Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku przeznaczonego na Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90 (internat dziewcząt)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Lubliniecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 152180843
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 343510500
1.5.8.) Numer faksu: 343510511
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@lubliniec.starostwo.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lubliniec.starostwo.gov.pl/kontakt.html
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku przeznaczonego na Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90 (internat dziewcząt)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2d7769e9-cf3c-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00086034
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000445/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Termomodernizacja budynku przeznaczonego na CKZiU w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Termomodernizacja obiektów użytecznosci publicznej należących do Powiatu Lublinieckiego
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej – Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego, dostępnego adresem: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/.
2) Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się
w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ. Instrukcja korzystania z systemu:
https://pomoc.e-zp.finn.pl/
3) Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się
z Instrukcją obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z postanowieniami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z postanowieniami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.272.14.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem umowy jest termomodernizacja budynku przeznaczonego na Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90 (internat dziewcząt) w ramach projektu „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej należących do Powiatu Lublinieckiego”.
2) Wykonanie robót związanych z termomodernizacją budynku Centrum Kształcenia Zawodowego
i Ustawicznego w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90, zgodnie z zakresem rzeczowym określonym
w dokumentacji projektowej, w tym m. in. Prace przygotowawcze, izolacja pionowa ścian fundamentowych, docieplenie ścian zewnętrznych budynku, wymiana stolarki okiennej będącej w złym stanie technicznym, docieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją, modernizacja instalacji c. o., prace wykończeniowe: przeróbka dachu w związku z dociepleniem ścian, wymiana niezbędnych obróbek blacharskich, parapetów, rur spustowych, rynien, obróbek pasów nad i podrynnowych, opaski ochronnej,
W ramach zamówienia nie będą realizowane roboty w zakresie wymiany instalacji wody ciepłej, zimnej i cyrkulacji, roboty związane z montażem tablic emaliowanych, wymianą opraw oświetleniowych, wymianą skrzynki przyłącza gazowego - pomimo ich ujęcia w dokumentacji projektowej.
Opis przedmiotu zamówienia wraz z technologią wykonania robót określony został w dokumentach opisanych w ust. 11). Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy, niebędący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej. Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek sprawdzić zakres i rodzaj robót z projektem budowlanym i uwzględnić powyższe
w oferowanej cenie ryczałtowej.
3) W ramach realizacji przedmiotu umowy należy wykonać wszystkie zalecenia wynikające z:
a) Opinii ornitologiczno – chiropterologicznej dla budynku internatu dziewcząt Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu, ul. Stalmacha 90 (Załącznik 7).
Zgodnie z ww. dokumentem należy m.in. prowadzić prace pod nadzorem przyrodniczym.
Prace polegające na zalepieniu otworów wlotowych zostały wykonana przez Zamawiającego.
4) System BAUMIT przyjęty w projektach budowlanych jest systemem przykładowym i dopuszcza się stosowanie innego systemu np. CERESIT, OPTOLITH, BOLIX, STO, ATLAS itp. mającego dopuszczenie do obrotu o parametrach nie gorszych niż w projektach budowlanych.
5) Wskazane w projektach aprobaty techniczne dotyczą systemu BAUMIT. W związku z faktem, że system ten jest systemem przykładowym, zastosowany system winien posiadać aktualne, dedykowane mu aprobaty techniczne.
6) Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. W załączniku 6 do SWZ wskazano kryteria równoważności dla produktów, dla których w projektach budowlanych wskazano nazwy własne.
7) Pomimo zawarcia w projekcie budowlanym dla branży sanitarnej wymogu uzyskania pisemnej zgody pracowni projektowej na zamianę wskazanych w projekcie urządzeń, Wykonawca nie ma obowiązku uzyskiwania przedmiotowej zgody. Zastosowanie równoważnych urządzeń jest bowiem możliwe pod warunkiem spełnienia kryteriów równoważności.
8) Przyjęta w projektach budowlanych dla inwestycji objętej niniejszym zamówieniem kolorystyka jest kolorystyką wzorcową. W przypadku stosowania innego systemu kolorystycznego niż wskazany
w projektach budowlanych należy dobrać kolorystykę identyczną lub najbardziej zbliżoną do wzorcowej. Przed zastosowaniem farb należy zastosować próbki kolorów na ścianie budynku i uzyskać ostateczną akceptację Zamawiającego.
9) Pomimo wskazania w projekcie budowlanym parametru styropianu EPS 80 określającego wytrzymałość na ściskanie CS 80 kg/m3 przy którym nastąpi 10% odkształcenie, Zamawiający nie wymaga, aby styropian spełniał przedmiotowy parametr.
10) Przedmiotowa inwestycja będzie realizowana w oparciu o zgłoszenie robót budowlanych z dnia 09.03.2017r. (Załącznik 8).
11) Przedmiot zamówienia określają n/w załączniki:
a) Załącznik 2 - Projekt budowlany dla termomodernizacji budynku Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego (branża sanitarna, branża budowlana wraz z aktualizacją projektu)
b) Załącznik 3 – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót dla termomodernizacji budynku CKZiU
c) Załącznik 4 – Audyt energetyczny dla budynku CKZiU
d) Załącznik 5 – Przedmiar robót dla termomodernizacji budynku CKZiU (branża budowlana i branża sanitarna)
e) Załącznik 6 - Tabela równoważności dla projektu termomodernizacji budynku CKZiU
f) Załącznik 7 - Opinia ornitologiczno–chiropterologiczna dla budynku internatu dziewcząt Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu, ul. Stalmacha 90 oraz
g) Załącznik 8 – Zgłoszenie robót budowlanych
4.2.6.) Główny kod CPV: 45443000-4 - Roboty elewacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Waga (%)
1) Cena (P1) 60 %
2) Termin wykonania przedmiotu umowy (P2) 40 %
Razem (P) 100%
Oferty będą oceniane przez komisję przetargową metodą punktową w skali 100-punktowej.
Ad.1) Sposób obliczania punktów dla kryterium wymienionego w pkt „1) cena” – (P1)
Najniższa cena pośród ofert nie odrzuconych
Wartość punktowa P1 = ------------------------------------------- x 100 x waga
Cena (brutto) badanej oferty
Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców
w zakresie kryterium. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone kryterium otrzyma maksymalną ilość punktów. Pozostałym wykonawcom, spełniającym wymagania kryterialne, przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów.
Ad.2) Sposób obliczania punktów dla kryterium wymienionego w pkt „2) termin wykonania przedmiotu umowy” – (P2)
Maksymalna ilość punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium wynosi
40,00 pkt.
Zamawiający ustala maksymalny termin wykonania na 4 miesiące licząc od dnia podpisania umowy.
Dla kryterium ,, termin wykonania przedmiotu umowy” punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
a) Wykonawca, który pozostanie przy 4 miesięcznym terminie wykonania przedmiotu umowy otrzyma
0 pkt.
b) Wykonawca, który zadeklaruje skrócony 3 miesięczny termin wykonania przedmiotu umowy otrzyma
40 pkt.
Kryterium termin wykonania przedmiotu umowy, będzie rozpatrywany na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego w pkt 3.1 Formularza ofertowego.
UWAGA:
Brak wskazania w ofercie jakiegokolwiek terminu wykonania przedmiotu umowy, wskazanie innego terminu wykonania przedmiotu umowy niż 3 lub 4 miesiące uznane zostanie przez Zamawiającego jako zaoferowanie przez Wykonawcę maksymalnego terminu wykonania przedmiotu umowy, tj. 4 miesiące od dnia podpisania umowy
Łączna wartość punktowa zostanie obliczona poprzez zsumowanie wartości:
P = wartość punktowa (cena – P1) + wartość punktowa (termin wykonania przedmiotu umowy – P2).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania przedmiotu umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniudotyczący/-e:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: nie dotyczy
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów: nie dotyczy
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: nie dotyczy
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca udokumentuje wykonanie
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył minimum jedną robotę budowlaną, polegającą na termomodernizacji budynku (obejmującej co najmniej docieplenie budynku oraz wykonanie/wymianę/modernizację instalacji centralnego ogrzewania), o wartości robót nie mniejszej niż 900 000 zł (słownie: dziewięćset tysięcy złotych) łącznie z podatkiem VAT, przy czym wartość roboty w zakresie docieplenia budynku wyniosła co najmniej 700 000 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych) łącznie z podatkiem VAT, natomiast
w zakresie wykonania/wymiany/modernizacji instalacji centralnego ogrzewania co najmniej
200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) łącznie z podatkiem VAT.
Zamawiający dopuszcza możliwość, aby Wykonawca wykazał spełnienie przedmiotowego warunku
w ramach dwóch umów, przedstawiając odrębnie 1 robotę w zakresie docieplenia budynku oraz
1 robotę w zakresie wykonania/wymiany/modernizacji instalacji centralnego ogrzewania. Wówczas, dla spełnienia warunku wartość roboty w zakresie docieplenia budynku powinna wynosić co najmniej 700 000 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych) łącznie z podatkiem VAT, natomiast roboty w zakresie wykonania/wymiany/modernizacji instalacji centralnego ogrzewania co najmniej 200 000 zł
(słownie: dwieście tysięcy złotych) łącznie z podatkiem VAT.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych
b) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca udokumentuje dysponowanie następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
A) Kierownik robót budowlanych – minimalne wymagania:
• doświadczenie zawodowe: pełnienie funkcji Kierownika budowy lub Kierownika robót budowlanych przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej (od początku realizacji roboty do jej zakończenia), polegającej na dociepleniu budynku, o wartości ww. roboty nie mniejszej niż 700 000 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych) łącznie z podatkiem VAT.
B) Kierownik robót sanitarnych – minimalne wymagania:
• doświadczenie zawodowe: pełnienie funkcji Kierownika budowy lub Kierownika robót sanitarnych przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej (od początku realizacji roboty do jej zakończenia), polegającej na wykonaniu/wymianie/modernizacji instalacji centralnego ogrzewania, o wartości roboty nie mniejszej niż 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) łącznie z podatkiem VAT.
Wykonawca musi wykazać doświadczenie zawodowe osoby lub osób wyznaczonych do realizacji zamówienia na podstawie konkretnych zadań.