Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Wilkowie-Osiedlu przy ul. Kochanowskiego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Wilkowie-Osiedlu przy ul. Kochanowskiego 2 wraz z instalacją OZE – roboty termomodernizacyjne, budowlane i elektryczne
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoZłotoryja
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-08-08
  • ZamawiającyGmina Złotoryja
  • Data publikacji ogłoszenia2022-07-22
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00273005
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Wilkowie-Osiedlu przy ul. Kochanowskiego 2 wraz z instalacją OZE – roboty termomodernizacyjne, budowlane i elektryczne

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Złotoryja

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647682

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Miła 4

1.5.2.) Miejscowość: Złotoryja

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-500

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 768788700

1.5.8.) Numer faksu: 768788716

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gminazlotoryja@zlotoryja.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlotoryja.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Wilkowie-Osiedlu przy ul. Kochanowskiego 2 wraz z instalacją OZE – roboty termomodernizacyjne, budowlane i elektryczne

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a7e99da8-09b1-11ed-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00273005

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00042348/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej Wilkowie-Osiedlu, przy ul. Kochanowskiego 2 wraz z instalacją OZE

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 -2020

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://przetargi.zlotoryja.com.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa na Platformie Windows, Mac i Linux. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych: specyfikacja połączenia - Formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2, format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8, oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy, integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego Poświadczenia Odbioru czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie doręczenia. System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarek internetowych: Microsoft Internet Explorer od wersji 11.0, Mozilla Firefox od wersji 15, Google Chrome od wersji 20, Microsoft Edge.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
a) administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Wójt Gminy Złotoryja, z/s Aleja Miła 4, 59-500 Złotoryja
b) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;
c) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu ustawę z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych dalej „ustawa Pzp”;
d) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
e) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
f) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
g) Wykonawca posiada:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych dotyczących Wykonawcy [1];
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO [2];
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Wykonawcy narusza przepisy RODO;
h) Wykonawcy nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Wykonawca, ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązany jest do wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO [3]) wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RZK-II.271.18.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie obejmuje roboty budowlane z zakresu:
- wymianę pokrycia dachowego z blachy trapezowej powlekanej wraz ze wzmocnieniem więźby dachowej,
- rozebranie obróbek blacharskich w zakresie związanym z projektowanymi robotami dociepleniowymi,
- demontaż elementów mocowanych na elewacjach (agregaty klimatyzacyjne, tabliczki, oświetlenie itp.),
- demontaż instalacji odgromowej w niezbędnym zakresie umożliwiającym wykonanie robót dociepleniowych,
- demontaż poręczy stalowych na podjeździe dla niepełnosprawnych oraz poręczy schodowych przy wejściu głównym do budynku,
- rozebranie nawierzchni z kostki betonowej dla potrzeb wykonania robót dociepleniowych poniżej poziomu terenu,
- docieplenie ścian zewnętrznych nadziemnych styropianem EPS NRO o wsp. ƛ= 0,031W/mK, gr. 8 cm, z wykonaniem tynku barwionego w masie,
- docieplenie ścian do głębokości 0,5 m poniżej poziomu terenu z zastosowaniem styropianu XPS NRO gr. 8 cm λ=0,031 [W/(m*K)] wraz z cokołem do wys. określonej w części rysunkowej dokumentacji; z wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej dla ścian poniżej terenu; położenie tynku mozaikowego 1,6 mm na warstwie zbrojącej z war-stwy siatki z włókna szklanego zatopionej w warstwie zaprawy zbrojącej,
- wymiana stolarki okiennej na stolarkę PVC i aluminiową, wsp. U=0,9W/ m2K; stolarka wyposażona w nawiewniki higrosterowane o wyd. nom. Qnom=30,0 m3/h,
- wymiana parapetów zewnętrznych na nowe (blacha ocynkowana powlekana, kolor RAL 7037, gr. 0,7 mm),
- wymiana parapetów wewnętrznych na parapety z konglomeratu, gr. 30 mm,
- wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej na nową, aluminiową o współczynniku U = 1,3 W/m2K, kolor RAL 7016,
- docieplenie stropu parteru budynku w przestrzeni poddasza z zastosowaniem płyt wełny mineralnej o gr. 15 cm (układane warstwowo na mijankę, o gr. 7 + 8 cm), λ = 0,038 W/(m*K),
- docieplenie stropodachu ganka prowadzącego do budynku (elewacja północno-zachodnia) z zastosowaniem styropapy o gr. 18 cm, λ = 0,038 W/(m*K),
- docieplenie ościeży okiennych i drzwiowych styropianem o gr. 3 cm, wraz z wykonaniem wypraw tynkarskich (tynk barwiony w masie),
- montaż instalacji odgromowej podtynkowy w rurkach osłonowych, wraz z uzupełnieniem materiału, montażem złącz kontrolnych w skrzynkach podtynkowych, wykona-nie połączenia z otokiem wraz z wykonaniem pomiarów instalacji odgromowej wg wytycznych niniejszej dokumentacji,
- przebudowa podejść kanalizacji deszczowej związana z odsadzeniem rur deszczowych i czyszczaków od elewacji o grubość ocieplenia oraz wymiana rur spustowych i rynien (materiał: blacha stalowa ocynkowana powlekana),
- montaż obróbek blacharskich po wykonanych robotach dociepleniowych (blacha powlekana, gr. 0,7 mm),
- montaż zdemontowanych z elewacji elementów i urządzeń (tabliczki, oświetlenie itp.),
- odtworzenie rozebranej nawierzchni chodnika z kostki betonowej,
- demontaż obecnie eksploatowanych opraw oświetleniowych oraz montaż nowych w technologii LED.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien

45442100-8 - Roboty malarskie

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostaną ocenione na podstawie kryteriów wskazanych w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Rękojmia za wady i gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający uzna, że wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową do wykonania przedmiotu zamówienia, jeżeli:
- wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwie roboty ogólnobudowlane na obiektach kubaturowych o wartości brutto co najmniej 100 000,00 - każda robota,
- w realizacji zamówienia będzie uczestniczyć co najmniej: jedna osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanej posiadającą co najmniej 5 letni staż zawodowy jako kierownik robót/budowy

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane i zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu, przy czym opisując robotę wykonawca powinien również zamieścić nazwę zadania, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – na załączniku nr 3 do SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kontrolę jakości i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wykaz osób stanowi załącznik nr 4 do SWZ i powinien zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu,

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą spełniać łącznie wszystkie warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale 7, a każdy z nich musi nie podlegać z wykluczenia. Zobowiązani są oni do ustanowienia Pełnomocnika reprezentującego ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów;
- pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;
- jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zamiany terminu zakończenia zadania jeżeli wystąpi jedna z następujących sytuacji:
1) niekorzystne warunki atmosferyczne, które uniemożliwiają należyte wykonywanie robót budowlanych. Przedłużenie nastąpi o taki okres w jakim występowały niekorzystne warunki atmosferyczne. Wykonawca będzie musiał przedstawić dokumenty potwierdzające wystąpienie takiej sytuacji wraz z uzasadnieniem.
2) wystąpienia w dokumentacji projektowej niezgodności/braków, które nie pozwalają kontynuować robót budowlanych. Termin zostanie wydłużony o czas jaki będzie niezbędny do uzupełnienia/wyjaśnienia dokumentacji. Termin będzie liczony od daty zatrzymania robót na danym odcinku do daty przekazania wykonawcy uzupełnień / wyjaśnień dokumentacji projektowej.
3) opóźnienia w dostawie materiałów za które nie odpowiada Wykonawcy. Termin będzie przedłużany o okres opóźnienia w dostawie w stosunku do terminu pierwotnego dostawy oraz czas niezbędny do wykonania prac innych prac wstrzymanych na czas dostawy. Cały ciężar udowodnienia opóźnienia leży po stronie Wykonawcy.

Zmiana w umowie będzie dokonywana w formie aneksu na wniosek Wykonawcy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-08 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Miniporta zamówień publicznych

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-08 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-07

NAJNOWSZE ZLECENIE
Firma poszukuje ekipy do wykończenia mieszkań - Lubin, Ścinawa, Polkowice
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania24-06-2025
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Firma poszukuje ekipy do prac wykończeniowych. Szczegóły do uzyskania po kontakcie. Inwestycje na terenie m. Ścinawa, Lubin, Polkowice (kamienice, budynki użyteczności publicznej). Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI