„Rewitalizacja zabytkowego zespołu pałacowo - parkowego w Pomianach – odtworzenie...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Rewitalizacja zabytkowego zespołu pałacowo - parkowego w Pomianach – odtworzenie stolarki okiennej i drzwiowej”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoTrzcinica
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-08-08
  • ZamawiającyGmina Trzcinica
  • Data publikacji ogłoszenia2024-07-22
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00422677
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rewitalizacja zabytkowego zespołu pałacowo - parkowego w Pomianach
– odtworzenie stolarki okiennej i drzwiowej”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzcinica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854926

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 47

1.5.2.) Miejscowość: Trzcinica

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-620

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@trzcinica.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzcinica.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Rewitalizacja zabytkowego zespołu pałacowo - parkowego w Pomianach
– odtworzenie stolarki okiennej i drzwiowej”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7683c6c5-45eb-4144-965b-ef43e53cf75f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00422677

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.trzcinica.com.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za
pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP pod adresem https://pzp.trzcinica.com.pl (Platforma). W sytuacji np.
awarii Platformy dopuszcza się komunikację na wskazane w pkt 1 adresy mailowe.
2. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3. Sposób sporządzenia oraz sposób przekazywania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
4. Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte są w Rozdziale XIII SWZ

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z art. 67
ustawy PZP określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji
elektronicznej przy wykorzystaniu Platformy, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 10, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2, z wyjątkiem Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę (jeśli Wykonawca korzysta z elektronicznego podpisu kwalifikowanego),
7) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
8) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
2. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r.poz. 2452) podaje następujące informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB - w szczególności: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff, .xades, .sig, pades.
2) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
3. Oferta powinna zostać złożona w postaci elektronicznej i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (zawartym w e-dowodzie) przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
4. Szczegółowe informacje dotyczące złożenia, zmiany i wycofania oferty znajdują się w instrukcji pod adresem: https://pzp.trzcinica.com.pl.
5. Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte są w Rozdziale XIII SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RRS-VI.271.16.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest odtworzenie stolarki okiennej i drzwiowej w zakresie trzonu głównego wewnętrznych części
współużytkowanych jak klatka schodowa i korytarze, w budynku zlokalizowanym w miejscowości Pomiany 5, na działce o nr. ew. 109/1, który został wpisany wraz z terenem do rejestru zabytków, pod numerem KL-III-534/90/89.
1. Zakres i charakter prac remontowych obejmujący przedmiotu zamówienia to w szczególności:
- roboty rozbiórkowo-przygotowawcze,
- obsadzenie okien i podokienników,
- obsadzenie drzwi, w tym renowacja drzwi SDZ - 02 i wykonanie drzwi wtórnych wg wzorów.
Uwaga: do prac renowacyjnych stolarki okiennej należy dobierać materiały pierwszej klasy jakościowej wraz z doborem gatunkowym – modrzew. Dla stolarki wtórnej nie zezwala się na stosowanie okuć obwodowych z funkcją rozwierno-uchylną. Należy stosować okucia zbliżone do pierwowzoru, dopuszcza się klamkę symetryczną z wewnętrznym prętem ryglującym
góra – dół. Materiał na drzwi – dąb. Drzwi ZDZ-P-01 do 04 należy wykonać wg wzorca SDZ-02; należy zdjąć profilowania z listew i zdobień celem dobrania wzorców do frezowania. Drewno należy wcześniej zaimpregnować środkami
zapewniającymi trwałą ochronę przed butwieniem, następnie malować farbą nawierzchniową. Do malowania stolarki dopuszcza się użycie współczesnych farb. Kolorystyka okien – złamana biel dopasowana do stolarki już wymienionej. Dla stolarki drzwiowej wzorcem kolorystycznym są drzwi oznaczone symbolem ZDZ-02 – ciemny dąb.
2. Dane techniczno-użytkowe
- powierzchnia zabudowy: 562,60 m2
- kubatura: 6303,00 m3
- wysokość: 13,70 m
3. Ogólna charakterystyka obiektu i istniejący stan zagospodarowania terenu:
Budynek popałacowy wzniesiony w stylu neogotyckim z charakterystycznymi sterczynami (wieżyczkami). Budynek składa się z jednorodnego zasadniczego trzonu, do którego dobudowano skrzydła (ryzality) północny i południowy.
Trzykondygnacyjny, częściowo podpiwniczony ze strychem w części zagospodarowanym na pokoje mieszkalne (obecnie nieużytkowane). Dach dwuspadowy, konstrukcja ścian murowana z cegły pełnej (rozmiar gotycki), na zaprawie wapienno - piaskowej.
Stan stolarki okiennej i drzwiowej jest ogólnie zły, zróżnicowany i w dużej mierze uzależniony od ekspozycji na oddziaływanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Stolarkę przewidzianą do renowacji należy zdemontować z
otworów celem dokonania kompleksowej oceny zakresu elementów podlegających ewentualnej wymianie oraz konserwacji.
4. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w oparciu o:
- pozwolenie na budowę,
- pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do
rejestru zabytków
5. Wymagany minimalny okres gwarancji na całość prac – 36 miesięcy, z zastrzeżeniem, że termin gwarancji stanowi jedno
z kryteriów oceny ofert.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w:
1) projekcie budowlanym stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ,
2) przedmiarze robót stanowiącym Załącznik nr 10 do SWZ, przy czym przedmiar robót jest dokumentem pomocniczym i nie
stanowi wyłącznej podstawy do kalkulacji ceny oferty,
3) programie prac konserwatorskich stanowiącym Załącznik nr 11 do SWZ.
4) Szczegółowej Specyfikacji Technicznej stanowiącej Załącznik nr 12 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45421120-1 - Instalowanie progów

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przystąpi do oceny złożonych ofert, przy zastosowaniu podanych poniżej kryteriów
wyłącznie w stosunku do ofert niepodlegających odrzuceniu.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 6

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym
zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie;
3) sytuacji finansowej lub ekonomicznej – Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w wysokości co najmniej 130 000,00 złotych, w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia;
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich pięciu lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej: - jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu prac renowacyjnych stolarki okiennej i drzwiowej o wartości minimum 130 000,00 zł
- jedną robotę budowlaną wykonaną w obiekcie (budynku) wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych, o wartości robót minimum 130 000,00 zł brutto.
Zamawiający uzna za spełnienie warunków opisanych powyżej także, jeśli Wykonawca wykaże realizację jednej roboty budowlanej spełniającej oba w/w zakresy.
b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz, która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, zgodnie z ustawą z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. 2022, poz. 840 ze zm., dalej jako Ustawa o ochronie zabytków).
Uwagi:
1) w przypadku podania kwot w walutach obcych, Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (dalej jako NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień
Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje,
2) przez obiekt wpisany do rejestru zabytków nieruchomych Zamawiający rozumie obiekt, o którym mowa w Ustawie o ochronie zabytków,
3) kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane(t.j. Dz.U. 2024, poz. 725, dalej jako Ustawa Prawo Budowlane) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019, poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a Ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 Ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2023, poz. 334),
4) zgodnie z art. 37 f Ustawy o ochronie zabytków przy ustalaniu udziału w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru uwzględnia się udział w tych robotach, prowadzonych przy zabytkach niewpisanych do rejestru, o ile były one prowadzone przed dniem 26 sierpnia 2011 r,
5) zgodnie z art. 37g ust. 1 Ustawy o ochronie zabytków udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury potwierdzają świadectwa, w tym dotyczące odbytych praktyk zawodowych, oraz inne dokumenty zaświadczające udział w tych robotach wydane przez kierownika
jednostki organizacyjnej, na rzecz której te roboty były wykonywane, albo przez osobę, pod której nadzorem były wykonywane, lub zaświadczenia wydane przez wojewódzkich konserwatorów zabytków (Wykonawca będzie zobowiązany
do dostarczenia tych dokumentów przed popisaniem umowy, zgodnie z Rozdziałem XV pkt 4),
6) zgodnie z art. 37g ust. 2 Ustawy o ochronie zabytków udział w robotach budowlanych prowadzonych przed dniem 26
sierpnia 2011 r. przy zabytku niewpisanym do rejestru zabytków potwierdzają świadectwa, inne dokumenty lub
zaświadczenia, o których mowa w art. 37g ust. 1 Ustawy o ochronie zabytków.
2. Szczegółowe uregulowania w tym zakresie są zawarte w rozdziale VI,VII,XI

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający przewiduje zapłatę jednorazowej zaliczki na poczet wykonania zamówienia, o której mowa w art.442 ustawy
Pzp. Szczegółowe informacje zawarte są w par. 8 Wzoru umowy - Załącznika nr 8 do SWZ stanowiącej załącznik nr 8

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy – Załączniku nr 8 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w przypadkach wskazanych w § 15 Wzoru umowy – Załącznika nr 8 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-08 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: system teleinformatyczny - Platforma Zamówień Publicznych ZETOPZP

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-08 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-07

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Projekt objęty dofinansowaniem w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład, Program Inwestycji Strategicznych Rządowego Programu odbudowy Zabytków,
nr 2RPOZ/2023/266/PolskiLad (dalej jako Projekt)
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę obłożenie styropianem - płot betonowy - Konin
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania19-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę obłożenie styropianem - płot betonowy. Przyklejenie styropianu, zatapianie siatki klejem, 120 m2. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI