Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont instalacji wod.-kan. w budynku oświatowym w Świerklanach Górnych, przy ul. Boryńskiej 6
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Świerklany
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276259008
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościelna 85
1.5.2.) Miejscowość: Świerklany
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-266
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 324327521
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@swierklany.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swierklany.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont instalacji wod.-kan. w budynku oświatowym w Świerklanach Górnych, przy ul. Boryńskiej 6
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4e9ae70-b156-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00049567
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000203/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remont instalacji wod-kan. w budynku oświatowym w Świerklanach Górnych, przy ul. Boryńskiej 6
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.swierklany.pl/wiadomosci/14667/wiadomosc/569072/remont_instalacji_wodkan_w_budynku_oswiatowym_w_swierklanach_gor3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym aWykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPuhttps://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej przetargi@swierklany.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 15.2. Wykonawca zamierzający wziąćudział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto naePUAP ma dostęp do formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza dokomunikacji”. 15.3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopiidokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemuminiPortal Regulamin korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracjipublicznej (ePUAP) Warunki korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) 15.4. Wykonawcaprzystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu,określone w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz zobowiązuje się przestrzegać postanowień tego regulaminu.15.5.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania ofertylub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 15.6. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz IDpostępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań wminiPortalu, klikając wcześniej opcję wszystkich postępowań w miniPortalu, klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze stronygłównej z zakładki „Postępowania”.15.7. Wykonawca składa ofertę pod rygorem nieważności za pośrednictwem Formularza dozłożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność dozaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.WFormularzu Oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP.15.8. Za datę przekazania oferty, wniosków,zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacjiprzyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.15.9. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczyskładania ofert):15.9.1. w celu skrócenia czasu udzielania odpowiedzi na pytania, przekazywania oświadczeń, wniosków,zawiadomień oraz informacji preferuje się, aby Wykonawcy kierowali korespondencję do Zamawiającego na adresprzetargi@swierklany.pl 15.9.2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom wezwania, zawiadomienia i informacje na adres emailWykonawcy, wskazany przez niego w Formularzu Oferty.Uwaga:Wykonawca, jako podmiot profesjonalny, ma obowiązeksprawdzania poczty elektronicznej wskazanej przez niego w Formularzu Oferty, gdyż korespondencja od Zamawiającego może trafićdo folderu SPAM.15.9.3. w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Wykonawcami a Zamawiającym odbywać sięmoże również za pośrednictwem dedykowanego formularza: Formularz do komunikacji, dostępnego na ePUAP oraz udostępnionegoprzez miniPortal,15.9.4. dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane sąprzez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki.15.10. Sposób sporządzenia dokumentówelektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w:15.10.1. rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia2020 r. w sprawie sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych orazśrodków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.2020.2452),15.10.2.rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych orazinnych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U.2020.2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula informacyjna została zawarta w pkt. 28.13 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): klauzula informacyjna została zawarta w pkt. 28.13 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIZ.271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Rodzaj zamówienia: robota budowlana.4.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowych instalacji wodno-kanalizacyjnej w budynku oświatowym w Świerklanach Górnych, zlokalizowanym przy ul. Boryńskiej 6.Zakres robót obejmuje cztery pomieszczenia sanitarne na parterze i jedno pomieszczenie sanitarne na piętrze.W ramach ww. remontu należy wykonać następujące roboty:demontaż istniejących przyborów sanitarnych,demontaż istniejących podejść kanalizacyjnych i wodociągowych,rozebranie istniejących ścianek działowych wewnątrz łazienek,poszerzenie otworów dla drzwi,skucie płytek ceramicznych na ścianach i podłogach wraz z warstwami posadzek,wykonanie nowych ścianek działowych z bloczków z betonu komórkowego lub płyt HPL,wykonanie nowej instalacji wody ciepłej i zimnej oraz instalacji kanalizacyjnej w obrębie remontowanych pomieszczeń,montaż elementów podwieszanych do misek ustępowych wraz z odpływami i odprowadzeniami wody,zabudowa płytami g-k pionowych rur kanalizacyjnych,nowych płytek ściennych i podłogowych,istniejących opraw oświetleniowych,montaż nowych przyborów i armatury sanitarnej,wykonanie wentylacji mechanicznej,przeróbka instalacji c.o. w jednym pomieszczeniu sanitarnym,roboty towarzyszące ogólnobudowlane,roboty elektryczne towarzyszące.Uwaga:1. Wykonawca jest zobowiązany do uzgodnienia z użytkownikiem budynku sposobu udostępnienia pomieszczeń dla celów realizacji robót oraz zorganizowania ewentualnego zaplecza socjalnego dla pracowników itp. 2. Wykonawca będzie zobowiązany do wcześniejszego podania terminów cząstkowych wykonywania robót, a co za tym idzie, terminów wyłączeń dostaw wody. 4.3. W związku z tym, że przedmiotem zamówienia jest wykonanie wyłącznie remontu istniejącej instalacji wod.-kan. z wykonaniem niezbędnych do tego robót budowlanych i elektrycznych, nie uwzględniono wymagań zgodnie z art. 100 ust. 1 Pzp w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Toaleta bowiem dla niepełnosprawnych znajduje się w innej części budynku, na tym samym poziomie, na którym będzie przeprowadzany remont. 4.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w załącznikach do niniejszej SWZ: 4.4.1. dokumentacji projektowej,4.4.2. specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,4.4.3. projektowanych postanowieniach umowy.4.5. Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności z: 4.5.1. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,4.5.2. rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. 4.6. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp.4.7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.4.8. W przypadku gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajda się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym4.9. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom STWiOR i SWZ.4.10. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-06-28 do 2021-08-13
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: rozszerzona gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy w dniu składania ofert oraz przez czasokres do dnia zawarcia umowy:6.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) sytuacji finansowej. Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową co najmniej w wysokości 200.000,00 zł., tj. w wysokości pozwalającej na realizację zamówienia przy założeniu, iż zapłata za faktycznie wykonane roboty nastąpi w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury.Z treści informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej musi wynikać jednoznacznie wysokość (kwota) posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed dniem złożenia tej informacji u Zamawiającego.Uwaga:Produkty kredytowe w postaci np. limitów kredytowych, linii kredytowych, kredytów obrotowych, kredytów w rachunku bieżącym będą brane pod uwagę w ocenie ilości środków finansowych jakimi dysponuje Wykonawca pod warunkiem, że kredyt, którym legitymuje się Wykonawca, nie został udzielony na konkretny cel (co oznaczało będzie, iż nie ma możliwości skorzystania ze środków w ramach tego instrumentu finansowego na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia).b) zdolności zawodowej (doświadczenia). Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, że Wykonawca wykonał (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty w zakresie wykonania instalacji sanitarnych (każde z zadań winno zostać zrealizowane na podstawie odrębnej Umowy) o wartości brutto nie mniejszej niż 50.000,00 zł. każda robota.Uwaga:1) Potwierdzenie powyższego nastąpi w Wykazie wykonanych robót budowlanych (Załączniku nr 6 do SWZ) w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu.2) Jako wykonanie (zakończenie) należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia końcowego protokołu odbioru robót lub innego równoważnego dokumentu.3) Wykonawca winien załączyć dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.4) Zamawiający nie uzna spełnienia warunku udziału, jeśli Wykonawca przedstawi na potwierdzenie spełniania tego warunku udziału w postępowaniu sumę wartości robót referencyjnych.5) W przypadku wskazania przez Wykonawcę waluty innej niż polska (PLN ), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 6) Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej (doświadczenia) dotyczący wykonanych robót, musi być spełniony: przez Wykonawcę samodzielnie, lub:przez jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie,w przypadku Wykonawców występujących wspólnie: samodzielnie przez jednego z Wykonawców występujących wspólnie,w przypadku robót referencyjnych wykonanych przez konsorcjum firm, warunek zdolności zawodowej spełnia wyłącznie ten członek tegoż konsorcjum, który zrealizował w przeszłości wymagany w pkt. 6.1.2. lit. b) SWZ zakres robót. Oznacza to, że Wykonawca nie może polegać do celów wymaganego przez Zamawiającego doświadczenia na realizacji świadczeń przez innych członków konsorcjum, w których realizacji on sam faktycznie i konkretnie nie brał udziału.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 9.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących, aktualnych na dzień ich złożenia, podmiotowych środków dowodowych:9.1.4. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp (Załącznik nr 7 do SWZ).9.1.5. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem u Zamawiającego, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 9.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:9.2.1. odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt. 9.1.5. – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że:b) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona a ni nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury.9.3. Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.2.1., powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.9.4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.2., zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Postanowienie pkt. 9.3. stosuje się.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących, aktualnych na dzień ich złożenia, podmiotowych środków dowodowych:9.1.1. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,9.1.2. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca i wartości wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (Załącznik nr 6 do SWZ),9.1.3. dowodów określających, czy te roboty budowlane wykazane w załączniku nr 6 zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
16.19. Oferta wspólna składana w rozumieniu art. 58 Pzp przez dwóch lub więcej Wykonawców:16.19.1. Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe nie dotyczy spółki cywilnej, o ile pełnomocnictwo do występowania w imieniu spółki wynika z dołączonej do oferty Umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.16.19.2. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty i zawierać w szczególności wskazanie:a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy, z określeniem adresu siedziby,c) ustanowionego Pełnomocnika,d) czynności, co do których Pełnomocnik jest upoważniony.16.19.3. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, wymienione we właściwym rejestrze.16.19.4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).16.19.5. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 Pzp (wg załącznika nr 3) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu.Powyższe oznacza iż:a) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,b) oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu składa odpowiednio Wykonawca, który ten warunek spełnia. 16.19.6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem.16.19.7. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający żąda przed zawarciem Umowy w sprawie zamówienia publicznego złożenia kopii Umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 16.19.8. Umowa regulująca współpracę Wykonawców składających wspólnie ofertę powinna określać co najmniej:a) podmioty składające ofertę wspólną,b) wskazanie Lidera do reprezentowania partnerów (współwykonawców) przy wykonywaniu zamówienia,c) oświadczenie, że Lider jest upoważniony do zaciągania zobowiązań, do przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich partnerów (współwykonawców) razem i każdego z osobna,d) oświadczenie, że Lider Konsorcjum jest jedynym podmiotem, na którego wystawiane będą faktury podwykonawców. Zamawiający nie będzie honorował rozwiązań polegających na wystawianiu faktur przez podwykonawców na rzecz członka konsorcjum.e) cel gospodarczy, dla którego została zawarta umowa,f) oznaczenie czasu trwania Umowy (wymaga się, aby czas trwania Umowy był nie krótszy niż okres realizacji zamówienia oraz okres zadeklarowanej gwarancji oraz rękojmi).16.19.9. Umowa konsorcjum nie może być umowa przedwstępną ani umową zawartą pod warunkiem zawieszającym.16.19.10. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jako wykonawcy składający ofertę wspólną, i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt. 16.19.1.÷16.19.8.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony zobowiązane są zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie wartości umowy, w przypadku zmiany: a) wystąpienia zamówień dodatkowych, o których mowa w § 13 umowy.2. Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie terminu wykonania lub zmiany sposobu wykonania świadczenia w przypadku:a) zwłoki w przekazaniu przez Zamawiającego dokumentacji projektowej i STWiOR oraz placu budowy o ponad określone dni w § 4. ust. 1 lit. a) umowy, o czasokres tego opóźnienia,b) zaistnienia przyczyn niezależnych od działania Stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można było uniknąć ani im zapobiec,c) zaistnienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki, d) zaistnienia konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,e) zawieszenia przez Zamawiającego wykonania robót z przyczyn technicznych,f) zaistnienia braku frontu robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy robót budowlanych na okres powyżej 7 dni kalendarzowych,g) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych bądź robót w wyniku zmian nieistotnych do projektu mających wpływ na termin realizacji udzielonego zamówienia,h) wystąpienia konieczności realizacji dodatkowych robót budowlanych wykonywanych przez dotychczasowego Wykonawcę, nieobjętych zamówieniem podstawowym (zamówień dodatkowych), o ile stały się niezbędne, i) działania siły wyższej – rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej strony Umowy zobowiązane są do dołożenia wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum zwłoki w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych powstałych wskutek działania siły wyższej, j) wystąpienia warunków atmosferycznych odbiegających od typowych dla danej pory roku, w szczególności nieprzewidzianych warunków pogodowych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbiorów (powodzie, długotrwałe ciągłe opady atmosferyczne, klęski żywiołowe i inne nietypowe dla danej pory roku anomalie pogodowe),k) braku możliwości wykonywania umowy z uwagi na okoliczności związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 lub innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania o wpływie ww. okoliczności na termin wykonania zamówienia wraz z dołączeniem stosownych dokumentów na ich potwierdzenie),l) zmiany przepisów prawa, istotnie wpływającego na zakres lub termin realizacji umowy,m) udzielenia przez Zamawiającego innego zamówienia, istotnie wpływającego na zakres lub termin realizacji niniejszej Umowy.3. Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie kierownictwa budowy, po spełnieniu warunków określonych w § 7 umowy.4. Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie podwykonawców zgodnie z § 15 ust. 25 umowy.5. Wykonawca występujący o zmianę umowy zobowiązany jest do udokumentowania zaistnienia przesłanek określonych w ust. 2. 6. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony w formie pisemnej. Wniosek o dokonanie wskazanej zmiany winien zawierać np.: opis, uzasadnienie zmiany. Zamawiający może zażądać od Wykonawcy dodatkowych dokumentów potwierdzających konieczność dokonania zmiany. 7. Zmiana postanowień zawartej umowy nastąpi za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy