentów ogniomurów.2.3. Podczas robót należy uniemożliwić przejścia i przejazdy w rejonie prowadzenia prac, jak również uniemożliwić penetrację terenu przez osoby postronne.2.4. Należy na bieżąco prowadzić dziennik budowy. W szczególności zapisy: ? kolejność i sposób wykonywania robót, ? protokólarne stwierdzenie czy ściany i elementy dachu oraz wszystkie części budynku, na których będą pracować robotnicy lub będą ustawione drabiny lub rusztowania mają dostateczną wytrzymałość, ? opis środków zabezpieczających użytych przy rozbiórce, ? opis okoliczności towarzyszących rozbiórce i mających wpływ na przebieg robót i bezpieczeństwo ludzi.2.5. Usuwanie jednego elementu nie powinno wywołać nieprzewidzianego spadania lub zwalania innego elementu.2.6. Jeżeli zachodzi możliwość przewrócenia części konstrukcji przez wiatr, to prowadzenie robót rozbiórkowych jest zabronione.2.7. Roboty rozbiórkowe należy prowadzić ręcznie przy użyciu narzędzi pneumatycznych oraz mechanicznie. Sprzęt ciężki i dźwigi należy użyć do demontażu elementów wielkogabarytowych, tj. drewnianych lub stalowych elementów dachu i stropów.2.8. Nie stosować metody wyburzeniowej polegającej na "zwalaniu" kolejnych elementów konstrukcyjnych, gdyż sąsiedztwo innych zabudowań wymaga prac demontażowych a nie wyburzeniowych.IV. INFORMACJE DODATKOWE1. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), żąda by kierownicy robót byli zatrudnieni przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę. 2. Przedstawiony wyżej opis ma charakter jedynie informacyjny. Dokładny zakres przedmiotu zamówienia określa załączona do SIWZ dokumentacja projektowa. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym do skalkulowania ceny ryczałtowej oferty. Zamawiający będzie żądał zastosowania do realizacji zamówienia materiałów w gatunku I, opatrzonych niezbędnymi świadectwami i dopuszczeniami do stosowania. Dokumenty dotyczące zastosowanych materiałów wykonawca będzie obowiązany przekazywać zamawiającemu przed ich wbudowaniem. Wszystkie roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. Wykonawca zobowiązany jest w czasie wykonywania robót będących przedmiotem zamówienia zapewnić na terenie objętym pracami należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP i przeciwpożarowych. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją zamówienia oraz wskutek innych działań osób zatrudnionych przez Wykonawcę.Koszty uzyskania wszystkich zezwoleń, zaświadczeń i innych niezbędnych opracowań pozostają po stronie Wykonawcy.UWAGA: Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia Zamawiającemu odstępstw od przyjętych rozwiązań technicznych i uzyskania jego zgody na wprowadzenie robót zamiennych.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wg kryteriów określonych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10