IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Każda oferta składana musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)które może być wnoszone w: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 110).2. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank PKO BP S.A. Oddział 1 w Parczewie; numer konta: 94 1020 3206 0000 8302 0006 44933. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, zaleca się, aby wykonawca dołączył do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać: wadium – Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń starej kotłowni na młodzieżowy ośrodek kultury w Szkole Podstawowej nr 3 w Parczewie w ramach projektu pn. Parczew - tradycja, pasja, nowoczesność.4. Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Oryginał dokumentu należy wpiąć do oferty w koszulce. Dokumenty muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia dokumentu, o którym mowa powyżej oddzielnie. W takim przypadku Wykonawca złoży ww. dokument w kopercie oznaczonej: „Wadium na przetarg pn.: Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń starej kotłowni na młodzieżowy ośrodek kultury w Szkole Podstawowej nr 3 w Parczewie w ramach projektu pn. Parczew - tradycja, pasja, nowoczesność., nie otwierać przed 15.01.2021 r. godz. 11:30”. Dokument musi być złożony w sekretariacie Urzędu, przed upływem terminu składania ofert tj.: do 15.01.2021 r. do godz. 11:00.5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 15.01.2021 r. do godz. 11:00 (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego).6. Oferta Wykonawca, który nie wniósł wadium podlega odrzuceniu.7. Oferty Wykonawców, którzy wnieśli wadium w sposób nieprawidłowy, zostaną odrzucone.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:1) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.14. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji na roboty budowlane |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie informacje zawarte są w projektach umów stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. 2.Wykonawca może wnosić o przedłużenie czasu wykonania umowy, jeżeli ma opóźnienia lub może byćopóźniony w wykonaniu robót z powodu następujących okoliczności: 1) przestojów i opóźnieńzawinionych przez zamawiającego, 2) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiającychwykonywanie robót – fakt ten musi zostać zgłoszony zamawiającemu i zostać potwierdzony przezinspektora nadzoru w dzienniku budowy, 3) poleceń wydawanych przez Inspektora Nadzoru mającychwpływ na termin wykonania lecz nie wynikających z uchybień Wykonawcy, 4) wykopaliskuniemożliwiających prowadzenie robót, 5) wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej –termin umowny może zostać wydłużony o czas niezbędny na usuniecie wad w projekcie, 6)konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót z przyczynniezależnych od wykonawcy. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy wstosunku do treści oferty w przypadkach, gdy: 1) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawcastroną, w tym instytucjami współfinansującymi zamówienie, 2) konieczność wprowadzenia zmianbędzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy instytucjami współfinansującymizamówienie, 3) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznychdotyczących realizacji zadań współfinansowanych ze środków UE w ramach RPO WL na lata2014-2020 4. W uzasadnionych przypadkach, w ramach przedmiotowego zamówienia, dopuszcza się, za zgodą zamawiającego, możliwość wykonania robót budowlanych w inny sposób niż określono to wdokumentacji projektowej (tj. wykonania tzw. robót zamiennych). Przedmiotowe zmiany muszą byćkorzystne dla Zamawiającego (zamiany na materiały, urządzenia, sprzęt posiadające co najmniej takieparametry techniczne, jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty) inie mogą prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiana sposobu wykonania robót, októrej mowa powyżej może być dokonana jedynie za zgodą Zamawiającego i może nastąpić wszczególności na skutek zmian technologicznych spowodowanych na przykład następującymiokolicznościami: 1) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacjiprojektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniemprodukcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, 2) pojawienie się na rynkumateriałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, 3) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanychrobót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów eksploatacjiwykonanego przedmiotu zamówienia, 4) konieczność zrealizowania zamówienia przy zastosowaniuinnych rozwiązań technicznych czy technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lubspecyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianychrozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 5) stały siękonieczne na skutek ujawnienia przeszkód w gruncie lub błędów w dokumentacji projektowej, 6)pozwolą osiągnąć obniżenie kosztów eksploatacji, lepsze parametry techniczne, użytkowe, estetyczneod przyjętych w dokumentacji projektowej, 7) są korzystne dla zamawiającego na etapie realizacjiumowy i przyniosą korzystne skutki w trakcie eksploatacji przedmiotu zamówienia, 8) wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej iobowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami dot. wykonania przedmiotu umowy. 5.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany kierownika budowy, kierowników robót, przy czymosoby zastępujące muszą spełniać warunki określone w umowie. 6. Zamawiający dopuszczadokonanie zmian w umowie będących następstwem działania organów administracji, w szczególności:1) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji,zezwoleń itp., 2) wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadku, o którymmowa w art. 50 ust. 1 pkt 4 Prawa budowlanego, 3) konieczność uzyskania wyroku sądowego lubinnego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy,4) konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nieartykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawieraniaumowy, 5) kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez Zamawiającego lub innepodmioty inwestycjami. 7. W przypadku gdy Wykonawca w ofercie przewidział korzystanie z podwykonawców, przewiduje się możliwą zmianę umowy dotyczącą samodzielnego wykonaniaprzedmiotu zamówienia lub zwiększenia bądź zmniejszenia liczby podwykonawców, jeżeliwykonawca uzna to za konieczne i złoży odpowiedni wniosek w formie pisemnej, przy czym jeżelizmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawcapowoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunkówudziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazaćzamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je wstopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
15.01.2021, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: