Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa tokarki, frezarki, obrabiarek do metalu oraz sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem CAD/CAM/CNC do pracowni mechanicznej z maszynami CNC w ZSO-T w Lublińcu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Lubliniecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 152180843
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@lubliniec.starostwo.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lubliniec.starostwo.gov.pl/kontakt.html
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa tokarki, frezarki, obrabiarek do metalu oraz sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem CAD/CAM/CNC do pracowni mechanicznej z maszynami CNC w ZSO-T w Lublińcu”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-efc5c0e5-5c01-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00312494
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000445/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.26 Dostawa tokarki, frezarki, obrabiarek do metalu oraz sprzętu komp. z oprogr. CAD/CAM/CNC do pracowni mech. w ZSOT w L-cu.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Poprawa efektywności kształcenia zawodowego w Powiecie Lublinieckim – poprawa jakości i elastyczności kształcenia zawodowego poprzez przebudowę, remont oraz doposażenie pracowni kształcenia zawodowego”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia, komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej - Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego - dostępnego pod adresem - https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
2) Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ.
Instrukcja korzystania z Systemu: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
3) Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z postanowieniami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z postanowieniami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.272.28.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
„Dostawa tokarki, frezarki, obrabiarek do metalu oraz sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem CAD/CAM/CNC do pracowni mechanicznej z maszynami CNC w Zespole Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w Lublińcu w ramach projektu ”Poprawa efektywności kształcenia zawodowego w Powiecie Lublinieckim – poprawa jakości i elastyczności kształcenia zawodowego poprzez przebudowę, remont oraz doposażenie pracowni kształcenia zawodowego":
a) tokarka sterowana numerycznie min. w 2 osiach z kompletem wyposażenia,
b) frezarka sterowana numerycznie min. w 3 osiach z kompletem wyposażenia,
c) obrabiarki do metalu (tokarki uniwersalne z podstawą),
d) obrabiarki do metalu (frezarki uniwersalne z podstawą),
e) sieć LAN/WLAN złożona z 8 zestawów komputerowych z oprogramowaniem biurowym, dostępem do Internetu oraz oprogramowaniem CAD/CAM/CNC,
f) komputer przenośny z drukarką.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42621100-6 - Tokarki sterowane komputerowo
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30000000-9 - Maszyny biurowe i liczące, sprzęt i materiały, z wyjątkiem mebli i pakietów oprogramowania
30200000-1 - Urządzenia komputerowe
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
42000000-6 - Maszyny przemysłowe
42600000-2 - Obrabiarki
42623000-9 - Frezarki
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
48311000-1 - Pakiety oprogramowania do zarządzania dokumentami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Waga (%)
1) Cena (P1) 60 %
2) Okres gwarancji (P2) 20 %
3) Czas dostawy (P3) 20 %
Razem (P) 100%
Oferty oceniane będą metodą punktową w skali 100-punktowej.
Ad.1) Sposób obliczania punktów dla kryterium „1) cena” – (P1)
Maksymalna liczba punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium,
wynosi 60,00 pkt.
Waga - 60%
Najniższa cena pośród ofert nie odrzuconych
Wartość punktowa (P1) = ------------------------------------------------------------------------ x 100 pkt x waga
Cena badanej oferty (brutto)
Cena podana w ofercie powinna być wyliczona na podstawie załączonego do SWZ opisu przedmiotu zamówienia wraz z uwzględnieniem wszystkich kosztów.
Cena podana w ofercie powinna być ceną kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
Maksymalną liczbę punktów otrzyma wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę. Pozostali wykonawcy otrzymują proporcjonalnie mniejszą ilość punktów w stosunku do maksymalnej.
Ad.2) Sposób obliczania punktów dla kryterium „2) okres gwarancji” – (P2)
Maksymalna liczba punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium,
wynosi 20,00 pkt.
Waga – 20%
Zamawiający przyzna punkty za wydłużenie terminu gwarancji maksymalnie o 12 miesięcy, tj. minimalny okres gwarancji wynosi 24 miesiące, natomiast maksymalny 36 miesięcy.
Punktowane będzie wydłużenie gwarancji w następujący sposób:
a) minimalny okres gwarancji 24 miesiące licząc od protokolarnego odbioru zamówienia 0 pkt
b) wydłużenie okresu gwarancji o 6 miesięcy 10 pkt
c) wydłużenie okresu gwarancji o 12 miesięcy 20 pkt
UWAGA: Brak wskazania w ofercie jakiegokolwiek okresu gwarancji, wskazanie innego okresu gwarancji niż wydłużenie o 6 lub 12 miesięcy uznane zostanie przez zamawiającego jako zaoferowanie przez wykonawcę minimalnego okresu gwarancji, tj. 24 miesiące.
UWAGA!
Punktacja w powyższym kryterium dokonana zostanie w oparciu o wypełniony punkt 3.1. formularza ofertowego. Niewypełnienie punktu 3.1. formularza ofertowego, oznaczać będzie,
iż wykonawcy nie zostaną przyznane punkty w tym kryterium.
Ad.3) Sposób obliczania punktów dla kryterium „3) czas dostawy” – (P3)
Maksymalna liczba punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium, wynosi
20,00 pkt.
Waga – 20%
Dla kryterium „czas dostawy” punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
a) wykonawca, który zadeklaruje maksymalny czas dostawy w terminie do dnia 30 kwietnia 2022 roku
lub nie wskaże żadnego terminu otrzyma 0 pkt
b) wykonawca, który zadeklaruje skrócony czas dostawy do dnia 31 marca 2022 roku otrzyma 20 pkt.
UWAGA!
Brak wskazania w ofercie jakiegokolwiek czasu dostawy zamówienia, wskazanie innego czasu dostawy niż 31 marca 2022r. lub 30 kwietnia 2022r. uznane zostanie przez zamawiającego jako zaoferowanie przez wykonawcę maksymalnego czasu dostawy, tj. do dnia 30 kwietnia 2022r.
Kryterium czas dostawy, będzie rozpatrywany na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego w pkt 3.2 Formularza ofertowego.
Łączna wartość punktowa zostanie obliczona poprzez zsumowanie wartości:
P = wartość punktowa (cena – P1) + wartość punktowa (okres gwarancji – P2) +
wartość punktowa (czas dostawy – P3)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dostawy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
nie dotyczy
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
nie dotyczy
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
nie dotyczy
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
O zamówienie może ubiegać się wykonawca, który wykaże, iż wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie wraz z montażem obrabiarki CNC lub obrabiarek CNC o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku dostaw o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz dostaw wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ
Z wykazu musi wynikać, że wykonawca wykonał co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie wraz z montażem obrabiarki CNC lub obrabiarek CNC o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku dostaw o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z postanowieniami SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z postanowieniami SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy stanowiącymi załącznik nr 10 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-22 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-22 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-20