Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont nawierzchni płyt balkonowych wraz z balustradami w budynku wielorodzinnym przy ul. M. Dąbrowskiej 22, 33-100 Tarnów (2/TBS)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851759358
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Graniczna 8A
1.5.2.) Miejscowość: Tarnów
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-100
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: (0-14) 688-99-80
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@tarnowskietbs.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnowskietbs.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Budowa domów mieszkalnych i ich eksploatacja na zasadach najmu
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont nawierzchni płyt balkonowych wraz z balustradami w budynku wielorodzinnym przy ul. M. Dąbrowskiej 22, 33-100 Tarnów (2/TBS)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-26f257b5-378c-11ef-b37c-4e696a6d8c25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00394648
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-26f257b5-378c-11ef-b37c-4e696a6d8c25
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-26f257b5-378c-11ef-b37c-4e696a6d8c25
Informacje o środkach komunikacji elektronicznej zostały określone w pkt. XXI SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały określone w pkt. XXI SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny RODO został określony w pkt. XLI SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania RODO zostały określone w pkt. XLI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I-4201/1/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Remont nawierzchni płyt balkonowych wraz z balustradami w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. M. Dąbrowskiej 22 w Tarnowie
4.2.6.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej i zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1. wykonał minimum dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie płyt balkonowych w budynku wielorodzinnym o wartości nie mniejszej niż 250 000 zł w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów wraz z załączeniem dokumentów potwierdzonych przez Zamawiającego, że roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawca przedłoży referencje albo inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej.
2. dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z danymi na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia oraz posiadanych uprawnień wymaganych do realizacji zamówienia (kserokopia uprawnień i przynależność do odpowiedniej Izby).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia
braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, wykonawca składa oświadczenie o aktualności informacji zawartych w
oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1605, jt.) składane na
podstawie § 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415)
2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 2-5 i 7-10
ustawy jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym
postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem
oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio
z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom,
wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności
i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
3. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa
w ust. 5, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę
i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w pkt 5, nie są
wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącym zdolności technicznej i zawodowej zamawiający żąda:
1) wykazu robót wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert- wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty,
2) wykazu osób posiadających uprawnienia do do kierowania robotami, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi
wykonawcami, wykaz, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten
bezpośrednio uczestniczył.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Zgodnie z art. 117 ust. 4 Pzp w przypadku, o którym mowa w pkt 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
5. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnych zmian postanowień zawartej umowy (art.455 ust.1 ustawy Prawo
zamówień publicznych) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy - w następujących sytuacjach:
1) wystąpienia siły wyższej,
2) wystąpienia odmiennych warunków geologicznych, terenowych, archeologicznych, wodnych itp.
3) wystąpienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności:
a) wstrzymanie realizacji umowy przez zamawiającego;
b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń,
c) rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy
d) powierzenia przez Zamawiającego wykonania zamówień dodatkowych lub robót zamiennych.
4) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, w tym przeprowadzanie
prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów.
5) Zmiany będące następstwem działania organów administracji i organów kontroli,
6) Zmniejszenia lub zwiększenia zakresu świadczenia i zakresu wynagrodzenia z powodu istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia.
7) Zmiany wskutek wystąpienia okoliczności, których zamawiający nie był w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
8) Wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienia ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
9) Zmiany dotyczące nazwy, siedziby wykonawcy lub zamawiającego, w tym ich formy organizacyjno - prawnej w trakcie
trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych.
10) Zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.
11)Zmiana osób odpowiedzialnych za nadzór nad przedmiotem umowy, pod warunkiem, iż osoby które zastępują osoby zmieniane posiadają odpowiednie i wymagane kwalifikacje oraz uprawnienia.
12)Zmiany w szczegółowym harmonogramie rzeczowo – finansowym stanowiącym załącznik do umowy w sprawie
zamówienia publicznego z powodu zmniejszenia zakresu rzeczowo – finansowego, zmiany terminu lub zmiany terminów realizacji poszczególnych zakresów.
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (art.455 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy także w przypadkach wprowadzenia zmian technologicznych,
6. Wynikające z tego tytułu roboty zamienne będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu udokumentowanym kosztom. Wynikające z tego tytułu roboty zamienne zostaną rozliczone na podstawie minimalnych cen i narzutów określonych w wydawnictwie Sekocenbud obowiązującym w dniu ich realizowania.
7. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany podwykonawców wykazanych w umowie (lub w wykazie), które mogą nastąpić na wniosek Wykonawcy jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego lub z inicjatywy Zamawiającego, w szczególności
w przypadku;
1) niewywiązywania się podwykonawcy z obowiązków wynikających z umowy,
2) jeżeli zmiana podwykonawcy stanie się konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
W takim przypadku wskazany kolejny podwykonawca przyjmujący niewykonany zakres robót przez poprzedniego podwykonawcę, musi spełniać takie same warunki jak poprzedni podwykonawca.
W przypadku zmiany podwykonawców na których zasoby powołał się Wykonawca, podwykonawcy ci muszą spełniać warunki udziału w postepowaniu, o których mowa SWZ.
8. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 1 do 7 jest nieważna
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: http://e-zamówienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-30 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust.1 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507) zwanej dalej „ustawą o przeciwdziałaniu”. Z
postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 ustawy o
przeciwdziałaniu;
którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od
dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 ustawy o przeciwdziałaniu; którego jednostką dominującą w rozumieniu
art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), jest podmiot
wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został
wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art.
1 pkt.3 ustawy o przeciwdziałaniu.