Remont sali gimnastycznej wraz z zapleczem przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Remont sali gimnastycznej wraz z zapleczem przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II ul. Kościuszki 16 w Węgrowie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWęgrów
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2017-12-06
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiasto Węgrów
  • Data publikacji ogłoszenia2017-10-31
  • Numer ogłoszenia609752-N-2017
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 609752-N-2017 z dnia 2017-10-31 r.

Miasto Węgrów: Remont sali gimnastycznej wraz z zapleczem przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II ul. Kościuszki 16 w Węgrowie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Węgrów, krajowy numer identyfikacyjny 71158223300000, ul. ul. Rynek Mariacki  16 , 07100   Węgrów, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 25 792 23 26, e-mail anna.piotrowska@wegrow.com.pl, faks 25 792 25 23.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.wegrow.com.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.wegrow.com.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.wegrow.com.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Pisemnie
Adres:
Urząd Miejski w Węgrowie ul. Rynek Mariacki 16, 07-100 Węgrów

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont sali gimnastycznej wraz z zapleczem przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II ul. Kościuszki 16 w Węgrowie
Numer referencyjny: FE.271.1.11.2.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest „Remont sali gimnastycznej wraz z zapleczem przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II ul. Kościuszki 16 w Węgrowie” polegający na: 1. Ogólna charakterystyka istniejącego budynku Sala gimnastyczna jest zlokalizowana na terenie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Węgrowie, budynek funkcjonuje jako samodzielny programowo - przestrzenny obiekt połączony ze szkołą łącznikiem jako przedłużenie istniejącego łącznika, co umożliwia prowadzenie zajęć dydaktycznych z wychowania fizycznego bez konieczności wychodzenia na zewnątrz szkoły. Budynek sali nie jest podpiwniczony. Wyjście główne na parterze od strony wschodniej /przy klatce schodowej/. W budynku sali znajduje się: • Arena główna o wymiarach 45,0 m x 23,5 m i wysokości 7,2 m (świetle konstrukcji), na arenie jest możliwość organizacji meczów: piłki ręcznej, siatkówki, koszykówki, tenisa ziemnego, badmintons, piłki nożnej halowej. • Sala pomocnicza o wymiarach 13 m x 6,9 m i wysokości 3 m. • Sala do ćwiczeń siłowych. • Zaplecze w skład, którego wchodzą szatnie z sanitariatami i prysznicami dla 77 osób (1m2/osobę), magazyn sprzętu sportowego, pomieszczenia gospodarcze. • Trybuny na 178 osób Wejście główne znajduje się na parterze od strony wschodniej ( przy łączniku i klatce schodowej) , os strony południowej znajduje się drugie wejście z wiatrołapem . Arena główna z widownią oddzielona jest korytarzem od zaplecza Na parterze znajdują się 2 zespoły przebieralni z natryskami i ustępami dla uczniów, przechowalnię sprzętu sportowego i gimnastycznego, znajduje się tu również sala pomocniczą z przebieralnią , natryskami i pom. techniczne, rozdzielnię elektryczną , gabinet , pokój trenerów. Na piętrze znajduje się szatnia dla widzów , sanitariaty dla publiczności, hol oraz salę gier stołowych z zapleczem. Komunikację pionową zapewniają 2 klatki schodowe zlokalizowane po przeciwległych stronach korytarza służące również celom ewakuacyjnym. Parter budynku dostępny jest dla osób niepełnosprawnych ( istniejąca pochylnia, wc oraz odpowiednie szerokości przejść bez progów ) Istniejąca widownia została zaprojektowana jako stały element budynku z przeznaczeniem na 178 miejsc siedzących. Przestrzeń pod widowniami przeznaczona jest jako schowki sprzętu sportowego. 2. Zakres robót 2.1 Roboty rozbiórkowe 2.1.1 Założenia ogólne Wszystkie prace prowadzić pod nadzorem osób uprawnionych , teren ogrodzić i oznakować, odłożyć wszelkie media i w przypadku robót powodujących dużo pyłu należy teren zabezpieczyć płachtami. Wszystkie materiały z rozbiórki należy posegregować i składować w odrębnych kontenerach, a następnie wywieźć poza teren budowy przez wyspecjalizowane firmy 2.1.2 Istniejące trybuny Konstrukcja trybun składa się z płyt kanałowych o wym. 0,9x6,0 m i grubości 24 cm opartych na ścianach nośnych z cegły pełnej. Stopnie z bloczków betonu komórkowego obetonowanych warstwą betonu gr. 3cm. Rozbiórkę prowadzić wg następującej kolejności: -demontaż siedzisk wraz z konstrukcją - demontaż barierek i elementów mocujących - rozbiórka głównej konstrukcji tzn. płyt kanałowych , po zdjęciu warstw wykończeniowych i stopni płyty pociąć na elementy o gabarytach odpowiednich do transportu i wywiezienia na zewnątrz , przed przystąpieniem do cięcia płyty należy podeprzeć w odpowiednich miejscach aby zabezpieczyć konstrukcję przed zawaleniem. - rozbiórkę ścian wsporczych należy rozpocząć sukcesywnie od góry , należy również zdemontować fundamenty pod tymi ścianami. 2.1.3 Istniejąca podłoga głównej hali Podłoga składa się z warstwy wykończeniowej posadzkowej : deski wykończeniowe posadzkowe gr.2,2cm, papa asfaltowa izolacyjna , ślepa podłoga gr 3,3 cm, legart 7,6x6,3cm w odstępach 0,6-0,9 m , legary 7,6x6,3cm j.w. ułożone na krzyż , papa asfaltowa na lepiku ( suma 18,5cm) i warstwy podkładowej, papa asfaltowa na podkładkach , podkładki betonowe 15x15x3 cm, miękkie maty z wełny mineralnej gr. 3cm ułożone między legarami , gładź cementowa gr.3cm, 2 x papa na lepiku , beton podkładowy 10cm ( suma 16cm) , podsypka pisakowa – 10cm Podłogę rozbierać od góry do warstwy podkładowej z pisaku , elementy z płyt żelbetowych prefabrykowanych zakrywające kanały wentylacyjne gr. 5 cm rozebrać wraz z warstwą podkładową. Przy ścianach pozostawić ok. 20 cm izolacji przeciwwilgociowej ( z papy) w celu powiązania poziomych izolacji ścian z nowymi izolacjami poziomymi podłogi. 2.1.3 Rozbiórka ścian działowych Istniejące ścianki działowe gr. 6 i 12cm z cegły dziurawki rozebrać zgodnie z rysunkiem „ zamurowania i rozbiórki” 2.1.4 Rozbiórki ścian nośnych i poszerzanie otworów w tych ścianach Istniejące ściany z cegły ceramicznej gr.25 cm rozebrać po z zamocowaniu nadproży ( opracowanych wg projektu konstrukcji ) , zgodnie z rysunkiem „ zamurowania i rozbiórki” Przy rozbiórce ścian konstrukcyjnych zachować szczególna ostrożność pod nadzorem osób uprawnionych w porozumieniu z projektantem konstrukcji 2.1.5 Elementy wyposażenia instalacyjnego wnętrz Należy zdemontować zbędne elementy zgodnie z projektami branżowymi. 2.1.6 Rozbiórka paski zewnętrzne budynku i odkopanie ścian podziemia Rozebrać opaskę wokół budynku wraz z krawężnikiem, zgodnie z założeniami projektowymi ściany zewnętrzne budynku będą ocieplone w związku z tym ściany podziemia należy odkopać do poziomu przyszłego ocieplenia i masy ziemne z wykopów odkładać na bok, prace wykonywać ręcznie i odcinkowo . 2.1.7 Rozbiórka pokrycia dachu hali elementów obróbek blacharskich i elementów odgromowych i odwodnienia dachu hali Projekt przewiduje wymianę pokrycia dachowego na nowe ze zwiększeniem warstwy ociepleniowej z pianki poliuretanowej, w związku z tym należy zdemontować wszelkie zbędne elementy wentylacyjne ( wywietrzaki) oraz elementy wyposażenia odgromowego (wraz ze zwodami), zdemontować obróbki ogniomurów i rynien i rur spustowych 2.1.8 Rozbiórka wiatrołapu przy wyjściu z hali od strony południowej Wejście ewakuacyjne od strony południowej obecnie jest zabezpieczone wiatrołapem , ze względu na zły stan techniczny oraz odbiegających parametrów schodów od norm , projekt przewiduje rozbiórkę wiatrołapu wraz ze schodami i wykonanie nowych schodów spełniających wymogi norm . 2.1.9 Zamurowania Zamurowania zbędnych otworów wykonać zgodnie z rysunkiem „ zamurowania i rozbiórki”, zamurować zbędne otwory wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, zamurować otwory w ścianach. 2.2. Zakres prac budowlanych 2.2.1 Docieplenie ścian zewnętrznych murowanych warstwą styropianu metodą lekką mokrą, ścian nadziemia i podziemia Ocieplenie ścian budynku metodą „lekka mokrą” ( grubość ocieplenia 10 cm – parter i 8 ściany fundamentowe , ściany parteru - wyprawa tynkarska tynkiem akrylowym ) zgodnie z instrukcja ITB i zgodnie z polską norma PN- EN 14933:2007 „ Wyroby do izolacji cieplnej i lekkie wyroby wypełniające do zastosowań w budownictwie lądowym i wodnym . Wyroby ze styropianu (EPS) produkowane fabrycznie. Specyfikacja” 2.2.2 Wymiana pokrycia dachu polegająca na wymianie na nową płytę warstwową wraz z wymianą obróbek blacharskich, systemu odwodnienia i instalacji odgromowej. Nowa płyta warstwowa będzie spełniać wymogi obowiązujących norm pod względem ochrony cieplnej budynku. Płyta przystosowana do krycia dachów typu „ dachowego”, będzie składać się z warstwy blachy stalowej powlekanej ( obustronnie ) i rdzenia z pianki poliuretanowej o grubości 17 cm – całość płyty 18 cm. Z wymianą pokrycia wiąże się również wymiana na nowe elementów odwodnienia dachu, instalacji odgromowej, elementów wentylacji mechanicznej oraz obróbek blacharskich . Ocieplenie dachu budynku zgodnie z instrukcja ITB nr i zgodnie z polską norma PN- EN 14933:2007 „Wyroby do izolacji cieplnej i lekkie wyroby wypełniające do zastosowań w budownictwie lądowym i wodnym. Całość prac ocieplających należy wykonać ściśle wg szczegółowych wytycznych technologii ociepleń podanych przez producenta oraz zgodnie z : -Postanowieniami aprobaty technicznej ITB -Instrukcją ITB -Normami i przepisami obowiązującymi w Polsce -Przepisami BHP Grubość warstwy ocieplającej : - Podstawową warstwę ociepleniową stanowi rdzeń poliuretanowy o gr . 17 cm Pokrycie dachu jednowarstwowe - Płyta dachowa warstwowa z rdzeniem z pianki poliuretanowej z powłokami i zewnętrznymi i wewnętrznymi z blachy stalowej powlekanej cynkiem i powłokami ochronnymi przed warunkami atmosferycznymi i korozją i promieni UV - systemowe elementy obróbek blacharskich i akcesoriów wykończeniowych Minimalne parametry płyty: - grubość warstwy ociepleniowej – 17 cm - współczynnik przewodzenia ciepła nie niej niż 0,0232 W/m*K - odporność ogniowa – E 15 - grubość blachy zewnętrznej : 0,50 mm - grubość blachy wewnętrznej : 0,40 mm Prace przygotowawcze – rozbiórkowe Należy zdemontować istniejące pokrycie dachu wraz z osprzętem: -usunąć obróbki blacharskie elementów budynku przeznaczone do wymiany - zdemontować instalacje odgromową - zdemontować elementy wentylacji sali - zdemontować rynny i rury spustowe wraz z osprzętem - zdemontować płyty warstwowe Remont istniejących dźwigarów stalowych głównej konstrukcji dachu Dźwigar dachowy należy zabezpieczyć do wymaganej przepisami odpowiedniej klasy odporności ogniowej elementu – konstrukcja dachu min. R 15 . Projekt przewiduje malowanie konstrukcji farbą pęczniejącą ognioochronną Po wykonaniu prac przygotowawczych i rozbiórkowych należy istniejącą konstrukcję oczyścić ze starych powłok malarskich , nie naruszając elementów konstrukcyjnych. Przy oczyszczaniu elementów należy zwrócić uwagę na i ich stan i w przypadku stwierdzenia nadmiernego zużycia lub innych nieprzewidzianych zjawisk należy wstrzymać prace i powiadomić projektanta konstrukcji. Należy wykonać dodatkowe prace montażowe zwiane z mocowaniem wsporników pod aparaty wentylacyjne oraz wszelki osprzęt mocowany do konstrukcji głównej dźwigara Na tak przygotowaną powierzchnie należy nałożyć kolejne warstwy farb przestrzegając reżimów technologicznych : - farbę podkładową epoksydową - farbę pęczniejącą ognioochronną - farbę nawierzchniową poliuretanową ( w kolorze szarym RAL 7035) Należy przeprowadzić szkolenie pracowników Ułożenie dachowych płyt warstwowych Po wykonaniu robót związanych z zabezpieczeniem dźwigarów należy przystąpić do układania płyt zgodnie z instrukcja montażu producenta płyt oraz należy przeszkolić pracowników montujących przez producenta płyt zastosowanych przy realizacji budowy. Po ułożeniu płyt dachowych należy przystąpić od prac montażowych związanych z : instalacją odgromowa , instalacją wentylacji mechanicznej , instalacją odwodnienia dachu oraz obróbki ogniomurów. Należy stosować osprzęt oraz elementy systemowe lub równoważne ale o parametrach nie gorszych niż systemowe. 2.2.3 Ocieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją. Wykonanie ocieplenia stropu nad pomieszczeniami od strony zachodniej warstwą wełny mineralnej gr.25 cm 2.2.4 Wymiana systemu wentylacji mechanicznej i instalacji centralnego ogrzewania Istniejąca centrala mechaniczna zostanie zdemontowana wraz z kanałami. Zostaną zainstalowane nowoczesne jednostki wentylacyjne. Kompleksowa wymiana instalacji c.o. na nową z płytowymi grzejnikami, zaworami termostatycznymi, zaworami podpionowymi. 2.2.5 Wymiana instalacji elektrycznej. Wymiana instalacji elektrycznej wraz z wymianą oświetlenia na energooszczędne. 2.2.6 Wymiana stolarki okiennej na okna z profili aluminiowych Demontaż starych okien i montaż nowych zgodnych z polskimi normami i szczegółowymi wymaganiami inwestora biorąc pod uwagę specyfikę budynku. ZEWNĘTRZNA Profile aluminiowe z przekładką termiczną ( ciepłe) szklone zestawami trzykomorowymi z szybą bezpieczna od strony wewnętrznej ( od strony wewnętrznej hali) . Współczynnik przepuszczalności promieni słonecznych φ = 0,45 , współczynnik zestawu k = 1,3 W/m2K , średni k= 1,6 W/m2K. Otwierane kwatery rozmieszczone poza zasięgiem człowieka będą wyposażone w mechanizm otwierania dystansowego. Na drogach ewakuacyjnych zastosowano dźwignie antypaniczne. Szczegóły według wykazu WEWNĘTRZNA Profile do pomieszczeń ogrzewanych ze szkleniem szkłem bezpiecznym odpornym na uderzenia piłką. Na drogach ewakuacyjnych skrzydła drzwi zawężające drogę ewakuacyjną wyposażyć w samozamykacze. Na drogach ewakuacyjnych zastosowano dźwignie antypaniczne. Szerokość łączna drzwi w świetle , stanowiących wyjścia ewakuacyjne z pomieszczenia, należy obliczyć proporcjonalnie do liczby osób mogących przebywać w nim równocześnie, przyjmując co najmniej 0,6 m szr. na 100 osób , przy czym najmniejsza szer. drzwi w świetle ościeżnicy powinna wynosić 0,9 m i przy drzwiach wieloskrzydłowych jedno skrzydło o szr. 0,9m powinno być nieblokowane .Drzwi stanowiące wyjście ewakuacyjne powinny otwierać się na zewnątrz ( przeznaczonych dla 50 os.) . Szczegóły według wykazu 2.2.7 Wymiana podłogi w hali głównej typu sportowego Po demontażu istniejących warstw podłogowych zaprojektowano nową podłogę z przeznaczeniem do obiektów sportowych Hala sportowa – systemowa podłoga sportowa wielofunkcyjna dla uprawiania gier sportowych, o wysokich parametrach takich jak: wysokiej trwałości i wytrzymałości na obciążenia mechaniczne, bezpieczeństwie podczas gier i treningów oraz zajęć wychowania fizycznego. Po demontażu wszystkich warstw istniejącej podłogi do warstwy filtracyjnej (pisaku), należy wykonać nowe warstwy podkładowe zgodnie z rysunkiem i opisami na przekrojach, na tak przygotowaną warstwę podkładową ułożyć ruszt drewniany, ślepą podłogę oraz warstwy użytkowe PU. Prace montażowe i użyte atestowane materiały powinny odpowiadać polskim normom oraz wymaganiom podłóg przeznaczonych do tego typu pomieszczeń i układać należy zgodnie z instrukcja producenta Uwaga: przed przystąpieniem do wykonania warstwy podkładowej należy dokonać geotechnicznego odbioru gruntu pod projektowaną posadzkę. 2.2.8. Remont i przebudowa pomieszczeń zaplecza hali sportowej Modernizacja istniejących szatni i węzłów sanitarnych oraz pomocniczych sal do ćwiczeń i magazynków. Modernizacja polega na dostosowaniu istniejących pomieszczeń do nowych warunków użytkowych i obowiązujących norm wraz z wymiana okładzin podłogowych i ściennych i elementów wyposażenia instalacyjnego. Salki do ćwiczeń sportowych i pomocnicze – w pomieszczeniach tych po zerwaniu warstw wykończeniowych posadzki do warstwy podkładowej należy wykonać nawierzchnię bezspoinową poliuretanową systemową. Nawierzchnia składa się z : warstwy elastycznej ( maty z granulatu gumowego spojonego poliuretanem o gr. od 9 do 12 mm przyklejanej do podłoża ) , szpachli , maty rozdzielającej ciężar włókna szklanego, warstw głównych ( 2 warstwy specjalnego materiału poliuretanowego o gr. ok. 2mm ) , lakieru ( warstwy zamykającej – matowej , o fakturze „skórki pomarańczowej” . Układać zgodnie z instrukcja producenta. Salka do ćwiczeń siłowych – zaprojektowano nawierzchnię gumową wzmocnioną EPDM. Nawierzchnia cechuje się duża wytrzymałością na ściskanie, uderzenia oraz ścierania , posiada dużą elastyczność i jest stosowana do pomieszczeń powodujących nadmierne zużycie warstwy wykończeniowej podłogi. Grubość od 4 do 12mm , zawartość granulatu EPDN ok., 15 % . Układać zgodnie z instrukcją producenta. Komunikacja ogólna i pomieszczenia użytkowe- płytki ceramiczne typu gres , w wersji antypoślizgowej o zwiększonej wytrzymałości na ścieranie. Wymiary 30x30 cm,. W miejscach wymagających szczególnej przyczepności należy zastosować płytki z wytłaczaną fakturą antypoślizgową. Po demontażu istniejących warstw wykończeniowych podłoże wyrównać i wzmocnić w razie potrzeby , w szczególnych przypadkach skuć warstwy podkładowe i wykonać nowe wraz z izolacją . Pomieszczenia szatni – płytki ceramiczne w wersji antypoślizgowej , o wym. 20x20 cm. Roboty budowlane wykonać w takiej samej technologii jak w pomieszczeniach ogólnodostępnych. Pomieszczenia pryszniców i wc – ceramika basenowa klasy „Buchalt” lub „Floorgers” , o antypoślizgowości bosej stopy A lub B . Należy stosować specjalne kształtki do brodzików przy natryskach. Klatki schodowe – specjalne profilowane płytki ceramiczne schodowe , w wersji antypoślizgowej o zwietrzonej wytrzymałości na ścieranie . Istniejące wykończenie schodów skuć do warstwy podkładowej Hala sportowa – istniejące ściany wyrównać poprzez szpachlowanie, ubytki tynku po zamurowaniach, szczelinach, wykruszeniach uzupełnić i zaszpachlować. Malowane farbą odporną na zabrudzenia i nadmierne zużycie wskutek uderzeń piłka itp. Farba powinna umożliwić łatwe czyszczenie ścian. Przeciwległe ściany ( na osi wschód – zachód za bramkami ) będą zabezpieczone przed uderzeniem osoby ćwiczącej poprzez zastosowanie materacy sportowych o wym. 2x1 m mocowanych do ścian w pozycji pionowej. Wzdłuż ściany południowej pod oknami zaprojektowano drabinki gimnastyczne w celu zwiększenia funkcjonalności sali dla uczniów szkoły podstawowej . Salki do ćwiczeń sportowych i pomocnicze – po uzupełnieniu ubytków powstałych w trakcie rozbiórek uzupełnić tynkiem cementowo – wapiennym następnie ściany wyrównać poprzez szpachlowanie. Malowanie farbami łatwo zmywalnymi, w miejscu wskazanym przez inwestora zamontować pas luster Salka do ćwiczeń siłowych – materiały i technologia jak wyżej Komunikacja ogólna i pomieszczenia użytkowe- po uzupełnieniu ubytków , ściany zaszpachlować i wykończyć tynkiem mozaikowym typu „marmolit” do wysokości 160 cm od posadzki, ściany powyżej marmolitu malować farbami do wnętrz ( zalecane odporne na zabrudzenia i łatwo zmywalne ) W miejscach szczególnie narażonych na uszkodzenie zastosować narożniki ochronne systemowe z wykładziny homogenicznej lub w innej równoważnej technologii i systemie. Pomieszczenia szatni – technologia i materiały jak w salkach do ćwiczeń i siłowni Pomieszczenia pryszniców, sanitariaty – ceramika mało nasiąkliwa ( do 3% ) typu „glazura „ płytki o wymiarach 10x10 cm , 20x 20 cm . Ścian wyłożyć do pełnej wysokości ( sufitu) Klatki schodowe – po uzupełnieniu ubytków i szpachlowaniu do wysokości 160 cm tynk mozaikowy typu marmolit , powyżej malowany farbą do wnętrz . SUFITY Hala sportowa – na około 70% powierzchni przekrycia hali zastosowano sufit odporny na uderzenia piłką o właściwościach akustycznych z konstrukcją widoczną. Panele sufitowe składają się z warstwy płyty z wełny mineralnej osłoniętej płyta z metalowej blachy perforowanej , o wymiarach modułowych 60x60cm i 120x60 cm . Panele mocowane na systemowym rusztowaniu i dźwigarkach do konstrukcji dachowej ( płatwi ). Salki do ćwiczeń sportowych i pomocnicze, szatnie – w przypadku potrzeby zamaskowania elementów wentylacji mechanicznej zastosować płyty g-k na ruszcie stalowym i w zależności od pomieszczenia (mokre) w wersji odpornej na wilgoć . Malowane farbą do pomieszczeń normalnych lub mokrych. Płaszczyzny wolne od sufitu podwieszanego po szpachlowaniu malowane farbą. Salka do ćwiczeń siłowych – materiały i technologia jak wyżej Komunikacja ogólna i pomieszczenia użytkowe- istniejące powierzchnie po szpachlowaniu malowane farbą Pomieszczenia szatni – technologia i materiały jak w salkach do ćwiczeń i siłowni Pomieszczenia pryszniców, sanitariaty – sufi podwieszany z płyt g-k wodoodpornych , zabezpieczony przed wilgocią i malowany farbą przeznaczoną do pomieszczeń o dużej wilgotności . Klatki schodowe – szpachlowane i malowane jak korytarze. 2.2.9 TRYBUNY Składane systemowe – istniejące trybuny zostaną wyburzone i zastąpione nowymi składanymi systemowymi. Zaprojektowano trybunę 5 – rzędową z siedziskami składanymi na 260 miejsc. Trybuny w czasie nie korzystania z nich przez użytkowników będą zsuwane w stronę ściany korytarzowej i chowane w specjalnych szafach. Trybuny muszą spełniać następujące wymogi: - siedziska trudno zapalne odpowiadające wymogom Polskich Norm - szerokość przejść pomiędzy rzędami siedzeń nie mniejszą niż 0,45m ( stałe elementy) - liczbę siedzeń w rzędzie nie większą niż 16 pomiędzy przejściami oraz 8 w rzędzie przyściennym - szerokość przejść komunikacyjnych nie mniejsza niż 1,2 m - rzędy siedzeń trwale przymocowane do podłogi ( konstrukcji ) Balustrady oddzielające poziomy trybun powinny zapewniać bezpieczeństwo użytkowników także w przypadku paniki. Wysokość balustrady mini. 1,2 m. Zastosowane trybuny powinny spełniać wymogi bezpieczeństwa konstrukcji i przenosić obciążenia odpowiednie do przewidzianej ilości osób ( 260 ) i spełniać pod tym względem wymogi Polskich Norm jak również odpowiadać wymogom bezpieczeństwa pożarowego. 2.3 WYPOSAŻENIE 2.3.1 DRABINKI GIMNASTYCZNE Drabinki - drabinki drewniane gimnastyczne o układzie typowym mocowane za pomocą uchwytów do istniejących ścian i posadzki. Ilość i rozmieszczenie według rysunków. 2.3.2. PRZEGRODY SIATKI ZABEZPIECZAJĄCE Przegrody - zaprojektowane przegrody z ażurowej siatki dzielące główna sale na trzy równe części, konstrukcja pozwalająca na przesuwanie siatek będzie mocowana do dźwigarów dachowych. Mechanizm będzie uruchamiany mechanicznie. Siatki zabezpieczające – elementy narażone na uderzenie piłką ( lampy oświetleniowe, elementy wentylacji, elementy nagłośnienia, tablica wyników) będą zabezpieczane siatką ochronną. W celu zabezpieczenia przeszkleń okiennych i balustrad zastosowano szkło bezpieczne z folią izolacyjną odporne na uderzenia piłka. Zaleca się zastosowanie siatki ochronnej pomiędzy trybunami a boiskiem. 2.3.3 BRAMKI , SŁUPKI , TABLICE DO KOSZYKÓWKI Lokalizacja elementów do gier zespołowych pozostaje bez zmian. Należy rozważyć wykorzystanie istniejących elementów lub zakup nowych. 2.4.1. DRZWI WEWNĘTRZNE W pomieszczeniach suchych – laminowane wzmocnione, ościeżnice stalowe lub z mdf, z systemem obejmujące grubość ścian. Drzwi do pomieszczeń mokrych – wodoodporne z litego laminatu HPL gr. 10-15 mm na zawiasach aluminiowych . Futryny aluminiowe Drzwi oddzielające strefę pożarową – stalowe lub alumnowie ze szkleniem ognioodpornym w klasie EI 60. 2.4.2. BARIERKI I UCHWYTY Barierki na trybunach ( antresoli ) – ze stali nierdzewnej polerowanej wypełnione szkłem bezpiecznym, mocowane do posadzki zapewniając przeniesienie sił poziomych zgodnie z Polską Normą. Barierki o wysokości 120 cm , wyposażone w furtki w miejscach zejść na trybuny , które będą zamykane w przypadku zsunięcia trybun. Zamknięcie powinno zabezpieczać przed otwarciem furtki przez osoby postronne i nieupoważnione. Barierki na trybunach systemowe o wys. min. 1,2 m 2.4.3. WYJŚCIE Z BUDYNKU OD STRONY WSCHODNIEJ Istniejący wiatrołap wraz ze schodami rozebrać. Wykonać nowe schody wraz podestem w konstrukcji betonowej z wykończeniem z kostki betonowej i elementów prefabrykowanych nastopnic schodowych . Schody wyposażyć w barierki o wys. 1,1 m ze stali kwasowej . Wejście zadaszyć daszkiem w konstrukcji aluminiowej z wypełnieniem z litego poliwęglanu . 2.5. DOSTEPNOŚĆ OBIEKTU DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Obiekt jest wyposażony w : - 3 miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych o wy, 3,6 x5 m - pochylnie dla wózków - wc dostosowane dla osób niepełnosprawnych dostępne z komunikacji ogólnej - wymiary drzwi i brak progów umożliwiające swobodne poruszanie się wózkiem - możliwość zapewnienia wydzielonego miejsca na widowni w poziomie parteru dla osób na wózkach W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać również: - wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót ujętych w kosztorysie, w tym prace wynikające ze specyfikacji technicznych i dokumentacji projektowej, - wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, przedmiaru robót), obsługa geodezyjna, powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna, - W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz Norm Europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego. Zaleca się aby Wykonawca zapoznania się z terenem wskazanym w SIWZ , na którym będą prowadzone prace oraz do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. W tym celu wskazane jest, aby wykonawca ubezpieczył prowadzoną działalność od odpowiedzialności cywilnej, zabezpieczył plac budowy oraz oznakował roboty. Uwaga I. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót zgodnie ze wzorem przed podpisaniem umowy. II. Wykonawca jest zobowiązany w okresie protokolarnego przekazania terenu robót do 15.04.2018 r. do zapewnienia funkcjonowania sali włącznie z areną główną – Zamawiający dopuszcza możliwość wyłączenia poszczególnych pomieszczeń po uprzednim uzgodnieniu. III. Natomiast w okresie od 15.04.2018 r. do 31.08.2018 r. Zamawiający dopuszcza całkowite wyłączenie obiektu z użytkowania. IV. Wykonawca winien uwzględnić w kalkulacji zgodnie z dokumentacja koszt przeprowadzenia badań akustyki i na tej podstawie wykonać wymianę lub modernizację istniejącego nagłośnienia (propozycja podlega akceptacji zamawiającego). V. Zamawiający informuje iż odbiór końcowy odbędzie się po uprzedni wykonaniu badań podłóg sportowych wg normy EN 14904 oraz po wykonaniu termowizji. VI. Wykonawca winien uwzględnić w kosztach wykonanie na nawierzchni areny głównej herb Miasta Węgrowa. Szczegółowy zakres wyznaczają: projekt budowlano-wykonawczy, przedmiar robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Podane przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia ewentualne nazwy (znaki towarowe) mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełniania tego samego poziomu jakościowego, merytorycznego oraz gwarantujące taką samą funkcjonalność jak produkty opisane w przedmiocie zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w każdym przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę, która zawiera opis przedmiotu zamówienia o takich samych parametrach lub lepszych od rozwiązań/produktów, które zostały przedstawione w dokumentacji projektowej, STWiOR, przedmiarach,, ale jest oznaczony innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Musi to być oferta odpowiadająca lub lepsza pod względem jakości rozwiązaniom/produktom wskazanym przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 45453000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45110000-1
45110000-1
45410000-4
45323000-7
45324000-4
45421000-4
45430000-0
45443000-4
45442000-7
45330000-9
45310000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-08-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2018-08-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 2 500 000,00 zł /słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych/. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1.Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: dwóch robót polegających na budowie, przebudowie, remoncie sali gimnastycznej, hali sportowej lub innego obiektu użyteczności publicznej o charakterze sportowym - o wartości robót nie mniejszej niż 2.500.000,00 zł brutto łącznie, z tym że jedna z tych robót musi opiewać na minimum 1.500.000,00 zł. 2.Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a. Kierownik budowy z co najmniej 5-letnim stażem - minimalne wymagania: - uprawnienia budowlane umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w specjalności ogólnobudowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa – osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. b. Kierownik robót sanitarnych z co najmniej 5-letnim stażem - minimalne wymagania: - uprawnienia budowlane umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. c. Kierownik robót elektrycznych z co najmniej 5-letnim stażem - minimalne wymagania: - uprawnienia budowlane umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa - osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie danej branży bez ograniczeń, m.in. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych izb samorządu zawodowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1332,1529).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: 1. Wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu w wykazie robót złożonym wraz z ofertą należy podać wartość wykonanych robót w celu weryfikacji spełniania warunku udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotów trzecich na podstawie art. 22a pzp minimum jeden z wykonawców lub jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie . 3. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umów o ich wykonanie. 1. Wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu w wykazie osób złożonym wraz z ofertą należy podać informację o doświadczeniu kierownika budowy w kierowaniu robotami budowlanymi, kierownika robót sanitarnych w kierowaniu robotami sanitarnymi oraz kierownika robót elektrycznych w kierowaniu robotami elektrycznymi. 2. Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63,poz. 394) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1946), którą przedstawi Zamawiającemu przed zawarciem umowy.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Oświadczenie wstępne o braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ – na zasadach określonych w sekcji 7 SIWZ. Na wezwanie zamawiającego w trakcie oceny i badania ofert: odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji 6.3.2 SIWZ składa: 1. dokument lub dokumenty wystawione w kraju , w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument lub dokumenty, o których mowa w pkt. 6.4.1 SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymagane w pkt 6.3.1-6.3.2SIWZ lub 6.4 SIWZ winny być złożone przez każdego z wykonawców. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 6.3.1 SIWZ lub dokumentów o których mowa w sekcji 6.3.2 lub 6.4 SIWZ lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia dokumentów wskazanych w sekcji 6.3.2 lub 6.4 SIWZ na wezwanie zamawiającego, jeżeli zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W tym celu zaleca się, aby wykonawca na wezwanie zamawiającego przesłane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy zamiast złożyć wymagane dokumenty wskazał, w jakim konkretnie postępowaniu złożył dokumenty będące w posiadaniu zamawiającego lub w jaki sposób są one dostępne dla zamawiającego - w celu umożliwienia ich identyfikacji. Dokumenty wskazane w sekcji 6.3.1 – 6.3.2 lub 6.4 SIWZ powinny być aktualne na dzień ich złożenia. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. Oświadczenie wskazane w sekcji 6.3.1 SIWZ składa się w formie oryginału. Dokumenty wskazane w sekcji 6.3.2 lub 6.4 SIWZskłada się w formie oryginału lub kserokopii za zgodność z oryginałem. Wykonawcy, którzy nie wykażą braku podstaw do wykluczenia zostaną wykluczeni z postępowania.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Oświadczenie wstępne o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ – na zasadach określonych w sekcji 7 SIWZ Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia – jeśli dotyczy Na wezwanie zamawiającego w trakcie oceny i badania ofert: wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty –załącznik nr 5 do SIWZ wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6 do SIWZ informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 5.7.1SIWZ lub dokumentów, o których mowa w punktach 5.7.2 , 5.7.3, 5.7.4, 5.7.5 SIWZ lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia dokumentów wskazanych w punktach 5.7.3 – 5.7.4SIWZ na wezwanie zamawiającego, jeżeli zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W tym celu zaleca się, aby wykonawca na wezwanie zamawiającego przesłane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy zamiast złożyć wymagane dokumenty wskazał, w jakim konkretnie postępowaniu złożył dokumenty będące w posiadaniu zamawiającego lub w jaki sposób są one dostępne dla zamawiającego - w celu umożliwienia ich identyfikacji. Dokumenty wskazane w punktach 5.7.1 – 5.7.5 SIWZ powinny być aktualne na dzień ich złożenia. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. Oświadczenie wskazane w punktach 5.7.1 SIWZ składa się w formie oryginału. Dokumenty wskazane w punktach 5.7.2 – 5.7.5 SIWZ składa się w formie oryginału lub kserokopii za zgodność z oryginałem. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania wymaganych warunków zostaną wykluczeni z postępowania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Dokumenty dotyczące grup kapitałowych (art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP). Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika Nr 9. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 6.14, lub oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzi wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 2.Oświadczenia i dokumenty wymagane w sekcji 5-7 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.Formularz ofertowy (wg załącznika nr 7) – w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 2.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych ( dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 3.Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. 5. Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia – jeśli dotyczy 6. Dowód wniesienia wadium Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 11.5.3 i 11.5.4 SIWZ powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991r.Prawo o notariacie (Dz. U. z 2016 r.poz.1796 z późn.zm).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych 0/100) 2.Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 ze zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego Miasto Węgrów, ul. Rynek Mariacki 16, 07-100 Węgrów, numer konta : 61 1020 4476 0000 8702 0365 0132 z dopiskiem: przetarg nieograniczony na zadanie pn. „Remont sali gimnastycznej wraz z zapleczem przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II ul. Kościuszki 16 w Węgrowie” Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. 4 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia dokument zabezpieczenia należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego. 5 Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 5.1 gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46. ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 5.2 okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia 6. Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 6.1 poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 6.2 poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 50,00
Okres gwarancji na całość przedmiotu umowy 20,00
Okres gwarancji na nawierzchnie sportową 30,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wzór umowy stanowi załącznik nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1.Zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie należy złożyć przed podpisaniem umowy w jednej z następujących postaci: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej; z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 ze zm.) 2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone przelewem należy wpłacać na konto Zamawiającego: 61 1020 4476 0000 8702 0365 0132 z podaniem tytułu wpłaty. 3. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przelewem, za termin jego wniesienia przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego 4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowana pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych oraz zawieraną umową, a w szczególności: 4.1 100% wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności wykonawcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, nie krótszy niż termin obejmujący okres przewidziany umową na odbiór końcowy przedmiotu umowy i okres 30 dni po odbiorze. 4.2. 30% wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy pozostawione na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady, nie krótszy niż okres rękojmi i obejmujący dodatkowy okres 15 dni. UWAGA: Zamawiający przewiduje, że strony w umowie określą okres rękojmi za wady fizyczne równy okresowi udzielonej gwarancji. W przypadku zabezpieczenia należytego wykonania umowy, kwota 30% zabezpieczenia zostanie zatrzymana na okres udzielonej gwarancji równej okresowi rękojmi za wady fizyczne. Jeżeli okres, na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wniesione zostanie na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wniesione zostanie na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia (co powinno być uwzględnione jako przesłanka wypłaty sumy gwarancyjnej w dokumencie gwarancyjnym) - wypłata ta powinna następować nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia. 5. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, dokument zabezpieczenia należy złożyć w siedzibie zamawiającego, przed podpisaniem umowy.

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Wzór umowy stanowi załącznik nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przewidywane zmiany umowy zawarto we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
W przypadku gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty zawierały informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazywać, że zastrzeżone informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa. Informacje te powinny być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączone i ponumerowane. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-12-06, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę budowę budynku usługowego - Jagodne
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę budowę budynku usługowego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI