IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Przystępując do niniejszego postępowania:Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20.000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych)Szczegóły określono w SIWZ
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Gwarancja jakości na roboty budowlane |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Ogólne warunki umowy1) Przedmiotem umowy jest wykonanie zadania inwestycyjnego w zakresie określonym w Rozdziale III SIWZ.2) Wykonawca zobowiązany jest do:a) wykonania przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane okazania, na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu;b) zapewnienia na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji;c) jako wytwarzający odpady – do przestrzegania następujących przepisów prawnych:- Ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska;- Ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach;powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie;d) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p. poż. i dozór mienia na terenie budowy, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przejętym od Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi robotami;e) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie budowy i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy;f) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów;g) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie budowy i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót;h) dbania o porządek na terenie budowy oraz utrzymywanie tego terenu w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych;i) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji;j) usunięcia stwierdzonych wad i usterek w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia; k) wykonania dokumentacji odbiorowej.l) uzgodnienia z Zamawiającym w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy harmonogramu finansowo-rzeczowego.3) Obowiązki Zamawiającego.Zamawiający zobowiązuje się do powołania komisji odbiorowej i rozpoczęcia czynności odbiorowych w terminie 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego przez Wykonawcę.4) Wynagrodzenie Wykonawcy:a) obowiązuje wynagrodzenie w formie ryczałtu;b) cena ryczałtowa obejmuje wszystkie prace niezbędne do całkowitego i efektywnego wykonania przedmiotu umowy i będzie niezmienna do końca realizacji przedmiotu umowy; c) Wykonawca nie może przenieść na osobę trzecią swoich wierzytelności wynikających z umowy zawartej z Zamawiającym.5) Warunki płatności. a) Rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi 4 fakturami wystawionymi po wykonaniu: - robót sanitarnych;- wymiany stolarki;- robót budowlanych wewnętrznych;- robót budowlano-montażowych zewnętrznych.Ze względu na warunki dofinansowania pierwszą fakturę należy wystawić nie wcześniej niż w styczniu 2021 r.Podstawą do wystawienia faktur będą wykonane roboty potwierdzone protokołami odbiorów podpisanymi przez strony.b) Rozliczenia wynagrodzenia Wykonawcy i płatności dokona Gmina Gietrzwałd, adres: 11-036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska 2, na którą należy wystawić fakturę.c) Zapłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 30 dni od dnia złożenia faktury w sekretariacie Urzędu Gminy w Gietrzwałdzie.6) Wykonawca może zlecić podwykonawcom część zamówienia (zgodnie z informacją zawartą w ofercie). W takim przypadku będą miały zastosowanie przepisy Ustawy.7) Za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy Zamawiający może naliczyć wykonawcy karę umowną w wysokości 0,3% wartości wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki.8) Z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn występujących po stronie Wykonawcy, Zamawiający może naliczyć karę umowną w wysokości 5% wynagrodzenia umownego brutto.9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości poniesionej szkody.10) W przypadku zwłoki w zapłacie faktury Wykonawca może żądać od Zamawiającego odsetek ustawowych.11) Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady wygasają po upływie okresu gwarancji określonego przez Wykonawcę w ofercie.12) Kary umowne 12)1. Za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy Zamawiający może naliczyć wykonawcy karę umowną w wysokości 0,3% wartości wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień opóźnienia.12)2. Z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn występujących po stronie Wykonawcy, Zamawiający może naliczyć karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto.12)3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości poniesionej szkody.12)4. W przypadku zwłoki w zapłacie faktury Wykonawca może żądać od Zamawiającego odsetek ustawowych.12)5. Za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi Zamawiający może naliczyć kary w wysokości 0,1 % wynagrodzenia umownego za wykonany przedmiot umowy za każdy dzień opóźnienia liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wady.12)6. za dopuszczenie do wykonywania prac osób nie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, w wysokości 500,00 zł za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku,12)7. za brak przedłożenia Zamawiającemu w wyznaczonym terminie dowodów zatrudnienia na umowę o pracę osób wskazanych w oświadczeniu, zgodnie z rozdz. III ust. 10 i 11 SIWZ, w wysokości 100,00 zł, za każdy dzień opóźniania w przekazaniu oświadczenia,12)8. za brak zapłaty lub nieterminową zapłatę wynagrodzenia należnego Podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom – karę w wysokości 1000,00 zł za każdy stwierdzony przypadek.13. Podwykonawstwo13)1. Wykonawca może powierzyć Podwykonawcy/Podwykonawcom wykonanie części zamówienia, zgodnie z informacją wskazaną w Formularzu Oferty.13)2. Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę w Formularzu Oferty: nazw Podwykonawców, określenia części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz ich wartości lub udziału procentowego (jeżeli jest znany).13)3. Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy o podwykonawstwo oraz jej zmiany, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia.13)4. Umowy o podwykonawstwo i dalsze podwykonawstwo muszą zawierać:a) obowiązek przedkładania przez Wykonawcę Zamawiającemu projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, a także projektu jej zmiany, oraz poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, i jej zmian,b) obowiązek przedkładania przez Wykonawcę Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartych umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, oraz ich zmian,c) zasady zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy, uwarunkowanej przedstawieniem przez niego dowodów potwierdzających zapłatę wymagalnego wynagrodzenia Podwykonawcom lub dalszym Podwykonawcom,d) termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, który nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia faktury lub rachunku potwierdzających wykonanie zleconych prac,e) zasady zawierania umów o podwykonawstwo z dalszymi Podwykonawcami,f) kary umowne, z tytułu:- braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego Podwykonawcom lub dalszym Podwykonawcom – za każdy stwierdzony przypadek braku zapłaty; - nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmiany - za każdy stwierdzony taki przypadek;- nieprzedłożenia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany - za każdy stwierdzony taki przypadek;- braku zmiany umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi w zakresie terminu zapłaty - za każdy dzień liczony od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego na dokonanie tej zmiany, aż do dnia przedstawienia Zamawiającemu poprawnej umowy o podwykonawstwo.13)5. Zamawiający jest uprawniony do zgłoszenia sprzeciwu lub zastrzeżenia w formie pisemnej w terminie 14 dni od otrzymania projektu umowy/ projektu jej zmiany w szczególności, jeżeli:a) wynagrodzenie Podwykonawcy lub suma wynagrodzeń z umów podwykonawczych będzie wyższa, niż wynagrodzenie Wykonawcy, b) w umowie podwykonawczej nie będzie zawarte uprawnienie dla Podwykonawcy do występowania do Zamawiającego o dokonanie bezpośredniej zapłaty z faktur, wystawionych Wykonawcy, a nie zapłaconych przez niego w terminie ustalonym dla danej płatności. Postanowienie takie musi mieć charakter przechodni, to znaczy, że analogiczne postanowienie musi być zawarte w każdej z umów z dalszym Podwykonawcą,c) w umowie podwykonawczej nie będzie zawarty obowiązek dokumentowania robót w taki sposób, aby możliwe było przypisanie konkretnych robót, dostaw i usług do danego Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, d) termin do zapłaty wynagrodzenia z umowy podwykonawczej będzie dłuższy, niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej,13)6. Zamawiający zweryfikuje nowych Podwykonawców, w przypadku gdy Wykonawca dokona zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego o takiej zmianie lub rezygnacji w formie pisemnej.13)7. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie będzie stanowiła podstawy do zmiany terminu realizacji umowy14. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 1-4 Ustawy Prawo zamówień publicznych 1) Zamawiający określa następujące wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy w zakresie realizacji przedmiotu umowy, dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy w następujący sposób:a) wszystkie osoby, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym prace fizyczne (robotnicy budowlani), prace operatorów sprzętu, prace kierownika budowy, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, muszą być zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Zamawiający nie określa wymiaru etatu zatrudnienia z tym, że każda godzina wykonywanej pracy przez każdego pracownika Wykonawcy /podwykonawcy/ musi być realizowana w ramach umowy o pracę. b) Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie przy realizacji przedmiotu umowy, trwało w całym okresie obowiązywania umowy, a zatrudnione osoby zobowiązane będą do osobistego wykonywania pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez Wykonawcę (Podwykonawcę) przed zakończeniem trwania umowy, Wykonawca (Podwykonawca) będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby, posiadającej doświadczenie, kwalifikacje i uprawnienia budowlane co najmniej takie jak osoba poprzednio zatrudniona pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie wymagania, co do sposobu zatrudnienia na cały okres realizacji zamówienia.2. Klauzula dot. zatrudnienia do realizacji zamówienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 4 pkt 1 - 4 ustawy Pzp1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę do realizacji przedmiotu umowy: a) osób bezrobotnych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;- w liczbie co najmniej 1 osoby z grupy określonej powyżej, w okresie trwania przedmiotu umowy.2) W ramach czynności kontrolnych, prowadzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, zamawiający jest uprawniony w szczególności do:a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.3) W trakcie realizacji przedmiotu umowy na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu następujące dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia osób, o których mowa w punkcie 1):• oświadczenie wykonawcy dotyczące wymagań określonych przez zamawiającego w punkcie 1, w związku z treścią art. 29 ust. 4 pkt 1-4 ustawy Pzp .Oświadczenie powinno zawierać: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, informację o zatrudnieniu do realizacji zamówienia określonej w punkcie 1) grupy osób (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego) w liczbie wymaganej przez Zamawiającego, podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy.15. Dokumentowanie/kontrola spełniania zapisów odnośnie art. 29 ust. 1-4 Ustawy Pzp1. Wykonawca w terminie 30 dni od dnia podpisania niniejszej umowy przedstawi Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wymaganych przez Zamawiającego (zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy Pzp). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności:- dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy.2. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę (Podwykonawcę) wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań:1) w trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych:- odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia - wykonywanie prac fizycznych oraz operatorów sprzętu i kierownika budowy,Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny;b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów.2) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawcy do przedstawienia w terminie 3 dni roboczych od dnia wezwania dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa powyżej, w szczególności:a) oświadczeń Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których wezwanie dotyczy. Oświadczenie powinno zawierać informacje, o których mowa w pkt 1) niniejszego ustępu;3) z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa powyżej Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 15 niniejszej umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności.4) w przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie. Szczegóły określono w SIWZ.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana umowy:I. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy:1. Zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy, na skutek zmian technologicznych, spowodowanych w szczególności: a) niedostępnością na rynku materiałów wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów, b) pojawieniem się na rynku materiałów nowszej generacji, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji zamówienia lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót, c) pojawieniem się nowszej technologii wykonania robót, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy.2. Zmiana podyktowana koniecznością wykonania robót zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia lub rezygnacji z części robót, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy i uzyskania założonego efektu rzeczowego.3. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT.4. Zmiana osób wymienionych w umowie po każdej ze stron a także zmiana danych podmiotowych wykonawcy.5. Zmiana przepisów prawnych, które skutkują zmianą wydanych dla realizowanego przedsięwzięcia decyzji administracyjnych.II. Warunki zmian: 1. pisemny wniosek wykonawcy lub zamawiającego wraz z uzasadnieniem (np. prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót i prac),2. zgoda obu stron umowy, 3. sporządzenie aneksu do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-12-07, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: