Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich w gabinecie Dyrektora Instytutu Ekspertyz Sądowych w budynku przy ul. Westerplatte 9 w Krakowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jann Sehna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 120877693
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Westerplatte 9
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-033
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 126185700
1.5.8.) Numer faksu: 124228900
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ies@ies.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ies.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich w gabinecie Dyrektora Instytutu Ekspertyz Sądowych w budynku przy ul. Westerplatte 9 w Krakowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1dca96d9-c835-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00082937
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011605/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Prace konserwatorskie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.gov.pl/web/ies/zamowienia-publiczne3, https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl, https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe określenie wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej zostały zawarte w rozdziale X SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w załączniku nr 16 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w załączniku nr 16 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AG.240.5.2021.BM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem postępowania jest wyłonienie Wykonawcy na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich pomieszczenia gabinetu Dyrektora Instytutu Ekspertyz Sądowych na parterze w budynku Zamawiającego przy ul. Westerplatte 9 w Krakowie, wpisanym do rejestru zabytków pod nr A-833, obejmujących odsłonięcie i konserwację wnętrza ze ścienną dekoracją malarską, sztukateriami( wraz z kotwieniem stropu w części północno-wschodniej) oraz zabytkową stolarką ze złocieniami. Projekt współfinansowany z Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45454100-5 - Odnawianie
92311000-4 - Dzieła sztuki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-10-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, spośród ważnych ofert złożonych w postępowaniu zgodnie z kryteriami oceny ofert zawartymi w rozdziale XVI SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji co najmniej 120 miesiecy i więcej
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika prac konserwatorskich
4.3.6.) Waga: 25
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100),
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
1) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał
co najmniej dwa odrębne zamówienia obejmujące swoim zakresem prace konserwatorskie polegające na odsłonięciu i konserwacji wnętrza ze ścienną dekoracją malarską, sztukateriami oraz złoconymi zabytkami drewnianymi w obiektach wpisanych do rejestru zabytków o wartości każdego z zamówień co najmniej 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) brutto,
2) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia o kwalifikacjach zawodowych:
a) kierownikiem prac konserwatorskich posiadającym odpowiednie kwalifikacje wynikające z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U z 2021 r. poz. 710). Kierownik prac konserwatorskich powinien posiadać co najmniej 10 letnie do-świadczenie zawodowe oraz powinien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert kierował realizacją co najmniej dwóch zamówień o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto, z których każde swoim zakresem obejmowało odsłonięcie i konserwację techniczną ściennej dekoracji malarskiej w obiektach wpisanych do rejestru zabytków (dodatkowo punktowane zgodnie z rozdz. XVI SWZ),
b) zespołem realizującym prace konserwatorskie składającym się z wykwalifikowanej kadry, posiadającej kwalifikacje zawodowe adekwatne
do przedmiotu zamówienia, tj.:
ba) jedną osobą posiadającą uprawnienia konserwatorskie w specjalizacji obejmującej konserwację i restaurację polichromii ściennych,
bb) jedną osobą posiadającą uprawnienia konserwatorskie w specjalizacji obejmującej konserwację i restaurację sztukatorskich i kamieniarskich elementów architektury.
Osoby te muszą posiadać co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe we wskazanych specjalizacjach. Przez „doświadczenie zawodowe” Zamawiający rozumie okres zatrudnienia (na podstawie umowy o pracę lub na podstawie umowy cywilnoprawnej) w podmiotach realizujących prace konserwatorskie związane z restauracją dzieł sztuki lub konserwacją zabytków, jeśli wykonywane przez daną osobę czynności były związane z tymi usługami.
c) Zamawiający nie dopuszcza łączenia kompetencji przez osoby wskazane pkt 2 lit. a oraz w pkt 2 lit. ba – 2.bb.
3. Zamawiający wymaga, aby do wykonania przedmiotu umowy był kierowany personel, którego wynagrodzenie za pracę jest równe lub przekracza obowiązującą w 2021 roku równowartość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub minimalnej stawki godzinowej, o których mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
a) Kosztorys ofertowy,
b) potwierdzenie wniesienia wadium, jeżeli wnoszone jest w innej formie, niż w pieniądzu,
c) oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 Pzp oraz w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7, 8, 9, 10 Pzp – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 lit. c, składa każdy z Wykonawców.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przyna-leżności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r.
o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wy-konawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdza-jącymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 8 i 9 do SWZ;
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wy-kluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 Pzp sporządzonej nie wcze-śniej
niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
4) aktualnego zaświadczenia naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego oraz wła-ściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubez-pieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zale-ga
z opłaceniem podatków i opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty za-ległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego or-ganu;
5) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowie-dzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związa-nej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100);
6) wykazu zrealizowanych zamówień zawierającego informacje pozwalające na po-twierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu opisanych w rozdz. VI ust. 2 pkt 4 ppkt 1 SWZ – stanowiącego załącznik nr 11 do SWZ;
7) dowodów określających czy usługi zawarte w „wykazie zrealizowanych zamó-wień” zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone. Dowodami są refe-rencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usłu-gi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charak-terze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumen-ty;
8) wykazu osób uczestniczących w realizacji zamówienia zawierający informacje pozwalające na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu opisanych w rozdz. VII ust. 2 pkt 4 ppkt 2 SWZ – stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ. Do wykazu Wykonawca obowiązany jest załączyć dowody z dokumen-tów potwierdzających kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe osób skiero-wanych do realizacji zamówienia.
9) oświadczenia, z którego wynika, który z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dysponuje doświadczeniem zawodowym wymaga-nym przez Zamawiającego oraz które prace konserwatorskie wykonają po-szczególni Wykonawcy – stanowiące załącznik nr 10 do SWZ.
(Dotyczy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami powinna być sporządzona przez Wykonawcę według treści postanowień niniejszej SWZ oraz według treści formularza oferty i jego załączników SWZ, w szczególności oferta winna zawierać:a) wypełniony i podpisany formularz oferty wraz z załącznikami (wypełnionymi i uzupełnionymi lub sporządzonymi zgodnie z ich treścią).
b) oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw) lub notarialnie poświadczoną kopię, o ile oferta będzie podpisana przez pełnomocnika [wymagane w szczególności, gdy ofertę składają podmioty występujące wspólnie (konsorcjum), a oferta nie jest podpisana przez wszystkich członków konsorcjum]. W tym przypadku, oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie poświadczonej kopii musi zostać złożony wraz z ofertą w formie elektronicznej (odrębny plik) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę udzielającą pełnomocnictwa lub notariusza, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę należy je skompresować do jednego pliku archiwum w formacie *.zip.
c) potwierdzenie wniesienia wadium, jeżeli wnoszone jest w innej formie, niż w pieniądzu,
d) kosztorys ofertowy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przez dokonanie przelewu bankowego na konto Zamawiającego NBP O/O Kraków nr konta 32 1010 1270 0010 4913 9120 0000.
Za moment wniesienia wadium uważa się wpis na rachunku bankowym Zamawiającego.
5. W przypadku złożenia wadium w formie innej niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą w formie elektronicznej (odrębny plik) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę uprawnioną, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę należy skompresować go do jednego pliku archiwum w formacie *.zip.
6. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę przetargu oraz numer sprawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. Warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej i zawodowej dotyczący wykonanych prac musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie,
2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) doświadczenia dotyczącego wykonanych prac w ramach doświadczenia różnych Wykonawców zaangażowanych w realizację zamówienia.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wymaga, by kluczowa część zamówienia tj. czynności polegające
na konserwacji elementów sztukaterii, polichromii i konserwacji złoconych zabytków drewnianych zostały wykonane przez tego z Wykonawców, który wykazał,
iż dysponuje doświadczeniem zawodowym oraz personelem spełniającym wymogi kwalifikacyjne określone w rozdz. VII ust. 2 pkt 4 SWZ. Celem wykazania spełnienia powyższego warunki udziału w postępowaniu składają oświadczenie stanowiące załącznik nr 10 do SWZ.
4. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Na podstawie art. 121 pkt 1 Pzp w związku z art. 118 ust. 2 Pzp Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polegał na zdolnościach innych podmiotów w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji zawodowych, o których mowa w rozdz. VII ust. 2 pkt 4 SWZ.