Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja sali gimnastycznej "dużej" i "małej" w Zespole Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Teresinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Sochaczewski
1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Sochaczewie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750147805
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piłsudskiego 65
1.5.2.) Miejscowość: Sochaczew
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-500
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiatsochaczew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sochaczew-powiat.bip.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja sali gimnastycznej "dużej" i "małej" w Zespole Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Teresinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7d28c7ae-17b4-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00297555
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00041818/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Modernizacja sali gimnastycznej "dużej" i "małej" w Zespole Szkół im. Prymasa Tysiaclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Teresinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.powiatsochaczew.pl/wiadomosci/3/lista/przetargi https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://epuap.gov.pl/wps/portal; https://miniportal.uzp.gov.pl/; starostwo@powiatsochaczew.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu - miniPortalu, dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, - ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal adres skrzynki : /xql809ge0h/skrytkaESP - poczty elektronicznej pod adresem: starostwo@powiatsochaczew.pl. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawiera SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IMZP.272.15.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych mających na celu realizację
inwestycji o nazwie „Modernizacja sali gimnastycznej "dużej" i "małej" w Zespole Szkół
im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Teresinie”. Prace remontowe
będą wykonywane w budynku szkoły z przylegającą halą sportową w miejscowości
Teresin, Aleja 20-lecia 12.
2. Zakres robót budowlanych koniecznych do wykonania w zakresie zamówienia
publicznego:
a. rozbiórka istniejącego wykończenia posadzki hali sportowej oraz sali fitness,
b. rozbiórka jednego pasa płytek przylegającego do posadzki hali sportowej,
c. demontaż siatki ochronnej,
d. demontaż istniejącej instalacji oświetlenia (kable oraz oprawy) w przestrzeni hali
sportowej,
e. demontaż istniejących opraw świetlnych w sali fitness,
f. remont sali fitness – wykonanie nowego wykończenia posadzki, malowanie ścian,
montaż luster oraz montaż nowych opraw świetlnych,
g. remont hali sportowej - wykonanie nowego wykończenia i konstrukcji posadzki,
malowanie ścian do poziomu 1,60m, montaż koszy do koszykówki, wymiana
oświetlenia, montaż nowej siatki ochronnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają wskazane w
niniejszym rozdziale wymagania:
a) posiadanie doświadczenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia,
tj. udokumentowanie należytego wykonania, (tj. zakończenia) w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej
polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie, modernizacji budynku
użyteczności publicznej o podobnej wielkości wraz z instalacjami, o wartości robót
co najmniej 300.000,00 zł brutto. W przypadku robót, których wartość została
wyrażona w umowie w innej walucie niż złoty polski należy dokonać przeliczenia tej
waluty na złote polskie przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia
robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż złoty polski).
Wyżej wymieniony warunek dotyczący doświadczenia i wartości robót dotyczy
wykonawcy składającego ofertę samodzielnie, co najmniej jednego ze wspólników
konsorcjum (w przypadku wspólnej oferty) lub podmiotu udostępniającego zasoby
wykonawcy, jeżeli wykonawca powołuje się na te zasoby. Nie podlegają sumowaniu
wartości robót wykonywanych przez różne podmioty biorące udział w postępowaniu
tj. wspólników konsorcjum ani wykonawców i podmioty udzielające zasobów.
b) dysponowanie osobą, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi:
- Kierownik budowy- w specjalności konstrukcyjno –budowlanej bez ograniczeń
lub do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót o powszechnie
znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych.
- Kierownik w branży elektrycznej- w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
lub do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót o powszechnie
znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych.
Osoby, które będą pełnić funkcję kierownika budowy lub kierowników
branżowych muszą posiadać uprawnienia budowlane wymagane ustawą z dnia 7
lipca 1994 roku Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane,
które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w
budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby,
których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach
określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy
z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 roku, poz.
1646 ze zmianami).
Zamawiający nie dopuszcza połączenia wyżej wskazanych funkcji przez jedną
osobę nawet w sytuacji gdy spełnia powyższe warunki.
10 | S t r o n a
Zamawiający wymaga stałej obecności na budowie kierownika branżowego
podczas wykonywania robót tej branży.
Minimalne doświadczenie zawodowe, każdego z w/w kierowników, wymagane
przez Zamawiającego, to 12 miesiące po uzyskaniu uprawnień, przy realizacji
minimum 1 roboty budowlanej o wartości co najmniej 300.00,00 zł.
c) posiadania przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności
cywilnej
- od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia w okresie realizacji przedmiotu umowy na kwotę w
wysokości co najmniej 100.000 złotych na okres trwania inwestycji;
- od odpowiedzialności cywilnej na kwotę w wysokości co najmniej 50.000 zł w
okresie gwarancji i rękojmi;
- budowy od wszelkich ryzyk i zdarzeń losowych na okres od dnia przejęcia placu
budowy do dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót na wartość 100%
umownego wynagrodzenia brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 10.000,00 (dziesięć tysięcy
00/100) złotych.
2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku
następujących formach:
a) pieniądzu na rachunek Zamawiającego w Banku PEKAO S.A., nr: 19 1240 5703
1111 0010 6445 2404;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości przy czym, gdy wadium wnoszone w sposób określony w pkt.
2-4 powyżej, wykonawca zobowiązany jest przekazać zamawiającemu oryginał
18 | S t r o n a
gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej zgodnie z wymogami
określonymi w SWZ.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym
przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem
nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania oraz zasady jego zaliczenia
na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany zgodnie z zapisami ujętymi w SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-23 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-23 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-21