Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja budynków mieszkalno – usługowych Rynek 38 oraz Wewnętrzna 3,5,7 w Świdnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Świdnica
1.3.) Oddział zamawiającego: Prezydent Miasta Świdnicy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000579589
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 49
1.5.2.) Miejscowość: Świdnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 74 856 28 00
1.5.8.) Numer faksu: +48 74 856 87 21
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@um.swidnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.swidnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja budynków mieszkalno – usługowych Rynek 38 oraz Wewnętrzna 3,5,7 w Świdnicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c8ff37ae-acb1-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00045472
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003652/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Modernizacja budynków mieszkalno - usługowych Rynek 38 oraz Wewnętrzna 3, 5, 7 w Świdnicy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umswidnica.eb2b.com.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umswidnica.eb2b.com.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 13. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem: https://umswidnica.eb2b.com.pl/Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.14. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz wszelkich oświadczeń odbywa się przy użyciu Platformy. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wczytania do Platformy.15. Instrukcja korzystania z Platformy: w przypadku posiadania konta na Platformie - zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Platformy; w przypadku, gdy Wykonawca nie posiada konta na Platformie – należy w zakładce „Postępowania”, „Lista postępowań otwartych” wybrać niniejsze postępowanie oraz korzystając z polecenia „Zgłoś się do udziału w postępowaniu” przejść do Formularza rejestracyjnego. 16. Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego: dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis w formatem PAdES, dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES.17. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 2 mb/s, komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 4GB RAM, Procesor Intel IV 4GHZ, jeden z systemów operacyjnych- MS Windows 7, Mac OS x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje, zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, w najnowszej wersji, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0, włączona obsługa JavaScript, zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie „pdf”.18. Zamawiający dopuszcza przesyłanie danych w formatach dopuszczonych odpowiednimi przepisami prawa, tj. m.in.: .doc, .docx, .txt, .xls, .xlsx, .ppt, .csv, .pdf, .jpg, .git, .png, .tif, .dwg, .ath, .kst, .zip, .rar, przy czym zaleca się wykorzystywanie plików w formacie .pdf. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 50 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików.19. Informacja na temat kodowania i czasu odbioru danych:19.1. pliki Oferty załączone przez Wykonawcę na Platformie i zapisane, widoczne są w Platformie jako zaszyfrowane. Możliwość otworzenia plików dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert,19.2. oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), znajdującą się po lewej stronie dokumentu w kolumnie „Data przesłania”.20. Dokumentacja przedmiotowego postępowania dostępna jest na Platformie w zakładce „Załączniki”. Pobranie dokumentu następuje po kliknięciu na wybrany załącznik i wciśnięciu polecenia „Pobierz”. W celu pobrania wszystkich załączników jednocześnie należy wybrać polecenie „Pobierz paczkę”, a następnie „Pobierz wszystkie załączniki organizatora”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica tel. 74 856-28-00 fax 74 856-87-21• inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Miasto Świdnica jest Pani Kinga Milczarek kontakt: adres e-mail: iod@um.swidnica.pl , telefon 74 856-28-23*;• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Modernizacja budynków mieszkalno – usługowych Rynek 38 oraz Wewnętrzna 3,5,7 w Świdnicy”, nr P-57/V/21 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”; • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;• posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;• nie przysługuje Pani/Panu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P-57/V/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1420693,92 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje: „Roboty budowlane polegające na remoncie i kolorystyce elewacji frontowych budynków mieszkalno – usługowych przy ulicy Rynek 38 oraz ulicy Wewnętrznej 3, 5, 7 w Świdnicy ” w ramach zadania pn.: „Modernizacja budynków mieszkalno – usługowych Rynek 38 oraz Wewnętrzna 3,5,7 w Świdnicy”2. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa sporządzona przez Archikon Pracownia Projektowa Robert Kryśpiak, ul. Armii Krajowej 29/9, 58-100 Świdnica w zakresie następujących opracowań:a) Projekt budowlany b) Projekt Wykonawczyc) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych branży ogólnobudowlanej d) Projekt Wykonawczy instalacji elektrycznej, iluminacja elewacji kamienic e) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót budowlanych w branży elektrycznej. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydział Inwestycji Miejskich – pok. 218.3. Zakres prac obejmuje: a) Uporządkowanie elewacji budynków poprzez: zdemontowanie, po sprawdzeniu, przewodów instalacji elektrycznych, teletechnicznych i niskoprądowych, jeżeli są nieużytkowane i nie stanowią wyposażenia instalacyjnego budynków lub lokali znajdujących się w nich. W przypadku konieczności ich zachowania należy zapewnić podtynkowe prowadzenie instalacji; zdemontowanie szyldów reklamowych i informacyjnych niezgodnych z przyjętą przez Gminę Miasto Świdnica koncepcją reklamy wizualnej i zastąpienie ich szyldami zgodnymi z koncepcją architektoniczną form reklamy wizualnej oraz wskazaniem ich lokalizacji na elewacjach budynków, opracowaną przez Architektoniczną Pracownię Architektoniczną s.c. Andrzej Mikuła, Bogdan Mikuła w grudniu 2015 roku, zdemontowanie wtórnych, nieoryginalnych elementów, typu: uchwyty, linki, haki itp., które nie stanowią wyposażenia obiektu niezbędnego dla zachowania warunków określonych w art. 5 ustawy Prawo budowlane,b) przeprowadzić wymianę istniejącej silnie zdegradowanej i wyeksploatowanej stolarki drzwiowej i okiennej wraz z parapetami wewnętrznymi, z wyjątkiem stolarki zlokalizowanej w przyziemiu budynku przy ul. Wewnętrznej 1-3 i 5 , będącej w dobrym stanie technicznym. Nowa stolarka powinna być drewniana i mieć charakter odtworzeniowy w zakresie podziałów, wielkości i układu skrzydeł. Wyjątek stanowią drzwi wejściowe do lokali użytkowych, których minimalna szerokość i wysokość powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanym dla zachowania warunków bezpieczeństwa ewakuacji,c) zabezpieczenie mebli, ścian, podłóg i posadzek wewnątrz lokali, w obrębie pomieszczeń, w których wykonywane będą roboty budowlane oraz odbywać się będzie komunikacja i transport wewnętrzny. Do zabezpieczenia przyjąć użycie grubej foli zabezpieczeniowej i kartonów ochronnych. Wycena uwzględniać musi również wykonanie obróbki obsadzenia i roboty wykończeniowe związane z wymianą stolarki okiennej i parapetów wewnętrznych w obrębie całych ościeży otworowych z wykonaniem wykończeniowych powłok malarskich w kolorze białym z farb latexowych ( akrylowych ), usunięcie gruzu, odpadów do kontenerów na zewnątrz budynku, pozamiatanie i zmycie podłóg, posadzek w pomieszczeniach, w obrębie których prowadzone będą roboty budowlane oraz odbywać się będzie komunikacja i transport wewnętrzny, naprawienie ewentualnych szkód wyrządzonych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi.d) wykonanie okładziny cokołów remontowanych budynków z użyciem indywidualnie dopasowywanych płyt kamiennych granitowych szerokości min. 80 cm i gr. 3 cm o fakturze płomieniowanej i wysokości dostosowanej do miejsca ich wbudowania. Dolna krawędź płyt zagłębić ok. 8 cm poniżej nawierzchni utwardzonego terenu. Wyklucza się możliwość użycia okładziny z płyt granitowych o wymiarach handlowych. Dolną krawędź płyt opierać na zbrojonej podlewce betonowej wysokości min. 15 cm i szerokości 10 cm,e) w zakresie powierzchni tynkowanych, zakłada się usunięcie istniejących, zawilgoconych, zmurszałych i odspojonych od podłoża partii tynku, oczyszczenie pozostawionych partii tynku ze starych powłok malarskich, zmycie i dezynfekcję powierzchni elewacji, wzmocnienie podłoża ceglanego oraz pozostawionych partii tynku, wzmocnienie konstrukcyjne zarysowanych fragmentów ścian, wykonanie nowych tynków, w tym tynków boniowanych, zastosowanie tynku renowacyjnego w partiach muru silnie zawilgoconego – pasy nadgzymsowe i przygruntowe, ujednorodnienie fakturowe partii tynków istniejących z nowo wykonanymi przez zastosowanie elewacyjnych wypraw wapiennych,f) po zbiciu tynków zewnętrznych Wykonawca zleci przeprowadzenie badań stopnia zawilgocenia i zasolenia powierzchni ścian zewnętrznych ze szczególnym uwzględnieniem stref przygruntowych oraz stref zlokalizowanych w pasach nad gzymsami międzykondygnacyjnymi. Badanie zawilgocenia przeprowadzić metodą masową, badanie na zawartość związków chemicznych, typu: siarczany, azotany, chlorki, węglany przeprowadzić laboratoryjnie. Na podstawie wyników badań, w tym stopnia zawilgocenia, obecności związków chemicznych i zakresu uszkodzeń, Wykonawca przedstawi Inspektorowi nadzoru propozycję systemu naprawczego, w tym zewnętrznych tynków podkładowych i drobnoziarnistej zaprawy wykończeniowej wraz z rekomendacją producenta i dostawcy technologii, g) wykonanie poziomej izolacji przeciwwilgociowej ścian zewnętrznych w poziomie bezpośrednio nad gruntem metodą iniekcji ciśnieniowej z u życiem środków chemii budowlanej,h) demontaż w całości wszystkich istniejących obróbek blacharskich w obrębie elewacji, w tym m.in.: obróbek gzymsów między kondygnacyjnych, podokienników zewnętrznych, zwieńczenia ścian szczytowych i ogniomurów, ozdobnego zwieńczenia otworów okiennych / belkowania i trójkątnych tympanonów /, oraz wykonanie nowych obróbek blacharskich z użyciem blachy stalowej ocynkowanej i powlekanej,i) dla zapewnienia dostępu do strefy gzymsu wieńczącego budynków, należy przewidzieć pasmowy demontaż pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej karpiówki układanej w łuskę w pasie okapowym szerokości ok. 1,0 m wraz z obróbkami blacharskimi, pasa podrynnowego, pasa nadrynnowego, haków rynnowych,j) wymianę kompletu obróbek blacharskich strefy okapowej dachów na nowe z wykorzystaniem blachy stalowej ocynkowanej i powlekanej wraz z wymianą kompletu rynien i rur spustowych na nowe z blachy jw.k) ponowne ułożenie wcześniej zdemontowanego pokrycia dachowego wraz z dwurzędowym montażem płotków przeciwśniegowych wzdłuż okapów dachu,l) gruntowanie i malowanie powierzchni elewacji zewnętrznymi farbami silikatowymi opartymi na naturalnym pigmencie. Ostateczna kolorystyka elewacji budynków zostanie określona w wyniku ustaleń Komisji Konserwatorskiej przeprowadzonej z udziałem przedstawicieli Urzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu, na podstawie analizy odkrywek warstw malarskich, odsłoniętych w wyniku badań stratygraficznych, w początkowej fazie robót budowlanych niezwłocznie po ustawieniu rusztowań i wstępnym oczyszczeniu elewacji. Dla celów projektowych, zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi, ustala się kolorystykę jasną, właściwie komponującą się z budynkami w bezpośrednim sąsiedztwie,m) sprawdzenie stanu technicznego, oczyszczenie i malowanie renowacyjne istniejących, żeliwnych podejść odpływowych w przypadku rur szczelnych i sprawnych technicznie lub wymiana na nowe rury i czyszczaki żeliwne, w przypadku elementów uszkodzonych, pękniętych, rozszczelnionych, zdekompletowanych,n) przeprowadzenie konserwacji detali architektonicznych,o) ujednorodnienie nawierzchni schodów wejściowych do lokali użytkowych w przyziemiu remontowanych budynków z użyciem nawierzchni z płomieniowanych płyt granitowych gr. 3 cm, 15. w miejscach ujawnienia elementów oryginalnej kamieniarki, należy przeprowadzić ich konserwację i ekspozycję wg zaleceń i programu ustalonego w ramach Komisji Konserwatorskiej przeprowadzonej z udziałem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Zamawiającego, Projektanta oraz inspektora Nadzoru,p) wykonanie oświetlenia iluminacyjnego elewacji frontowych remontowanych kamienic,q) wykonanie dwóch szyldów reklamowych w ramach inwestycji. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia projektu szyldu z Zamawiającym. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozytywnej opinii tut. Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury w zakresie lokalizacji i formy graficznej szyldu reklamowego. 4. Zakres prac nie obejmuje:a) Wykonania badań konserwatorskich oraz stratygraficznych,b) Wymiany stolarki okiennej i drzwiowej w lokalach użytkowych na parterze budynku Wewnętrzna 1-3 i 5. Uwaga! Załączone przedmiary robót należy traktować jako element dodatkowy, nie służący do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie należy mu przypisywać roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 t.j.).Przedmiary robót załączono w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty.5. Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarach robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, zapisami SWZ oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz.1333 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami powiązanymi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45443000-4 - Roboty elewacyjne