Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont cmentarza wojennego Żołnierzy Polskich z 1939 r. w Kompinie – Renowacja nagrobków Żołnierzy Polskich oraz remont alejek na cmentarzu wojennym z II wojny światowej w Kompinie, etap I i etap II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nieborów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148360
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Legionów Polskich 26
1.5.2.) Miejscowość: Nieborów
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-416
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: +46 838 56 13
1.5.8.) Numer faksu: +46 838 56 58
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@nieborow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nieborow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont cmentarza wojennego Żołnierzy Polskich z 1939 r. w Kompinie – Renowacja nagrobków Żołnierzy Polskich oraz remont alejek na cmentarzu wojennym z II wojny światowej w Kompinie, etap I i etap II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-910c8eee-d283-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00089424
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00019388/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Remont cmentarza wojennego Żołnierzy Polskich z 1939 r. w Kompinie – Renowacja nagrobków Żołnierzy Polskich oraz remont alejek na cmentarzu wojennym z II wojny światowej w Kompinie, etap I i etap II
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej, zwanej dalej "Platformą" pod adresem: https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej , zwanej dalej ”Platformą” pod adresem:
https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl/
2. Komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje w tym wnioski o wyjaśnienie treści SWZ, przekazywane będą za pośrednictwem Platformy, wymienionej w pkt 1 z wykorzystaniem odnośnika do przekazywania informacji Zamawiającemu pn. Pytania i odpowiedzi/Korespondencja skierowana do Zamawiającego.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy. Prawidłowe przekazanie wiadomości do Zamawiającego zostanie potwierdzone odpowiednim komunikatem. Zamawiający nie dopuszcza komunikacji bez korzystania z Platformy.
3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w zakładce „Pytania i odpowiedzi”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie, przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5. Instrukcja korzystania z Platformy, stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. poprzez złożenie oferty w zakładce „Korespondencja skierowana do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, z uwagi na zakaz zapoznawania się z ofertami, przed upływem składania ofert (art. 221 ustawy).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:
Dane Administratora Danych Osobowych
Gmina Nieborów reprezentowana przez Wójta, Aleja Legionów Polskich 26,
99-416 Nieborów
Dane Inspektora Ochrony Danych
Robert Żuchowski, kontakt: adres e-mail: iodo@spotcase.pl z dopiskiem „UG Nieborów” lub pisemnie na adres Administratora
Cel i podstawa prawna przetwarzania
Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zawarcie i wykonania umowy oraz prowadzenia dokumentacji z nią związanej tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z ustawą Prawo zamówień publicznych,
Odbiorcy danych osobowych
▪ Organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
Osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 Ustawy pzp.
▪ Podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), w szczególności dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, dostawcy usług księgowych, kadrowych, prawnych i doradczych,
Przekazywanie danych osobowych poza EOG
Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Okres przechowywania danych osobowych
Administrator przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, Administrator przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Administrator przechowuje dokumentację konkursu przez okres 4 lat od dnia ustalenia wyników konkursu w postaci, w jakiej została ona sporządzona lub przekazana, w sposób gwarantujący jej nienaruszalność i możliwość odczytania zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych (art. 78 ust. 1 i ust. 4, art. 358 ust. 1 Ustawa pzp).
Prawa kontrahenta związane z danymi osobowymi
Przysługuje:
▪ prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii
▪ prawo sprostowania oraz uzupełnienia danych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników)
▪ prawo do ograniczenia przetwarzania (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania),
▪ prawo wniesienia skargi do PUODO (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
Nie przysługuje:
▪ prawo do usunięcia danych
▪ prawo do przenoszenia danych
▪ prawo wniesienia sprzeciwu
Podstawa obowiązku podania danych osobowych
▪ obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji i profilowaniu
W ramach działalności administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKI.271.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Remont cmentarza wojennego Żołnierzy Polskich z 1939 r. w Kompinie – Renowacja nagrobków Żołnierzy Polskich oraz remont alejek na cmentarzu wojennym z II wojny światowej w Kompinie, etap I i etap II.
2 Adres i lokalizacja obiektu:
Cmentarz wojenny Żołnierzy Polskich z 1939 r. w Kompinie
dz. nr ewid: 187
obręb: 0012 Kompina
jednostka ewidencyjna: 100509_2 Nieborów
woj. łódzkie, powiat: łowicki
Cmentarz wojenny Żołnierzy Polskich z 1939 r. podlega ochronie konserwatorskiej na podstawie wpisu do rejestru zabytków nr 911 z dnia 21.12.1992 r.
Roboty naprawcze i konserwacyjne na terenie cmentarza wojennego Żołnierzy Polskich z 1939 r. w Kompinie obejmują ich wykonanie według projektu budowlanego stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SWZ w podziale na poszczególne etapy, realizowane w tym samym czasie:
1) Etap I Remontu cmentarza wojennego Żołnierzy Polskich z 1939 r. w Kompinie – Renowacja nagrobków Żołnierzy Polskich oraz remont alejek na cmentarzu wojennym z II wojny światowej w Kompinie obejmuje wykonanie robót naprawczych
i konserwacyjnych części wschodniej oraz alei głównej cmentarza, w szczególności:
- demontaż nawierzchni alei głównej z płytek chodnikowych oraz wykonanie nowej z płyt granitowych oraz kostki granitowej, wraz z podbudową i warstwą odsączającą,
- wykonanie nawierzchni alei bocznych z naturalnych nawierzchni mineralnych w części wschodniej cmentarza,
- wykonanie obrzeży wtopionych wokół drzew i skrajnych dla alei – obrzeża granitowe,
- demontaż obrzeży 12 mogił z betonu żwirowego i zastąpienie ich obrzeżami granitowymi,
- wykonanie fundamentów dla płyt inskrypcyjnych i krzyży na mogiłach,
- renowacja oraz zaimpregnowanie (impregnacją przeciwwilgociową, przeciw grzybom i glonom) krzyży i tablic insktypcyjnych na 12 mogiłach oraz posadowienie ich na nowych podstawach-cokołach z zaimpregnowanego piaskowca,
- wykonanie nowych trawników na mogiłach,
- wywiezienie materiałów porozbiórkowych.
2) Etap II Remontu cmentarza wojennego Żołnierzy Polskich z 1939 r. w Kompinie – Renowacja nagrobków Żołnierzy Polskich oraz remont alejek na cmentarzu wojennym z II wojny światowej w Kompinie obejmuje wykonanie robót naprawczych i konserwacyjnych 13 mogił położonych w zachodniej części cmentarza, płyty pomnikowej głównej oraz krzyża stalowego, w szczególności:
- wykonanie nawierzchni alei bocznych z naturalnych nawierzchni mineralnych,
- demontaż obrzeży 13 mogił z betonu żwirowego i zastąpienie ich obrzeżami granitowymi,
- wykonanie obrzeży wtopionych wokół drzew i skrajnych dla alei – obrzeża granitowe,
- wykonanie fundamentów dla płyt inskrypcyjnych i krzyży na mogiłach,
- renowacja oraz zaimpregnowanie (impregnacją przeciwwilgociową, przeciw grzybom i glonom) krzyży i tablic insktypcyjnych na 13 mogiłach oraz posadowienie ich na nowych podstawach z zaimpregnowanego piaskowca,
- czyszczenie, zaimpregnowanie płyty pomnikowej głównej, naprawa zdegradowanych spoin między płytami i blokami z piaskowca,
- konserwacja krzyża stalowego,
- wykonanie nowych trawników na ww. mogiłach,
- wywiezienie materiałów porozbiórkowych.
Uwaga!
1) Powyższe roboty należy wykonać w technologii przewidzianej dla tego typu prac z wykorzystaniem materiałów uzgodnionych w „Pozwoleniu na prowadzenie prac przy obiekcie zabytkowym”.
2) Roboty powyższe powinny być wykonywane w ścisłym kontakcie ze służbami Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi.
3) Zgodnie z Oświadczeniem projektanta, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ, w projekcie budowlanym pn. Remont cmentarza wojennego Żołnierzy Polskich z 1939 r. w Kompinie, zmienia się grubość płyt chodnikowych granitowych w nawierzchni alei głównej z 7 cm na 5 cm.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym technologia robót i zakres ich wykonania określone zostały w dokumentacji projektowej stanowiącej załączniki nr 3 do SWZ.
Przedmiary robót (kosztorysy) dołączone do SWZ (załącznik nr 3) mają charakter pomocniczy i nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca przy wycenie oferty może dowolnie modyfikować przedmiar robót.
Uwaga!
Przedmiotowe zamówienie nie obejmuje wykonania ogrodzenia cmentarza, wjazdu/wejścia na cmentarz wraz z przepustem oraz wykonania trawników w strefie przyogrodzeniowej, które zostały określone w dokumentacji projektowej – załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone na podstawie art. 226 ust 1 ustawy
2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:
1). CENA – minimalizacja, waga 60%
Ocena punktowa (Pc ) oferty w kryterium „Cena” dokonana zostanie zgodnie z formułą:
najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych
Pc = ----------------------------------------------------------------------------- X 60 pkt
cena oferty badanej
2). OKRES GWARANCJI (w miesiącach od dnia odbioru końcowego) – maksymalizacja, waga 40%
Ocena punktowa (Pg ) oferty w kryterium „Okres gwarancji” dokonana zostanie zgodnie z formułą:
Okres gwarancji zaoferowany w badanej ofercie
Pg = ----------------------------------------------------------------------------------------------- X 40 pkt
Najdłuższy zaoferowany okres gwarancji w ofertach niepodlegających odrzuceniu
Minimalny okres gwarancji wynosi 24 miesiące od dnia podpisania bezusterkowego protokołu końcowego odbioru robót. W przypadku, gdy Wykonawca poda dłuższy niż 72 miesiące okres gwarancji, ocenie będzie podlegał okres 72 miesięcy.
W przypadku, gdy Wykonawca poda krótszy okres gwarancji niż 24 miesiące, oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu.
3. Łączna liczba uzyskanych punktów obliczona zostanie wg formuły:
Po = Pc + Pg
gdzie:
Po – łączna liczba uzyskanych punktów przez ofertę
Pc – liczba punktów jakie otrzyma oferta w oparciu o kryterium „Cena”
Pg – liczba punktów jakie otrzyma oferta w oparciu o kryterium „Okres gwarancji”
4. Wybór oferty:
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów w oparciu o podane wyżej kryteria.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu, dotyczący Zdolności technicznej lub zawodowejSpełnienie warunku zostanie uznane, jeżeli:
1. Wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie remontu lub renowacji obiektu wpisanego do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków, o wartości zamówienia co najmniej 200 000,00 zł brutto (dwieście tysięcy złotych)
2. Wykonawca wykaże, że dysponuje, co najmniej jedną osobą skierowaną przez wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia, posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, jednocześnie posiadającą kwalifikacje, o których mowa w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U z 2020 r. poz. 282 ze zm.)
3. Uwaga:
1) Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U z 2020 r., poz. 1333) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831).
2) W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j Dz. U. z 2020 r., poz. 220).
3) Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. Dla potrzeb oceny spełniania warunków określonych w pkt 1 jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, Zamawiający za podstawę przeliczenia przyjmuje średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
7. W przypadku, o którym mowa w pkt 5, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.