Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa produktów mleczarskich do DPS Kombatant
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej Kombatant
1.3.) Oddział zamawiającego: DPS Kombatant
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000830575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Fałata 23 K
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-211
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kombatant@dpsk.olsztyn.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kombatant.olsztyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Dom Pomocy Społecznej
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa produktów mleczarskich do DPS Kombatant
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-120e1b09-99a2-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00549960
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00041519/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa artykułów mleczarskich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://zamowienia.olsztyn.eu
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://zamowienia.olsztyn.eu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W
przedmiotowym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych
Gminy Olsztyn http://zamowienia.olsztyn.eu. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Instrukcja
Użytkownika korzystania z Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn znajduje się na Portalu, w
zakładce "Pomoc" . Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
musi założyć konto na stronie Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn dostępnej pod adresem
https:// zamowienia.olsztyn.eu. Wykonawca posiadający konta na Platformie Zamówień Publicznych
Gminy Olsztyn ma dostęp do formularz: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do formularza do
komunikacji. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
ich użyciu opisane zostały na Platformie Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn w Instrukcji
Użytkownika - Wykonawca. Wymaga się by dokumenty elektroniczne w postępowaniu były utrwalone w
sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytywanie, zapisywanie i powielanie, a także przekazanie
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych, umożliwiały
prezentację treści w postaci elektronicznej, w szczególności przez wyświetlenie tej treści na monitorze
ekranowym, Załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą platformy plik oferty wraz z
załącznikami, nie jest dostępny dla zamawiającego i przechowywany jest na serwerach platformy w
formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert.
Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej opatrzona kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym. W celu korzystania z systemu
zamowienia.olsztyn.eu konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem
teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (DZ.U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że: 2. Administratorem danych osobowych
przetwarzanych w związku z prowadzeniem postepowania o udzielenie zamówienia publicznego
będzie DPS Kombatant w Olsztynie. Oferenci mogą się z nami kontaktować w następujący sposób:
Listownie na adres Dom Pomocy Społecznej Kombatant ul. Fałata 23k 10-211 Olsztyn, poprzez e-mail:
kombatant@dpsk.olsztyn.eu 3. Inspektor Ochrony Danych. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony
danych. Jest to osoba, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących
przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z
inspektorem ochrony danych można kontaktować się w następujący sposób: Listownie na adres: DPS
Kombatant ul. Fałata 23 k 10-211 Olsztyn, poprzez e-mail: : iod@dpsk.olsztyn.eu 4. Cel przetwarzania
danych Oferenta oraz podstawy prawne. Dane Oferenta będą przetwarzane w celu związanym z
udzieleniem zamówienia publicznego. Podstawą prawną ich przetwarzania jest zgoda Oferenta
wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postępowaniu oraz następujące przepisy prawa: Ustawa z dnia
23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2018 r. poz. 1025 ze zm.) Ustawa o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2018 r. poz. 217 ze zm.) 5. Okres przechowywania danych. Dane
Oferenta pozyskane w związku z postepowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane
będą przez okres 5 lat: od zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. 6. Komu przekazujemy
dane a) Dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady
postepowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. b) Ponadto odbiorcą danych zawartych
w dokumentach związanych z postepowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty z którymi
DPS Kombatant ul. Fałata 23 k w Olsztynie zawarł umowy lub porozumienie na korzystanie z
udostępnionych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji
danych. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości
zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem
awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich
okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych. 7. Uprawnienia przysługujące
Oferentowi, związane z przetwarzaniem danych osobowych. W odniesieniu do danych pozyskanych w
związku z prowadzonym postepowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Oferentowi przysługują
następujące uprawnienia: Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; Prawo do
sprostowania (poprawiania) swoich danych; Prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy
przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu
prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej; Prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa, Prawo do
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Aby skorzystać z powyższych
praw, należy się skontaktować z nami lub naszym inspektorem ochrony danych. 8. Podanie danych
osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale
może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Wynika to stąd, że w zależności od
przedmiotu zamówienia, Zamawiający może żądać ich podania na podstawie przepisów ustawy
Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025 ze zm.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa produktów mleczarskich do DPS Kombatant
4.2.6.) Główny kod CPV: 15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca biorący udział w postepowaniu powinien spełniać następujące warunki: a) posiadać
uprawnienia do wykonywania dostaw żywności wynikające z właściwego rejestru albo wpisu do
ewidencji działalności gospodarczej, b) posiadać wiedzę i doświadczenie w dostawie żywności,
c) dysponować transportem do przewozu żywności (tych części, na które składa ofertę)
odpowiadający wymogom HACCP
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z dnia 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył
odrębną ofertę, oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do
tej samej grupy kapitałowej Zamawiający nie będzie żądał oświadczenia wykonawcy, w zakresie art Oświadczenie wykonawcy, w
zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z dnia 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył
odrębną ofertę, oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do
tej samej grupy kapitałowej Zamawiający nie będzie żądał oświadczenia wykonawcy, w zakresie art 108 ust.1 pkt 5 ustawy, o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej jeżeli w prowadzonym
postępowaniu w danej części wpłynie jedna oferta. 2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru
Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust.1
pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 8 ust. 1 SWZ, składa każdy z
Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni
wykonawcy. 4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z
postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Za zgodą Zamawiającego wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności Wykonawca może zwaloryzować ceny jednostkowe towarów określone w formularzu cenowym / ofercie w oparciu o wskaźnik inflacji podany przez Główny Urząd Statystyczny na miesiąc poprzedzający.
Za zgodą Zamawiającego wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności Wykonawca może dokonać zmiany cen jednostkowych towarów określonych w formularzu cenowym / ofercie z następujących przyczyn:
a) zmiana stawki podatku od towarów i usług,
b) wzrost cen elementów kalkulacyjnych, surowców lub materiałów niezbędnych do wytworzenia towarów,
c) innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy, których Wykonawca nie mógł przewidzieć.
Propozycja zmiany cen, z którą występuje Sprzedawca powinna zawierać uzasadnienie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-21 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn: https//zamowienia.olsztyn.eu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-21 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni