Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont dachu budynku spichlerza w Domu Pomocy Społecznej w Więckowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Krakowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554413
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Słowackiego 20
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-037
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 126344266
1.5.8.) Numer faksu: 12 633 52 94
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zarzad@powiat.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dachu budynku spichlerza w Domu Pomocy Społecznej w Więckowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5914522c-b471-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00054888
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/spwk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony prowadzącego postępowanie: https://portal.smartpzp.pl/spwk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Komunikacja w postępowaniu odbywa się za pośrednictwemkontaUżytkownikaZewnętrznego.2.Zadawanie pytań do dokumentów zamówienia przezWykonawcówodbywa się wzakładce "Pytania do postępowania" i nie wymaga zakładania konta. 3.Pootwarciu ofert,komunikacjamiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,wnioski,zawiadomienia orazinformacje przekazywane są w formie elektronicznej (opatrzonąpodpisemkwalifikowanym) lub wpostaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisemosobistymza pośrednictwemSystemu, w zakładce "Korespondencja". 4.Do pełnego i prawidłowegokorzystania zSystemukonieczne jest posiadanie przez Wykonawcę elektronicznego podpisukwalifikowanego lubpodpisuzaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.5.ZSystemu możnakorzystaćna dwa sposoby, pod warunkiem spełnienia następującychminimalnychwymagańtechnicznych:a)Oprogramowanie zewnętrzne (dostawcypodpisukwalifikowanego):•przeglądarkainternetowa: Mozzilla Firefox ver. 65 i późniejsze, GoogleChrome ver.66 i późniejsze lub Opera ver.58 i późniejsze, Microsoft Edge ver. 18 i późniejsze, InternetExplorer11,•lista zalecanychprzeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozzilla Firefox, Opera.Zaleca sięużywanienajnowszych wersji przeglądarek.•System operacyjny: Windows 7ipóźniejsze.b)Oprogramowaniewbudowane w SmartPZP:• zainstalowane środowisko JAVA wwersjimin. 1.8 (jre),• w przypadkuprzeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatekdoprzeglądarki Szafir SDK Web,•oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym.Powyższewymagania wraz ze szczegółowymopisem znajdują się w Instrukcji użytkownika Wykonawcyna stronieinternetowej:https://portal.smartpzp.pl/spwk/elearning 6.Użycie przez Wykonawcęśrodkówkomunikacjielektronicznej zapewnionych w Systemie jest uzależnione od uprzedniej akceptacjiprzez WykonawcęRegulaminu korzystania z usług Systemu na witrynie internetowej przyzakładaniuprofiluWykonawcy.7.Korzystanie z Systemu przez Wykonawców jestbezpłatne.8.Wykonawcyprzysługujeprawo korzystania z asysty obejmującej wsparcie techniczne wkwestiach dotyczącychkorzystania zSystemu, polegające na doradztwie telefonicznym i e-mailowymna zasadachokreślonych wRegulaminie korzystania z usług Systemu. Wykonawcy zobowiązani są dobieżącegośledzeniaewentualnych zmian technicznych w Systemie.9.W sytuacji awarii Systemu lubprzerwytechnicznejdziałania Systemu Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą pocztyelektronicznejna adres emailowy:zp@powiat.krakow.pl (nie dotyczy składania ofert, które należy złożyćwyłączniezapośrednictwem systemu).10.Maksymalny rozmiar pojedynczych plikówprzesyłanychzapośrednictwem Systemu wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Systemu możnaprzesłaćwielepojedynczych plików lub plik skompresowanych do archiwum (ZIP) zawierającywielepojedynczychplików.11.W przypadku przekazywania plików skompresowanych zaleca siępodpisaniekażdegodokumentu odrębnie (nie należy podpisywać skompresowanego pliku).12.Zalecasięsprawdzeniepoprawności podpisania plików przed wysłaniem ich w Systemie. Sprawdzeniamożnadokonać wSystemie w zakładce „Weryfikacja oprogramowania do podpisu"13.Za datęprzekazaniaoferty,wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lubpoświadczeniazgodnościcyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej oraz innychinformacjiprzyjmuje siędatę ich przekazania do Systemu.14.W celu zminimalizowania potencjalnych problemów technicznych z przesyłaniem dokumentów i ich weryfikacją Zamawiający zaleca przesyłanie dokumentów w formacie .pdf
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Dane osobowe w Starostwie Powiatowym w Krakowie są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Unii Europejskiej, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej „RODO” i przepisami krajowymi z zakresu ochrony danych osobowych.2. Administratorem Danych Osobowych jest Powiat Krakowski z siedzibą w Krakowie, Al. Słowackiego 20, 30-037 Kraków, tel. 12-633-49-06, adres e-mail: zarzad@powiat.krakow.pl3. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się telefonicznie pod numerem (12) 39-79-509 lub wysyłając informację na adres e-mail iod@powiat.krakow.pl4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Remont dachu budynku spichlerza w Domu Pomocy Społecznej w Więckowicach”, prowadzonym w trybie podstawowym.5. Podstawą prawną ich przetwarzania jest Państwa zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postępowaniu oraz następujące przepisy prawa:1) ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.),2) Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r., poz. 2415),3) rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie protokołów postępowania oraz dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U.z 2020 r., poz. 2434),4) rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 2439),5) rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie postępowania przy rozpoznawaniu odwołań przez Krajową Izbę Odwoławczą (Dz. U. poz. 2453),6) ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. z 2018 r., poz. 217 z późn. zm.).6. Odbiorcami danych, czyli podmiotami którym dane osobowe będą ujawnione są: będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania 7. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a następnie przez okres 5 lat w Archiwum Zakładowym Starostwa Powiatowego w Krakowie zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt dla danej grupy archiwalnej zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. W przypadkach określonych przepisami prawa osobie, której dane są przetwarzane przysługują niżej wymienione uprawnienia:1) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,2) prawo do sprostowania (poprawienia) danych osobowych w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, przy czym skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.3) prawo do ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), przy czym w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.4) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem prawa, w tym przepisów RODO.9. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji, gdy podstawę przetwarzania danych stanowi przepis prawa lub zawierana między stronami umowa. W takim przypadku niepodanie danych osobowych uniemożliwi realizację czynności lub usługi, bądź zawarcie umowy. 10. Przy przetwarzaniu danych osobowych Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji i profilowania.11. Zgodnie z treścią art. 18 ust. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) Administrator udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.10) ), zwanego dalej „rozporządzeniem 2016/679”, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy, do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BIR.272.5.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie „Remont konstrukcji i wymiana pokrycia dachu na budynku spichlerza w DPS Więckowice dz. nr 85/8, obr. nr 0020, gmina Zabierzów”. Jest to etap I całościowego zadania pn. „Remont Elewacji oraz remont konstrukcji i wymiana pokrycia dachu na budynku spichlerza w DPS Więckowice dz. nr 85/8 obr. Nr 0020, gmina Zabierzów”.2. Zakres prac budowlanych obejmuje:1) zabezpieczenie terenu i wydzieleniu placu na składowanie materiałów budowlanych i wytyczeniu dróg transportowych w celu zabezpieczenia zagrożenia osób trzecich, które mogą przebywać na terenie DPS,2) wykonanie rusztowania i pochylni do transportu demontowanych dachówek oraz uszkodzonych elementów konstrukcji dachu,3) wykonanie demontażu pokrycia dachu z dachówki ceramicznej zakładkowej,4) wykonani demontażu uszkodzonych elementów konstrukcji dachu - z zachowaniem warunków bhp (w tym celu należy wykonać podstemplowanie elementów zagrożonych przy wycinaniu uszkodzonych miejsc przeznaczonych do wymiany,5) zabezpieczenie budynku plandekami przed wpływem warunków atmosferycznych. Wykonanie mocowań przed zerwaniem przez wiatr,6) wykonanie wymiany uszkodzonych elementów konstrukcji dachu, wzmocnienie wygiętych krokwi i deskowania okapów z drewna impregnowanego z wykonaniem foliowania i ołacenia całej powierzchni oraz przybicie kontrłat,7) wykonanie wymiany elementów stropów drewnianych i podłóg na stropie,8) wykonanie wymiany instalacji odgromowej na dachu i na zwodach pionowych,9) wykonanie montażu nowego pokrycia dachu z dachówki ceramicznej w kolorze: wg zaleceń konserwatora zabytków,10) wykonanie montażu nowych rynien, rur spustowych z blachy i obróbek blacharskich z blachy ocynkowanej,11) wykonanie wymiany deskowania i konstrukcji podbitki okapów,12) wszystkie elementy drewniane muszą być impregnowane środkami ogniotrwałymi i grzybobójczymi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy w wysokości nieprzekraczającej 23 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia te będą polegały na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w stosunku do opisanych w niniejszym postępowaniu oraz we wzorze umowy. Warunki na jakich będą udzielone ww. zamówienia, będą odpowiadały warunkom określonym w niniejszym postępowaniu.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:1) Cena brutto w złotych,2) Doświadczenie kierownika budowy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4