Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Roboty budowlane w zakresie adaptacji dachów oraz montażu OZE - instalacji paneli fotowoltaicznych wraz z robotami towarzyszącymi,
w czterech lokalizacjach w Warszawie”,
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Ochota
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010202670
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szczęśliwicka 36
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-353
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpzlo-ochota.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpzlo-ochota.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Roboty budowlane w zakresie adaptacji dachów oraz montażu OZE - instalacji paneli fotowoltaicznych wraz z robotami towarzyszącymi,
w czterech lokalizacjach w Warszawie”,
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-440347ba-f910-426b-b004-5e7d838df32b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00417798
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00041802/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa instalacji fotowoltaicznej dla 4 lokalizacji (Szczęśliwicka, Sosnkowskiego, Wojciechowskiego, Sanocka) zgodnie ze złożonym wnioskiem do Biura Infrastruktury U. m. st. Warszawy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/955900
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/955900
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z Rozdziałem XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO) w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawą prawną ich przetwarzania są przepisy ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023r. poz. 1605, z późn. zm.) (dalej: prawo zamówień publicznych), a także ustawa z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020r. poz. 164, z późn. zm.)
Szczegółowe zapisy znajdują się w Rozdziale XXIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z dokumentacją postępowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-2511-12-IS/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, w zakresie adaptacji dachów oraz montażu OZE - instalacji paneli fotowoltaicznych wraz z robotami towarzyszącymi, w czterech lokalizacjach w Warszawie. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ – Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), Zalczniku nr 2 do SWZ – przedmiarze robót; Załączniku nr 3 do SWZ – projekcie technicznym; Załączniku nr 5 do SWZ – projekcie umowy.
UWAGA:
Przedmiar robót ma charakter tylko pomocniczy i nie stanowi podstawy rozliczenia. Zwiększenie ilości pozycji Przedmiaru robót nie stanowi podstawy do zwiększenia wynagrodzenia. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania oferty według zweryfikowanych przez siebie wartości.
Ponadto Zamawiający informuje, iż z uwagi na rozmiar (ciężar) dokumentacji technicznej,
tj. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (STWIOR), stanowiącej Załącznik nr 1 do SWZ; przedmiaru robót oraz projektu technicznego, ww. dokumentację udostępnia na stronie internetowej pod adresem
http://www.bip.szpzlo-ochota.pl/userfiles/file/przetargi/2024/004/fotowoltaika_17.07.2024_.zip.001
oraz
http://www.bip.szpzlo-ochota.pl/userfiles/file/przetargi/2024/004/fotowoltaika_17.07.2024_.zip.002
Dwa pliki należy zapisać w jednym folderze. Otworzenie pierwszego wypakuję całą zawartość.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
51112100-1 - Usługi instalowania sprzętu do przesyłu energii elektrycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 91 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: roboty nie przewidziane, których wykonanie będzie niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego, a których opisanie w tej chwili jest niemożliwe
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
1. Cena ofertowa musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku
z realizacją przedmiotu zamówienia.
2. Punktacja przyznawana ofertom, w poszczególnych kryteriach oceny ofert, będzie liczona
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Każda Oferta może otrzymać maksymalnie 100 pkt.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta:
1) odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w Ustawie,
2) odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w SWZ;
3) uzyskała najwyższą ilość punktów, zgodnie z kryterium oceny ofert.
5. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający zastosuje procedurę określoną w art. 248 Ustawy.
6. Jeżeli zaoferowana przez Wykonawcę cena, lub jej istotne części składowe, będą wydawały się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub będą budzić wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w SWZ, Zamawiający zażąda od Wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub jej istotnych części, zgodnie z art. 224 Ustawy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi, serwisów i przeglądów
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże iż dysponuje:
a) przynajmniej jednym kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane
do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz co najmniej 84 miesięczne doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień budowlanych na stanowisku kierownika budowy
oraz
b) przynajmniej jednym kierownikiem robót elektrycznych, posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz co najmniej
72 miesięczne doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień budowlanych
na stanowisku kierownika robót branżowych – elektryka.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie, zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ, w formie elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, obejmujący oświadczenie Wykonawcy
o spełnianiu warunków udziału w Postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia.
1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1689), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, stanowiące Załącznik nr 8 do SWZ,
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie, zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ, w formie elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, obejmujący oświadczenie Wykonawcy
o spełnianiu warunków udziału w Postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia.
w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w Postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 2 pkt 3) lit. a) i b) SWZ, Wykonawca złoży Wykaz osób kierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności i sposobu dysponowania tymi osobami, zgodnego ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ,
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu lub
do reprezentowania Wykonawcy i do podpisania umowy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo musi być sporządzone w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę/osoby uprawnione, w świetle dokumentów rejestracyjnych, do reprezentowania Wykonawcy. Dopuszcza się pełnomocnictwo sporządzone w postaci elektronicznej,
w formie oryginalnego aktu notarialnego albo notarialnie potwierdzonej kopii, opatrzonego/opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
w wysokości 5% (pięciu procent) ceny całkowitej podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, winno być wniesione w jednej
z następujących form:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Za zgodą Zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone również:
1) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
2) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,
3) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w ustawie z dnia
6 grudnia 1996 r. o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.
4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj.:
22 1240 5918 1111 0000 4907 6679
5. Do zabezpieczenia należytego wykonania stosuje się przepisy art. 449-453 Działu VII Rozdziału II Ustawy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy, w stosunku do treści wybranej oferty, w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Ustawy oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-01 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/955900
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-01 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 5
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
1) Cena ofertowa „Co” – 50%;
2) Okres gwarancji i rękojmi, serwisu i przeglądów „G”– 20%;
3) Termin wykonania zamówienia „T” – 30%
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zgodnie z art. 131 ust. 2 pkt 1 Ustawy, oferty mogą zostać złożone jedynie po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej. WIZJA LOKALNA planowana jest w dwóch terminach:
1) w dniu 23 lipca 2024 r. o godz. 12.00;
2) w dniu 25 lipca 2024 r. o godz. 12.00.
Zgłoszenia do uczestnictwa w wizji proszę przesłać na adres mailowy:
zamowienia@szpzlo-ochota.pl
Miejsce spotkania: Warszawa (02-353), ul. Szczęśliwicka 36, 2 piętro przy windzie. Kolejność dokonania wizji w pozostałych lokalizacjach, do ustalenia w drodze roboczej.
2. Wykonawca zapozna się miejscem zamontowania urządzeń.
3. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy bez uprzedniego odbycia wizji lokalnej, jako niezgodnej z SWZ, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 Ustawy.
4. Zamawiający informuje, iż nie będzie odpowiadał na pytania Wykonawców, zadane podczas wizji lokalnej. Każdy Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ, zgodnie z zapisami art. 284 ust. 1 Ustawy.
5. Przedmiar robót ma charakter tylko pomocniczy i nie stanowi podstawy rozliczenia. Zwiększenie ilości pozycji Przedmiaru robót nie stanowi podstawy do zwiększenia wynagrodzenia. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania oferty według zweryfikowanych przez siebie wartości.
6. Ponadto Zamawiający informuje, iż z uwagi na rozmiar (ciężar) dokumentacji technicznej, tj. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (STWIOR), stanowiącej Załącznik nr 1 do SWZ; przedmiaru robót oraz projektu technicznego, ww. dokumentację udostępnia na stronie internetowej pod adresem www.szpzlo.pl
7. Najpóźniej w dniu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu, aktualnej i opłaconej polisy OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem umowy albo innego dokumentu, potwierdzającego posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności związanej w przedmiotem umowy, deliktowej i kontraktowej – tj. obejmującej swoim zakresem roszczenia z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań,
na jedno i wszystkie zdarzenia w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną minimum 1 000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).