Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont elewacji budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Piłsudskiego
- etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejska Biblioteka Publiczna im. Józefa A. i Andrzeja S. Załuskich w Radomiu
1.3.) Oddział zamawiającego: Miejska Biblioteka Publiczna im. Józefa A. i Andrzeja S. Załuskichw Radomiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000592590
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piłsudskiego 12
1.5.2.) Miejscowość: Radom
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biblioteka@mbpradom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mbpradom.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont elewacji budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Piłsudskiego
- etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-964ae8e1-cbba-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00145069
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00012695/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont elewacji budynku biblioteki, willa Włodzimierza Kulczyckiego w Radomiu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/mbp_radom
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można
uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/mbp_radom
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: informacje można uzyskać pod adresem podanym powyżej
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zrealizowany w Rozdziale XXII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązek informacyjny zrealizowany w Rozdziale XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MBP-V.26.3/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na wykonaniu I etapu remontu elewacji budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Piłsudskiego (obiekt wpisany do Rejestru Zabytków).
2. Zamówienie obejmuje remont elewacji frontowej- zachodniej budynku. Remont elewacji frontowej będzie objęty dofinansowaniem Mazowieckiego Konserwatora Zabytków w ramach dotacji celowej pn. „Remont elewacji frontowej budynku biblioteki, Willa Włodzimierza Kulczyckiego, Radom”, a Zamawiający oczekuje na możliwość dofinansowania Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach dotacji celowej „Radom, Willa Włodzimierza Kulczyckiego z 1892 r. (obecnie Miejska Biblioteka Publiczna w Radomiu), remont elewacji frontowej budynku”, zgodnie z załączoną dokumentacją projektową.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 2 do SWZ Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ), składający się z dokumentacji projektowej Specyfikacji Wykonania i Odbioru Robót związanych z rozbiórką oraz przedmiarów z tym zastrzeżeniem, iż dokumentacja projektowa dotyczy szerokiego zakresu remontu budynku Biblioteki, podczas gdy niniejsze postępowania dotyczy I etapu remontu tj. remontu elewacji od strony zachodniej (frontowej).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45443000-4 - Roboty elewacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212350-4 - Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert na zasadach określonych w Rozdziale XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie terminu gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej, zdolności technicznej lub zawodowej w tym w odniesieniu do posiadanego doświadczenia. W pozostałym zakresie określonym w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający nie określa wymagań.
2. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości minimum 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).
3. Wykonawca zobowiązany jest wykazać się doświadczeniem, polegającym na realizacji w okresie ostatnich 5/pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3/trzech robót budowlanych polegających na remoncie elewacji budynku o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto
każda (uwaga chodzi o wartość robót związanych z remontem elewacji a nie o wartość całego zamówienia, w przypadku
gdy remont elewacji stanowił jedynie część zamówienia), w tym co najmniej 1/ jednym takim remoncie dotyczącym budynku wpisanego do rejestru zabytków.
4. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował osobą skierowaną do pełnienia funkcji kierownika budowy, która spełni poniższe warunki:
- posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów, a które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi,
- posiada uprawnienia do kierowania robotami przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków tj. posiada kwalifikacje, o których mowa w art. 37c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 710 z póź. zm.),
- posiada min. 5 letnie doświadczenie zawodowe licząc od daty uzyskania uprawnień oraz pełnił funkcję kierownika budowy
przy przynajmniej jednej inwestycji dotyczącej budynku wpisanego do rejestru zabytków o wartości min. 100 000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający żąda:
1) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w:
i. art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp
ii. art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego;
iii. art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego;
iv. art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji;
v. art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp;
(wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ).
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ);
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W
celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub
finansowej Zamawiający żąda złożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące
przed jej złożeniem – dokument wymagany w celu potwierdzenia warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdziale V ust 2
SWZ.
2) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub
zawodowej, Zamawiający żąda złożenia wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5/pięciu lat, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, rodzaju, dat i miejsca wykonania
oraz podmiotów na rzecz, których roboty budowlane zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w Rozdziale
V ust. 3 SWZ– wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ, wraz z dowodami określającymi czy roboty budowlane, zostały
wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na
rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyny niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać
tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
Uwaga! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi
Wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt. 2), dotyczy dostaw lub usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio
uczestniczył.
3) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub
zawodowej, Zamawiający żąda złożenia wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, potwierdzający spełnienie warunku określonego w Rozdziale V ust . 4 SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ;
Uwaga! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw lub usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w lit. a), dotyczy dostaw lub usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu od Wykonawców składania przedmiotowych środków dowodowych, chyba, że Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne do opisanych w SOPZ. W takim przypadku
Zamawiający wymaga od Wykonawcy proponującego w ofercie rozwiązania równoważne opisywanym w SWZ złożenia wykazu wykaz materiałów oraz urządzeń równoważnych i przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w szczegółowym opisie przedmiotu
zamówienia (SOPZ), mając na względzie opisane w rozdziale III pkt. 4 kryteria stosowane w niniejszym postępowaniu w celu oceny równoważności. Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty zawierające informacje niezbędne do wykazania, że zaproponowane przez niego materiały oraz urządzenia są równoważne ze wskazanymi w SOPZ,. Brak złożenia wykazu będzie równoznaczny z faktem, że Wykonawca nie proponuje w ofercie rozwiązań równoważnych.
Wykonawca składa przedmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą. Jeżeli złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego oferta podlega odrzuceniu albo zajdą przesłanki unieważnienia postępowania. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu od Wykonawców składania przedmiotowych środków dowodowych, chyba, że Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne do opisanych w SOPZ. W takim przypadku
Zamawiający wymaga od Wykonawcy proponującego w ofercie rozwiązania równoważne opisywanym w SWZ złożenia wykazu wykaz materiałów oraz urządzeń równoważnych i przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w szczegółowym opisie przedmiotu
zamówienia (SOPZ), mając na względzie opisane w rozdziale III pkt. 4 kryteria stosowane w niniejszym postępowaniu w celu oceny równoważności. Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty zawierające informacje niezbędne do wykazania, że zaproponowane przez niego materiały oraz urządzenia są równoważne ze wskazanymi w SOPZ,. Brak złożenia wykazu będzie równoznaczny z faktem, że Wykonawca nie proponuje w ofercie rozwiązań równoważnych.
Wykonawca składa przedmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą. Jeżeli złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego oferta podlega odrzuceniu albo zajdą przesłanki unieważnienia postępowania. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących przedmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty „Oświadczenie, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy” – jeżeli w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia polegają na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ).
W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy został wskazany we wzorze umowy, który stanowi Załącznik nr 10 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-20 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mbp_radom
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-20 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W zakresie terminu wykonania zamówienia, Zamawiający wyznaczył termin, który wynosi maksymalnie 5 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jednak nie później niż do 31 października 2022 r., ze względu na konieczność dotrzymania przez Zamawiającego terminów rozliczenia dotacji, z których finansowane będzie zamówienie.