Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Termomodernizacja budynku internatu chłopców w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Lubliniecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 152180843
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 343510500
1.5.8.) Numer faksu: 343510511
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@lubliniec.starostwo.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lubliniec.starostwo.gov.pl/kontakt.html
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Termomodernizacja budynku internatu chłopców w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-29deaa80-c841-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00075496
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000445/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Termomodernizacja budynku internatu chłopców w SOSW w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej należących do Powiatu Lublinieckiego.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W niniejszym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej:
Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego, zwanego dalej Systemem e-ZP dostępnym pod adresem: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
2) Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ. Instrukcja korzystania z systemu: https:??pomoc.e-zp.finn.pl/
3) Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z instrukcją obsługi Systemu FINN e-zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z postanowieniami SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z postanowieniami SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.272.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Termomodernizacja budynku internatu chłopców w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90 w ramach projektu „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej należących do Powiatu Lublinieckiego”.
2. Wykonanie robót związanych z termomodernizacją budynku internatu chłopców w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lublińcu przy ul. Stalmacha 90, zgodnie z zakresem rzeczowym określonym w dokumentacji projektowej, w tym m. in. prace przygotowawcze, izolacja pionowa ścian fundamentowych, docieplenie ścian zewnętrznych budynku, wymiana stolarki okiennej będącej w złym stanie technicznym, remont ościeży wokół wejść do budynku, docieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją, regulacja instalacji centralnego ogrzewania, prace wykończeniowe: przeróbka dachu w związku z dociepleniem ścian, wymiana niezbędnych obróbek blacharskich, parapetów, rur spustowych, rynien, obróbek pasów nad i podrynnowych, opaski z płyt betonowych, przełożenie instalacji odgromowej.
3. W ramach zamówienia nie będą realizowane roboty w zakresie wymiany instalacji wody ciepłej, zimnej i cyrkulacji, a także związane z chodnikami, montażem tablic emaliowanych, wymianą opraw oświetleniowych, wymianą skrzynki przyłącza gazowego – pomimo ich ujęcia w dokumentacji projektowej.
4. Opis przedmiotu zamówienia wraz z technologią wykonania robót określony został w dokumentach opisanych w pkt. 11. Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy, niebędący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej. Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek sprawdzić zakres i rodzaj robót z projektem budowlanym i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie ryczałtowej.
5. W ramach realizacji przedmiotu umowy należy wykonać wszystkie zalecenia wynikające z:
a) Opinii ornitologiczno – chiropterologicznej dla budynków Szkoły Podstawowej wraz z salą gimnastyczną, Zasadniczej Szkoły Zawodowej oraz internatu chłopców Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Lublińcu, ul. Stalmacha 90 (Załącznik 7 do SWZ)
b) decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach nr WPN.6401.40.2021.ZB.1 z dnia 23.02.2021 r. (Załącznik 9 do SWZ)
Zgodnie z niniejszymi dokumentami należy m.in.:
a) prowadzić prace pod nadzorem przyrodniczym,
b) wykonać budki lęgowe i zamontować je zgodnie z przedmiotowymi dokumentami,
c) przedstawić Zamawiającemu wraz z dokumentacją odbiorową potwierdzone przez nadzór ornitologiczno – chiropterologiczny sprawozdanie wraz z dokumentacją fotograficzną z przeprowadzonych czynności, wynikające z ww. decyzji RDOŚ.
6. Część prac, polegających na zalepieniu otworów wlotowych została wykonana i przedstawiona w sprawozdaniu ornitologicznym z wykonania tych prac (Załącznik 8 do SWZ). Pozostałe prace należy wykonać w ramach realizacji zamówienia.
7. System BAUMIT przyjęty w projektach budowlanych jest systemem przykładowym i dopuszcza się stosowanie innego systemu np. CERESIT, OPTOLITH, BOLIX, STO, ATLAS itp. mającego dopuszczenie do obrotu o parametrach nie gorszych niż w projektach budowlanych.
Wskazane w projektach aprobaty techniczne dotyczą systemu BAUMIT. W związku z faktem, że system ten jest systemem przykładowym, zastosowany system winien posiadać aktualne, dedykowane mu aprobaty techniczne.
Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. W Załączniku 6 do SWZ wskazano kryteria równoważności dla produktów, dla których w projektach budowlanych wskazano nazwy własne.
8. Przyjęta w projektach budowlanych dla inwestycji objętej niniejszym zamówieniem kolorystyka jest kolorystyką wzorcową. W przypadku stosowania innego systemu kolorystycznego niż wskazany w projektach budowlanych należy dobrać kolorystykę identyczną lub najbardziej zbliżoną do wzorcowej. Przed zastosowaniem farb należy zastosować próbki kolorów na ścianie budynku i uzyskać ostateczną akceptację Zamawiającego.
9. Pomimo wskazania w projekcie budowlanym parametru styropianu EPS 80 określającego wytrzymałość na ściskanie CS 80 kg/m3 przy którym nastąpi 10% odkształcenie, Zamawiający nie wymaga, aby styropian spełniał przedmiotowy parametr.
10. Przedmiotowa inwestycja będzie realizowana w oparciu o zgłoszenie robót budowlanych z dnia 09.03.2017r. (Załącznik 10 do SWZ).
11. Przedmiot zamówienia określają n/w załączniki stanowiące dokumentację projektową i Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót:
a) Załącznik 2 do SWZ - Projekt budowlany dla termomodernizacji budynku internatu chłopców w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym (branża sanitarna, branża budowlana wraz z aktualizacją projektu)
b) Załącznik 3 do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót dla termomodernizacji budynku internatu chłopców w SOS-W
c) Załącznik 4 do SWZ – Audyt energetyczny dla budynku internatu chłopców w SOS-W
d) Załącznik 5 do SWZ – Przedmiar robót dla termomodernizacji budynku internatu chłopców w SOS-W (branża budowlana i branża sanitarna)
e) Załącznik 6 do SWZ - Tabela równoważności dla projektu termomodernizacji budynku internatu chłopców w SOS-W
f) Załącznik 7 do SWZ - Opinia ornitologiczno–chiropterologiczna dla budynków szkoły podstawowej wraz z salą gimnastyczną, zasadniczej szkoły zawodowej oraz internatu chłopców Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Lublińcu, ul. Stalmacha 90
g) Załącznik 8 do SWZ – Sprawozdanie z nadzoru przyrodniczego nad pracami zabezpieczającymi otwory wlotowe do budynków szkoły podstawowej, zasadniczej szkoły zawodowej oraz internatu chłopców Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Lublińcu, ul. Stalmacha 90
h) Załącznik 9 do SWZ – Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach nr WPN.6401.40.2021.ZB.1 z dnia 23.02.2021 r.
i) Załącznik 10 do SWZ – Zgłoszenie robót budowlanych
12. Wykonawca zobowiązany jest, przy współpracy z inspektorem nadzoru inwestorskiego działającym w imieniu i na rzecz Zamawiającego, do zrealizowania przed właściwymi organami ewentualnych procedur niezbędnych do zakończenia inwestycji.
13. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania oznakowania oraz zabezpieczenia miejsc prowadzenia robót na czas ich realizacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45443000-4 - Roboty elewacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Waga (%)
1) Cena („C”) 60 %
2) Termin wykonania przedmiotu umowy („TW”) 40 %
Razem (P) 100%
Oferty oceniane będą metodą punktową w skali 100-punktowej.
Ad.1) Sposób obliczania punktów dla kryterium „1) cena” – (C)
Maksymalna ilość punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium,
wynosi 60,00 pkt.
Waga - 60%
Najniższa cena pośród ofert nie odrzuconych
Wartość punktowa = ------------------------------------------------------------------------ x 100 pkt x waga
Cena badanej oferty (brutto)
Cena oferty - winna być podana do dwóch miejsc po przecinku. Cena musi być wyrażona w złotych polskich.
Cena podana w ofercie powinna być wyliczona na podstawie załączonego do SWZ opisu przedmiotu zamówienia wraz z uwzględnieniem wszystkich kosztów.
Cena oferty winna zawierać: cenę netto, podatek VAT i cenę brutto.
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego, zgodnie
z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Cena podana w ofercie powinna być ceną kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
Maksymalną ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę. Pozostali Wykonawcy otrzymują proporcjonalnie mniejszą ilość punktów w stosunku do maksymalnej.
Ad.2) Sposób obliczania punktów dla kryterium „2) termin wykonania przedmiotu umowy” – (TW)
Maksymalna ilość punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium, wynosi 40,00 pkt.
Waga – 40%
Dla kryterium „termin wykonania przedmiotu umowy” punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
a) 40 punktów otrzyma Wykonawca, który wskaże termin wykonania przedmiotu umowy do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy;
b) 0 punktów otrzyma Wykonawca, który wskaże termin wykonania przedmiotu umowy do 4 miesięcy od dnia podpisania umowy
Kryterium termin wykonania przedmiotu umowy, będzie rozpatrywany na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w pkt 3.1 Formularza ofertowego.
Łączna wartość punktowa zostanie obliczona poprzez zsumowanie wartości:
P = wartość punktowa (cena – C) + wartość punktowa (termin wykonania przedmiotu umowy – TW)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania przedmiotu umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: nie dotyczy
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów: nie dotyczy
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: nie dotyczy
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli minimum jedną robotę budowlaną, polegającą na dociepleniu budynku, o wartości robót nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) łącznie z podatkiem VAT.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.
b) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami lub osobą, które/a będą/będzie pełnić funkcję tj.:
Kierownik robót budowlanych – minimalne wymagania:
• doświadczenie zawodowe: pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych
przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej (od początku realizacji robót do jej zakończenia), polegającej na dociepleniu budynku, o wartości ww. roboty nie mniejszej niż 1 000 000,00 złotych (słownie: jeden milion złotych 00/100) łącznie z podatkiem VAT (dla każdej z robót);
Wykonawca musi wykazać doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia na podstawie konkretnych zadań.